Tajusin vasta miksi osa B-luokan miehistä ja naisista on mieluummin yksin kuin ottaa B-luokan kumppanin
Koska silloin ikään kuin myöntää oman tasonsa itselleen ja muille. Yksin ollessaan voi pitää illuusiota että olen ihan laadukas mutta en vaan halua ketään.
Kommentit (44)
Itse en halua minkään sortin parisuhdetta, sillä olen kyllästynyt kompromisseihin ja toisen huomioimiseen kaikessa.
Kohdallani ap:n väite on siis epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Homma menee jo siinä vaiheessa reisille, jos pitää alkaa luokittelemaan ihmisiä.
-M49
Mistä johtuu että ihmiset avioituu tyypillisesti "samantasoisten" kanssa? Koska ihmiset luokittelee... ehkä vain mielessään mutta tekevät sen kuitenkin.
Minä olen varmaankin Ö-luokan nainen. Ruma, lihava, mielenterveyskin reistaa. Eräs hullu teki minusta kuitenkin vaimonsa, tyytyväiseltä vaikuttaa vieläkin 20 vuoden jälkeen.
Olen päättänyt että jos mieheni kuolee ensin, toista en ota vaikka saisin. Ihan tarpeeksi tullut nähtyä itsestään liikaa luulevia miehiä.
Ihmisarvo lasketaan rahassa,sairasta touhua.
Olet B-luokkaa jonkun toisen ihmisen silmissä. Tai jopa Ö-mappia.
Hyvä pitää mielessä kun tekee mieli luokitella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee b-luokan kumppaniksi? Miksi se olisi hyvä asia, että ihmiset menevät parisuhteisiin sillä ajatuksella että se toinen on jotenkin alempiarvoinen?
Ei alempiarvoinen vaan parisuhteessa usein ollaan samantasoisia. Lääkäri toisen akateemisen kanssa, kampaaja vaikkapa sähköasentajan kanssa. Kaunotar komean miehen kanssa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee b-luokan kumppaniksi? Miksi se olisi hyvä asia, että ihmiset menevät parisuhteisiin sillä ajatuksella että se toinen on jotenkin alempiarvoinen?
Ei alempiarvoinen vaan parisuhteessa usein ollaan samantasoisia. Lääkäri toisen akateemisen kanssa, kampaaja vaikkapa sähköasentajan kanssa. Kaunotar komean miehen kanssa jne.
Jos näkee ihmiset noin kapea-alaisesti niin ei ihme ettei suhdetta synny. Ihmiset ovat muutakin kuin ammattinsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun yksi aknenaamainen reppana järkyttyi kun ylipainoinen luokkakaveri pyysi vanhojen tansseihin pariksi. Hän luuli saavansa sen näteimmän Janitan tai edes Jonnan. Ei tanssinut ollenkaan kun vain "rumat tytöt" kysyivät häntä.
Ei aknenaama vähennä miehen tasoa
Entä aknenaama naisella?
Mä pidän itseäni rumana, ja olenkin, ja itsetunto on nollissa muutenkin. En ole sen takia uskaltanut lähestyä ketään. Se on oma syyni vuosien sinkkuuteen.
Omalta kohdaltani varmasti ainakin osaksi tottakin. Haaveilen ja unelmoin siitä, että löytäsin ja saisin mahdollisuuden elää ja olla parisuhteessa. Mutta kammoa ajatusta hyvin erilaisista tulotasosita; eli käytännössä minun kai pitäsi sitten joustaa kun parempituloinen katsosi oikeudekseen, että koska hän maksaa enempi -vaikka maksaisikin suhteessa yhtä paljon- niin hänellä olisi olikeus sanoa viimeinen sana. Haluan kuitenkin itse olla myös se, joka voi tuntea iloa iitä, että myös minä voin tarjota ja mahdollsitaa.
M40
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä B-äijät on? Sinä ja sun isäs? Vangit, juopot, työttömät peräkylän penat?
Työttömällä peräkylän Penalla sentään löytyy hehtaareja metsää ja rantatonttia, eikä ne tilejen saldotkaan ihan huonoilta näytä. T. Pena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näkee ihmiset noin kapea-alaisesti niin ei ihme ettei suhdetta synny. Ihmiset ovat muutakin kuin ammattinsa
Ei kyse ole minun mielipiteestäni. Noin se vain menee, ei pelkästään Suomessa vaan muissakin kulttuureissa. Lääkäri hyvin harvoin pariutuu lähihoitajan, bussikuskin tms kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homma menee jo siinä vaiheessa reisille, jos pitää alkaa luokittelemaan ihmisiä.
-M49
Tämä. Luokittelu ei toimi. Muuten kumppania pitäisi vaihtaa kun toinen jää hetkellisesti työttömäksi.
Eihän hetkellinen työttömyys mitään määritä. Koulutus merkitsee enemmän.
Mitä väliä sillä on kun 99 prossaa väestöstä on taviksia joten etsikää te A luokan kansalaiset vaikka A++++++++ IHMISIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M49
Kuitenkin ne luokat on, tykkäät tai et.
Ei ihme, että suomalaisten avioliitoista puolet hajoaa, ja avoeroistakin muodostuu yksinhuoltajia pilvin pimein, koska pariutuminen tehdään ulkonäön ja "luokan" perusteella.
Hanki elämä ja lopeta pohtimassa tällaisia ihan joutavia asioita. Käytä aikasi johonkin kehittävämpään - lähde vaikka lenkillä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole minun mielipiteestäni. Noin se vain menee, ei pelkästään Suomessa vaan muissakin kulttuureissa. Lääkäri hyvin harvoin pariutuu lähihoitajan, bussikuskin tms kanssa.
Enhän minä sanonut että olisi kyse sinun mielipiteestäsi? On vaikea sanoa, onko sosioekonomisen luokan sisällä pariutumisessa kyse tasoajattelusta vai siitä, että piirit ovat pienet. Elämässä on opiskelukavereita ja ihmisiä joilla on samanlaisia harrastuksia yms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on kun 99 prossaa väestöstä on taviksia joten etsikää te A luokan kansalaiset vaikka A++++++++ IHMISIÄ.
Mikäkö vaivaa? - No vaikka se, että moni perustellusti haluaa, että kumppani tuo ja mahdollsitaa omaan eloon lisäarvoa. - Mitä minä vähätulosiena kaljuutuneena hoikkana pulkan naruna (lue lyhytkasvuisena) miehenä, jolla ei ole eritysitä karismaa muka pystyisin tarjoamaan niin, että hänen elonsa minun kanssani olisi miellyttävämpää kuin se, että hän eläisi mieluummin sinkkuna tai jollain muulla tavoin? Olen kyllä suorittanut maisterin tutkinnon mutta sillä keuliminen tai alleviivaminen olsi vain noloa ja aiheuttaisi myötähäpeää. Mutta nyt taidan kuullotaa jo sille, että minulat puuttuu täysuin tai lähes kokonaan itsekunnioitus ja itsetunto, jotka taas ovat sellaisia puutteita, että ne olsi pakko saada kuntoon jotta suhde oikeasti vosi toimia. - No ihan niin surkeassa jamassa en ole. Mutta tuo olennainen. Nyksyin moni on sinkkuna vain koska voi elää omaa pientä eloaan sinkkuna ja kammoaa ajatusta, jossa toinen alistasii / hyväskikäyttäsi taloudellsita eriarvoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M49
Kuitenkin ne luokat on, tykkäät tai et.
Ei ihme, että suomalaisten avioliitoista puolet hajoaa, ja avoeroistakin muodostuu yksinhuoltajia pilvin pimein, koska pariutuminen tehdään ulkonäön ja "luokan" perusteella.
Itse asiassa pidempään kestää ne suhteet joissa tausta on samankaltainen. Lika barn läka bäst.
Luokitus: Ö -