Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sovelluksesta Commu

Vierailija
16.04.2024 |

Onko kokemusta Commu sovelluksesta? Näkyykö etäisyys? 

Haluaisin mielelläni auttaa lähellä asuvaa vähävaraista. 

https://yle.fi/a/3-12421277

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon auttanut montaa ihmistä Commun kautta erinäisissä arjen askareissa. Sovelluksessa on kartta ja lista, vähän kuin Tori.fi millaista apua tarjotaan. Suosittelen luomaan oman ilmoituksen, muuten kukaan ei näe mitä apua tarjoat/tarvitset. 

Vierailija
2/75 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun haluat auttaa. Sen kun kokeilet! 

https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/5981830

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on?

Vierailija
4/75 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua commusta monta kertaa olen todella kiitollinen ja ylläpito on ystävällistä olen eläkeläinen.

Vierailija
5/75 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kun maailmassa on vielä hyväsydämisiä ihmisiä kuten sinä jumalan siunausta<3

Vierailija
6/75 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri ensinmäisen avun tarjoukseni. Sovellus on toiminut itsellä ihan hyvin. Vähän niin kuin tori.fi.

Vierailija
7/75 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin commun Ilta-Sanomissa, hienoa että naapuriapisovellus on huomattu rapakon takana asti Forbesissa näitä  soisi lisää Suomeen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010367329.html

Vierailija
8/75 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on käyttänyt Commua monta kertaa ja löytänyt apua, hän kärsii kovista kroonisista kivuista eikä ole löytänyt muuta kautta vertaistukea, commusta löytänyt juttuseuraa. Suosittelen kokeilemaan ja tarjoamaan apua.

Vierailija
9/75 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joistain avunhakijoista tuli vähän kusettaja-viboja ilmoituksen perusteella. Esim.

En nyt sitten tiedä saiko se eräskin nainen kinuttua tyttärelleen oman auton... Jonkin aikaa seurailin  ilmoituksia, sitten poistin koko sovelluksen. Olen kait liian epäluuloinen ihminen. Sinänsä harmi, koska auttamisresursseja olisi, en vain löydä turvallista tapaa.

Ikävää tulla keksimään ja sepittämään tällaista tarinaa Vierailija. Sen takia siellä voi tehdä pankkitunnistautumisen että voi varmistua että apua pyytävä on oikea ihminen. Paljon turvallisempi tää on kun mitkään fb ryhmät tai yhdistykset mitkä vaan kusettaa.

Vierailija
10/75 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon tuossa sovelluksessa kuvattomat ihmiset kaipaavat ruokaapua..

Vierailija
11/75 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mulla toiminut ei ongelmia autettavien kanssa

Vierailija
12/75 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen commun tapahtumasta ruokakassin olen kovin kiitollinen että edes joku välittää kun orpon hallitus ei muuta tee kun heikentää sosiaaliturvaa.

Vierailija
13/75 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commu kyllä toimii, mutta siitä näkee että se on vain muutaman vuoden vanha. Käyttöliittymä voisi olla selkeämpi. Perustoiminnot kuitenkin toimivat ja pankkitunnistautuminen on hyvä. Ylläpito on ystävällistä ja vastaa viesteihin. Olen saanut apua ja antanut apua pk -seudulla. Mukaan vaan, auttajia tarvitaan lisää.

Vierailija
14/75 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon etsinyt pitkään tapaa auttaa ihmisiä, suoraan ihmiseltä ihmiselle ja Commun kautta se on ollut helppoa. Ei välikäsiä, ei turhaa byrokratiaa, tiedän että apu menee OIKEASTI perille. Olen auttanut esimerkiksi siivoamisessa ja antanut ruoka-apua. Ennen autoon FB ryhmien kautta, nyt en enää kun Commu on paljon helpompi. 

Vierailija
15/75 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos voit auttaa, auttajia on äpissä juuri nyt vähemmän kuin apua tarvitsevia. Itse olen auttanut juttuseurana, olen järjestänyt kimppakyytejä ja kerran pilkottiin ja kasattiin yhdessä puita.

Vierailija
16/75 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaista reipasta meininkiä tarvitaan suomeen lisää, kiitos kaikille auttajille

Vierailija
17/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Mielelläni luen lisää kokemuksia!

Vierailija
18/75 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/75 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut Commussa antamalla ruokaa, olen käynyt korjaamassa vähävaraisten miehen pyörän kumin. Pankkitunnistautuminen on mielestäni yksi sovelluksen parhaista puolista, sen voi tarkastaa profiilista että onko se tehty, siitä tiedän että avun pyytäjä on oikea ihminen eikä mikään trolli tai feikkiprofiili (iso ongelma Facebook ryhmissä ....) Välillä sijainti heittää kartan minne sattuu, johtunee joko sovelluksesta tai että luurin sijainti heittää. 

Vierailija
20/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä paikkakunnilla ei ole vielä paljoa käyttäjiä, eli mukaan vaan talkoisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi