Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vaatii toista autoa vedoten lapseen

Vierailija
24.07.2025 |

Eli vaimo vaatii toista autoa että voisi kuskata lasta neuvolaan, lääkäriin ja mitä näitä nyt on. Ja jollekin kaverille mennessään. Täällä liikkuu erittäin hyvin julkiset ja niissä on vaunu tila. Ja ovat tässä kaupungissa ilmaisia kaiken lisäksi. Eli kun matkustaa vaunujen/ratasten kera. 

Mikään viiden tonnin rämä se ei saisi olla vaan kunnon auto, min. 15 000€. Toista auto lainaa ei oteta. Mun sisko pääsee hyvin julkisilla ja asuvat vielä sivummalla. 

Ja meillä on vain 1 lapsi. Toista ei kyllä tule jos tää tällaista on. Vaimo olisi palaamassa töihin ehkä vuoden päästä, autoa ei tarvitse siihenkään. Mietinnässä on kannattaako töihin paluu. pieni palkka. Tulisi päiväkoti maksut ja muutenkin arki kuormittuisi. Yksi auto saa riittää  mähän sitäkin maksan pääsääntöisesti. Vaimon rahoilla ei paljon juhlita. 

Kuulemma hankala mennä julkisilla. No ei ole. Pitäisikö hänen puhua mun siskon kanssa? Sisko on paremmassa fyysisessä kunnossa joten en tiedä onko hyvä idea. 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ostaa oman auton, maksaa bensat ja vakuutukset sekä verot jos rouva tahtoo ajaa autoa piste

Vierailija
62/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää tossukaksi.

Kohta sulla ei ole edes omaa rahaa käytössäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo voi ostaa auton itse

Vierailija
64/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ei taida olla mikään talousihme.

Kynä käteen ja laskelmat esiin, jollei sittenkään tajua tai halua tajuta on jotain pahasti pielessä.

Vierailija
65/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi jäädä kotiin hoitamaan lasta, jotta vaimo pääsee töihin tienaamaan rahat autoon.

Vierailija
66/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä tuollainen emakko, joka ei vastuuta oo valmis elämässä mistään kantaa... kyllä se siitä oppii kun saa itse alkaa kustantaa oman elämänsä...

Ap.: no en sentään jätä mutta ihmettelen missä höyryissä on. Kun eo tajua ettei ole rahaa siihen. Realiteetteja puuttuu nyt, muuten kyllä hoksaava tolkun ihminen ollut. Jotenkin avuttomaksi heittäytyy? Huomionhakua? Mutta pyytäisi huomiota muuten eikä pyytämällä asioita kuin viis vuotias tikkaria kaupasta. En ole joulupukki. Ja vaikka olisikin kymppitonni tilillä ylimääräistä niin ei sitä nyt autoon laitettaisi. Kyllä tulee varmasti tärkeämpiäkin rahan reikiä. 

Ihan kuin vaimo olisi muuttunut toiseksi ihmiseksi ;(

Sillä on joku näistä kommentoineista palstamammoista kaverina tai lukenut vastaavia juttuja. Oikeassa olet. Maalaiset kommentoijat ei taas ymmärrä, että pikkasen eri asia kaupungissa julkisen liikenteen kanssa ja kannalta ja kyllä Helsingissä joka ikinen mamma vastaavassa tilanteessa kulkee julkisilla.

Vierailija
67/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhah ei vaan sinä tarvitset uuden koslan, sellaisen halvan rämä. Lapsi ja äiti ottavat sen nykyisen. Sinä saat heittää henkesi onnettomuudessa, mutta lapsella pitää olla turvallinen kulkupeli.

Vierailija
68/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 1 lapsi, mutta montako vaimolla on yhteensä?

Vierailija
69/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älkää vaan tehkö toista lasta.

Vierailija
70/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi auto ja kolme lasta. Ei tulisi mieleenkään hankkia toista autoa. Auto on hirveä kuluerä. Suosittelen, että hankit vähän sporttisemman uuden vaimon.

Pääset silloin itse kuljettamaan lasta neuvolaan, hoitoon, harrastuksiin ja muualle. Sporttivaimo ei eksän lapsista huolehdi. Eksä taas menee töihin, joten ei ehdi lasta hoitaa ja kuskailla. Sinä kun olet se rahamies, lapsi jää tietty sinulle, kun pystyt hänet paremmin elättämäänkin.

Vierailija
71/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli n.500e/kk ja verot, polttoaineet, huollot sekä täyskasko päälle koska rahoitus.

Huoltokerta 500e - ?

Täyskasko 1000e

Polttoaineet 20 000km/vuosi n. 2200e

Ei kannata.

Vierailija
72/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vaimosi valinnut ja vielä laittanut paksuksi.

Vierailija
73/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi käyttää julkisia ja vaimo autoa.

Vierailija
74/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä tuollainen emakko, joka ei vastuuta oo valmis elämässä mistään kantaa... kyllä se siitä oppii kun saa itse alkaa kustantaa oman elämänsä...

Ap.: no en sentään jätä mutta ihmettelen missä höyryissä on. Kun eo tajua ettei ole rahaa siihen. Realiteetteja puuttuu nyt, muuten kyllä hoksaava tolkun ihminen ollut. Jotenkin avuttomaksi heittäytyy? Huomionhakua? Mutta pyytäisi huomiota muuten eikä pyytämällä asioita kuin viis vuotias tikkaria kaupasta. En ole joulupukki. Ja vaikka olisikin kymppitonni tilillä ylimääräistä niin ei sitä nyt autoon laitettaisi. Kyllä tulee varmasti tärkeämpiäkin rahan reikiä. 

Ihan kuin vaimo olisi muuttunut toiseksi ihmiseksi ;(

Sillä on joku näistä kommentoineista palstamammoista kaverina tai lukenut vastaavia juttuja. Oikeassa olet

Miksei mies ei voi käyttää julkisia?

Vierailija
75/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna auto vaimon käyttöön,niin sit luetaan täältä alotus että sä vingut autoa vedoten työhön tai mihin lie. Ja vaimo voi laittaa siihen aloitukseen et teillä bussit kulkee hyvin,miksei se mies mene bussilla töihin.

Vierailija
76/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se ä m m ä kuriin lyömällä sitä!

Niinkö sinä täydellisenä perheenisänä teet?

Vierailija
77/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut oma auto heti kun kortin ajoin 18 vehnä ja en oo miehiltä kysellyt tarttenko autoa vai en. Munatonta hommaa, jos ei ihmisellä autoa ole.

Vierailija
78/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisitkö itse julkisilla töihin? Silloin auto jäisi vaimolle jos hän kuljettaa päivällä lapsia. 

Näin me teimme, kun vaimo ja tytär olivat kotona, seisoi auto pihassa, jos sattuvat tarvitsemaan, itse kuljin töihin polkupyörällä tai sitten julkisilla, jos oli päivävuoro, että pääsi sekä töihin ja takaisin kotiin julkisilla. En työpäivän aikana tarvinnut autoa mihinkään, joten ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, kenelle julkisilla kulkeminen on helpointa, vaikka silloin jo lastenvaunujen ja/tai -rattaiden kanssa kulkeva aikuinen ei tarvinnut matkalippua.

Vierailija
79/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se ä m m ä kuriin lyömällä sitä!

Niinkö sinä täydellisenä perheenisänä teet?

Kyllä, jos tilanne niin vaatii.

Vierailija
80/109 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva ostaa oman auton, maksaa bensat ja vakuutukset sekä verot jos rouva tahtoo ajaa autoa piste

Herra on hyvä ja kuljettaa omaa lastaan ihan minne tarvitsee. Joko autollaan tai julkisilla. Siellä on kuulemma hyvät yhteydet ja maksutontakin ja vielä kuntokin kohoaa. Noin rahasta tarkka mies arvostaa sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän