IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten tähän ketjuun saatiin nämä mainitut ongelmanaiset jankkaamaan ja näyttämään mistä on kyse. Mitään tervettä nöyryyttä heillä ei ole, vaan uhriudutaan tai haukutaan ja vaaditaan. Joustamisen ja sovittelun taito pyöreä nolla.
Olen ollut monta vuotta lähiökapakassa duunissa tarjoilijana/baarityöntekijänä. Rasittavimpia (ja hauskimpia) ovat nämä rouvat (poikkeuksetta rouvat!), jotka siinä vaiheessa kun tarjoilu heille loppuu tolkuttoman päihtymyksen takia, jäävät tiskille lukemaan lakia: "MINNNÄÄÄ olen ollut x vuotta asiakaspalvelussa, ja MINNNÄÄÄ kyllä tiedän mihin MIIINNNUUUlla on oikeus! MMMIINNÄÄ vaadin ravintolapäällikön paikalle, ja SIIINNNÄÄÄ saat potkut:"
Oliko kaikki tuollaisia, monen vuoden ajan? Onpa se yksi nyt mennyt hermoihin.
Onhan noita nähneet muutkin, itse asiassa aika paljonkin. Kännissä ihmisen todellinen luonne usein paljastuu. sekä miehiltä että naisilta. Eikä se luonne ole aina kovin kaunis. Päälle huutamista, kiroilua, uhkailua, sylkemistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on kumma kun Keski-ikäiset ihmiset käyttäytyvät kun puberteetti-ikäiset. Ei kannata mennä mihinkään jos ei kykene odottamaan tilaustaan. Ja ei se maksa mitään olla ystävällinen ravintola työntekijöille.
Asiasta poiketen tulee mieleen meidän siivousalalta nämä keski ikäiset rouvat jotka käyttäytyvät pahemmin kuin puberteetti ikäiset.
Juu minäkin olen siivooja ja voi helvata miten vanhemmat työntekijät käyttäytyvät! Valitetaan ja uhriudutaan kaikesta sekä käyttäydytään todella törkeästi nuoria työntekijöitä kohtaan. Itse olen siitä välistä joten mulle eivät siksi ole ihan niin hanurista mutta nuorempien mieli halutaan pahoittaa ihan tahallaan. Yritän parhaani pysyä erossa kaikesta työpaikan draamasta mutta näitä nuorempia yritän tsempata ja lohduttaa. Hyvin on vielä muistissa miten itseänikin on kohdeltu joten yritän edes vähän olla heille se tuki jota olisin itse aikoinaan kaivannut.
Ainoa arvo keski-ikäiselle naiselle tämän ketjun mukaan: Kadehtia nuoria naisia ja olla kitkerä ja katkera.