IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pahimmat asiakkaat on kyllä MIEHIÄ. On se kumma miten naisia saa koko ajan yleistää samalla kun miehet ta**avat naisia. Asiakaspalvelijana voin sanoa että miesasiakkaat ovat pahimpia. Huutavat, kiroavat, ovat tylyjä ja ilkeitä. Yhtäkään vastaavaa naisasiakasta ei ole ollut. Miehet ovat pahimpia! Oikeita myrkkysusia.
Mitätöit siis nuorten naisten kokemukset? Et sinä vastusta naisvihaa, olet osa sitä.
Vanhemmilla naisilla esiintyy naisvihaa, joka kohdistuu nuoriin naisiin ja tyttöihin. Eivät sitä itse havaitse, tai noteeraa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Millaisella ravintolalla ei ole vaihtorahaa antaa? Millaisella naamalla nuori ihminen kohtasi tilanteen? Käteistä! Hui! Miten sitä käsitellään, osataanko laskea? Se voi synnyttää nuoressa ylimielisen asenteen ihan huomaamatta, kun vanhempi ihminen maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pahimmat asiakkaat on kyllä MIEHIÄ. On se kumma miten naisia saa koko ajan yleistää samalla kun miehet ta**avat naisia. Asiakaspalvelijana voin sanoa että miesasiakkaat ovat pahimpia. Huutavat, kiroavat, ovat tylyjä ja ilkeitä. Yhtäkään vastaavaa naisasiakasta ei ole ollut. Miehet ovat pahimpia! Oikeita myrkkysusia.
Mitätöit siis nuorten naisten kokemukset? Et sinä vastusta naisvihaa, olet osa sitä.
En ole tuo jota kommentoit, mutta sinä mitätöit nyt tämä naisen kokemuksen. Miksi? Koska hän ei ole nuori? :)
vastassa on nuori, muodollisesti ystävällinen ihminen,
Tämä on niin totta. Nuoret asiakaspalvelijat, varsinkin naiset, ovat nimenomaan muodollisesti ystävällisiä. Nuoret miehet eivät ole asiakaspalvelutyössä niin kylmiä, heissä on vielä kykyä aitoon kohtaamiseen. Nuorilla naisilla lisäksi koko ajan naamari päällä. Meikkinaamari. Se estää mikroilmeiden näkymisen, haittaa sikäli kommunikaatiota.
Jos kahvin tuomiseen menee "muutama minuutti", niin tervemenoa kortistoon. Tuollainen paskapulju nurin vaan. Vaihtorahan riittävyys on ihan perusasioita liikkeen pidossa. Ihme paskapuljun asioista sitä jaksetaankin uutisoida, kyynel.
Vierailija kirjoitti:
vastassa on nuori, muodollisesti ystävällinen ihminen,
Tämä on niin totta. Nuoret asiakaspalvelijat, varsinkin naiset, ovat nimenomaan muodollisesti ystävällisiä. Nuoret miehet eivät ole asiakaspalvelutyössä niin kylmiä, heissä on vielä kykyä aitoon kohtaamiseen. Nuorilla naisilla lisäksi koko ajan naamari päällä. Meikkinaamari. Se estää mikroilmeiden näkymisen, haittaa sikäli kommunikaatiota.
Minua ärsyttää se vissiin ulkomailta nuorten naisten kopioima ylipirteys asiakaspalvelutilanteissa. En silti ole heille tyly, mutten kyllä rupea itse käyttytymään samalla tavalla, kuin he, minkä olen huomannut ärsyttävän heitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen pitäisi tulla kenelläkään yllätyksenä että naiset ovat kusipäitä.
Puhu vain itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Nahka paksunee
Enpä tiedä. Itse en ole asiakaspalvelutyötä huonojen kokemusteni vuoksi enää tehnyt. Näin ne palvelut digitalisoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Kateellinen haahka. Harmittaako kun vanhenet kiihtyvää vauhtia.
Tekoälyn kooste:
Ajankohta: Heinäkuu 2025.
Syy raivolle: Vaihtorahat olivat tilapäisesti loppu, ja nuori työntekijä kysyi, kävisikö korttimaksu. Asiakkaat vaativat periaatteesta saada maksaa käteisellä ja alkoivat raivota työntekijöille.
Seuraus: Nuoret työntekijät alkoivat itkeä tilanteen paineen vuoksi, ja ravintolan yrittäjä puuttui asiaan tiukasti ilmoittaen, ettei epäasiallista käytöstä sallita.
Nuoret eivät tunnu kestävän nykyään yhtään mitään. On varmaan ihan hirveää huomata, että se maailma ei pyörikään oman navan ja sen puhelimen ympärillä. On erilaisia ihmisiä, jotka reagoivat erilaisesti asioihin. Lisää vaan tölväyksiä näille, niin oppivat jotain elämästä. Minua on alkanut ärsyttämään nuorten naisten huono käytös, sellainen narsistinen käytös, minä minä minä ja mun puhelin, minulle ei saa sanoa mitään, minulle tulee paha mieli.
Ihan vain tiedoksi näille nuorille, että elämässä täytyy pystyä kestämään vähän kaikenlaista. Ulkomailla saa kuulkaa sapiskaa pienemmästäkin, siellä ei ihmiset kuitenkaan uhriudu niinkuin meillä täällä Suomessa. Sanna Marin on oikein hyvä narsistinen ja uhriutuva esikuva näille törpöille.
Nainen 56 vuotta
Osa yrittäjän hurskastelevasta fb-päivitys viime vuodelta:
Yleisimmät tilanteet, joissa tunteet ovat kuumentuneet, liittyvät muun muassa:
- ruuan viipymiseen kiireen keskellä,
- kahvin hetkelliseen loppumiseen, kyse minuuttien odotusajasta
- jonoihin kassalla
- ja tilanteisiin, joissa vaihtorahaa ei ole ollut riittävästi ja olemme pyytäneet mahdollisuutta maksaa kortilla.
Mitä tästä voi päätellä? Yrittäjä säästää henkilökunnan määrässä, palvelu kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55-vuotta
Kateellinen haahka. Harmittaako kun vanhenet kiihtyvää vauhtia.
Kasva aikuiseksi, en ole mikään kateellinen haahka, vaan realisti. Sekös teitä nuoria harmittaa, realismi, luulette elävänne jossain pumpulimaailmassa, missä kaikki on hyvin ja ihanaa lobotomialaite naaman edessä, hei katso kiva kuva IHKUU. Olet itse varmasti satakiloinen irtokarkin syöjä, sellainen joka löntystää tuolla muiden tiellä sen lihavan torsonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kareneille luuvitosta
Paseille turpiin.
Itse olen joutunut kuuntelemaan vittuilua, haukkumista ja raivoamista nuorilta kassatyöntekijöiltä ja tarjoilijoilta. Anteeksipyyntöä ei koskaan tule. Hölmö vuoropäällikkö uskoo kaiken mitä se draamaileva kassa (työpaikkakiusaaja) selittää. Joka kerta sama lopputulos. Syytön asiakas leimataan "ongelmaksi" ja työpaikkakiusaajasta tehdään "uhri".
Nyt minä joudun käyttämään älypuhelinta itseni puolustamiseen. Jokainen asiakaspalvelutilanne kuvataan salaa. Seuraava työpaikkakiusaaja ei enää pääse valehtelemaanja uhriutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä alkuperäisessä jutussa ei puhuttu sanallakaan juuri naisista, puhuttiin vain yleisesti keski-ikäisistä asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa
Paitsi ettei ole koska ravintolassa on säännöt joita asiakkaiden on noudatettava sekä työntekijöille on ohjeet joita on noudatettava joten väittäisin että työntekijät tietää paremmin tässä kohtaa kumpi on oikeessa. Tuo fraasi on vaan asiakkaan miellyttämiseen keksitty mut ei se todellisuudessa toimi jos joku tulee vaatii kuuta taivaalta kesken normaalin työpäivän
Kun kikkelin saaminen loppuu, niin sitten kuvaan ilmestyy aggressiivinen käytös. Ja se näkyy naamasta,kun loppuu saamasta.
Ei ole mikään salaisuus, etteivät keski-ikäiset naiset osaa käyttäytyä. Nokka pystyssä pyörivät oman napansa ympärillä.