IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (785)
Karenit saavat ainakin hampurilaispaikoissa purilaisensa extrasyljellä
Ap tekaisi klikkiotsikon. Tekstissä ei puhuta mitään naisista vaan KESKI-IKÄISISTÄ ASIAKKAISTA ylipäätään. Ainoa raivoaja, johon omalla työpaikalla olen törmännyt viime aikoina, oli keski-ikäinen mies.
Mutta noin muuten on kyllä melko järkyttävää ja olen surullinen nuorten puolesta. Minne on kadonnut käytöstavat ihmisiltä? Asiansa normaali ihminen saa sanottua muuten kuin huutamalla sylki roiskuen. Porttari vaan tuollaisille urpoille.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyn kooste:
Ajankohta: Heinäkuu 2025.
Syy raivolle: Vaihtorahat olivat tilapäisesti loppu, ja nuori työntekijä kysyi, kävisikö korttimaksu. Asiakkaat vaativat periaatteesta saada maksaa käteisellä ja alkoivat raivota työntekijöille.
Seuraus: Nuoret työntekijät alkoivat itkeä tilanteen paineen vuoksi, ja ravintolan yrittäjä puuttui asiaan tiukasti ilmoittaen, ettei epäasiallista käytöstä sallita.
Aikamoista, naiset saivat peräti useamman nuoren työntekijän itkemään samaan aikaan, tottako ! :)
Millainen raivokohtaus mahtoi olla? Meinaan, oikeassa raivokohtauksessa kutsutaan kyllä poliisi paikalle. Yrittäjä liioittelee, naiset todennäköisesti lähinnä korottivat ääntään. Onko se raivoa?
Ja miksi päivityksessä piti mainita naisten ikä? Vielä omituisella halveksivalla kiertoilmauksella "vähän varttuneempi nainen"!
Hyvä kun pillittävät, mokomat luuserit. N46
Vierailija kirjoitti:
Kun kikkelin saaminen loppuu, niin sitten kuvaan ilmestyy aggressiivinen käytös. Ja se näkyy naamasta,kun loppuu saamasta.
Hah hah, sinä luulet, että seksin orjina ollaan koko ikä. Ei olla, tervetuloa vapaus! :) nainen 69 v
Vierailija kirjoitti:
Osa yrittäjän hurskastelevasta fb-päivitys viime vuodelta:
Yleisimmät tilanteet, joissa tunteet ovat kuumentuneet, liittyvät muun muassa:
- ruuan viipymiseen kiireen keskellä,
- kahvin hetkelliseen loppumiseen, kyse minuuttien odotusajasta
- jonoihin kassalla
- ja tilanteisiin, joissa vaihtorahaa ei ole ollut riittävästi ja olemme pyytäneet mahdollisuutta maksaa kortilla.
Mitä tästä voi päätellä? Yrittäjä säästää henkilökunnan määrässä, palvelu kärsii.
Voi olla, mutta miksi siitä pitää viattomalle kesätyöntekijälle raivota? Ei hän siitä päätä vaan tekee siellä vittumaista duunia surkealla palkalla. Huutakaa niille yrittäjille, jos uskallatte. Uskallus riittää luusereilla vain nuorempiensa kyykyttämiseen. Pthyi mitä käytöstä.
Keski-ikäiset tädit ovat voimaantuneita ja löytäneet sisäisen minänsä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveimpiä asiakaspalvelijoita ovat nuoret, jotka ovat kasvaneet kännykkäkulttuurin aikana, ts. eivät ole joutuneet elämässä taistelemaan mistään, vaan aivan kaikki on ollut siloteltua - loukkaannutte herkästi ja olette pilalle lellittyjä nirsoja laiskoja kännykkää tuijottavia paskoja kaikki. Teidän aikananne on kiinnitetty huomiota rasismiin, seksuaaliseen ahdisteluun, koulukiusaamiseen jne ja se kyllä näkyy teistä. Mitään muuta kuin omia oikeuksianne ette osaa ajaa.
Mutta tarjoilkaa nyt edes se ruoka kuumana, eikä kännykkä takintaskusta pilkottaen/piipaten. Jos olette töissä ja saatte siitä palkkaa, miksi ette laita edes asiakaspalveluammateissa sitä kännykkää hetkeksikään pois ja keskity asiakkaan tarpeisiin? Onko tästäkin jo lainsäädäntö, "nuorta asiakaspalvelijaa ei saa loukata, sillä hänelle voi tulla siitä paha mieli". HÄPEÄN sukupolveani joka on kasvattanut teidät ILMAN KURIA:
Se joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Tämä!
Avainsana ei ollut keski-ikäinen, vaan keski-ikäinen NAINEN. Jostain syystä ap päätti häivyttää sukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Tämä on totta, ainakin omien kokemusten mukaan. Keski-ikäiset miehet osaavat toisinaan olla todella tökeröitä ihmisp*rseitä, mutta mitä tulee asiakaspalvelijan psykologiseen kiduttamiseen, keski-ikäiset naiset ovat aivan omassa kategoriassaan.
(Ja luonnollisesti viittaan yllä siihen erittäin pieneen vähemmistöön naisista, jotka tuota kiduttamista harrastavat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kikkelin saaminen loppuu, niin sitten kuvaan ilmestyy aggressiivinen käytös. Ja se näkyy naamasta,kun loppuu saamasta.
Hah hah, sinä luulet, että seksin orjina ollaan koko ikä. Ei olla, tervetuloa vapaus! :) nainen 69 v
Mahoneitsyt.
Naiset ovat susia toisilleen varsinkin nuoremmilleen, koska nuori nainen on vielä kaunis.
Itse kohtelen nuoria mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti, mutta jostain syystä nuoret käyttäytyvät minua kohtaan välillä huonosti. Esim. töissä nuorempi nainen pomotti minua kokeneempaa kun oli kuulemma johtajan suosikki ja esihenkilökin tuli varoittamaan, että tuota pitää mielistellä kun johtaja siitä tykkää. Samoin kun perehdytin nuorta työntekijää ja neuvoin missä on kaikki tarvittavat, tää nuori paiskoo työvälineitä agressiivisesti ympäriinsä. Ilmeisesti ajatellen, että minun kuuluu rauhallisena turvallisena ihmisenä olla hänen tunteidensa likasanko. Mutta kyllä minullakin on tunteet vaikka olenkin äiti ja vanhempi, keski-ikäinen. Samalla otin myös paskaa niskaan itseäni vanhemmilta työntekijöiltä eli molemmista suunnista. Jos olet se joka käyttäytyy hyvin olet myös se joka ottaa muiden kiukun ja paskan niskaan.
Näitä hävettävän huonosti kahviloissa ja ravintoloissa käyttäytyviä naisia on boomeri-ikäistenkin joukossa, arvostelevat törkeilläkin sanoilla palvelua ja paikan tarjontaa. Jos ei ole ketään jolle purkaa huonoa tuultaan, niin sitten valitaan kohteeksi vaikka juuri se kahvilan nuori ja hämmentynyt kesätyttö joka ei varmasti uskalla puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Kateellinen haahka. Harmittaako kun vanhenet kiihtyvää vauhtia.
Mikä vika vanhenemisessa? Eipä tarvitse enää hermoilla jostakin vaihtorahasta.
Vika on kahvilan omistajassa, kun hän ei salli kahvilassa käytettävän käteismaksua.
Asiakkaat olivat hyvin iäkkäitä, jotka ovat koko ikänsä tottuneet maksamaan käteisellä.
Nuoret käyttäytyivät huonosti ruvetessaan vääntämään kättä iäkkäiden kanssa. Ihan oikein, että iäkkäät korottivat ääntään
Oikea asiakaspalvelija itse maksaisi ostokset omalla pankkikortillaan ja ottaisi iäkkäiltä käteisen itselleen. Siten asia olisi hoitunut ja kaikki olisivat olleet tyytyväisiä, mutta zetat eivät osaa palvella.
Hyvä, että kyseisen kahvilan palveluhaluttomuus tuli julkisesti ilmi, niin saavat pitää tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Karenit saavat ainakin hampurilaispaikoissa purilaisensa extrasyljellä
Mä kuolaan sun hampurilaiseen. Mun vanhempiani et kiusaa! N21
Vierailija kirjoitti:
Itse kohtelen nuoria mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti, mutta jostain syystä nuoret käyttäytyvät minua kohtaan välillä huonosti. Esim. töissä nuorempi nainen pomotti minua kokeneempaa kun oli kuulemma johtajan suosikki ja esihenkilökin tuli varoittamaan, että tuota pitää mielistellä kun johtaja siitä tykkää. Samoin kun perehdytin nuorta työntekijää ja neuvoin missä on kaikki tarvittavat, tää nuori paiskoo työvälineitä agressiivisesti ympäriinsä. Ilmeisesti ajatellen, että minun kuuluu rauhallisena turvallisena ihmisenä olla hänen tunteidensa likasanko. Mutta kyllä minullakin on tunteet vaikka olenkin äiti ja vanhempi, keski-ikäinen. Samalla otin myös paskaa niskaan itseäni vanhemmilta työntekijöiltä eli molemmista suunnista. Jos olet se joka käyttäytyy hyvin olet myös se joka ottaa muiden kiukun ja paskan niskaan.
Veemäiset ihmiset ovat sitä nuorena ja tulevat aikanaan kuolemaankin sellaisina. Harvan perusluonne merkittävästi muuttuu elämän varrella.
Nuo raivoajat ovat varmaan samoja, jotka tuolla toisessa ketjussa puolustavat oikeuttaan sotkea ravintoloissa ja jättää paskat jälkeensä.
Siis et ole lukenut yrityksen fb-päivitystä aiheesta. Näin siinä sanotaan:
"Viimeksi eilen lohduttelimme kesätyöntekijöitä kahden jo varttuneemman naisen raivokohtauksen jäljiltä. Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla."
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid036Gd8rmmd39ftgn…