Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...
Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.
Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?
Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."
Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?
Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole päätösvaltaa. Sen sijaan minulla voi olla, ja onkin, mielipide siitä, millainen vaatetus on mautonta ja sopimatonta.
Mielipide saa olla. Ongelma siitä tulee kun alkaa lytätä muita ihmisiä alaspäin sen varjolla ja saa muut ihmiset kokemaan huonoa oloa omista vaatteistaan. Silloin se on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen?
No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinä puutut siihen, mitä ihmiset ajattelevat? Eikö ihmisillä ole vapaus ajatella ihan mitä haluavat?
On, mutta pidä ne mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?
(eri)
On kiusallista nähdä liikaa. Siitä tulee olo, että on luvattomasti tirkistelemässä jonkun intiimialueita.
"Kiusallista" on oman pääsi luoma tunne. Myös tuo "luvattomasti", mikä on muutenkin typerä ajatus kun julkisella paikalla esim. ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Alastomat ihmiset julkisella paikalla = alkeellisetkaan tavat eivät ole hallussa.
Next.
Ajat muuttuu. On epäkohteliasta arvuutella muiden olemista.
Vierailija kirjoitti:
"Perseen näyttäminen koetaan maailmanlaajuisesti loukkaukseksi."
Nyt tuli niin pollea väite, että vaatisi melkein tieteellistä lähteistystä ja selventämistä, tarkoitatko "perseen näyttämisellä" esimerkiksi kaikkea huonon maun mukaista pukeutumista vai mitä?
Ei vaan paljasta persettä. En jaksa etsiä onko näin itsestään selvästä asiasta tutkimuksia, mutta väitän että lähes missä tahansa päin sivistynyttä maailmaa jos vedät housut nilkkoihin ja näytät persettä tuntemattomalle, niin hän kokee sen julkeana eleenä. Perse on sen verran yksityinen alue, paitsi nykyään tietenkin Suomessa jossa ei enää ole oikein ymmärrystä mistään käytöstavoista.
Ap pohtii sekoja. En pidä paljastelusta, enkä ihmisistä, jotka esim stringeillä eivät kunnioita muiden ihmisten rauhaa olla näkemättä irvokkaita pukeutumisia. SIKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole päätösvaltaa. Sen sijaan minulla voi olla, ja onkin, mielipide siitä, millainen vaatetus on mautonta ja sopimatonta.
Mielipide saa olla. Ongelma siitä tulee kun alkaa lytätä muita ihmisiä alaspäin sen varjolla ja saa muut ihmiset kokemaan huonoa oloa omista vaatteistaan. Silloin se on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.
En mä kenellekään mene kertomaan, mitä heidän pitäisi päälleen pukea, mutta kyllä mulla kuitenkin mielipiteitä on pukeutumisesta. Jos olet kuitenkin sitä mieltä, että muita ei saa lytätä alaspäin, niin kehottaisin hieman miettimään sitä, mihin sävyyn puhut muille tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Touché.
"En minä välitä miten muut pukeutuvat, MUTTA on mulla mielipide......"
Niin läpinäkyvää.
Ihmettelen kuinka naiset voivat haluta kääntää naisten pukeutumista vanhoillisempaan suuntaan. Historiaperspektiivi puuttuu aivan kokonaan.
Nimittäin jos kaikki näkyvämpi kapina pitäisi naisen pukeutumisesta riisua, palaisimme suunnilleen 1910-luvun eli Titanic-elokuvan ajan muotiin.
En pidä näitä string- tyyppejä kovin fiksuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?
(eri)
Oletko sä oikeasti noin tyhmä, vai esitätkö vain?
Selitätkö miksi olen tyhmä. Vai oletko itse niin tyhmä ettet osaa selittää?
(sama)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinä puutut siihen, mitä ihmiset ajattelevat? Eikö ihmisillä ole vapaus ajatella ihan mitä haluavat?
On, mutta pidä ne mielessäsi.
Ethän sinäkään pidä. Täällä kerrot ihmisille, miten heidän mielestäsi pitäisi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin yksinkertainen?
Melkoisia löllyköitä näkee rannalla. On jos jonkin kokoista ja muotoista. Parhaita on ne isot mammuttiperseet.
Vierailija kirjoitti:
Ap pohtii sekoja. En pidä paljastelusta, enkä ihmisistä, jotka esim stringeillä eivät kunnioita muiden ihmisten rauhaa olla näkemättä irvokkaita pukeutumisia. SIKSI.
Sinulla on ongelma koska et arvosta muiden naisten vapautta omaan kehoonsa ja haluat heikentää naisten oikeuksia jotta sinun tunteitasi ei loukata. Sinun mielensäpahoitus on enemmän suojeltava asia kuin naisten oikeudet. Tuo on niin itsekästä ja ylimielistä mutta valitettavasti et sitä itse huomaa koska oletat että muut ihmiset pyörii sinun pillisi mukaan. Sori, et ole maailman keskipiste.
Sukupuolisiveellisyys on yhteisiä pelisääntöjä julkisella paikalla. Poliisit eivät "loukkaannu" vaan vievät pois paljastelijat.
Aloitus paljastaa vain jälleen mitä ap itse katteettomasti luulee ja haluasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perseen näyttäminen koetaan maailmanlaajuisesti loukkaukseksi."
Nyt tuli niin pollea väite, että vaatisi melkein tieteellistä lähteistystä ja selventämistä, tarkoitatko "perseen näyttämisellä" esimerkiksi kaikkea huonon maun mukaista pukeutumista vai mitä?
Ei vaan paljasta persettä. En jaksa etsiä onko näin itsestään selvästä asiasta tutkimuksia, mutta väitän että lähes missä tahansa päin sivistynyttä maailmaa jos vedät housut nilkkoihin ja näytät persettä tuntemattomalle, niin hän kokee sen julkeana eleenä. Perse on sen verran yksityinen alue, paitsi nykyään tietenkin Suomessa jossa ei enää ole oikein ymmärrystä mistään käytöstavoista.
Käy Brasiliassa kurkistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan. Ihminen on aina rajallinen myös ajattelultaan.
Mutta miksi sinä aktiivisesti pyrit rajoittamaan sitä ja samalla kertomaan, mitä toisten pitäisi ajatella?
Samasta syystä kuin evoluution ymmärtäjä pyrkii saamaan kristittyä kreationistia ymmärtämään ajattelunsa haasteita. Vapaus ajatteluun itseisarvona tuottaa absurdeja katsomuksia ja näkemyksiä. Siihen on toki lupa, mutta kreationistin täytyy varautua myös kyseenalaistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ongelma koska et arvosta muiden naisten vapautta omaan kehoonsa ja haluat heikentää naisten oikeuksia jotta sinun tunteitasi ei loukata. Sinun mielensäpahoitus on enemmän suojeltava asia kuin naisten oikeudet. Tuo on niin itsekästä ja ylimielistä mutta valitettavasti et sitä itse huomaa koska oletat että muut ihmiset pyörii sinun pillisi mukaan. Sori, et ole maailman keskipiste.
Tämä.
Mutta miksi sinä aktiivisesti pyrit rajoittamaan sitä ja samalla kertomaan, mitä toisten pitäisi ajatella?