Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Kannabis teki 22-vuotiaasta armottoman tappajan. Kontiolahden verilöyly paljastaa järkyttävän totuuden.

Vierailija
22.07.2025 |

Kontiolahdella tapahtui jälleen järkyttävä perhetragedia, kun kannabista käyttänyt 22-vuotias mies sekosi ja hyökkäsi täysin yllättäen ystävänsä perheen kimppuun helmikuisena iltana. Tekijä puukotti neljää henkilöä, ja yksi uhreista kuoli myöhemmin sairaalassa. Mies kertoi poliisille, että hänellä vain napsahti, mutta hän oli hetkeä aiemmin poltellut kannabista ja katsonut väkivaltaisia videoita. Nyt tekijä on kuollut, eikä oikeutta tulla koskaan käymään.

Tässä on karmea esimerkki siitä, mitä kannabis saa aikaan. Jo vuosia meille on valehdeltu, että kannabis on vaaraton aine, mutta tässä on totuus nuoret menettävät täysin järkensä ja muuttuvat vaarallisiksi tappajiksi heti kun he polttavat kannabista! Tällaista ei tapahtunut aikana ennen tätä huumehörhöilyä, joka nyt leviää hallitsemattomasti pitkin Suomea. Miksi yhteiskunta sallii tämän myrkyn leviämisen yhä laajemmalle, vaikka seuraukset ovat näin tuhoisia? Kuinka monta ihmistä pitää vielä kuolla, ennen kuin ymmärrämme, että kannabis tappaa?

Aiotko sinä vieläkin puolustella kannabista, vaikka seuraava uhri voi olla sinun oma perheesi?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/badd80db-8f39-4877-9e6e-5842fc22975b

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synteettinen kannabis ei ole Ruohoa ja siitä ei edes pitäisi käyttää sanaa kannabis. 

Synteettinen kannabis on vaarallista, ruoho ihan harmitonta. Nää on eri päihteitä. 

Ja mistä tiedät kumpaa piippuusi ladataan?

Miten niin ladataan? Eiköhän se bongi ihan itse ladata ja aina kyllä tunnetaan ihan lajiketta myöten. Pilvenpoltto on ollut sen 10 vuotta jo melkoista artesaanioluisiin verrattavaa hifistelyä, kun markkinat ovat muuttuneet omavaraisiksi ja laajoiksi.

Vierailija
102/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä budin laillistamisen vaatijat ovat niitä sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä, jotka tykkäävät röyhyttää jointin tai pari silloin tällöin, eivätkä ymmärrä kokonaiskuvaa. Heille dänkki vertautuu muutaman viinilasin juomiseen, eivätkä siksi näe asiaa omaa kuplaansa laajemmin.

Jos kannabis laillistetaan, niin siitä tulee melkoisia ongelmia, koska kaikki eivät ole em. kuvatunlaisia ihmisiä.

Jos kannabis laillistetaan niin kannabiksen käyttäjät eivät joudu ostamaan sitä laittomasti. Siitä on heti se hyöty että nämä eivät enää joutuisi alttiiksi kovien huumeiden tyrkytykselle. Niistä kovista huumeista johtuu koko huumeongelma ja kannabiksen laillistaminen pienentäisi ongelmaa.

Mää oon vähän semmonen kukkahattutäti, että kannatan ihan päihteettömiä har

Minua ei raittius kiinnosta. Voit vaikka tappaa itsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synteettinen kannabis ei ole Ruohoa ja siitä ei edes pitäisi käyttää sanaa kannabis. 

Synteettinen kannabis on vaarallista, ruoho ihan harmitonta. Nää on eri päihteitä. 

Ite kasvatan luomulaatua niin ei tarvii miettiä. 

Vierailija
104/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sitä saa kun juo kaljaa. Alkoholi on usein syynä henkirikoksissa. Tai sekakäyttö. 

Tuossa aikaisemmin sanottiin alkoholin olevan 80% mukana henkirikoksissa. Sillä ei ole mitään vaikutusta alkoholin laillisuuteen. Kannabiksen kohdalla mikä tahansa kelpaa syyksi kieltoon. Syyn ei tarvitse olla edes totta kuten porttiteoria jolla kannabis saatiin kielletyksi.

Vierailija
105/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua ei raittius kiinnosta. Voit vaikka tappaa itsesi."

Se on ihan oma asiasi, miten sinä tapat itsesi. Me muut voidaan jättää nuo huumeet väliin. Ollaan onnekkaita, kun voidaan valita. 

Vierailija
106/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitutkintapöytäkirjasta käy kyllä ilmi, että tyypillä ollut jotain paranoijaa jo aiemmin. Oli valvonut edellisen yön ja ryypänneet sen jälkeen koko päivän, pelkästään tuo voi laukaista alttiissa psykoosin. Joten kannabis? No, helppo syyllinen, mutta voi hyvinkin olla osasyyllinen. 

Vierailija
107/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei lataa piippuani ja minä poltan enimmäkseen sätkinä. Synteettistä kannabista on onneksi liikkunut vain vähän täällä päin. Taitaa käyttäjät olla sen verran tarkkoja ettei niille kelpaa synteettinen kannabiksen kaltainen korvike aine.

Vierailija
108/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini poika hirtti itsensä. Kuulin myöhemmin että kannabiksen käyttäjä. Mikä lie psykoosi tullut. Ja jotkut on sitä mieltä että kannabis pitää vapauttaa. Sellainen vaarallinen myrkky. Ei ikinä.

18-25-vuotiaista miehistä 40% on kokeillut kannabista, joten ei ole mitenkään ihmeellinen tieto. 

höpö höpö, ja pskapuhetta

Nuorista aikuisista lähes puolet viihdekäyttävät kannabista. Joko sallitaan/laillistetaan kannabis tai syrjäytetään valtava määrä pelkän kannabiksen viihdekäytön takia. Tarkalleen niitä syrjäytetään vain jos jäävät kiinni käytöstä.

ei käytä

Käyttää

Vierailija
109/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma asiasi, miten sinä tapat itsesi. Me muut voidaan jättää nuo huumeet väliin. Ollaan onnekkaita, kun voidaan valita. 

Kannabis ei ole huumeet vaan yksi aine. 

Vierailija
110/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sanoin että tapa itsesi. Kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
111/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa sun sanavalinnoista, että on paha olla. Kuuluukin olla, jos myrkyttää itseään. Tappouhkaukset muille on vähän sellaista kuolemanportin kolkuttelua jo. 

Vierailija
112/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kaipaa aina joku. Sellaista se on, kun elää raitista elämää. 

Vierailija
113/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa sun sanavalinnoista, että on paha olla. Kuuluukin olla, jos myrkyttää itseään. Tappouhkaukset muille on vähän sellaista kuolemanportin kolkuttelua jo. 

Ei ole paha olla. Ei ollut tappouhkaus vaan pyyntö että tappaisit itsesi koska olet turha saasta. Pliis tapa itsesi! Kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
114/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vantaalla isännöinti vaan levittelee käsiä ja ei piittaa. Rapussa useita eri huumeita jotka haisee muille asti. Ja tietysti myös tupakkaa. Omistajien asuntojen arvo laskee. Tähän tultu. 

Vierailija
115/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jää kaipaamaan kaltaistasi hullua fasistia. Tapa itsesi.

Vierailija
116/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paha olla. Ei ollut tappouhkaus vaan pyyntö että tappaisit itsesi koska olet turha saasta. Pliis tapa itsesi! Kukaan ei jää kaipaamaan.

No ei tuo kannabis vaikuta kovin positiivisesti teikäläiseen :) Tuolla käytöksellä sinua ei kaivata mihinkään. Joudut olemaan palstoilla. 

Vierailija
117/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vantaalla isännöinti vaan levittelee käsiä ja ei piittaa. Rapussa useita eri huumeita jotka haisee muille asti. Ja tietysti myös tupakkaa. Omistajien asuntojen arvo laskee. Tähän tultu. 

Sinäkin voit vaikka tappaa itsesi.

Vierailija
118/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo kannabis vaikuta kovin positiivisesti teikäläiseen :) Tuolla käytöksellä sinua ei kaivata mihinkään. Joudut olemaan palstoilla. 

Tapa itsesi. Kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
119/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jää kaipaamaan kaltaistasi hullua fasistia. Tapa itsesi.

Ihan varmasti muutama mies kaipaa ja sukulaiset. 

Vierailija
120/254 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitä sanoa elämäksi kun ei koe nautintoja päihteistä?