Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Todellisuudessa nuo ihanan matkat on kuitenkin vain ripulia ja muuta ryöstetyksi tulemista joten mieluummin seikkailen turvallisesti kotoani videopelien virtuaalisissa maailmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa nuo ihanan matkat on kuitenkin vain ripulia ja muuta ryöstetyksi tulemista joten mieluummin seikkailen turvallisesti kotoani videopelien virtuaalisissa maailmoissa.
50 plus maata takana eikä kertaakaan ole tullut ripulia. Suurimmissa osissa maita ruoka ja juoma on turvallista ja muissakin tuolta välttyy kun juo pullotettua vettä ja käy tasokkaissa paikoissa syömässä,
He ovat komeroituneita.
Eivätkä he pidä ihmisten ilon näkemisestä kun itse ovat pahimmillaan efittäin negatiivisia.
En itsekään käy kahviloissa tai ravintoloissa mutta matkustelusta pidän.
Omat arkirutiinini pyörivät työn ja marketin sekä muutaman läheisen kanssa vietetyn ajan ympärillä,mutta silti olen joskus nähmyt kaupungilla yksinäisiä miehiä joilla suupielet alaspäin, ja jotka mulkkaavat muita vihaisesti. Tajusin vasta palstaa luettuani, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 plus maata takana eikä kertaakaan ole tullut ripulia. Suurimmissa osissa maita ruoka ja juoma on turvallista ja muissakin tuolta välttyy kun juo pullotettua vettä ja käy tasokkaissa paikoissa syömässä,
Eli välttää juuri niitä ihania kulttuurillisia elämyksiä että ostaisi vaikka paikallista paistettua rottakebabia jostain kojusta. Onhan niitä ravintoloita lähempänäkin mistä saa kaikenlaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailusta: kaikki turistikohteet on ihan samanlaisia (ainakin Euroopan viikonloppukohteet) , kahvia pystyy keittämään kotona halvemmalla ja teen parempaa ruokaa mitä useimmissa ravintoloissa. Miksi tuhlata rahaa?
No ei todellakaan ole samanlaisia, vaikkapa Barcelona ja Reykjavik! Jokaisella paikalla on oma ainutlaatuinen kulttuurinsa, ilmapiirinsä ja nähtävyytensä. Lisäksi kaikille matkailijoille halpuus ei ole se tärkein motiivi vaan moni haluaa ennen kaikkea nauttia elämästä ja kokea jotain uutta ja erilaista. Ilmeisesti ne ravintolat missä olet käynyt ovat olleet huonotasoisia kun et kerta ole valmis maksamaan laadukkaammasta ravintolaruuasta tai et yksinkertaisesti osaa etsiä hyvää ravintolaa. Esim. Lontoossa on noin 20 000 ravintolaa, en todellakaan usko että kokkaat parempaa ruokaa kuin kaikki nuo ravintolat.
Makuasia. Maksalaatikko on mun herkkua ja bravuuri.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit ei vaa ymmärrä että ei kaikille ruoka ole fetissi. Ja uusissa kokemuksissa ei ole mitään itseisarvoa. Niin kuin kehityksessä.
Ruokaintoilijat ovat monesti aivan normaalipainoisia ihmisiä, jotka välittävät ruoan ravintoarvosta, raaka-aineiden laadusta ja terveellisestä syömisestä. Mitä tulee uusiin kokemuksiin, tutkimukset ovat osoittaneet, että itsensä altistaminen uusille asioille on todella hyödyllistä aivoille ja mielenterveydelle. Uudet kokemukset vahvistavat aivojen plastisuutta, lisäävät luovuutta ja auttavat jaksamaan paremmin arjessa.
Varmasti, mutta joku ruokamaku tai paikkojen katseleminen on olemattomin ja epämieleenkiintoisen uusi kokemus. Toki, mielestäni se on makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot käyny Virossa ja Tukholmassa, et muualla.
Vierailija kirjoitti:
He ovat komeroituneita.
Eivätkä he pidä ihmisten ilon näkemisestä kun itse ovat pahimmillaan efittäin negatiivisia.
En itsekään käy kahviloissa tai ravintoloissa mutta matkustelusta pidän.
