IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (785)
Itse kun näin keski-ikäisenä osun tuollaiseen tilanteeseen, niin haukun niin alimpaan roskasankoon tuollaisen toisia haukkuvan jätteen, että tietävät saaneensa ansaitsemansa. Kannattaa kokeilla, se on aivan uskomaton nautinto nöyryyttää jotain keski-ikäistä huonosti käyttäytyvää idioottivajakkia tuollaisessa tilanteessa. Noita ei ole yhtään mitään tarvetta kohdella ihmisinä.
"käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. "
Siis miten tässä on toimittu? Otettu rahat ja ei palautettu vaihtorahaa vai vaan kieltäydytty ottamasta käteistä?
Kuinka itse suhtautuisit tähän?
Vierailija kirjoitti:
Itse kun näin keski-ikäisenä osun tuollaiseen tilanteeseen, niin haukun niin alimpaan roskasankoon tuollaisen toisia haukkuvan jätteen, että tietävät saaneensa ansaitsemansa. Kannattaa kokeilla, se on aivan uskomaton nautinto nöyryyttää jotain keski-ikäistä huonosti käyttäytyvää idioottivajakkia tuollaisessa tilanteessa. Noita ei ole yhtään mitään tarvetta kohdella ihmisinä.
Eli lisäät huonoa käytöstä käyttäytymällä huonosti? Miten usein törmäät tuollaisiin tilanteisiin, kun itse en törmää koskaan?
Vierailija kirjoitti:
"käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. "
Siis miten tässä on toimittu? Otettu rahat ja ei palautettu vaihtorahaa vai vaan kieltäydytty ottamasta käteistä?
Minulla on aivot. En siis ainakaan alkaisi huutaa kesätyöntekijälle
Vierailija kirjoitti:
Kääkkien kateus nuorten hehkeästä ulkonäöstä
Miksi tarvitsisi kadehtia kun tietää kokemuksesta että siitä nuoresta tulee kyllä ihan samanlainen kurppa. Se kääkkäkin kun on joskus ollut nuori ja todennäköisesti vielä kauniimpi kuin se "asiakaspalvelija"
Kannattaisi vaan opetella ammattinsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sittenkään, jos kesätyöntekijä ei palauta lainkaan rahaa? Tonnin seteli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lisäät huonoa käytöstä käyttäytymällä huonosti? Miten usein törmäät tuollaisiin tilanteisiin, kun itse en törmää koskaan?
En usein, mutta pari kertaa on tuo nautinto käynyt.
Ja saasta pitää laittaa paikalleen. Jos käyttäytyy huonosti ansaitsee kaiken. Ei tuollaisia ole mitään tarvetta käsitellä ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Miehillä yleensä korkeampi kynnys antaa palautetta oli siihen aihetta tai ei. Tädit ei kyllä pidättele yhtään vaan pamauttavat välittömästi mitä mölyä mahasta sattuu tulemaan!
"En se minä ollut, vaan vaihdevuodet!"
Annan kartanossa on tänä kesänä nuori poika tarjoilijana (oisko 18-19v). Jostain syystä asiakkaat ei hänelle vinoile yhtään ja varsinkin naiset haluavat kovastikin heittää jutustelua. Ja mistähän lie johtuu. Säälittävää päteä kyykyttämällä nuoria tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sittenkään, jos kesätyöntekijä ei palauta lainkaan rahaa? Tonnin seteli
;)
Keski-ikäisten näkymisen tässä voi selittää sillä, että keski-ikäiset ja vanhemmat muistavat aivan hyvin aiemmilta vuosikymmeniltä, mitä HYVÄ asiakaspalvelu tarkoittaa. Eli asiakasta tervehditään, autetaan, vastataan kysymyksiin eikä ohjata muualle, tavaran saa heti mukaansa eikä tarvitse tilata netistä ja hakea 8km päästä myöhemmin, asiakkaille puhutaan eri tavalla kun kaverille jne jne jne.
Siksi nykyajan asiakaspalvelua voi olla monessa paikassa vaikea ymmärtää.
Hirveimpiä asiakaspalvelijoita ovat nuoret, jotka ovat kasvaneet kännykkäkulttuurin aikana, ts. eivät ole joutuneet elämässä taistelemaan mistään, vaan aivan kaikki on ollut siloteltua - loukkaannutte herkästi ja olette pilalle lellittyjä nirsoja laiskoja kännykkää tuijottavia paskoja kaikki. Teidän aikananne on kiinnitetty huomiota rasismiin, seksuaaliseen ahdisteluun, koulukiusaamiseen jne ja se kyllä näkyy teistä. Mitään muuta kuin omia oikeuksianne ette osaa ajaa.
Mutta tarjoilkaa nyt edes se ruoka kuumana, eikä kännykkä takintaskusta pilkottaen/piipaten. Jos olette töissä ja saatte siitä palkkaa, miksi ette laita edes asiakaspalveluammateissa sitä kännykkää hetkeksikään pois ja keskity asiakkaan tarpeisiin? Onko tästäkin jo lainsäädäntö, "nuorta asiakaspalvelijaa ei saa loukata, sillä hänelle voi tulla siitä paha mieli". HÄPEÄN sukupolveani joka on kasvattanut teidät ILMAN KURIA:
Se joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta näyttää kun ihmiset ovat täynnä itseään jostain käsittämättömästä syystä. Ei, Anna 48v, sinä et ole erityinen etkä kaiken keskipiste, et nyt etkä jatkossakaan.
Sinimustaliikw teki hänet tärkeäksi
Vierailija kirjoitti:
Uuu kova jätkä paikalla. Oikei porukan pahis
Miksi keski-ikäisten naisten käytös ei ole vaatimatonta, vaikka saavutukset ovat?
Milloinkohan hesari kertoo keski-ikäisten naisten sikailuista😃
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Ihan sama, miten suoraan vanhat naiset sen sanoo, palstalla ei uskota, että kääkät vihaa nuoria naisia.
Ne pahimmat asiakkaat on kyllä MIEHIÄ. On se kumma miten naisia saa koko ajan yleistää samalla kun miehet ta**avat naisia. Asiakaspalvelijana voin sanoa että miesasiakkaat ovat pahimpia. Huutavat, kiroavat, ovat tylyjä ja ilkeitä. Yhtäkään vastaavaa naisasiakasta ei ole ollut. Miehet ovat pahimpia! Oikeita myrkkysusia.
En ole kyllä huomannut asioidessani ravintoloissa, kahviloissa tai kaupassa että juuri keski-ikäiset naiset olisivat töykeitä. Itse olen aina kohtelias mutta huomannut ettei monella asiakaspalutehtävissä olevilla nuorilla ole alkeellisia käytöstapoja. Osa tervehtii ja osa osaa sanat kiitos ja olehyvä mutta useimmilla ne sanat ovat tuntemattomia. Olen myös ihmetellyt miksei ne osaa pyyhkiä esim. kahviloiden pöytiä kun keräävät astiat pois? Onko liian alentavaa ottaa se rätti käteen ja samalla siistiä pöydät, ettei asiakkaan tullessa tarvitse alkaa pyyhkimään edellisen asiakkaan muruja ja tahroja pois. Myös aika usein kahviloissa pari työntekijää keskustelee keskenään ja on tekemättä mitään kun yksi ahkera joutuu tekemään työt. Ja kyllä tätä tapahtuu aika usein. Uskon että nykyiset nuoret on sen verran lumihiutaleita että jos asiakas valittaa niin siitä jo traumatisoidaan. Aina ei voi syyttää asiakkaita.
Oletko ajatellut, että se yhdistävä tekijä oletkin sinä? Itsellä ei ole käytöstavattomia aspoja tullut juuri koskaan vastaan. Oletuksena tervehdimme puolin ja toisin sekä asiakastilanne hoituu ongelmitta.