Vaimo vaatii toista autoa vedoten lapseen
Eli vaimo vaatii toista autoa että voisi kuskata lasta neuvolaan, lääkäriin ja mitä näitä nyt on. Ja jollekin kaverille mennessään. Täällä liikkuu erittäin hyvin julkiset ja niissä on vaunu tila. Ja ovat tässä kaupungissa ilmaisia kaiken lisäksi. Eli kun matkustaa vaunujen/ratasten kera.
Mikään viiden tonnin rämä se ei saisi olla vaan kunnon auto, min. 15 000€. Toista auto lainaa ei oteta. Mun sisko pääsee hyvin julkisilla ja asuvat vielä sivummalla.
Ja meillä on vain 1 lapsi. Toista ei kyllä tule jos tää tällaista on. Vaimo olisi palaamassa töihin ehkä vuoden päästä, autoa ei tarvitse siihenkään. Mietinnässä on kannattaako töihin paluu. pieni palkka. Tulisi päiväkoti maksut ja muutenkin arki kuormittuisi. Yksi auto saa riittää mähän sitäkin maksan pääsääntöisesti. Vaimon rahoilla ei paljon juhlita.
Kuulemma hankala mennä julkisilla. No ei ole. Pitäisikö hänen puhua mun siskon kanssa? Sisko on paremmassa fyysisessä kunnossa joten en tiedä onko hyvä idea.
Kommentit (109)
Voi ap:kin hoitaa ne neuvolakäynnit sillä omalla autollaan. Sit ei tarvita kahta autoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et toista autoa halua hankkia niin anna se ainoa auto vaimon käyttöön aina kun lapsen menoja on. Sinä voit niinä päivinä mennä julkisilla.
Mikä ihmeen sosiaalitoimisto se ap on kun HÄNEN pitäisi hankkia auto vaimolle? Miksi vaimo ei ole ennen perheellistymistä laittanut asioita kuntoon eli taloudellisen tilanteen? Niin tätäkään keskustelua ei käytäisi. Mutta ei, miehen se pitää ostaa, ostaa ja vielä kerran ostaa vaikkei olisi edes rahaa!
Ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap:kin hoitaa ne neuvolakäynnit sillä omalla autollaan. Sit ei tarvita kahta autoa.
No jos vaimo on kotona pikku vauvan kanssa äippälomilla ja mies tuo leivän pöytään niin eiköhän se ole se äippä joka juoksee lapsen asiat. Neuvolat ym. Kyllä miehen työpaikka olisi vaarassa jos hän lähtisi aina puoleksi päiväksi neuvolaan tms ja muikkis on kotona. Emme edes tiedä miten kaukana on miehen työpaikka kotoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et toista autoa halua hankkia niin anna se ainoa auto vaimon käyttöön aina kun lapsen menoja on. Sinä voit niinä päivinä mennä julkisilla.
Mikä ihmeen sosiaalitoimisto se ap on kun HÄNEN pitäisi hankkia auto vaimolle? Miksi vaimo ei ole ennen perheellistymistä laittanut asioita kuntoon eli taloudellisen tilanteen? Niin tätäkään keskustelua ei käytäisi. Mutta ei, miehen se pitää ostaa, ostaa ja vielä kerran ostaa vaikkei olisi edes rahaa!
Ja olen nainen.
Vaimon tulot ovat kärsineet siitä, että hän hoitaa miehen lasta. Mies kotiin, jotta vaimo pääsee töihin ja voi ostaa sen auton!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen nainen.
Vaimon tulot ovat kärsineet siitä, että hän hoitaa miehen lasta. Mies kotiin, jotta vaimo pääsee töihin ja voi ostaa sen auton!
Hyvä idea. Mies kotiin 5 000€ kk-palkaltaan ja vaimo töihin 1780€ kk-palkalle. Hyvä diili. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
No hei jos siellä kulkee julkiset hyvin niin homma on ratkaistu sillä, että kuljet julkisilla töihin ja vaimo ottaa auton.
Tämä on hyvä ehdotus, sillä jos haluaa ajoissa päästä perille niiden rattaiden kanssa, on lähdettävä paria vuoroa aikaisemmin. Silloin kun jättää viimeiseen mahdolliseen vuoroon, mikä olisi juuri sopivasti perillä, niin silloin ne vaunu/rataspaikat on täynnä, etkä mahdu kyytiin ja myöhästyt. Kerran olen tehnyt niin, että olen kävellyt rattaiden kanssa päätepysäkille, kun omalta pysäkiltä en ollut päässyt kyytiin, siinä oli sopivasti aikaa kävellä väärään suuntaan. Ilman rattaita on paljon helpompi matkustaa bussilla, joten se toinen aikuinen voi siirtyä bussikyydityksiin.
Kuopusta olen kuskannut aika pienestä bussilla puheterapiaan ilman rattaita kaupungin toiselle puolen. Oli turha mistään ilmaisista matkoista haaveilla, pahimmillaan jouduttiin seisomaan täydessä bussissa.
Kuinka pitkiä ne vaimon kulkemat välimatkat ovat? Kuinka hyvin lapsi viihtyy vaunuissa?
Tampereella asuessa meiltä käveli noin 5min neuvolaan. Vein vauvan yleensä sylissä kantaen, sillä hän ei suostunut ensimmäiseen puoleen vuoteen olemaan vaunuissa (parkui kuin riivattu!). Ei käytetty busseja sinä aikana, ihan kanssamatkustajia ja omaakin mielenterveyttä ajatellen. Mutta sitten kun vaunuissa alkoi viihtymään, kuljettiin toisinaan bussilla mutta vain sellaisia välimatkoja, jotka tarpeen tullen voisin kävelläkin - bussiin kun ei mahdu kahta vaunua enempää. Onneksi meiltä oli lyhyt matka (2-2,5km) niin keskustaan kuin isoon Prismaankin.
Sitten muutettiinkin pieneen kaupunkiin, jossa bussit ajavat tunnin välein tyhjyyttään huutaen. Eivät palvele ketään reiteillään, pysäkeillään tai aikatauluillaan. Hommasin pyöräkärryn ja polkupyörän, maailma oli taas avoinna :). Sillä kuljetti kevyesti kaksi lasta ja perheen ruokaostokset 3km päästä. Vähän piti ostoksia suunnitella, että sai kaiken mahtumaan kyytiin. Esimerkiksi vaippasäkkiä ja wc-paperia ei kannattanut ostaa samalla kertaa :D.
Onhan tämä elämä auton kanssa kuitenkin paljon helpompaa ja kivempaa. Täällä olisin hätää kärsimässä vauvan ja lasten kanssa, jos ei olisi omaa autoa käytettävissä.
Vierailija kirjoitti
Ja olen nainen.
Koska vaimon pienellä palkalla sen 15000:n säästäminen kestää niin kauan, että hän ei enää ole lapsentekoiässa, kun summa on kasassa. Sitäpaitsi miehenkin autolainaa maksetaan perheen varoista. Ja onhan se lapsi miehenkin.
Itsellä kyllä aina ollut ihan oma auto ja itse kustantanut sen ja huollut ymv. Lapsia 2 ja naimisissa.