Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostuu ihan tavanomaisista asioista

Vierailija
24.07.2025 |

Alkaa rasittaa koko perhettä. Hänen oma isänsä juuri samanlainen rähjääjä aina ollut.

Miehen pinna ei kestä mitään vastoinkäymisiä, tai aina saa pelätä mikä "vastoinkäyminen" hänen pinnansa saa palamaan. Ei tarvitse olla iso asia, ihan arkisia juttuja.

Nyt eilen kohtaus tuli mansikoiden pakastamisesta. Niin, eikö kuulostakin ihan naurettavalta.

Kotiin tultua lapsi ja minä syötiin, hän keksi että alkaa pussittaa esipakastettuja mansikoita samaan aikaan. Kun ei itse saanut kaadettua omasta mielestään tarpeeksi nopeasti ja osa lipasti lattialle alkoi ärhentely niin että lapsi alkoi itkeä. Apua pakastamiseen ei kysynyt , vaan meidän olisi itänyt arvata. 

Samalla viikolla lohiepisodi. Kiireellä kaupassa valkkasi ruodollisen lohen aiemmin käytety ruodottoman version tilalle, jonka myös esikäsitteli omasta tahdostaan keittoon. Kun lapsi useamman ruodon suustaan kaivaneena sanoi ettei pysty keittoa syömään,  oli ärähdys ettei meille jatkossa lohta sitten osteta :(   tästäkin lapsi pahoitti mielensä ja itkien sanoi että voi itse maksaa kun haluaa kalaa syödä mutta ei tuota ruotoista keittoa.

Täasä alkaa pinna paukkumaan jo itselläkin kohta. Ollaanko lapsen kanssa liian herkkiä vai onko tämä muillakin tälläistä? 

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipasti ?

Vierailija
2/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella hankalalta. Itse eroaisin jo lapsen hyvinvoinnin takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Älä jää odottamaan, koska käy suutuksissaan jommankumman päälle.

Vierailija
4/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ero on aina ensimmäisenä mieleen tuleva vaihtoehto? Asiat olisi aina hyvä yrittää selvittää muilla keinoin, jo ihan sen lapsenkin takia.

Vierailija
5/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känkkäränkkä pieni paha poikanoita.

Vierailija
6/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mies muuten aivan ihana,  sinä pelkään suunnattomasti, että et enää löydä uutta kumppania ja miten sinä pärjäisit taloudellisesti jne ... joten johan tuollaisia pikkuisia ärhentelyjä sietää.

4:lta kysyisin, mikä mahtaa tuossa tilanteessa olla se "muu keino", jota et viitsinyt mainita?

Vierailija
7/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku asia hänen mieltä painaa. Työstressi? 

Ja kyllä tähän on myös pakko kommentoida, että onko teillä tarpeeksi aikaa olla kahdestaan? 

Vierailija
8/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ei ole tuollaista ainakaan kovin pitkään, koska tehdään joku ratkaisu, jolla se loppuu.

Vierailija
9/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, stressi, masennus? Silloin ihminen usein suuttuu mitättömistä asioista. Minulla on kokemusta oman miehen kohdalla samasta ja ei ole helppo tie ollut. Mutta juttele miehen kanssa hänen käytöksestään ja kerro miten se vaikuttaa lapseen. Aikuinen ihminen voi opetella käyttäytymään eri tavoin jos haluaa, vaikka helppoa se varmaan ei ole. 

Vierailija
10/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mielisairas kun heität tuollaisia väitöksiä. Olen 100% varma, että jos sinulla olisi perhe, olisit heitä kohtaan väkivaltainen. Sellaisia te naiset olette. Väkivaltaisia.

Vierailija
11/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella erikoiselta jos lapsi on niin vanha että voi itse maksaa kalansa kun haluaa syödä mutta sitten itkee mitättömistä asioista.

Vierailija
12/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on niin laiskamato ja pakko selailla puhelinta yli puolenyön, ettå aina ku vauva herää 7-9 välillä aamulla, niin ollaan ärtyisiä ja murahdellaan. Ikinä ei voi aloittaa päivää hyvällä tuulella. Vauva on jo 9kk. Mua niin ottaa päähän.

Vierailija
13/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mies muuten aivan ihana,  sinä pelkään suunnattomasti, että et enää löydä uutta kumppania ja miten sinä pärjäisit taloudellisesti jne ... joten johan tuollaisia pikkuisia ärhentelyjä sietää.

4:lta kysyisin, mikä mahtaa tuossa tilanteessa olla se "muu keino", jota et viitsinyt mainita?

Ööh no vaikka koittaa tehdä asialle jotain?! En ymmärrä miten ihmiset ajattelevat ekana eroa kun on vaikeaa. Ei ihme että parisuhteet eivät kestä kun ratkaisuna on aina ero.

Vierailija
14/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mielisairas kun heität tuollaisia väitöksiä. Olen 100% varma, että jos sinulla olisi perhe, olisit heitä kohtaan väkivaltainen. Sellaisia te naiset olette. Väkivaltaisia.

Naiset ovat väkivaltaisempia kuin miehet mutta eivät saa samanlaista vahinkoa aikaan muuten kuin vauvojen kanssa.

Vierailija
15/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä.oli tuollainen samanlainen räyhäpää koko ikänsä, ei edes vanhemmiten rauhoittunut. Jos mies ei mene lääkäriin hakemaan apua, niin eroa. Tuollainen vanhempi pilaa lapsen elämän. Lapsetkaan ei kuulu pelätä kotona.

Vierailija
16/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahdetut tunteet ja omat odotukset, jotka ovat todellisuutta suuremmat.

Minua neuvottiin lähtemään huoneesta siksi aikaa kun mies raivoaa.

Meillä vasta minä kuulemma ahdistan hänet tekemään muuta kun mitä hänen suunnitelmansa ovat. Hän ei  voi poiketa suunnitelmistaan. Samalla myös autoa ajaessaan on päämäärä vaikka kauppakeskus ja välillä on K-rauta missä minun tekisi mieli käydä, niin ärhentelee.

Vasta heitti kiukuissaan lautasen lattialle ja särkyi. Tosin siivoaa jälkensä itse, sitten on vähän aikaa rauhallista kun taas tulee suuttumispuuska, että minä painostan jollakin tehtävällä.

Ei yleensä kerro mitään, mitä mitä hänellä on suunnitelmissa, minä olen se, joka puhuu kaikesta.

Tätä jo 35 vuotta.

Vierailija
17/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se miehenmalli jonka on oppinut isältään. Nyt opettaa samalla tavalla lapselleen käytöstapoja.

Tuommoisia miehiä on paljon. Käyttäytyvät työelämässä aivan samoin oli sitten yliopiston käynyt konsernijohtaja tai duunari.

Vierailija
18/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh no vaikka koittaa tehdä asialle jotain?! En ymmärrä miten ihmiset ajattelevat ekana eroa kun on vaikeaa. Ei ihme että parisuhteet eivät kestä kun ratkaisuna on aina ero.

Jos itse ei näe mitään vikaa itsessään eikä siksi halua tehdä mitään, niin mitä muuta siinä toinen voi tehdä kuin erota? Ihan sama se on alkoholistien kanssa.

Vierailija
19/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukahdetut tunteet ja omat odotukset, jotka ovat todellisuutta suuremmat.

Minua neuvottiin lähtemään huoneesta siksi aikaa kun mies raivoaa.

Meillä vasta minä kuulemma ahdistan hänet tekemään muuta kun mitä hänen suunnitelmansa ovat. Hän ei  voi poiketa suunnitelmistaan. Samalla myös autoa ajaessaan on päämäärä vaikka kauppakeskus ja välillä on K-rauta missä minun tekisi mieli käydä, niin ärhentelee.

Vasta heitti kiukuissaan lautasen lattialle ja särkyi. Tosin siivoaa jälkensä itse, sitten on vähän aikaa rauhallista kun taas tulee suuttumispuuska, että minä painostan jollakin tehtävällä.

Ei yleensä kerro mitään, mitä mitä hänellä on suunnitelmissa, minä olen se, joka puhuu kaikesta.

Tätä jo 35 vuotta.

Miehen isällä oli firma ja sieltä vasta huutaminen kuului, kun huusi työntekijöilleen ja naapureita kauhistutti. Mutta kyllä se mieheni kanssa muuten menee, ahkera on ja haluaa kaiken tehdä itse, mutta kaikki ei aina onnistu hänen tavallaan.

Vierailija
20/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei ole ollut koskaan fyysisesti väkivaltainen, joten en usko, että sun ukkosikaan sitä tulee olemaan. Pyytäisin kuitenkin sinua miettimään, että mitä tuollainen käytös tekee lapsesi itsetunnolle ja onanarvontunnolle. Itse olen joutunut käymään terapiassa useita vuosia. Olisin niin toivonut, ettei koko saan tarvitse pelätä. Vielä näin 60-vuotiaana pelkään sukujuhlia, koska kyllä se isä jossain vaiheessa suuttuu monestakin asiasta.

Lohiepisodista kysyisin, että miehenkö rahoilla teillä eletään? Miksi et sanonut, että mies voi toki olla ostamatta valitsemaansa ruotoista lohta, mutta sinä ostat tulevaisuudessakin lohta lapselle ja sulle. Mies olkoon ilman, jos haluaa. Jos nimittäin mies päättää mitä ostetaan, on kyseessä todennäköisesti myös taloudellinen väkivalta.

Tai kun seuraavalla kauppareissuilla, jos mies on lohta nappaamassa, niin kovasti ääneen puhut siitä, että lohtahan ei osteta, koska mies niin huutamalla päätti.

Listaisin ärhentelyt esim. viimeisen kuukauden aikana. Sopisin lapsen kanssa, että pidetään ärhentelynäytös. ( Siksi sopisin, ettei muksu pelästy.) Näytät miehelle muutaman kerran, miltä tuntuu, kun yhtäkkiä toinen suuttuu. Etukäteen kurjoitat, että nämä on näytöksiä. Näin ei mies voi syyttää, että käyttäydyt samoin. Sen jälkeen lasta miehen käytöksestä käteen, ja vaatimus tälle muuttaa käytöstään. Jos ri muuta, niin yksin voi ärhennellä. Sulla on velvollisuus äitinä huolehtia lapsesi hyvinvoinnista.