Pariutumisen arkitodellisuus vs. palstatodellisuus?
Olen seurannut suht lyhyen aikaa tätä palstaa, mutta silmääni on pistänyt kuinka täällä saa välillä ihan kajahtaneen kuvan parisuhteiden muodostumisesta tai muodostumisen puutteesta. Näissä ketjuissa on toki paljon selvästi mt-ongelmista kärsiviä yksilöitä, mutta myös paljon ihan fiksusti vastailevia ihmisiä. Silti mietin, että olenko jotenkin niin omassa kuplassani, kun täällä olevat kirjoitukset eivät vastaa yhtään arkitodellisuuttani?
Ihmiset tuttavapiirissäni pariutuvat vaikka ovat yksinhuoltajia, lyhyitä, kaljuja, vegaaneja, tatuoituja jne. ja parisuhteiden motiivi on yhdessä viihtyminen ja rakkaus, ei mikään kotityöt hoitava seksipalvelu tai elättäjä. Toki myös eroja, pakkeja ja epäonnistuneita yrityksiä mahtuu joukkoon, mutta se nyt on vaan normaalia elämää, ei mitään täällä pahimmillaan sukupuolten sotaa vastaavaa sekoilua.
Kiinnostaisi tietää näiltä noissa ketjuissa pyöriviltä fiksuilta kirjoittajilta, onko heidän tuttavapiirissään pariutuminen sellaista mitä noissa keskusteluissa vatkataan, vai onko noihin keskusteluihin osallistuminen vain jotain viihdettä?
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kylvätte epävarmuutta miehiin feminismillä??? Onko koko feminismi ns. paskatesti kuten pickup-artistit opettavat?
Ei aikuiseen ihmiseen voi kylvää mitään. Opettele valitsemaan, mitä otat vastaan, millaista sisältöä kulutat.
Esimerkkinä vaikkapa tämä palsta. Jos kokee ahdistuvansa tämän palstan viesteistä niin suosittelen vähentämään tällä palstalla vietettyä aikaa.
Kukaan ei pakota lukemaan näitä. Tänne kirjoittaminenkin on ihan oma valinta jonka tekevä tietää aivan varmasti saavansa vastausten joukossa arvostelua ja asiattomia viestejä.
M59+
M-1965 kirjoitti:
"Tässä hukataan täysin se konteksti. Ne pick up -artistit eivät oikeasti kannusta mihinkään viattomaan sosiaaliseen kanssakäymiseen. Ja jo se, että tarvitaan sellainen henkilö kertomaan että on hyvä harjoitella sosiaalisia taitoja, kertoo paljon pick up -artistin yleisöstä ja heidän tilanteestaan. "
Tässä keskustelussa konteksti oli sarjaiskemisen sijaan monilta yksin jääneiltä miehiltä puuttuvat sosiaaliset taidot, joista kyky keskustella naisten kanssa on hyvin oleellinen.
Pick-up artistit käyttävät tätä kykyä iskeäkseen useita naisia mahdollisimman tehokkaasti. Tavallinen ujo mies tarvitsee samaa taitoa voidakseen keskustella edes sen yhden itseään kiinnostavan naisen kanssa. Se että jotakin harjoiteltua taitoa voi käyttää sinun mielestäsi väärin ei tee taidon harjoittelemisesta epäilyttävää tai arvelluttavaa.
Ehdottomasti kannustan ujoja miehiä tekemään tuollaista harjoittelua. Se kun auttaa pääsemään u
Amen. Minä olen autistinen nainen ja teen tuollaista harjoittelua koko ajan, ihan vaan että harjaannus säilyy. En siis iskeäkseni, vaan muistaakseni miten teeskennellä tarvittaessa normaalia.
En kyllä käsitä, miksei miehet saisi harjoitella samalla tavalla? Tietysti on rasittavaa, jos ventovieraat juttelee bussipysäkillä, mutta ihmiset nyt on rasittavia muutenkin. Ja voihan sitä vaikka sanoa, että "anteeksi, haluaisin harjoitella sosiaalisia taitojani, voidaanko jutella pieni hetki?" Olen huomannut, että ihmiset on sulaa vahaa kun myöntää niille puutteensa. Kumma juttu.
Tietysti ne miehet voisivat katsoa, että eivät harjoittele niiden kaikkein kauneimpien naisten kanssa, joita muutenkin varmaan lähestytään riesaksi asti, vaan aloittaisiva kiltin näköisistä keski-ikäisistä tädeistä tai mummeleista. Naistyypillisesti nekin kommunikoi. Sitten juttelisivat naisille, joilla on vauva vaunuissa, koska se on oletettavasti parisuhteessa eikä ajattele että häntä yritetään iskeä.
Eikä sen tarvitse olla mitään ihmeellistä sen keskustelun, kysyy että onko rannassa jo sinilevää tms. Tai että mistä tuo vaunulelu on ostettu, pitäisi keksiä lahja siskontytölle joka on tuollainen vaunuikäinen. Jotain minkä jälkeen on helppo sanoa kiitos hei.
En ymmärrä, miten tässä voi kenenkään mielestä olla jotain pahaa tai väärää, vaikka joku jossain sitten jatkaisikin harjoituksia niin pitkälle, että opettelisi iskemään naisia. En kyllä sinänsä näe mitään väärää siinäkään, jos miehellä ja naisella on seura hakusessa, miksei se mies saisi olla HYVÄ iskemään? jos kumpikin on yhden illan juttua vailla.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kylvätte epävarmuutta miehiin feminismillä??? Onko koko feminismi ns. paskatesti kuten pickup-artistit opettavat?
Ei aikuiseen ihmiseen voi kylvää mitään. Opettele valitsemaan, mitä otat vastaan, millaista sisältöä kulutat.
Esimerkkinä vaikkapa tämä palsta. Jos kokee ahdistuvansa tämän palstan viesteistä niin suosittelen vähentämään tällä palstalla vietettyä aikaa.
Kukaan ei pakota lukemaan näitä. Tänne kirjoittaminenkin on ihan oma valinta jonka tekevä tietää aivan varmasti saavansa vastausten joukossa arvostelua ja asiattomia viestejä.
Olen kyllä hieman eri mieltä tästä. Kyllä meidän pitäisi pystyä keskustelemaan asioista ihan asiallisesti. Ei omaa huonoa käyttäytymistään voi oikeuttaa sillä, että muut voivat mennä pois. Tai itse en ainakaan tahdo sillä tavalla elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on lajillemme epätyypillinen tapa pariutua, ja sen huomaa.
Samoin some on epälajityypillinen: ei ihmiselle sosiaalisena olentona ole tyypillistä tuntemattomien kanssa kommunikointi tuossa mitassa. Hänellä ei ole siihen aivollisia valmiuksia.
Tämä aivoillemme hankala toimintaympäristö näyttää vahvistavan ihmisen ilkeää ja pahantahtoista puolta. Päin naamaa ei sanottaisi samoja asioita kuin tälläkin palstalla sanotaan toiselle.
Olet oikeassa. Ongelmaa ei kuitenkaan ratkaista sillä, että tämäkin keskustelu on täynnä vanhempia ihmisiä tuomitsemalla nettideittailun ja jopa kieltämässä sen, kuinka yleistä niissä tapaaminen on.
Joo, olen tuo jota kommentoit, ja oma tyttäreni löysi hyvän miehen Tinderistä, kun ei bileympäristöstä ynnä muusta sellaisesta löytänyt. :) Tinderistä pystyy seulomaan itselleen ehdokkaita sellaisetkin, joiden listalla ykkösenä ei ole isot tissit tai lihakset, vaan jotain harvinaisempia arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin toiseen ketjuun aiemmin.
Pariutumisessa tärkeintä on lopulta ulkonäkö ja seksuaalinen viehätys. Mä olen paperilla ihan roskaa/ livenä vielä enemmän roskaa.
Mutta käytännössä en ole elämäni aikana ollut ikinä sinkku yli 4viikkoa..
Mitä tarkoitan roskalla. Mulla on 5 lasta /4 eri naisen kanssa. Olen lähtenyt jokaisesta suhteesta ovet paukkuen. Olen aika varma että itselläni on narsistisia piirteitä enemmän kuin keskiverto ihmisellä.
Tuo ei taida olla se mitä valtaosa parisuhteiltaan toivoo.
No en minäkään usko. Siksi mua huvittaa nämä keskustelut. Kun aika selkeästi mulla ei ole mitään ominaisuuksia parisuhteeseen. Mutta silti en onnistu olemaan mitenkään sinkku.
Miten niin et onnistu olemaan sinkku?
"Tekee kotitöitä "hyvin olen käynyt hänellä on siistiä".
Ei juokse pillun perässä. Kertoo puolisolle rakastavansa. On turvannut talouden. Ei dokaa. Urheilee. On varsin hyvä keskustelija kun ujoudesta pääsee yli.
Mutta tämähän ei kelpaa. Pitää olla jännä mies. "
Miksi etsii parisuhdetta, jos on puoliso, jolle kertoo rakastavansa?
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
"Tässä hukataan täysin se konteksti. Ne pick up -artistit eivät oikeasti kannusta mihinkään viattomaan sosiaaliseen kanssakäymiseen. Ja jo se, että tarvitaan sellainen henkilö kertomaan että on hyvä harjoitella sosiaalisia taitoja, kertoo paljon pick up -artistin yleisöstä ja heidän tilanteestaan. "
Tässä keskustelussa konteksti oli sarjaiskemisen sijaan monilta yksin jääneiltä miehiltä puuttuvat sosiaaliset taidot, joista kyky keskustella naisten kanssa on hyvin oleellinen.
Pick-up artistit käyttävät tätä kykyä iskeäkseen useita naisia mahdollisimman tehokkaasti. Tavallinen ujo mies tarvitsee samaa taitoa voidakseen keskustella edes sen yhden itseään kiinnostavan naisen kanssa. Se että jotakin harjoiteltua taitoa voi käyttää sinun mielestäsi väärin ei tee taidon harjoittelemisesta epäilyttävää tai arvelluttavaa.
Ehdottomasti kannustan ujoja miehiä tekemään tuolla
Sinä et tosiaan käsitä vaikka kuinka on selitetty. On älyllisesti epärehellistä vihjata tai väittää, että nämä pick up-artistit lisäisivät hyvää maailmaan tai kannustaisivat normaaliin sosiaalisuuteen. - toinen autistinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla ympärilläni näyttäisivät ihmiset pariutuvan ihan normaalisti. Itsensä ikäisten ihmisten kanssa yleensä.
Työpaikoilla pariudutaan aika paljon, erityisesti siis nuoret. Siellä ehtii tutustua rauhassa ja lähtee se kiinnostus kasvamaan. Kaverivyöhykettä ei kannata pelätä, sieltä se aviomies usein otetaan.
Ainoa ikisinkku mies, jonka tiedän, on työkaverini. Ja hänen käytöksensä poikkeaa täysin muista miehistä. Hän on epätoivoinen, tyrkyttää itseään kaikille naisille ikään ja kokoon katsomatta, eikä hänen kanssaan voi keskustella normaalisti.
Hän ei ole vähääkään kiinnostunut naisesta ihmisenä, sivuuttaa kaiken mitä tämä sanoo ja heittää joka väliin ehdotuksia saunailloista, suihkuseurasta tai viereen tulemisesta. Ei kiva. Sinkkuna pysyy.
Omasta mielestään vika on siinä, että hän on lyhyt. Mutta ei koskaan mieti sitä miksi
Olen joskus miettinyt, että hän saattaisi käydä täällä kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariutumisessa tärkeintä on lopulta ulkonäkö ja seksuaalinen viehätys. Mä olen paperilla ihan roskaa/ livenä vielä enemmän roskaa.
Mitä tarkoitan roskalla. Mulla on 5 lasta /4 eri naisen kanssa. Olen lähtenyt jokaisesta suhteesta ovet paukkuen. Olen aika varma että itselläni on narsistisia piirteitä enemmän kuin keskiverto ihmisellä.
No en minäkään usko. Siksi mua huvittaa nämä keskustelut. Kun aika selkeästi mulla ei ole mitään ominaisuuksia parisuhteeseen. Mutta silti en onnistu olemaan mitenkään sinkku.
2v sitten erosin. Samana päivänä tapasin nykyisen kumppanin. Yritin pyristellä vastaan mutta hän sai mut vakuutettua et hänen kanssaan kaikki on paremmin.
Aikalailla samalla tapaa menneet kaikki mun suhteet
Vierailija kirjoitti:
"Tekee kotitöitä "hyvin olen käynyt hänellä on siistiä".
Ei juokse pillun perässä. Kertoo puolisolle rakastavansa. On turvannut talouden. Ei dokaa. Urheilee. On varsin hyvä keskustelija kun ujoudesta pääsee yli.
Mutta tämähän ei kelpaa. Pitää olla jännä mies. "
Miksi etsii parisuhdetta, jos on puoliso, jolle kertoo rakastavansa?
Jos on puoliso. Hän kertoo rakastavansa. Kuulin tämän useasti hänen ex kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri ollut 20v sinkku. 180/80. Dippa inssi rahaa löytyy. Ulkonäkökin ihan normaali 50 miehelle. Kaipaa ja haluaa parisuhdetta. Tinderisssä pari Match. Jossain muussa sovelluksessa juttelua ja parit treffit.
Ongelma= ujous, hiljaisuus, huono pukeutuminen.
Tämä on ihan hirvittävä sääli. Tämä ukko olisi todella kiltti ja helppo. Muttakun ei ikinä pääse tutustumis vaiheen yli. Koska vaikuttaa järkyttävän tylsältä. Koska ei uskalla puhua.
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti, jos mies on 50 ja oletettavasti työelämässä ei ole SILTI oppinut keskustelemaan kuten normaalit ihmiset, siinä on jotain todella, todella pahasti vialla. Sitä saisi vetää parisuhteessa perässään i
Eli ihan tavalliset normaalin ihmisen vaatimukset: pitää oman pesänsä siistinä, huolehtii terveydestään, on uskollinen parisuhteessa (mitä et voi tietää, koska ei sitä kenestäkään naamasta näe ja jos mies ei ole suhteessa, et voi tietää miten se siinä käyttäytyy) ja osaa olla miellyttävä suotuisissa olosuhteissa.
Nuo on tiedätkö ihan mimimiehtoja sille että käy ylipäänsä täysivaltaisesta aikuisesta. Ei mitään meriittejä parisuhteessa, koska nuo on ominaisuuksia joita on kaikilla oikeustoimikelpoisilla aikuisilla.
Jos mies kerran OSAA keskustella HALUTESSAAN, kerrotko miksi se on niin laiska, ettei ole opetellut keskustelemaan aina ja kaikissa tilanteissa, kuten muut aikuiset? Onhan tuo nyt urakehitystäkin heikentävä tekijä.
Miksei tämä ystäväsi ole kehittänyt tätä kiusaa tuottavaa osa-aluetta itsessään, kun ei ole edes lapsia ollut riesana?
Uskaltaako se edes ravintolassa tilata, vai pitäisikö vaimon tilata sille kuin pikkulapselle, ettei poju vaan joudu kasvamaan aikuiseksi?
Mikä muuten on sotilasarvo?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Mun tuntemat ikisinkut "tavalliset miehet" ovat tällaisia:
-Kaiken vapaa-aikansa ja rahansa baareihin käyttävä neljäkymppinen, itsekeskeinen ruikuttaja. Ei koskaan edes kysy muilta mitä kuuluu, vaan kaataa omat ongelmansa muiden niskaan ja jauhaa samoja juttuja
-Hikigomori viisikymppinen. Ei uskalla puhua naisille, on katkera kun naiset eivät vain ilmesty hänen elämäänsä, vaikkei tee mitään sen eteen
-Ihan liikaa alkoholia käyttävä neljäkymppinen duunari (juo niin paljon että välillä on pää ruvella) Jännä ettei naisia kiinnosta
-Asenneongelmainen tyyppi, joka treffailee Tinderissä useaa naista yhtäaikaa, ja kehuskelee sillä. Ihmettelee kun kukaan ei halua sitoutua ja alkaa tekemään lapsia hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole nirso ja suhteeseen kelpaa joku ihan kiva, suhteen pituudella ei ole alunperinkään mitään toiveita tai tavoitteita (kunhan on suhde) ja on selkeästi vielä ADHD, jossa riittää innostunutta energiaa sille toisellekin jakaa, niin varmasti on helppoa löytää suhteita toistensa perään.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hieman eri mieltä tästä. Kyllä meidän pitäisi pystyä keskustelemaan asioista ihan asiallisesti. Ei omaa huonoa käyttäytymistään voi oikeuttaa sillä, että muut voivat mennä pois. Tai itse en ainakaan tahdo sillä tavalla elää.
Valitettavasti meillä ei ole keinoja puuttua palstan niihin ongelmiin, jotka tuovat keskusteluihin myrkynkylväjiä. Voimme omalta osaltamme olla asiallisia ja kannustaa niitä jotka sitä tarvitsevat sekä ilmoittaa pahimmat oksennukset pois siivottaviksi. Se ei kuitenkaan riitä jos lukija kokee tarkoituksellisen satuttavat viestit itseään ahdistavina. Silloin ainoa fiksu valinta hänellä olisi vähentää ruutuaikaansa aloittaen täällä vietetystä.
M59+
Pick-up artistit käyttävät tätä kykyä iskeäkseen useita naisia mahdollisimman tehokkaasti.
Mitä tekemistä "pick up artist" -käsitteellä on tämän aiheen kanssa? Pick up artist on jälleen kerran yksi marginaalinen ilmiö, jonka amerikkalainen feminismi yrittää esittää esimerkkinä jostain isosta ilmiöstä. Se ei ole sitä, tai ehkä Amerikassa?
Kautta aikain miehet ovat iskeneet naisia vitsailemalla, heittämällä läppää jne. Siitä tulee suomen sana "naistennaurattaja". Tästä naistennaurattamisesta ovat metodin tehneet jotkut viestintätaitojen miesgurut. Edelleen: marginaalinen ja mitätön ilmiö, paitsi paranoidisen amerikkalaisen yliopistofeministin aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuollaiset saavat parisuhteita ja lisääntyvät. Naiset palkitsevat kusipäät samalla kun ne kusta päästään löytämättömät miehet jäävät lapsettomiksi sinkuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Mun tuntemat ikisinkut "tavalliset miehet" ovat tällaisia:
-Kaiken vapaa-aikansa ja rahansa baareihin käyttävä neljäkymppinen, itsekeskeinen ruikuttaja. Ei koskaan edes kysy muilta mitä kuuluu, vaan kaataa omat ongelmansa muiden niskaan ja jauhaa samoja juttuja
-Hikigomori viisikymppinen. Ei uskalla puhua naisille, on katkera kun naiset eivät vain ilmesty hänen elämäänsä, vaikkei tee mitään sen eteen
-Ihan liikaa alkoholia käyttävä neljäkymppinen duunari (juo niin paljon että välillä on pää ruvella) Jännä ettei naisia kiinnosta
-Asenneongelmainen tyyppi, joka treffailee Tinderissä use
Tunnen kolme 30+-vuotiasta sinkkua, heistä vain yksi sopii noihin vaihtoehtoihin. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö heidänkin kohdalla sinkku-statukselle löytyisi ihan oikea syy, mutta ehkä tuollainen sinkkuuden demonisoiminen ei auta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuollaiset saavat parisuhteita ja lisääntyvät. Naiset palkitsevat kusipäät samalla kun ne kusta päästään löytämättömät miehet jäävät lapsettomiksi sinkuiksi.
Niin, se ettei ole kusipää ei tarkoita, että olisi haluttava kumppani. Ehkä nuo mielestäsi mukavat miehet voisivat tarkemmin miettiä, mitä he tuovat parisuhteeseen tai sinkkuna viihtyvän naisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri ollut 20v sinkku. 180/80. Dippa inssi rahaa löytyy. Ulkonäkökin ihan normaali 50 miehelle. Kaipaa ja haluaa parisuhdetta. Tinderisssä pari Match. Jossain muussa sovelluksessa juttelua ja parit treffit.
Ongelma= ujous, hiljaisuus, huono pukeutuminen.
Tämä on ihan hirvittävä sääli. Tämä ukko olisi todella kiltti ja helppo. Muttakun ei ikinä pääse tutustumis vaiheen yli. Koska vaikuttaa järkyttävän tylsältä. Koska ei uskalla puhua.
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti, jos mies on 50 ja oletettavasti työelämässä ei ole SILTI oppinut keskustelemaan kuten normaalit ihmiset, siinä on jotain todella, todella pahasti vial
Ai on. Täällä keskustelussa ollut useasti esim sitä ettei duunari kelpaa...
Mies ei siivoa.
Mies on köyhä.
Mies on ylipainoinen.
Tämä kaveri ei ole mitään näistä.
Mä luulen että työssä kun on oma mukavuus alue, ujous ei näy. Mutta näissä työpaikan ulkopuolisissa suhteissa ja niiden luonnissa hän on täysin onneton. Se on nähty usein.
Ei varmasti tarvitse vaimon tilata. Sotilas arvo on alikessu.