Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostuu ihan tavanomaisista asioista

Vierailija
24.07.2025 |

Alkaa rasittaa koko perhettä. Hänen oma isänsä juuri samanlainen rähjääjä aina ollut.

Miehen pinna ei kestä mitään vastoinkäymisiä, tai aina saa pelätä mikä "vastoinkäyminen" hänen pinnansa saa palamaan. Ei tarvitse olla iso asia, ihan arkisia juttuja.

Nyt eilen kohtaus tuli mansikoiden pakastamisesta. Niin, eikö kuulostakin ihan naurettavalta.

Kotiin tultua lapsi ja minä syötiin, hän keksi että alkaa pussittaa esipakastettuja mansikoita samaan aikaan. Kun ei itse saanut kaadettua omasta mielestään tarpeeksi nopeasti ja osa lipasti lattialle alkoi ärhentely niin että lapsi alkoi itkeä. Apua pakastamiseen ei kysynyt , vaan meidän olisi itänyt arvata. 

Samalla viikolla lohiepisodi. Kiireellä kaupassa valkkasi ruodollisen lohen aiemmin käytety ruodottoman version tilalle, jonka myös esikäsitteli omasta tahdostaan keittoon. Kun lapsi useamman ruodon suustaan kaivaneena sanoi ettei pysty keittoa syömään,  oli ärähdys ettei meille jatkossa lohta sitten osteta :(   tästäkin lapsi pahoitti mielensä ja itkien sanoi että voi itse maksaa kun haluaa kalaa syödä mutta ei tuota ruotoista keittoa.

Täasä alkaa pinna paukkumaan jo itselläkin kohta. Ollaanko lapsen kanssa liian herkkiä vai onko tämä muillakin tälläistä? 

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina ollut äreä aamuisin. Johtunee uniapneasta, koska nukkuu jokaisena iltapäivänä parin tunnin päiväunet. Välillä kiukkuilee nälkäkiukkua kuin pikkulapsi.

Yleensä suljen vain korvani, mutta on päiviä, jolloin itsekin huonosti nukkuneena ja väsyneenä suutun siitä ainaisesta äkäilystä ja rutinasta. Kaikki on kuulemma perseestä jääkaapin ovea ja kahvinkeitintä myöden. Kengät hankaa, ummetus vaivaa ja polveenkin koskee. 

Siunaa varjele, että pistin tässä yhtenä yönä alakerran takaoven kiinni, koska läpiveto oli riittävästi viilentänyt asuntoa. Saakelinmoinen huuto ja ulina alkoi aamulla siitä, kuinka hän oli joutunut nukkumaan huonosti kuumuuden vuoksi ja käymään yöllä vessassakin kolme kertaa. Vastasin, että hän nukkuu aina huonosti ja on käynyt vessa usein ympäri vuoden viimeiset 10 vuotta. 

Iän myötä tuntuu, että jatkuva ärtyneisyys vain lisääntyy ja pohdin, viitsinkö mokomaa enää katsella ja kuunnella. Vänisee kuin vanha akka pikku vaivoista.

Vierailija
22/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tähden tee jotain! Itse olen narsistin lapsi ja joudun nyt käymään kaiken läpi, että pääsen eroon kaikesta siitä, mitä sain niskaani lapsena. Tuossa on vähän sitä samaa turvattomuuden tunnetta ja munankuorilla kävelyä, koti ei ole turvallinen paikka vaan pitää varoa tekemästä tai sanonasta mitään väärää, ettei isä hermostu :/ Itse toivoin, että toinen vanhempani olisi ottanut paikkansa vanhempana ja ollut puolellani, kun nasse kävi kuumana. Olisi opettanut, mikä on oikein ja väärin, että kelpaan sellaisena kuin olen. Puhu miehelle, kerro miten pelottava hän on suuttuessaan ja ettei teillä kummallakaan ole turvallinen olo kotona. Että noin toimimalla lapsi oppii pelkäämään isää, jonka kuitenkin pitäisi olla se turva ja tukimuuri. Ja kysy myös, muistaako, miltä itsestä lapsena tuntui kun oma isä toimi samalla tavalla. Vähänkään kehityskelpoinen kyllä tajuaa asian. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väillä on meilläkin tuollainen ärrimurri kotona. Riippuu vähän tilanteesa miten reagoin. Joskus pelkästään tokaisen, aha, vai niin ja annan olla, joskus poistun paikalta muihin hommiini jos niin muutenkin suunnitelmissa. Mies myös välillä hukkaa tavaroita ja alkaa sitten ärhennellä sen takia, olen aika hyvä löytämään niitä ja sitten voikin todeta että ihan itse olet nuo tavarasi piilottanut. Tarvittaessa voin vetäistä myös räjähtämiskohtauksen itsekin tyyliin nyt perrrkele se turrrpa kiinni jne. Olen kuulemma aika pelottava kun 'suutun'. Pointti siis että miehellä ei ole mitään voitettavaa jos alkaa ärhennellä.

Vierailija
24/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella hankalalta. Itse eroaisin jo lapsen hyvinvoinnin takia

Miksi se ero on aina ensimmäisenä mieleen tuleva vaihtoehto? Asiat olisi aina hyvä yrittää selvittää muilla keinoin, jo ihan sen lapsenkin takia.

Tommosen äijänkääkkänän kanssa niitä asioita ei kovin helposti selvitellä.

Vierailija
25/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muutu käytös, eikä hae apua, ota ero. 

Vierailija
26/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on aina ollut äreä aamuisin. Johtunee uniapneasta, koska nukkuu jokaisena iltapäivänä parin tunnin päiväunet. Välillä kiukkuilee nälkäkiukkua kuin pikkulapsi.

Yleensä suljen vain korvani, mutta on päiviä, jolloin itsekin huonosti nukkuneena ja väsyneenä suutun siitä ainaisesta äkäilystä ja rutinasta. Kaikki on kuulemma perseestä jääkaapin ovea ja kahvinkeitintä myöden. Kengät hankaa, ummetus vaivaa ja polveenkin koskee. 

Siunaa varjele, että pistin tässä yhtenä yönä alakerran takaoven kiinni, koska läpiveto oli riittävästi viilentänyt asuntoa. Saakelinmoinen huuto ja ulina alkoi aamulla siitä, kuinka hän oli joutunut nukkumaan huonosti kuumuuden vuoksi ja käymään yöllä vessassakin kolme kertaa. Vastasin, että hän nukkuu aina huonosti ja on käynyt vessa usein ympäri vuoden viimeiset 10 vuotta. 

Iän myötä tuntuu, että jatkuva ärtyneisyys vain lisääntyy ja pohdin, viitsinkö mokomaa en

Uniapneaan on hoitoa. 

Vierailija
27/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä tuntuu, että jatkuva ärtyneisy

Mt ongelmiin saa myös apua 

Vierailija
28/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raivotaan myös, mutta se ei koskaan kohdistu ihmiseen. Esim. jos jokin purkki jääkaapista tippuu lattialle, niin alkaa jäätävä kiroilu ja sen purkin hakkaaminen. Jos huomautan tästä, että lopeta toi, niin se vaan yltyy. Olen siis vain hiljaa ja yleensä poistun huoneesta kun ärsyttää tuollainen ja huvittaakin. 

Vierailija
29/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen väkivaltaisen jännämiehen kanssa. Lapsestasi tulee samanlainen kun oppii miehesi tavat riehua joka asiasta. Naiset ei koskaan valitse kilttiä miestä vaan tuollaisia ääliö miehiä jotka huutaa ja ovat väkivaltaisia. Huutaminen ja räyhääminen on parisuhdeväkivaltaa jos et tiennyt

Vierailija
30/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaihdevuodet alkaa aikaisemmin kuin naisten. 

Vierailija
31/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanliiton räyhääjä! Tulee geeneissä tuo. 

Vierailija
32/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella erikoiselta jos lapsi on niin vanha että voi itse maksaa kalansa kun haluaa syödä mutta sitten itkee mitättömistä asioista.

Kalaa ei voi syödä kun siinä on ruotoja.😂 

Vierailija
33/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Älä jää odottamaan, koska käy suutuksissaan jommankumman päälle.

Olet mielisairas kun heität tuollaisia väitöksiä. Olen 100% varma, että jos sinulla olisi perhe, olisit heitä kohtaan väkivaltainen. Sellaisia te naiset olette. Väkivaltaisia.

Naiset ovat väkivaltaisempia kuin miehet mutta eivät saa samanlaista vahinkoa aikaan muuten kuin vauvojen kanssa.

Kuinkas monesti olet lukenut että nainen on pahoinpidellyt ja/tai murhannut miehen?

Vierailija
34/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella erikoiselta jos lapsi on niin vanha että voi itse maksaa kalansa kun haluaa syödä mutta sitten itkee mitättömistä asioista.

Kalaa ei voi syödä kun siinä on ruotoja.😂 

Tunnustan, ärähtäisin minäkin jos lapsi alkaisi nirsoilemaan ruodoista. 

Ja kai sitä voi ihan oma aloitteisestikin auttaa? 

Vierailija
35/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väkivaltaa, henkistä väkivaltaa.

Kohdistuu kaikkiin perheessä.

Vierailija
36/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Älä jää odottamaan, koska käy suutuksissaan jommankumman päälle.

Olet mielisairas kun heität tuollaisia väitöksiä. Olen 100% varma, että jos sinulla olisi perhe, olisit heitä kohtaan väkivaltainen. Sellaisia te naiset olette. Väkivaltaisia.

Naiset ovat väkivaltaisempia kuin miehet mutta eivät saa samanlaista vahinkoa aikaan muuten kuin vauvojen kanssa.

Kuinkas monesti olet lukenut että nainen on pahoinpidellyt ja/tai murhannut miehen?

Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen. Mediallakin on vaikutusta mielikuvien syntyyn. Kumpi näistä uutisoidaan, Suomessa 17% naisista kokee parisuhdeväkivaltaa, vai että 16% miehistä kokee parisuhdeväkivaltaa? 

Suomessa myös naiset ovat tehneet erittäin raakoja henkirikoksia ja uhreina ovat olleet kumppaneita ja lapsia. Miesten tekemät henkirikokset ovat kuitenkin vähentyneet jo parin vuosikymmenen ajan, mutta naisten eivät. Nykyään nainen tappaa todennäköisemmin kuin ennen. 

Onko ihme, jos tutkimuksissa näyttää tulevan esille paljon naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, kun sitä on lähdetty etsimään noin yhdeksän kertaa useammin kuin miehiin kohdistuvaa? 

Vierailija
37/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä sama, mutta tulee geeneistä ja lapsuudenkodin tavoista. Isänsä samanlainen raivostuja. Työstressi pahentaa tilannetta, lomilla on lepposampi. Teinit vaan naureskelee, että taas se iskä ragee. 

Vierailija
38/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ero on aina ensimmäisenä mieleen tuleva vaihtoehto? Asiat olisi aina hyvä yrittää selvittää muilla keinoin, jo ihan sen lapsenkin takia.

Itse yritin, pitkään. Mikään ei auttanut, ei nähnyt käytöksessään mitään ongelmaa. Luulisi normijärkisen tajuavan että oma rageaminen ei ole ok, jos se saa toiset itkemään, mutta ei. Luuli että se, että leppyy nopeasti, ikäänkuin deletoisi raivokohtauksen, mutta kyllä meille muille jäi aina pitkäksi aikaa säikähtänyt ja ahdistunut olo, vaikka herra itse hyräilee jo tyytyväisenä. Kyllästyin hipsimään munankuorilla, pehmittelemään tuuliviirin tietä ettei raivostu, ja elämään jatkuvassa stressissä ja erosin. Nykyään on niin ihanan rauhallista, turvallista ja stressitöntä.

Vierailija
39/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niiniiiniiiniii, lapsen parhaaksi pois vaan!

Miehellä on toinen, siksi ärhentelee!

Vierailija
40/132 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt ongelmiin saa myös apua 

Ai, nyt sitä apua sitten saakin. Päivästä toiseen huudetaan miten julma hallitus tuhoaa koko maan kun hoitoonkaan ei pääse.