IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen keski-ikäisenä naisena että nuorille ei ole kerrottu mitään ASIAKASPALVELUTYÖSTÄ. Itse olen tehnyt sitä suurimman osan elämästäni eikä mikään tule yllätyksenä. Suomessa on muutenkin huono palvelutaso, jos ei voi mistään asiasta huomauttaa tilanteessa vaan on vain nöyrryttävä ja nieltävä tappio. Kerrankin nuori tytönhupakko oli kaupan kassana ja siihen tuli pariskunta raha-arpojen kanssa, jotenkin aavistin että nyt tulee ongelmia. Ja eihän se tyllerö osannut niitä arpoja tarkistaa. Yritti puhua radiopuhelimeensa ja pyytää apua, muttei ilmeisesti osannut käyttää sitä. Istui siinä ja ehdotti että siirtyisin toiselle kassalle. Ei voinut edes kysyä siltä toiselta kassalta apua. En sanonut mitään, jätin ostokset hihnalle ja lähdin. Uusavuttomia kaikki nuoret.
Heti syyttämässä nuorta. Tiedätkö kuinka vasemmalla kädellä perehdytetään, jos perehdytetään. Delegoidaan perehdytys monen käden kautta eikä oikeasti edes perhedytetä. Mulle opetettiin pääasiat, miljoona pikkuasiaa joutui ite nolosti selvittää asiakkaiden edessä mistä ei mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset hirviönaiset on niitä samoja jotka ovat äänestäneet koko länsimaat kaaokseen vasemmistolaisuudellaan ja samalla aivopesseen nuoremmatkin naiset feminismin paskaan.
Oma kokemus sanoo toista. Kokoomuslaisuus ja veemäisyys asiakaspalvelijoita kohtaan korreloi vahvasti. Tätä on jopa tutkittu, toki Amerikka ei ole 1:1 Suomi.
Oikeistokonservatiivit olivat tutkitusti tyytymättömimpiä ja valittivat eniten. Heidän täytyi kokea olevansa jotenkin erityiskohdeltuja jotta olivat yhtä tyytyväisiä kuin muut ryhmät. Kokoomuslaisesta ystävästäni tämän näkee ihan käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 45-vuotiaissa naisissa on paljon aggressiivisia, ilkeitä, huonosti käyttäytyviä ja töykeitä asiakkaita. Kiristääkö ikääntyvällä naisella kuiva alapää, onko Tena vinossa vai onko heinäseiväs takapuolessasi väärinpäin?
Yli 45-vuotiaissa naisissa on myös elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä, leipiintyneitä asiakaspalvelijoita. Terveys- ja hoitoalalla on aggressiivisia, känttyisiä ja vihamielisiä hoitajia, jotka ovat usein myös työpaikkakiusaajia.
Jos asiakaspalvelijan ja hoitajan ei huvita tehdä töitä, niin kannattaa kouluttautua uuteen ammattiin ja mennä muualle töihin. Sinulle sopii paremmin yksinäinen työ, jossa et tapaa ollenkaan ihmisiä työvuorosi aikana. Älä huoli - nuoria, ahkeria, jaksavia ja osaavia työntekiöitä on tulossa tilallesi.
Kyllä etenkin hoitajissa näitä löytyy. Ovat koko ajan uhriutumassa, kun on niin hirveää ja palkkakin pieni. Kostavat tätä sitten viattomille asiakkaille/potilaille jotka ovat monesti herkässä asemassa muutenkin sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Aspat, pitääkö tämä paikkansa?
Ainakin kun nuorempana olin baarimikkona, niin pitää täysin paikkansa. Kaikkein ikävimmät asiakkaat oli keski-ikäiset naiset. Ei ne keski-ikäiset miehetkään aina kivoja olleet, mutta naiset olivat selvästi enemmän v-maisia.
Ikära sismia.
Eipä muuten ole. Olis jos iän takia ei tarjoiltaisi tai hän
Todetaan että nuoret aspat asettuvat ostetun palvelun ja asiakkaan välille tärkeydellään. Sitten jos ohje on tullut työnantajalta. Yleensä on hyvä toimia työnantajan edun mukaisesti koska se on työntekijänkin etu. Pissupääoletetut voi palvella kykynsä mukaan ja unohtaa. Takahuoneen traumaterapiaa voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen keski-ikäisenä naisena että nuorille ei ole kerrottu mitään ASIAKASPALVELUTYÖSTÄ. Itse olen tehnyt sitä suurimman osan elämästäni eikä mikään tule yllätyksenä. Suomessa on muutenkin huono palvelutaso, jos ei voi mistään asiasta huomauttaa tilanteessa vaan on vain nöyrryttävä ja nieltävä tappio. Kerrankin nuori tytönhupakko oli kaupan kassana ja siihen tuli pariskunta raha-arpojen kanssa, jotenkin aavistin että nyt tulee ongelmia. Ja eihän se tyllerö osannut niitä arpoja tarkistaa. Yritti puhua radiopuhelimeensa ja pyytää apua, muttei ilmeisesti osannut käyttää sitä. Istui siinä ja ehdotti että siirtyisin toiselle kassalle. Ei voinut edes kysyä siltä toiselta kassalta apua. En sanonut mitään, jätin ostokset hihnalle ja lähdin. Uusavuttomia kaikki nuoret.
No ei tuo nyt ole mitään huonoa asiakaspalvelua, nuorihan yritti parhaansa ja ihan oikein ehdotti, että siirtyisit sujuvammalle kassalle.
Huonona asiakaspalvelijana pitäisi yhtä marketin nuorta kassaa, joka ei sano useimmille asiakkaille yhtään mitään. Siis ei sanaakaan. Joidenkin harvojen (ilmeisesti tuttujen?) kanssa juttelee ja hymyilee, muita tuijottaa naama peruslukemilla eikä vastaa mitään. Siirryn aina itsepalvelukassalle kun tämä on vuorossa, mikä todennäköisesti on myyjällekin helpotus. Varmaan jokin muu työ sopisi hänelle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Aspat, pitääkö tämä paikkansa?
Vanhukset ovat vielä paljon törkeämpiä kuin keski-ikäiset. Nuoret osaavat suurimmaksi osaksi käyttäytyä, mitä vanhemmaksi asiakas muuttuu, sitä kusipäisemmäksi käytös muuttuu. Tietenkään ei voi yleistää. Olen itsekin keski-ikäinen nainen ja koko työurani ollut asiakaspalvelutehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset hirviönaiset on niitä samoja jotka ovat äänestäneet koko länsimaat kaaokseen vasemmistolaisuudellaan ja samalla aivopesseen nuoremmatkin naiset feminismin paskaan.
Oma kokemus sanoo toista. Kokoomuslaisuus ja veemäisyys asiakaspalvelijoita kohtaan korreloi vahvasti. Tätä on jopa tutkittu, toki Amerikka ei ole 1:1 Suomi.
Oikeistokonservatiivit olivat tutkitusti tyytymättömimpiä ja valittivat eniten. Heidän täytyi kokea olevansa jotenkin erityiskohdeltuja jotta olivat yhtä tyytyväisiä kuin muut ryhmät. Kokoomuslaisesta ystävästäni tämän näkee ihan käytännössä.
Punertavien lasien läpi katsoen se näkyy noin.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski ikäinen nainen ja olen ratkaissut ongelman sillä tavalla että en enää käy ravintoloissa syömässä. Alkoi rasittamaan se että aina oli joko huono ruoka tai huono palvelu, tai annos vääränlainen tai jotain puuttui tilauksesta. Silloin tällöin ollaan haettu kotiin hampparipaikasta ruokaa mutta kun nyt kolmannen kerran puuttui tilauksesta jotain niin saa sekin nyt olla. Tällä ei ole tekemistä työntekijöiden iän kanssa, en edes ole pannut sellaista asiaa merkille. Ei vain enää tässä iässä jaksa jatkuvasti olla valittamassa jostain, ja ihmetyttää miten mikään paikka voi pysyä pystyssä tuolla tekemisellä? Jos tekisin omaa työtäni tuohon tyyliin niin potkut olisi tullut jo moneen kertaan.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.
Niin huvittavia ja lapsellisia nämä teidän joidenkin trollaukset.
Mä olen keski-ikäinen nainen enkä ole koskaan minkään ikäisenä ymmärtänyt, että miksi jonkun kauneus pitäisi saada mun veren kiehumaan. Kyllä raivon sijaan katson, että onpas kaunis nainen.
N46
Ja ymmärrätkö vielä että sinä et ole kaikki?
No kerro meille sitten, miksi kauniit naiset saavat veresi kiehumaan. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti syyttämässä nuorta. Tiedätkö kuinka vasemmalla kädellä perehdytetään, jos perehdytetään
Kyllä syytän jos suutaan ei vii va pil lu osaa avata kysyäkseen apua. Tyhjään katsominen auttaa asiaan tunnetusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punertavien lasien läpi katsoen se näkyy noin.
Niitä varmaan sitten käyttää aika moni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Ennen korona-aikaa olin töissä Intersportissa, silloin just yli parikymppisenä nuorena naisena. Hankalimmat ja ikävimmät asiakkaat oli iäkkäämmät naiset. Ei tietenkään läheskään kaikki, etten nyt liikaa yleistä.
Jotkut suuttui ja ryhtyi piikittelemään, jos eivät juuri siinä hetkessä saaneet henkilökohtaista palvelua, kun he olivat katsomassa vaikkapa juoksukenkiä. Palvelin näissä tilanteissa liikkeeseen ensin saapunutta asiakasta, jonka kanssa oli tilanne kesken. Nämä naiset eivät voineet sietää sitä, että heidän kallisarvoinen aikansa kuluisi omaa vuoroaan odottaen. Sain kuulla kovaäänistä kuittailua ulkonäöstäni, ammattitaidostani, murteestani ja ties mistä. Muutuin siis täysin asiani osaamattomaksi, kun en heti kyennyt näitä naisia palvelemaan. Käytös oli uhmakasta ja asiatont
Onhan se todettu että hyvä ulkonäkö antaa jonkinlaista ylemmyyttä. Naiselle hyvä turva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Se kirjoitetaan 55 vuotta, ilman väliviivaa.
Ja lobotomiapuhelin olisi yhdyssana jos olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti syyttämässä nuorta. Tiedätkö kuinka vasemmalla kädellä perehdytetään, jos perehdytetään, jos perehdytetään. Delegoidaan perehdytys monen käden kautta eikä oikeasti edes perhedytetä. Mulle opetettiin pääasiat, miljoona pikkuasiaa joutui ite nolosti selvittää asiakkaiden edessä mistä ei mitään tietoa.
Se on juuri näin. Monet nuoret heitetään nykyään käyntännössä kylmästi suoraan altaan syvään päähän selviämään. Jos eivät selviä, niin potkitaan äkkiä pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään olemassa mitään negatiivista luonteenpiirrettä jota ei heti kytketä sukupuoleen, ihonväriin, ikään tai poliittiseen suuntaukseen?
Entä jos onkin yksinkertaisesti vain niin että täysiä mulkkuja löytyykin kaikista ihmisryhmistä? Kaikkein nolointa on kun joku syvästi ryhmääntynyt alkaa valkopesemään omaan kulttiin kuuluvan sottapytyn tekemisiä ja osoittelemaan sormella muita.
Ikäänkuin kuin ryhmässä X ei voi olla kuin hyviä ihmisiä, kun taas 'vihollisten' ryhmä Y muodostuu kauttaaltaan epäkelvoista ja kusiaivoisista hylkiöistä. Mielestäni tuollainen ihmisryhmien jaottelu on sekä syrjivää että aikamoista omassa kuplassa elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Eli ankea (ja näköjään kouluttamaton) menopaussitäti ja kymmenet samanlaiset yläpeukuttajat ilmoittautuivat. Enpä halua samaistua ajatusmaailmaanne. Nuoret ovat mahtavia, ja lähes kaikki kohtaamani nuoret mahtavia asiakaspalvelijoita. Meidän kypsemmässä iässä olevien tehtävä on tsempata ja tukea heitä. Sitä tosiaan saa mitä tilaa.Nainen 48 vuotta.
Käytät aika epätasa-arvoista kieltä. Nuoret ovat mielestäsi mahtavia, ja lähes kaikki nuoret mahtavia asiakaspalvelijoita. Mutta keski-ikäiset naiset (yllätys) leimataan ankeiksi kouluttamattomiksi menopaussitädeiksi.
Kenenkään ulkopuolisen tehtävä ei muuten ole tsempata ja tukea asiakaspalvelijoita. Se on korkeintaan pomonsa tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55-vuotta
55-vuotta 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 idiootti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään olemassa mitään negatiivista luonteenpiirrettä jota ei heti kytketä sukupuoleen, ihonväriin, ikään tai poliittiseen suuntaukseen?
Entä jos onkin yksinkertaisesti vain niin että täysiä mulkkuja löytyykin kaikista ihmisryhmistä? Kaikkein nolointa on kun joku syvästi ryhmääntynyt alkaa valkopesemään omaan kulttiin kuuluvan sottapytyn tekemisiä ja osoittelemaan sormella muita.
Ikäänkuin kuin ryhmässä X ei voi olla kui
Jäitä hattuun.
Mainitsin vain tutkimuksesta josta olin lukenut. Tutkimus myös tuki omia havaintojani ja kokemuksiani.
Alkuperäisessä viestissä ilmiötä yritettiin selittää feminismillä ja vasemmistolaisuudella.
Olet 100% oikeassa. Mulkkuja löytyy ihan joka paikasta, ryhmästä, ikäluokasta ja sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.
Niin huvittavia ja lapsellisia nämä teidän joidenkin trollaukset.
Mä olen keski-ikäinen nainen enkä ole koskaan minkään ikäisenä ymmärtänyt, että miksi jonkun kauneus pitäisi saada mun veren kiehumaan. Kyllä raivon sijaan katson, että onpas kaunis nainen.
N46
Ja ymmärrätkö vielä että sinä et ole kaikki?
No kerro meille sitten, miksi kauniit naiset saavat veresi kiehumaan. -ohis
Taas näitä, jotka kuvittelevat kaikkien kadehtivan itseään ja kauneuttaan (?).
eri