Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
381/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tässä vähän sitä ajoin takaa että hyvä ravintola-illallinen on ihan tosi paljon muutakin kuin sitä ruokaa syöt. Jos nyt puhutaan vaikkapa menusta niin harva viitsii kotona laittaa 5-6 eri ruokalajia jotka tuodaan tarjolle oikeassa lämpötilassa, itselle syötäväksi, toisen tarjoilemana ja annokseen sovitetun juoman kanssa. Usein juomissa saa tuotavaksi ravintolan itse maahantuontia juomia joita ei kuluttajille ole edes saatavana eli pääsee maistamaan tuotteita jota ei Suomesta ole edes mahdollista ostaa. Yleensä kokemukseen kuuluu myös kertoa panimon tai viinitilan taustaa ja miksi kyseinen juomavalinta on ruoalle sovitettu.

Sen myötä hyvää ravintolaelämystä ei ole edes etäisesti realistista simuloida kotona. Kuka ostaa yhtä ateriaa varten vaikka kuutta erilaista viiniä jota kaikkia tarjoillaan se 12cl?

Kuka ylipäätään juo pulloillsen viiniä illassa, oli se sitten yhtä ja samaa tai kuutta eri viiniä?  

Vierailija
382/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat pienisieluisia hifistelijöitä, joiden elämän päämäärä on tehdä muut naiset kateelliseksi. Mihinkään muuhun näistä ap:n esittämistä vaihtoehdoista ei olekaan. Onnea valitsemallenne tielle, älkää sotkeko miehiä mukaan tähän luonnonvarojen haaskuuseen.

Sinä miehenä olet pikkusieluinen ankeuttaja ja se joka on kateellinen, ei muut naiset. Naiset elää itselleen ja jakaa elämän ilot rakkaimpiensa (usein muiden naisten) kanssa. Sinä taas elät vain vihataksesi naisia kollektiivisesti. Kuka onkaan väärässä?

Kuole sydäriin, pelle.

Kiitos naisellisesta rakkaudestasi. Olen otettu lempeydestäsi ja elämänilostasi.

Ole hyvä vaan. Ankeuttajana nautit kaikesta kurjuudesta, siksihän sinä auot täälläkin päätäsi että saat rehellistä palautetta ja voit sitten piehtaroida itsesäälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä miesvihaa.

Vierailija
384/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, että on perjantai, kun ketju on täynnä miesvihaa.

Vierailija
385/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä miesvihaa.

Öyhöyh nainen sanoi pahasti kun kerroin paskavammaisia naisvihateorioitani öyhmöyh kyllä minun egoni nyt otti kolauksen wöö wöö miesvihaa!

Vierailija
386/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ravintolaelämyksestä puhuva jatkaa että tietenkään ei tarkoita etteikö ravintolassa voi syödä vaikka perinteistä pizzaa ja nauttia siitä hyvällä omallatunnolla, tai etteikö vaikka kotona hitaasti kypsyttämällä tehty hirvipaisti ole todella hyvää sekin. Nämä on vaan täysin erilaisia, eri tilanteisiin tarkoitettuja. Kaikissa omat puolensa.

Hirvipaisti, hyi helvetti. 🤣Mummonmuusi ja kalapuikotkin on herkullisempi ruoka. 

Olet selvästi syönyt huonosti valmistettua hirveä jolloin hirvi onkin kuivaa ja sitkeää, vähärasvainen riista kun on. Pitkä kypsytys matalalla lämmöllä takaa murean paistin :)

Vierailija
387/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelpaa mies, joka ei halua käydä ravintolassa syömässä vaan vaatii kotiruokaa, mutta ei itse sitä tee vaan odottaa ruokaa suu auki kuin linnunpoika. Menköön äidilleen syömään.

Mutta kelpaako miehen valmistama ruoka, vai asetatko sille ehtoja?

Ehdot: mies joka tekee ruokaa. Ja siivoaa sotkut. Ei ruokamyrkytystä kiitos. Syömäkelpoista ja plussaa jos terveellistä.

Rima on todella matala mutta harva mies sen ylittää.

Oletkos miehen löytänyt?

En koska en etsi. Olen aseksuaali.

Vierailija
388/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että on perjantai, kun ketju on täynnä miesvihaa.

Näillä naisilla on surkea elämä.

Vierailija
389/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä miesvihaa.

Ei ne osaa kuin haukkua meitä, kun eivät saa miestä.

Vierailija
390/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tässä vähän sitä ajoin takaa että hyvä ravintola-illallinen on ihan tosi paljon muutakin kuin sitä ruokaa syöt. Jos nyt puhutaan vaikkapa menusta niin harva viitsii kotona laittaa 5-6 eri ruokalajia jotka tuodaan tarjolle oikeassa lämpötilassa, itselle syötäväksi, toisen tarjoilemana ja annokseen sovitetun juoman kanssa. Usein juomissa saa tuotavaksi ravintolan itse maahantuontia juomia joita ei kuluttajille ole edes saatavana eli pääsee maistamaan tuotteita jota ei Suomesta ole edes mahdollista ostaa. Yleensä kokemukseen kuuluu myös kertoa panimon tai viinitilan taustaa ja miksi kyseinen juomavalinta on ruoalle sovitettu.

Sen myötä hyvää ravintolaelämystä ei ole edes etäisesti realistista simuloida kotona. Kuka ostaa yhtä ateriaa varten vaikka kuutta erilaista viiniä jota kaikkia tarjoillaan se 12cl?

