Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita duunareita, jotka ovat ylpeitä duunariammatistaan?

Vierailija
24.07.2025 |

Olen aina ollut ylpeä duunariammatistani, sillä olen oikeasti hyvä työssäni ja opiskellut alaani syventävin kurssein ja koulutuksin vuosien saatossa, mutta kieltämättä joskus tuntuu pahalle, kun kouluttautuneiden suusta olen kuullut useasti miten "elämä menee hukkaan, jos ei käy lukiota, yliopistoa tai amk:ta, vaan tyytyy vähäiseen koulutukseen ja huonoon palkkaan". 

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän duunarintöissä siitä säännöllisyydestä että muodostuu rutiinit jotka luovat turvaa työntekemiselle. Mutta ei tule koskaan olla liian itsevarma sillä silloin tekee myös mahdollisia virheitä. Aina pitää tietää mitä on tekemässä ja ajatus läsnä ja kuunnella kokeneempia tekijöitä. Halu oppia uutta, kehittyä ja intohimoisesti tehdä sitä mikä tekee sinut onnelliseksi on se juttu joka auttaa motivoimaan ja jaksamaan päivästä toiseen. Se että voi auttaa ja tukea muita, olla utelias ja tarkka sekä tunnollinen. Olla hyvä tiimin jäsen ja pelata paikkaansa mahdollisimman hyvin tuo arvostusta ja kunnioitusta muilta ja halu kehittyä yhä paremmaksi. Hyvä huumori tuo päivään myös virtaa ja jaksamista. Luottamus siihen että asiat tulee hoidettua hyvin ja päämäärätietoisesti on kaiken a ja o.

Päämäärätietoisena päivään ja päivän päätteeksi kiitollinen päivästä

Vierailija
102/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hoitajat tuntuu olevan usein vähän turhankin ylpeitä.

Sä taidat olla se potilas, joka lääkepöhnässä "haukkuu" hoitajat "pelkiksi duunareiksi" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli muurari ja hyvin kysytty kaveri eri työmaille. Kyllä hän oli ylpeä itsestään. Rahaa tuli hyvin ja isälle oli kunnia-asia muurata ammattitaitoisesti ja siten että asiakas oli tyytyväinen ja sai luottaa että työ on tehty viimeisen päälle. 

Todella hienoa! Tällaiset ovat niitä oikeita töitä ja oikeita työntekijöitä, arvostan!

Vierailija
104/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys omasta ammattitaidosta on aina hieno juttu. Ei tule sutta ja sekundaa, kun ammattiylpeä tekee hommansa. Oma isä oli duunari, hyvä työssään ja ylpeä siitä. Itse ole akateeminen , hyvä työssäni ja ylpeä siitä. 

Vierailija
105/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit ovat tärkeitä.

Vierailija
106/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kun talvella lumi tukkii tien niin että et pääse pihasta, soitatko aurausmiehelle vai jollekin akateemikolle? 

Vierailija
107/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli muurari ja hyvin kysytty kaveri eri työmaille. Kyllä hän oli ylpeä itsestään. Rahaa tuli hyvin ja isälle oli kunnia-asia muurata ammattitaitoisesti ja siten että asiakas oli tyytyväinen ja sai luottaa että työ on tehty viimeisen päälle. 

Todella hienoa! Tällaiset ovat niitä oikeita töitä ja oikeita työntekijöitä, arvostan!

Yksi alapekku. Ilmeisesti sellaiselta, jonka koti on tilattu temusta, rakennettu muovista? 

Vierailija
108/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pari raksafirman toimaria... Ainakin toinen ajelee vesiskootterilla.

Onko DI, ja leikkeleitä joka ilta?

Vierailija
109/112 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kuorma-autoa työkseni ja eihän tuolla saa kuin vihat päälle lähes päivittäin niin en tiiä pitäskö olla ylpeä vai lopettaa vaan työt.

Duunari kun lopettaa työnsä ei mene kuin hetki kun akateemiset ovat ryömimässä perässäsi ja kerjäämässä sinua jatkamaan.

Akateemisen vessa tulvii ja autosta on startti rikki. Ruokakauppa on kiinni eikä taksitkaan kulje...

Akateemisten lakkoa ei kukaan edes huomaa.

paitsi että kun akateemikko menee lakkoon ei tule autoja suomeen tai tehtaat on seis, vedet on poikki joten mikään ei voi tulvia, ruokakaupoista ruoka loppu ja taksit ei saa toimi lupaa....

Voihan se insinööri suunnitella sen autot ja tehtaan, mutta ei se niistä kumpaakaan rakenna.

Tai sitten on lakossa eikä suunnittele mitään. Mitä silloin rakennetaan?

Vierailija
110/112 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavat työkaverit ovat 90 prosenttia työviihtyvyydestä. 

Väitän että 60% tulee palkasta ja 40% työkavereista.

Vierailija
111/112 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omasta mielestäni ihan tavallinen duunari eli tavallinen palkansaaja. Olen tehnyt AMK- koulutuksella käytännön työtä omalla alallani ja jatkokouluttautunut yliopistossa alani maisteriksi.

Edelleenkin olen omasta mielestäni tavallinen duunari ja ylpeä omasta ammattitaidostani, jota olen työelämässä töitä tekemällä ja erilaisilla koulutuksilla kehittänyt jo 30 vuotta.

Vierailija
112/112 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli parikin kesätyöntekijää akateemisista perheistä, ja heidän puheista ja ilmeistä paistoi se, miten ala-arvoisena he suorittavan työn tekijöitä piti. Toisaalta hienoa, että heitä motivoi kouluttautumaan lisää ettei joudu tekemään paskahommia, mutta kyllä se vastointahtoinen ajatusmaailma näkyi myös heidän työnjäljessä.

Tuttua. Eniten ottaa päähän, että nämä suorastaan sabotoi työtä välinpitämättömyydellään ja pyörivät näissä "paskahommissa" viemässä työpaikan nuorilta, jotka olisivat oikeasti kiinnostuneita ja jopa alalle kouluttautuneita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä