Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvi närästää

Vierailija
08.07.2023 |

En ole paljoa tavannut kahvia juodakaan, pari kolme pientä kuppia päivässä. Nyt olen jättänyt pois kokonaan, kun on ollut närästystä. Mutta kofeiinia kaipaisi. Kysymys onkin: aiheuttavatko kofeiinipillerit närästystä kuten kahvin juonti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa vastausta.Itse vaihdoin kahvin teehen .Syy kahvi ei enää vain  maistunnut.

Vierailija
2/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kahvin tummempi paahtoiseen, nyt paahtoaste 4. Sopii minun vatsalle eikä närästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus ollut pohjukaissuolen haavauma (eli vatsahaava). Se parani lääkkeillä. Nykyään juon 5 mukillista kahvia päivässä punaisen (täys)maidon kera ja ja ei närästä tai haittaa muutoinkaan.

Vierailija
4/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysymys oli: aiheuttavatko kofeiinipillerit närästystä, siihen en saanut vielä vastausta.

ap

Vierailija
5/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitähän muuta syöt ja juot? 

Vierailija
6/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua närästää myös, juon enää vain hyvin satunnaisesti. Ennen meni 4 kuppia per päivä. Nyt juon kofeiinitonta teetä.

Vierailija
7/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole huomannut kofeiinipillereiden närästävän, mutta en käytä koska se vaikutuksen alkaminen kestää niin kauan ja annostus on hankalaa osittain sen takia. Oma vatsa kestää tummapaahtoista kahvia tai pikakahvia pienehköjä määriä.

Vierailija
8/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalahappoista kahvia saa kaupasta, vihreä valkoinen paketti.

Vierailija
9/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokeilussa Passalacqua Mehari ja ei tunnu närästävän lainkaan. Myydäänhän niitä vähähapokkaita kahveja, mutta lähikaupasta hankala löytää.

Vierailija
10/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeile niitä pillereitä niin saat vastauksen. Et sinä tältä palstalta sitä saa.

Vierailija
11/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Pauligin watsa-kahwia ja kokeile sitä, se ei närästä ainakaan itselläni niin kuin tavallinen kahvi närästää.

Vierailija
12/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kysymys oli: aiheuttavatko kofeiinipillerit närästystä, siihen en saanut vielä vastausta.

ap

Ne piristävät liikaakin, tuskin närästävät. Närästyksestä kärsinyt sukulainen vaihtoi murukahviin ja närästys hävisi. Sehän on tummempipaahtoista, eli sullekin voisi käydä kakkosen tai kolmosen paahtoasteen kahvit ihan normikahveista.

Vierailija
13/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummapaahtoinen pikakahvi ei itselläni pieninä määrinä närstä( yksi kupillinen päivässä). esim. nescafe kulta tumma paahto on hyvä, samainen vaalea versio närästää. Kofeiinipillereilla voit saada riesaksi myös uniongelmat, kun ne ei poistu elimistöstä ihan samaan tahtiin kun kahvi.

Vierailija
14/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua närästi myös kahvi kunnes jätin automaatin niinku Moccamaster pois. Nyt keittelen pannukahvia tai pressokannulla. Mutteripannulla tulee kumminkin parasta espressoa kotioloissa. Niille jotka meinaavat, että tulee parempaa niillä vempeleillä joissa käytetään kapseleita tai kahvipapuja... kaikkia olen kokeillut ja huonoksi havainnut. Palasin mutterikannuun ja pressokannuun ja närästystä ei ole vuosiin ollut, ei tippaakaan. Voitte alkaa samantien alapeukuttaa.

Vierailija
15/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon illalla joskus 21.30 kupillisen espressoa ja ei vaikuta omaan uneeni yhtään. Päinvastoin nukun paremmin. Puoleltaöin menen nukkumaan.

Vierailija
16/16 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juon illalla joskus 21.30 kupillisen espressoa ja ei vaikuta omaan uneeni yhtään. Päinvastoin nukun paremmin. Puoleltaöin menen nukkumaan.

Tee on se pahempi valvottaja ja vihreä tee suorastaan stanasta yöunien suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän