Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita duunareita, jotka ovat ylpeitä duunariammatistaan?

Vierailija
24.07.2025 |

Olen aina ollut ylpeä duunariammatistani, sillä olen oikeasti hyvä työssäni ja opiskellut alaani syventävin kurssein ja koulutuksin vuosien saatossa, mutta kieltämättä joskus tuntuu pahalle, kun kouluttautuneiden suusta olen kuullut useasti miten "elämä menee hukkaan, jos ei käy lukiota, yliopistoa tai amk:ta, vaan tyytyy vähäiseen koulutukseen ja huonoon palkkaan". 

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kuorma-autoa työkseni ja eihän tuolla saa kuin vihat päälle lähes päivittäin niin en tiiä pitäskö olla ylpeä vai lopettaa vaan työt.

Duunari kun lopettaa työnsä ei mene kuin hetki kun akateemiset ovat ryömimässä perässäsi ja kerjäämässä sinua jatkamaan.

Akateemisen vessa tulvii ja autosta on startti rikki. Ruokakauppa on kiinni eikä taksitkaan kulje...

Akateemisten lakkoa ei kukaan edes huomaa.

paitsi että kun akateemikko menee lakkoon ei tule autoja suomeen tai tehtaat on seis, vedet on poikki joten mikään ei voi tulvia, ruokakaupoista ruoka loppu ja taksit ei saa toimi lupaa....

Voihan se insinööri suunnitella sen autot ja tehtaan, mutta ei se niistä kumpaakaan rakenna.

Vierailija
82/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomieheni ja minä. N54, M58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus kuin koulutus, en ymmärrä näitä jotka pitää lukiota ja yliopistotutkintoa jotenkin parempana koulutuksena tai yrittää nostaa itseään sillä toisten yläpuolelle.

Olen samaa mieltä. Eihän lukiosta edes saa mitään ammattia. Miksi sitä hehkutetaan niin paljon? Ammattikoulusta saa koulutuksen työhön, ammatin. 

Terveisin kolme vuotta elämästään lukion käymiseen haaskannut.

Vierailija
84/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että on töitä

Vierailija
85/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hoitajat tuntuu olevan usein vähän turhankin ylpeitä.

Mitä tarkoitat? Mikä on turhaa ylpeyttä? Menisitkö itse vaihtamaan vanhusten vaippoja tai puhdistamaan puliukon märkivän haavan peräaukon seudulta? Näin esimerkiksi. He tekevät työtä johon moni ei pysty, kiitos heille siitä!

Mutta eivät tee sitä suinkaan mielellään, vaan nakittavat hommat ilmaisharjoittelijoille ja ovat sitä mieltä, että sillä korkelka koulutuksella pitäisi saada insinööritason palkkaa vain kahvilla istumisesta.

Vierailija
86/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että on töitä

Hyvähän se, mutta mieti kun kaikki olisivat esimerkiksi sisällöntuottajia. Kauanko me pysyisimme hengissä ilman oikeita töitä?

Vierailija
87/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vielä lisätä, että usein minua pidetään tyhmänä ja sivistymättömänä, koska en ole käynyt vuosikausia kouluja. Työni on hyvin luovaa, vaatii piirustustenlukutaitoa, matematiikkaa, avaruudellista hahmotuskykyä, organisointikykyä, fyysistä kuntoa, tietoteknistä ymmärrystä. Silti "en ole mitään", koska olen duunariammatissa, ja tämä tekee minut surulliseksi.

ap

Kuule ap, minun silmissäni sinä olet yksi niistä, jotka kannattelevat tätä hyvinvointivaltiotamme. Sinä olet yhteiskunnallemme tarpeellisempi kuin akateemikot.

Vierailija
88/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen toimistolla täysin merkityksetöntä työtä. Maailma pyörii ihan yhtä hyvin ilman työpanostanikin.

Kadehdin ihmisiä jotka tekevät tärkeää ja merkityksellistä työtä. Eli Duunareja.

Ihmisiä jotka tuovat veden vesihanaani. Tekevät tiet autolleni. Ruokani. Hoitavat sairauteni. Tekevät minulle lämpimän asunnon..

Kiitos.

Kyllä sinunkin työpanoksellasi on merkitystä!

Vierailija
89/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit on yhteiskunnan alinta pohjasakkaa. Näkyyhän se kaikessa arvostuksessa, tai siis siten että ei arvosteta yhtään. Toki puheissa aina arvostetaan duunareita, mutta kaikki ne käytännön toimet viittaa aliarvostukseen ja halveksuntaan. Olen huomannut että useassa toimistossa ei edes vaivauduta tervehtimään siivoojaa tai huoltomiestä, kaupan kasseja pidetään lähinnä orjina joille saa sanoa mitä lystää... Lisäksi on tietenkin alipalkkaus, yms yms...

Vierailija
90/112 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunnassa kaikki on vääristynyttä. Oikean työn tekijöitä, duunareita, ei arvosteta. Sen sijaan t emusta tilaavia "influenssereita" palvotaan. 

Vierailija
91/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lähihoitaja ja kyllä mä voisin sanoa olevani ylpeä työstäni :) 

Hyvä, saatkin olla! Kiitos tekemästäsi tärkeästä työstä! 

Vierailija
92/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein mukavimman ja mielestäni tärkeimmän työni perhepäivähoitajana, vaikka olenkin yliopiston käynyt. Nyt olen eläkkeellä, mutta paljon enemmän muistelen lämmöllä työtäni lasten kanssa kuin akateemista uraani. 

Vierailija
93/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Kyllähän moni näkee sairaanhoitajankin duunarina, vaikka on AMK:n käynyt. Ehkä kaikki tuollainen suorittava ei-akateeminen työ on duunarityötä ja todellakin tärkeää ja aliarvostettua!

Sairaanhoitaja on kylläkin akateeminen. Todella törkeää pitää heitä duunareina.

Vierailija
94/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää yhteiskunta ilman rakentajia, korjaajia, huoltajia... Kauanko pärjäisimme ilman näitä duunareita? 

Vierailija
95/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Kyllähän moni näkee sairaanhoitajankin duunarina, vaikka on AMK:n käynyt. Ehkä kaikki tuollainen suorittava ei-akateeminen työ on duunarityötä ja todellakin tärkeää ja aliarvostettua!

Sairaanhoitaja on kylläkin akateeminen. Todella törkeää pitää heitä duunareina.

AMK ei tarkoita akateemista.

Vierailija
96/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessinhoitaja. Vuosiansiot 100k€ ei vastuuta, ei stressiä.

Vierailija
97/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat työkaverit ovat 90 prosenttia työviihtyvyydestä. 

Vierailija
98/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli muurari ja hyvin kysytty kaveri eri työmaille. Kyllä hän oli ylpeä itsestään. Rahaa tuli hyvin ja isälle oli kunnia-asia muurata ammattitaitoisesti ja siten että asiakas oli tyytyväinen ja sai luottaa että työ on tehty viimeisen päälle. 

Vierailija
99/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa henkilökohtaisesti tuntemani miljonääri on amispohjalta yrittäjäksi alkanut. Varmaan yksi nuorimpana miljonääriksi omilla ansioilla tullut suomalainen. Duunarit

Vierailija
100/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun amk-tutkinnon takia itsensä ylentäminen duunaria korkeammalle on kyllä aika huvittavaa. Akateeminen on kunnolla vasta sitten, kun on väitellyt tai vaikka hankkinut liike-elämään sopivan tuplatutkinnon kunnon yliopistoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi