Muita duunareita, jotka ovat ylpeitä duunariammatistaan?
Olen aina ollut ylpeä duunariammatistani, sillä olen oikeasti hyvä työssäni ja opiskellut alaani syventävin kurssein ja koulutuksin vuosien saatossa, mutta kieltämättä joskus tuntuu pahalle, kun kouluttautuneiden suusta olen kuullut useasti miten "elämä menee hukkaan, jos ei käy lukiota, yliopistoa tai amk:ta, vaan tyytyy vähäiseen koulutukseen ja huonoon palkkaan".
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Kyllähän moni näkee sairaanhoitajankin duunarina, vaikka on AMK:n käynyt. Ehkä kaikki tuollainen suorittava ei-akateeminen työ on duunarityötä ja todellakin tärkeää ja aliarvostettua!
Aivan jokainen palkansaaja on duunari.
No, en nyt näe vaikka lääkäreitä ja opettajia duunareina sen varsinaisessa merkityksessä.
No mutta duunareita he ovat. Jotkin lääkärit toki pystyvät toimimaan työssään yrittäjinä.
Jos saat palkkaa=duunari
Jos saat palkkioita,osinkoja,pääomatuloja=ei duunari
Eikö noita saa kaikki duunaritkin nykyään?
ilman mitään koulutusta pääsi paperi tehtaille kunhan oli tyhmä ja lakko aktiivinen demari politrukki kun sanoi nyt lakkoon .palkastakin pidättivät viherdemareiden tuki maksun. nyt olen asemassa jossa palkkaan arvaa otanko viherpunikki politrukkeja.
Ajan kuorma-autoa työkseni ja eihän tuolla saa kuin vihat päälle lähes päivittäin niin en tiiä pitäskö olla ylpeä vai lopettaa vaan työt.
Vierailija kirjoitti:
Ajan kuorma-autoa työkseni ja eihän tuolla saa kuin vihat päälle lähes päivittäin niin en tiiä pitäskö olla ylpeä vai lopettaa vaan työt.
Sinä teet tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas arvostan duunareita yli kaiken. Putkimiehiä, rakentajia, siivoojia ym. Ilman heitä tämä yhteiskunta romahtaisi hetkessä.
kaikki nuo mitkä maintitsit on pää asiassa ulkomaalaisia halpatyöntekijöitä.
Voiko intialainen asiantuntija olla ulkomainen halpatyöntekijä.
Oon lähihoitaja ja kyllä mä voisin sanoa olevani ylpeä työstäni :)
Vierailija kirjoitti:
Duunari kun lopettaa työnsä ei mene kuin hetki kun akateemiset ovat ryömimässä perässäsi ja kerjäämässä sinua jatkamaan.
Akateemisen vessa tulvii ja autosta on startti rikki. Ruokakauppa on kiinni eikä taksitkaan kulje...
Akateemisten lakkoa ei kukaan edes huomaa.
Ei tuollaista "Elämä menee hukkaan" solvaamista kuule missään muualla kuin näissä netin likaviemäreissä. Voi olla ihan mitä tahansa trolleja, jotka niitä kirjoittaa.
Mutta jos ammattikoulutuksen tasoa lasketaan kuten on väitetty, niin entistä enemmän jää ihmisen omalle vastuulle huolehtia tietämisestään ja osaamisestaan, mikä on nykyisellä kännyköiden aikakaudella haastavampi tehtävä kuin oli kirjastokulttuurin kulta-aikoina.
Olen toiminut yksinyrittäjänä amiksesta valmistumisen jälkeen koko elämäni. Parinkymmenen vuoden aikana on kertynyt vahva osaaminen eri rakennusalan hommista. Vuositulot eivät käytännössä koskaan jää alle 80 000 euron. Ikinä en ole tuntenut häpeää, vaan ihmetystä miksi niin moni ei tee mitään. Eipä ole tullut hirveästi työtunteja kyllä laskettua ja vähän ikävämmätkin hommat käyvät. Siitä olen ylpeä.
Omasta osaamisestaan, tiedostaan ja ammattitaidostaan saa ja pitää olla ylpeä siitä riippumatta mitä koulua on tai ei ole käynyt. Kun ammatti-itsetuntoa oikeasti on, ei sitä tarvi pönkittää halveksumalla toisia (korkeammin tai matalammin koulutettuja).
jokin muikin asia vaikuttaa kuin vain eläkeodotevertailu.
Tietenkin olen ylpeä duunariammatistani , hyvää rehellistä työtä , elätän sillä itseni ja lapseni ja toisin kuin luullaan maksan myös vuokrani ilman tukia . T : yh - siivooja
Varmaan 35 vuotta syöttänyt ja pessyt vaikeasti sairaita ja halvaantuneita kuin nostellut pyörätuoliin vienyt vessaan kipeitä ihmisiä . Ihan varmasti on Jeesuksen luonne auttaa toisia ja on mennyt selkä kuin ranteet ja sen päälle on muu uskoisten vihat kestetty valheet ja väärentelyt . AMEN kiitos siitä . Toivotaan ettei ollut sun sukulainen jonka alusasitaa ja oksennuskippoa on tyhjennetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lukion, parit amkit ja parit yliopistot. Teen duunarihommia oikein mielelläni. Oman siivuni asiantuntijatöistä Suomessa olen jo tehnyt enkä ole enää palaamassa niihin 😂
Miten paljon tuollaisella koulutuksella on kerennyt olla työelämässä?
Aloitin 14 vuotiaana työt ja lukion jälkeen kaikki opiskelut on vedetty töiden ja yrittäjyyden ohella. 30 vuotta taitaa olla täynnä! Opiskelen tälläkin hetkellä ja olen töissä. Niissä duunarihommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kaikkia OIKEAN työn tekijöitä. Sellaisia, joita ilman yhteiskunta lakkaisi pyörimästä. Esim. maanviljelijöitä, sähköasentajia, terveydenhuollon työntekijöitä ym.
Näitä en arvosta: tatuointien tekijät, some-influensserit, korukauppiaat.
Esimerkiksi tatuointien tekijät elättävät itsensä yrittäjinä ja tuovat valtion kassaan hyvän potin verotuloja.
Kyllä, mutta yhteiskunta pyörisi ilman heitäkin. Emme jäisi vaille terveydenhuoltoa, rakennuksia, jätehuoltoa, ruokaa ym. jos heitä ei olisi. Tatuoinneilla ei saavuteta mitään välttämätöntä yhteiskuntaan.
Kyllä sillä merkataan epäkelvot yksilöt hyvin tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas arvostan duunareita yli kaiken. Putkimiehiä, rakentajia, siivoojia ym. Ilman heitä tämä yhteiskunta romahtaisi hetkessä.
kaikki nuo mitkä maintitsit on pää asiassa ulkomaalaisia halpatyöntekijöitä.
Voiko intialainen asiantuntija olla ulkomainen halpatyöntekijä.
Ei voi mutta eipä noita putkimiehinä, rakentajina, siivoajina asiantuntijoita juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari kun lopettaa työnsä ei mene kuin hetki kun akateemiset ovat ryömimässä perässäsi ja kerjäämässä sinua jatkamaan.
Akateemisen vessa tulvii ja autosta on startti rikki. Ruokakauppa on kiinni eikä taksitkaan kulje...
Akateemisten lakkoa ei kukaan edes huomaa.
paitsi että kun akateemikko menee lakkoon ei tule autoja suomeen tai tehtaat on seis, vedet on poikki joten mikään ei voi tulvia, ruokakaupoista ruoka loppu ja taksit ei saa toimi lupaa....
Olen tehnyt monenlaisia töitä ja myös niissä vähemmän arvostetuissa töissä on hommia jotka vaatii osaamista ja panostamista. Alan ihmiset arvostaa aina osaajia. Ei Suomessa enää ole mitään yksinkertaisia lapiohommia kellään. Itseasiassa enemmän niitä turhia hommia on akateemisesti koulutetuille.