Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
661/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvempiä asiakkaita oli nuoret silloin kun itse olin keski-ikäinen asiakaspalvelija. 

Sanoisin aspatyötä vuosia tehneenä, että nuoret on se kaikista hyväkäytöksisin asiakaskunta omalla kokemuksella. Kaiken sukupuoliset nuoret. 

Vierailija
662/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on kumma kun Keski-ikäiset ihmiset käyttäytyvät kun puberteetti-ikäiset. Ei kannata mennä mihinkään jos ei kykene odottamaan tilaustaan. Ja ei se maksa mitään olla ystävällinen ravintola työntekijöille. 

Samat ihmiset matkustavat lomillaan etelään, eivätkä nurise yhtään, vaikka jotuvat odottamaan tunnin ruokaansa ja ruokailun päätyttyä tunnin laskuansa. On niin ihanan eksottisen kiiretöntä ja rentoa, miksei Suomessa ole sellaista 🏖🍷

No eiköhän siellä etelässä ole parempi palvelukin kuin täällä Suomessa.

Ei automaattisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä  mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.

Olen ollut monta vuotta lähiökapakassa duunissa tarjoilijana/baarityöntekijänä. Rasittavimpia (ja hauskimpia) ovat nämä rouvat (poikkeuksetta rouvat!), jotka siinä vaiheessa kun tarjoilu heille loppuu tolkuttoman päihtymyksen takia, jäävät tiskille lukemaan lakia: "MINNNÄÄÄ olen ollut x vuotta asiakaspalvelussa, ja MINNNÄÄÄ kyllä tiedän mihin MIIINNNUUUlla on oikeus! MMMIINNÄÄ vaadin ravintolapäällikön paikalle, ja SIIINNNÄÄÄ saat potkut:"

Oliko kaikki tuollaisia, monen vuoden ajan?  Onpa se yksi nyt mennyt hermoihin.

Vierailija
664/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvempiä asiakkaita oli nuoret silloin kun itse olin keski-ikäinen asiakaspalvelija. 

Sanoisin aspatyötä vuosia tehneenä, että nuoret on se kaikista hyväkäytöksisin asiakaskunta omalla kokemuksella. Kaiken sukupuoliset nuoret. 

Niin varmasti. 🤭

Vierailija
665/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOMALAINEN keski-ikäinen nainen 🤮

Ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
666/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkia niitä on?

Vierailija
667/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä  mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.

Olen ollut monta vuotta lähiökapakassa duunissa tarjoilijana/baarityöntekijänä. Rasittavimpia (ja hauskimpia) ovat nämä rouvat (poikkeuksetta rouvat!), jotka siinä vaiheessa kun tarjoilu heille loppuu tolkuttoman päihtymyksen takia, jäävät tiskille lukemaan lakia: "MINNNÄÄÄ olen ollut x vuotta asiakaspalvelussa, ja MINNNÄÄÄ kyllä tiedän mihin MIIINNNUUUlla on oikeus! MMMIINNÄÄ vaadin ravintolapäällikön paikalle, ja SIIINNNÄÄÄ saat potkut:"

Sammuuko ne sen jälkeen siihen omalle paikalleen, vai osaako ne vielä ulos omin neuvoin siinä tilassa?  

Vierailija
668/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on kumma kun Keski-ikäiset ihmiset käyttäytyvät kun puberteetti-ikäiset. Ei kannata mennä mihinkään jos ei kykene odottamaan tilaustaan. Ja ei se maksa mitään olla ystävällinen ravintola työntekijöille. 

Asiasta poiketen tulee mieleen meidän siivousalalta nämä keski ikäiset rouvat jotka käyttäytyvät pahemmin kuin puberteetti ikäiset.

Vierailija
669/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan sen kun nuori aspa siellä vitkuttelee  ja purkaa pahaa oloaan  kun joku vanha kääkkä vaatii taas palvelua.  

Vierailija
670/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilkeä v-mainen keski-ikäinen akka. Minut kasvatettiin miellyttämään ja palvelemaan muita ja unohtamaan itseni. Menin rikki. Totaalisesti. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut teeskennellä mukavaa vieraille ihmisille eikä miellyttää yhtään ketään. Raivoan jos huvittaa. Se on uskomattoman vapauttavaa. Miksi vaivautua itsehillintään? Miksi teeskennellä ihmistä jos on korppikotka? Inhoan lähes kaikkia ja välitän vaan itsestäni ja rakkaistani. Näin se vain meni tämä elämä. Tällä mennään. 

Vierailija
671/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilkeä v-mainen keski-ikäinen akka. Minut kasvatettiin miellyttämään ja palvelemaan muita ja unohtamaan itseni. Menin rikki. Totaalisesti. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut teeskennellä mukavaa vieraille ihmisille eikä miellyttää yhtään ketään. Raivoan jos huvittaa. Se on uskomattoman vapauttavaa. Miksi vaivautua itsehillintään? Miksi teeskennellä ihmistä jos on korppikotka? Inhoan lähes kaikkia ja välitän vaan itsestäni ja rakkaistani. Näin se vain meni tämä elämä. Tällä mennään. 

Aikuisilla ihmisillä pitää olla normaalit käytöstavat.

Vierailija
672/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin vuosikymmeniä sitten erään suuryrityksen puhelinpalvelussa, ja kokemus avasi silmäni sille, minkälaista kuona-ainesta osa suomalaisista on. Valtaosa meille soittaneista asiakkaista oli toki mukavia, ja vihaisetkin saatiin useimmiten leppymään. Mutta osa halusi huutaa silkasta huutamisen halusta ja uhkaili jopa tappamisella silloinkin, kun olivat itse syypäitä syntyneisiin ongelmatilanteisiin.

Juuri näille uhkailijoille päätinkin kostaa. Otin kohdehenkilöiden numerot talteen ja palkkasin miespuolisen, hieman häiriintyneen ystäväni soittelemaan heille yöllisiä huohotuspuheluita prepaid-liittymästä. Aamuöiseen soittoon on aina mukava herätä, ja erityisen mukavaa se on silloin, kun langan toisessa päässä on runkkufantasioitaan örisevä varttihullu.

Tosi ammattilainen.

Vierailija
673/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisen itseäni, jos asiakaspalvelu on huonoa enkä niele sitä kiltisti. Piste.  

Vierailija
674/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUOMALAINEN keski-ikäinen nainen 🤮

Ilmoitettu asiattomaksi.

MINUA et kyllä ilmoita asiattomaksi!! 😡

T. Suomalainen keski-ikäinen nainen

Vierailija
675/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on siistijöillä ja siivoojilla kohtalo. Pennut siellä hyppii silmille ja vanhemmat komppaa. Myös yli 65v naiset asiakkaina hirviöitä. Ei miehet niinkään. Ne yrittää alistaa muuten.

Vierailija
676/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä keskustelut jo menneet liian pitkälle, jossa eräs jo ehdottaa murhaamista näille vanhemmille naisille? En ole kyllä huomannut tästä ketjusta, että eräiden teidän nuorten kielenkäyttö olisi millään tavoin sitä kohteliaampaa ja parempaa? Toki myös vanhempien. Kyllä hyvät tavat kuuluvat kaikenikäisille, mutta ketään ei saisi kohdella huonosti. Onko tässä jo ketjussa haukuttu riittävästi? 

Vierailija
677/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis auta muu kuin viedä kaikki keski-ikäiset suomalaiset naiset leirille kaasutettavaksi.

Paitsi ettei sitten jää enää ketään, joka kadehtisi nuoria naisia. Ja olisi kitkerä ja katkera. 😢 

Jonne, äiti täällä. Nyt heti nukkumaan siellä ja se energiajuoma pois! Kello on kohta kymmenen! 

Vierailija
678/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin vuosikymmeniä sitten erään suuryrityksen puhelinpalvelussa, ja kokemus avasi silmäni sille, minkälaista kuona-ainesta osa suomalaisista on. Valtaosa meille soittaneista asiakkaista oli toki mukavia, ja vihaisetkin saatiin useimmiten leppymään. Mutta osa halusi huutaa silkasta huutamisen halusta ja uhkaili jopa tappamisella silloinkin, kun olivat itse syypäitä syntyneisiin ongelmatilanteisiin.

Juuri näille uhkailijoille päätinkin kostaa. Otin kohdehenkilöiden numerot talteen ja palkkasin miespuolisen, hieman häiriintyneen ystäväni soittelemaan heille yöllisiä huohotuspuheluita prepaid-liittymästä. Aamuöiseen soittoon on aina mukava herätä, ja erityisen mukavaa se on silloin, kun langan toisessa päässä on runkkufantasioitaan örisevä varttihullu.

Tosi ammattilainen.

Et kai sinä oikeasti uskonut tuon höpötystä? 

Vierailija
679/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Aspat, pitääkö tämä paikkansa?

Ainakin kun nuorempana olin baarimikkona, niin pitää täysin paikkansa. Kaikkein ikävimmät asiakkaat oli keski-ikäiset naiset. Ei ne keski-ikäiset miehetkään aina kivoja

Huonoista kokemuksista puheenollen:

Minut jätti miesmyyjä täysin huomiotta, kun olin moottoripyörää ostamassa. Alkuun hänellä oli toinen asiakas. Sitten asiakas lähti, luulin myyjän tekevän jotain paperihommia. Mutta seuraavaa asiakasta taas palveli. Olin paikalla ja yhtä tiettyä pyörää tutkimassa 45min. Siinä vaiheessa kun lähdin pois, ei liikkeessä taaskaan ollut ketään. Lähtiessäni myyjä kysyi, olisko ollut jotain kiinnostavaa. Vastasin olis, ja menin pois. 

Ostin pyörän toisesta liikkeestä.

Samanlaista se on miehilläkin, älä välitä. Pääsin sentään juttusille lähtiessä, yrittäjä itse lupasi lähettää suoran kaupan tarjouksen 30k€ pyörästä. Ei koskaan lähettänyt, kävin hakemassa samanlaisen seuraavalla viikolla naapurikaupungista. Tämän ensimmäisen paikan pyöräoli myynnissä ylivuotisena seuraavanakin kesänä, halvemmalla kuin mitä minä omastani maksoin. Yrittäjällä on toki oikeus valita asiakkaansa, mutta luulisi helpon rahan kiinnostavan.

Vierailija
680/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisen itseäni, jos asiakaspalvelu on huonoa enkä niele sitä kiltisti. Piste.  

Onko sinulla käytössäsi enemmän kuin yksi itseilmaisutapa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme