Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut
Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.
Kommentit (2632)
Mä lähinnä mietin miten Olgan kuolemanpelkoa vois lievittää. Tuukka ja lapset selviää kyllä.
Harvastata mammasta jää lapsille niin paljon matskua kuin olgasta 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Olga on nyt pyörätuolissa ja puhekyvytön, niin onko se Ranskan lääke toiminut? EI!
Ja auttoivatko Saksan hoidot yhtään? Tuskin.
Voi hyvä Luoja. Kadehditteko te päästänne sairaat jo toisten hoitojakin. Olga on tuon leikkauskelvottoman pahimman asteen gliooman kanssa elänyt poikkeuksellisen pitkään ja poikkeuksellisen hyväkuntoisena. Paljon nähty vielä kesäaikaan eri tilaisuuksissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Olga on nyt pyörätuolissa ja puhekyvytön, niin onko se Ranskan lääke toiminut? EI!
Voi hyvä Luoja. Kadehditteko te päästänne sairaat jo toisten hoitojakin. Olga on tuon leikkauskelvottoman pahimman asteen gliooman kanssa elänyt poikkeuksellisen pitkään ja poikkeuksellisen hyväkuntoisena. Paljon nähty vielä kesäaikaan eri tilaisuuksissakin.
Tuskin kukaan kadehtii kuolemansairasta, haloo.
"Tuo 25 % koostuu 100-prosenttisesti heistä, joiden kasvainta on pystytty leikkaamaan. 2 vuotta in-operaabelin (eli "leikkauskelvottoman") gliooman kanssa on täysin poikkeuksellista."
Luulin että Olga nimenomaan on heitä joita ei voi leikata?? ja on elänyt nyt 2 vuotta gliomaan kanssa. Ei voi siis olla 100%
Tuskin häntä kukaan kadehtìi. Tuon syövän loppu on hirveää katseltavaa saati koettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Normaalisti tuon kasvaimen kanssa elää vain 9-15 kk, kuten tuossa lääkkeessä kertovassa artikkelissa kerrotaan. "
Ei pidä paikkaansa. Lääkärit olivat sanoneet Olgalle tulevaksi eliniäksi noin 1,5 vuotta Tuukan sanojen mukaan. Nyt on mennut muutaman kuukauden siitä yli, mutta se 2v on vissiin useimmiten yläraja eliniälle tässä aivokasvaimessa. Eli Olgan sikakalliit "sähköhoidot" Saksassa eivät ole auttaneet yhtään mitään.
On poikkeuksellista olla elossa 24 kk sen jälkeen, kun oireita aiheuttava, in-operaabeli G4 gliooma on todettu. Siitä ei ole kahta sanaa, Olga on elänyt poikkeuksellisen kauan ja ollut poikkeuksellisen hyväkuntoinen.
Ei se mitenkään poikkeuksellista ole. 25 % potilaista elää 2 v. Olga kuuluu tuohon neljänneksee
Ikä vaikuttaa suuresti ennusteeseen. Puhutaanko lapsista, nuorista, aikuisista vai vanhuksista?
Aikuisten ennuste: The 5-year survival rate is very low, around 4.7% to 7% for glioblastoma.
Vierailija kirjoitti:
"Tuo 25 % koostuu 100-prosenttisesti heistä, joiden kasvainta on pystytty leikkaamaan. 2 vuotta in-operaabelin (eli "leikkauskelvottoman") gliooman kanssa on täysin poikkeuksellista."
Luulin että Olga nimenomaan on heitä joita ei voi leikata?? ja on elänyt nyt 2 vuotta gliomaan kanssa. Ei voi siis olla 100%
Olet oikeassa, ja siksi kirjoitinkin, että Olgan tilanne on täysin poikkeuksellinen. Koska on "käytännössä ei käy niin", että tuosta lähtötilanteesta kahden vuoden kuluttua on vielä hengissä. Se oli siis kommenttina aiempaan spekulointiin siitä, auttoivatko vaihtoehtohoidot vai ei. Sanoisin, että auttoivat.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähinnä mietin miten Olgan kuolemanpelkoa vois lievittää. Tuukka ja lapset selviää kyllä.
Noissa sairauksissa on monesti se "hyvä", että sairastunut väsyy ja menee niin huonoon kuntoon, ettei jaksa enää pelätä, joskus jopa alkaa toivoa että pääsisi pois. Alkaa olla muissa maailmoissa. Onneksi näin.
Siksi se lopun näkeminen on usein omaisillekin omalla tavallaan helpotus, kun näkee että toisen tuska on nyt ohi.
Karmeaa ja kauheaa, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut sitä niin! Olen pahoillani jos sellaisen käsityksen sait. Surettaa siis, että hän oli niin toiveikas niistä Saksan hoidoista ja luultavasti joku ihan huuhaahoito kyseessä. Minusta on kauheaa, että sairauden ihmisten hädällä tehdään bisnestä. Olisin todellakin toivonut, että hoidot olisivat auttaneet. Olga on minusta aivan ihana ja symppis ihminen.😢
Ohis: Miksi sitä kuolevaa tosi-tv -tähteä haukuttiin paljon tälläkin palstalla. Siis se, konka testamentin hänen "ystävänsä" väärensi. Joku Laukkarinen tms.
Haukuitte tekosairaaksi ja vaikka mitä.
Mutta Olga temosta kohtelette hyvin.
Mistä tämä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Ohis: Miksi sitä kuolevaa tosi-tv -tähteä haukuttiin paljon tälläkin palstalla. Siis se, konka testamentin hänen "ystävänsä" väärensi. Joku Laukkarinen tms.
Haukuitte tekosairaaksi ja vaikka mitä.
Mutta Olga temosta kohtelette hyvin.
Mistä tämä johtuu?
Laukkarinen 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö elää?!
Etkö v!tun !d!ootti osaa googlettaa?????????
Tuolle, joka ihmetteli miksi ihmiset suhtautuvat täysin eri tavoin "Laukkariseen" 😂 ja Olgaan: he ovat kaksi täysin eri ihmistä, totaalisen erilaisilla luonteilla. En nyt lähde sanomaan kuolleista mitään, mutta Olga on mielestäni miellyttävä ihminen. Nuo hölynpöly"hoidot" ovat kyllä typeriä ja niihin turvautuminen on typerää, mutta kai sitä elämänsä ehtoopuolella jotenkin... ajattelee oudosti. Mielestäni Olga ei vaikuta miltään hörhöilijältä noin muuten. En minä sano, että "Laukkarinen" oli tai ei ollut jotain, mutta Olga ja hän ovat aivan täysin eri maailmoista. Olga on sivistyneestä maailmasta, ja loput voitte sitten itse päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolle, joka ihmetteli miksi ihmiset suhtautuvat täysin eri tavoin "Laukkariseen" 😂 ja Olgaan: he ovat kaksi täysin eri ihmistä, totaalisen erilaisilla luonteilla. En nyt lähde sanomaan kuolleista mitään, mutta Olga on mielestäni miellyttävä ihminen. Nuo hölynpöly"hoidot" ovat kyllä typeriä ja niihin turvautuminen on typerää, mutta kai sitä elämänsä ehtoopuolella jotenkin... ajattelee oudosti. Mielestäni Olga ei vaikuta miltään hörhöilijältä noin muuten. En minä sano, että "Laukkarinen" oli tai ei ollut jotain, mutta Olga ja hän ovat aivan täysin eri maailmoista. Olga on sivistyneestä maailmasta, ja loput voitte sitten itse päätellä.
Voiko tyhmempää aivopierua olla. Ei tuo Lukkarinenkaan mitään pahaa ollut toisille tehnyt.
En käynyt Janitaa haukkumassa palstalla, välillä näin jonkin uutisen ja suretti nuoren ihmisen puolesta. Mutta en sanaakaan hänestä täällä kirjoittanut, mutta Olgasta olen kirjoittanut, monta kertaa tähänkin ketjuun. Eli voi olla aivan eri ihmiset jotka ketjuihin vastaavat, näissä syöpäketjuissa luulen olevan määrittelevä tekijä yleensä nimenomaan se sairastunut henkilö.
Ja täällä tosiaan käy paljon porukkaa. Enemmän kuin luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tyhmempää aivopierua olla. Ei tuo Lukkarinenkaan mitään pahaa ollut toisille tehnyt.
Kuka sanoi että joku olisi tehnyt mitään pahaa? Aivopieret nyt itse.
Lopettakaa tästä otsikosta keskustelu!!!!!!!!!!!!!!! Olette itse sairaita!
Tuukka tietää että jää pian yksin ja hänhän sanoi julkisesti ettei oo siihen mitenkään valmis :( Vielä tammikuussa sanoi Hymyn haastattelussa tietävänsä että elävät Olgan kans vielä monta vuotta yhdessä. Surullista ettei tule tapahtumaan :(