Omat arkirutiinini pyörivät työn ja marketin sekä muutaman läheisen kanssa vietetyn ajan ympärillä,mutta silti olen joskus nähmyt kaupungilla yksinäisiä miehiä joilla suupielet alaspäin, ja jotka mulkkaavat muita vihaisesti. Tajusin vasta palstaa luettuani, mistä on kyse.
Ovatko ne komeroituneita vai hengaako ne sittenkin kaupungilla?
Käyn aika monesti lähinnä sotahistoriallisissa kohteissa ulkomailla, sekin on epäilemättä naisten mielestä väärin harrastettu. Münchenissä olen käynyt myös BMW-museossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä varsinaisesti vihaa noita asioita, mutta minusta nuo ovat persoonattomia asioita ja pohjautuvat lähinnä kuluttamiselle. Jos uusi ihminen kertoisi noita asioita ensimmäisenä itsestään, skippaisin.
Miten niin matkustaminen on persoonatonta? Sehän kertoo todella paljon ihmisen persoonasta. Jo se, tykkääkö esimerkiksi reppureissata Kaakkois-Aasiassa, osallistua ayahuasca-retriittiin Etelä-Amerikassa vai kiertää valloittamassa maailman vuoria. Vai viehättävätkö häntä kenties historialliset linnakierrokset Irlannissa, maailman musiikkifestareiden kiertely tai suurkaupungin syke? Jotkut voivat olla avoimia kaikelle tuolle.
Kaikki paitsi linnat noista kuulostaa turn-offeilta
Vierailija kirjoitti:
Käyn aika monesti lähinnä sotahistoriallisissa kohteissa ulkomailla, sekin on epäilemättä naisten mielestä väärin harrastettu. Münchenissä olen käynyt myös BMW-museossa.
Ei ole lainkaan väärin. Olen itse käynyt esimerkiksi Kambodžan Choeung Ek Killing Fieldsillä, Auschwitzissa sekä Ferrarin tehtaalla Italiassa. Yleensä käyn monipuolisesti erilaisissa kohteissa: välillä historiaa, välillä rantakohteita, välillä luontoa jne., riippuen siitä, mistä kohde sattuu olemaan tunnettu, ja välillä myös ns. off the beaten path -matkailua harvinaisempiin paikkoihin.
N.39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä varsinaisesti vihaa noita asioita, mutta minusta nuo ovat persoonattomia asioita ja pohjautuvat lähinnä kuluttamiselle. Jos uusi ihminen kertoisi noita asioita ensimmäisenä itsestään, skippaisin.
Miten niin matkustaminen on persoonatonta? Sehän kertoo todella paljon ihmisen persoonasta. Jo se, tykkääkö esimerkiksi reppureissata Kaakkois-Aasiassa, osallistua ayahuasca-retriittiin Etelä-Amerikassa vai kiertää valloittamassa maailman vuoria. Vai viehättävätkö häntä kenties historialliset linnakierrokset Irlannissa, maailman musiikkifestareiden kiertely tai suurkaupungin syke? Jotkut voivat olla avoimia kaikelle tuolle.
No sitten linnat ja historialliset rakennukset(?) ovat ilmeisesti sun uttu. Itse voisin mennä noihin kaikkiin, tosin mieluummin hotelli kuin hostelli. En tiedä oletko jo käynyt, mutta esim Neuschwansteinin linna Saksassa olisi varmaan sun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan väärin. Olen itse käynyt esimerkiksi Kambodžan Choeung Ek Killing Fieldsillä, Auschwitzissa sekä Ferrarin tehtaalla Italiassa. Yleensä käyn monipuolisesti erilaisissa kohteissa: välillä historiaa, välillä rantakohteita, välillä luontoa jne., riippuen siitä, mistä kohde sattuu olemaan tunnettu, ja välillä myös ns. off the beaten path -matkailua harvinaisempiin paikkoihin.
N.39
Joo en mä halua mennä pällistelemään mitään kuolemanleirejä kiitos. Kolmannen maailman maat on ihan vi tun ankeita kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten linnat ja historiall
Neuschwanstein on feikkilinna joten eipä välttis. Ruuhkainenkin vielä
En vihaa mainittuja asioita, mutta itselleni ne ovat tarpeettomia. Mieluummin säästän nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Matkailusta: kaikki turistikohteet on ihan samanlaisia (ainakin Euroopan viikonloppukohteet) , kahvia pystyy keittämään kotona halvemmalla ja teen parempaa ruokaa mitä useimmissa ravintoloissa. Miksi tuhlata rahaa?
Koska kiinnostavat ja mukavat kokemukset ja uusien paikkojen näkeminen painaa vaakakupissa enemmän kuin se raha. En halua elää tätä elämääni keräten rahaa, vaan haluan tehdä ja kokea asioita läheisteni kanssa.
Minä ainaki kannatan kahviloita. Hyvä että ihmiset käyttävät rahojaan palveluihin ja näin palveluritykset työllistää ja saadaan paljon hyvää ympärille.
Mukava se on itsekin, jos on jossain reissussa, niin vähän ottaa kahvia sieltä täältä ja tukea pienyrityksiä. Niitä mieluummin kuin kasvottomia monikansallisia yhtiöitä.
Matkustelussa ainoastaan päästöt on vähän harmi juttu, tuo lentoliikenteen määrä on melkoinen. Toisaalta taas, jos suhteuttaa, paljonko tuo itänaapurin ntspelle tuottaa päästöjä joka päivä laittomalla hyökkäyssodallaan, niin sekin on vähän sitten taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole samanlaisia, vaikkapa Barcelona ja Reykjavik! Jokaisella paikalla on oma ainutlaatuinen kulttuurinsa, ilmapiirinsä ja nähtävyytensä. Lisäksi kaikille matkailijoille halpuus ei ole se tärkein motiivi vaan moni haluaa ennen kaikkea nauttia elämästä ja kokea jotain uutta ja erilaista. Ilmeisesti ne ravintolat missä olet käynyt ovat olleet huonotasoisia kun et kerta ole valmis maksamaan laadukkaammasta ravintolaruuasta tai et yksinkertaisesti osaa etsiä hyvää ravintolaa. Esim. Lontoossa on noin 20 000 ravintolaa, en todellakaan usko että kokkaat parempaa ruokaa kuin kaikki nuo ravintolat.
Kaikki kaupunkien keskustat on täynnä turisteja miellyttämään suunnattua ohjelmaa, näyttelyitä ja ravintoloita, jotka ovat ihan samanlaisia. Kyllä: on siellä joku pikkuripaus omistakin kulttuureista poimittua, mutta muuten kaikki menee ihan saman kaavan kautta. Ravintoloista: kokkaan varmasti paremmin kuin 95% ravintoloista, mutta mitä naiset syövät noilla matkoilla? Se on v*ttu se sama kana-cesarsalaatti mitä puputetaan Suomessakin. Minä syön sitä v*tun haggista, koska en sitä Suomesta saa, mutta koskeeko yksikään nainen siihen? Älä viitti. Naiset hakee tuttua ja turvallista jossain vähän vieraassa paikassa. Ja ai että se on niin jännää! Vihreys unohtuu saman tien koneeseen noustessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainaki kannatan kahviloita. Hyvä että ihmiset käyttävät rahojaan palveluihin ja näin palveluritykset työllistää ja saadaan paljon hyvää ympärille.
Mukava se on itsekin, jos on jossain reissussa, niin vähän ottaa kahvia sieltä täältä ja tukea pienyrityksiä. Niitä mieluummin kuin kasvottomia monikansallisia yhtiöitä.
Matkustelussa ainoastaan päästöt on vähän harmi juttu, tuo lentoliikenteen määrä on melkoinen. Toisaalta taas, jos suhteuttaa, paljonko tuo itänaapurin ntspelle tuottaa päästöjä joka päivä laittomalla hyökkäyssodallaan, niin sekin on vähän sitten taas.
Hienoa paitsi että ei. Se yksittäisen kahvilan omistaja omistaa sen saman kadun varrelta monta eri kahvilaa, baaria, ravintolaa ja "elintarvikemyymälää", jolloin kaikilta eri turistiryhmiltä saadaan kerättyä paras mahdolinen tuotto. Se on ihan raakaa liiketoimintaa, ei mitään markkinoinnissa käytettävää perheyrityksen idylliä. Näköjään hyvin toimii sinisilmäiseen turistiin. 😁