Kuka ylipäätään juo pulloillsen viiniä illassa, oli se sitt

Aika usein on se määrä mitä tuollaisessa menussa juomapaketilla tulee. On tarjolla yleensä myös puolikas paketti jolloin määrä on se puolikas.

Noiden illallisten kesto on yleensä se 2,5h lähtien ylöspäin, vähän riippuen ravintolasta ja menusta. Eipä tuo vaikkapa kolmeen tuntiin nautittuna ruoan yhteydessä niin isolta määrältä tunnu :D

Vierailija
391/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä michelin-kokit taas vakuuttelemassa vauvapalstalla tekevänsä itse paljon parempia annoksia kuin joku Olon kokkitiimi. 😂

Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.

Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.

Vierailija
392/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kokki ei kerro kuinka monta panoa hänellä on ollut kolmen kuluneen vuoden aikana ja onko ollut suojamatonta seksiä tai lääkitystä, niin ruoan puhtaus on kyseenalaista. Entä kaivaako kokki nenäänsä tai persauksiaan salaattia tai raakaruokaa tehdessään. Voi luoja noita naisten kouhotuksia! Kuka haluaa tietää, onko lampaankare tapettu ylä- vai alamäkeen?

Vierailija
393/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa innokkaasti laittava mies olisi kyllä hot. Ja vielä kun saisi sellaisen, joka osaa leipoakin. Hirveän harvassa tuollaiset ovat ja kaikki on varattuja.

Vierailija
394/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä miesvihaa.

Miksi miesviha on aina ja vain olevinaan sitä että nainen sanoo takaisin kun mies levittää naisvihaa - joka on kuitenkin ihan oikeasti olemassa oleva asia jota on tutkittu tieteellisestikin?

Tai sitä jos nainen puhuu jostain rikoksesta jonka joku mies on tehnyt. Siitä ei saisi puhua, se on muka miesvihaa että puhutaan.

Pilaatte muidenkin miesten maineen noilla keharijutuillanne.

Vierailija
395/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ovat täysin turhaa rahan tuhlausta. Ravintolassa voi näy joskus. Matkustelu edullisesti on ok. Siellä voi sitten käydä ravintolassa ja terassilla.

Vierailija
396/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä michelin-kokit taas vakuuttelemassa vauvapalstalla tekevänsä itse paljon parempia annoksia kuin joku Olon kokkitiimi. 😂

Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.

Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.

Juu, sellaista ei pidä väittää, eikä väitetäkkään. Laaturavintoloiden hinnat edellyttävät hintansa veroista laatua.

Vierailija
397/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tämä aihe tästä oman keittiönsä huippukokista nyt käsitelty? Saat aivan vapaasti kokkailla omassa keittiössäsi mitä haluat ja pitää sitä oman elämäsi luksuksena. Ei ole keneltäkään muulta pois. Ravintolassa käyvät joille se on nautinto käykööt ravintoloissa, ja ihminen jolle se on nautinto kokata omassa keittiössä hyvistä raaka-aineista, jatkakoot kokkaanista.

😚 Toki, kommenttini koski otsikkoa jossa ihmeteltiin miksi jotkut eivät pidä kahviloista, ravintoloista ja matkustelusta. Itse pidän niistä kaikista, mutta en tosiaan usein maksa jostain epähygieenisen takatilan kahvilan pakasteleivoksesta joka ei edes ole hyvää. Kyllä sitä luksusta saa joissain ravintoloissa ja matkustelemalla, mutta kieltämättä on kivaa kun omassa keittiössä saa jopa parempaa kuin joistain :) Ravintolat on oikein kivoja välillä, kurja vaan miten taso heikentynyt. Kiva tietty jo

Niin. Käyt siis räkälöissä ja ihmettelet kun ei ole huippulaatua.

Vierailija
398/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä miesvihaa.

Ei ne osaa kuin haukkua meitä, kun eivät saa miestä.

Ja sinä vastaat AV:lla omiin viesteihisi kehuen koska typerät ajatuksesi ei saa muilta kannatusta. HUUTISTA! 🤣

Vierailija
399/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelpaa mies, joka ei halua käydä ravintolassa syömässä vaan vaatii kotiruokaa, mutta ei itse sitä tee vaan odottaa ruokaa suu auki kuin linnunpoika. Menköön äidilleen syömään.

Mutta kelpaako miehen valmistama ruoka, vai asetatko sille ehtoja?

Yleensä ei. Miksi mies ei voi syödä omiaan ja minä omia ruokiani? Ei meidän kehomme ole yhtä, tarvitsemme eri asioita. Vammaista tämä pakotus että pitäisi olla sama suu ja sama sänky sekä sukuelin. Niin kauan kun ette ole parempi kuin yksinplo, pysykää siellä omassanne vaan.

Ja niinhän se on, ettei miehen kanssa olo ole parempaa kuin yksinolo, siksi niin moni nainen on vapaaehtoisesti yksin ja niin moni mies vinkuu ja vonkuu että olisipa nainen.

Vierailija
400/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat ovat täysin turhaa rahan tuhlausta. Ravintolassa voi näy joskus. Matkustelu edullisesti on ok. Siellä voi sitten käydä ravintolassa ja terassilla.

No hyvä, että tuli nyt nuo sallitut ja ei-sallitut harrasteet kaikille selviksi.