Pariutumisen arkitodellisuus vs. palstatodellisuus?
Olen seurannut suht lyhyen aikaa tätä palstaa, mutta silmääni on pistänyt kuinka täällä saa välillä ihan kajahtaneen kuvan parisuhteiden muodostumisesta tai muodostumisen puutteesta. Näissä ketjuissa on toki paljon selvästi mt-ongelmista kärsiviä yksilöitä, mutta myös paljon ihan fiksusti vastailevia ihmisiä. Silti mietin, että olenko jotenkin niin omassa kuplassani, kun täällä olevat kirjoitukset eivät vastaa yhtään arkitodellisuuttani?
Ihmiset tuttavapiirissäni pariutuvat vaikka ovat yksinhuoltajia, lyhyitä, kaljuja, vegaaneja, tatuoituja jne. ja parisuhteiden motiivi on yhdessä viihtyminen ja rakkaus, ei mikään kotityöt hoitava seksipalvelu tai elättäjä. Toki myös eroja, pakkeja ja epäonnistuneita yrityksiä mahtuu joukkoon, mutta se nyt on vaan normaalia elämää, ei mitään täällä pahimmillaan sukupuolten sotaa vastaavaa sekoilua.
Kiinnostaisi tietää näiltä noissa ketjuissa pyöriviltä fiksuilta kirjoittajilta, onko heidän tuttavapiirissään pariutuminen sellaista mitä noissa keskusteluissa vatkataan, vai onko noihin keskusteluihin osallistuminen vain jotain viihdettä?
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti en nyt nostaisi noita sovelluksia tuon tilaston perusteella mihinkään järjettömään arvoon
eli tilastot eivät käy lähteeksi, mutta sinun arkikokemuksesi kyllä käy? Mun arkikokemus sanoo että aika harva tapaa työpaikalla. Kaveripiirit, opiskelu ja harrastuksetkin paljon tyypillisempiä. Sekään ei tosin minusta ole hyvä lähde.
Kannattaa katsoa asioita vähän laajemmin kuin vain omasta tuttavapiiristä. Jos tuo mediassakin ollut keskustelu siitä että monella on vaikeuksia löytää parisuhde, ei sinusta ole vakuuttavaa koska kaveripiirissäsi on toisin, niin mikään fakta ei varmaankaan vakuuta sinua.
Otatkohan sä tämän asian nyt vähän liian vakavasti?
Jos sinä ensin sanot, että aloittajan kaveripiiri on poikkeus, koska muutama tyyppi on siellä
Ihmisluonto on sama aina ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei. Niin monta kertaa luulin tutustuneeni uuteen kaveriin tai muuten mukavaan ihmiseen, joka sitten loppujaan olikin kiinnostunut. Naisilla on paljon tällaisia kokemuksia ja pettymyksiä.
Voihan mies odottaa naisen tekemää siirtoa - ja tyytyä sitten siihen, jos sitä ei tule. Tosin jos luit tekstini huolellisesti, huomasit varmaan, että kyse ei ollut pelkästään kaverillisesta tutustumisesta. Vai kuinka paljon sinulla on tapana flirttailla, jos pidät toista vain kaverina tai "muuten vaan mukavana ihmisenä"? Tokihan tässä edellytetään myös miehiltä tilanteen ymmärtämistä, mutta ainakin itse onneksi olen elämässäni saanut kohdata fiksuja ja sosiaalisesti osaavia miehiä, jotka osaavat lukea toisen käytöstä ja ymmärtävät että pelkkä kaveruus tai kohteliaisuus ei tarkoita kiinnostusta - ja jotka toisaalta pystyvät elämään asian kanssa, jos itse ovat kiinnostuneita, mutta työkaveri on pelkästään kaverillinen, ja kykenevät silloin pääsemään yli ihastuksestaan. Ja itse olen löytänytkin nimenomaan työn ja harrastusten parista kumppaneita elämässäni, jolloin tutustuminen on mennyt juuri kuten itse edellisessä viestissä kuvailin. Mutta onhan se totta, ettei tällainen toimi kaikenlaisten miesten kohdalla, koska osa kuvittelee yksipuolisen ihastuksensa perusteella, että naisen peruskohtelias käytös tarkoittaa halukkuutta suhteeseen tai seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kärjistettyjä faktoja. Tottahan se on että naisilla ja miehillä on omat kriteerit kumppanin suhteen. Jotkut asiat ei vaan käy ja joidenkin asioiden perään halutaan. Niinhän se on että ihan ensimmäiseksi katsotaan ulkoinen habitus vaikka ei olla vielä vaihdettu yhtään sanaa, saati syvällisempää ajatusten vaihtoa. Fakta on se että ensimmäisen 2 sekunnin aikana on tehty jo monta päätöstä sen kumppanin etsinnässä. Muut tulee sitten jälkijunassa.
Otetaan esimerkkejä. Tehdään deitti sivustolle pelkät kuvat eri näköisistä ihmisistä, ilman mitään tekstejä. No sitten niitä veikkauksia että ketkä niistä kasvo- tai kokovartalokuvista saa yhteydenottoja? Jos vähän rujomman miehen kuvassa paistaa varallisuus tai yhteiskunnallinen asema läpi, tai sitten se sama mies ilman noita näkyviä muita avuja? Tai kaunis nainen, mutta ilman mitään varallisuuden tai yhteiskunnallisen aseman paistamista läpi? Tai sitten se, ei niin viehättävä nainen?
Ihmiset pariutuvat saman yhteiskuntaluokan sisällä ja hakevat toisen habituksesta yhteiskuntaluokkansa tunnuksia. Keskiluokkainen ei viehäty tatuoidusta naisesta, jolla vihreä tukka ja naiset hakevat miestä, joka on sinut pukupaidan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
"On älyllisesti epärehellistä vihjata tai väittää, että nämä pick up-artistit lisäisivät hyvää maailmaan tai kannustaisivat normaaliin sosiaalisuuteen. - toinen autistinen nainen"
Minä hyväksyn ja kannustan ujoja miehiä pick-up artistienkin käyttämän ja toimivaksi havaitun harjoituksen pariin eli keskustelemaan vieraiden ihmisten kanssa kun siihen on mahdollisuus. En tietenkään väitä että pick-up artismi itsessään olisi hyvä asia.
Samaa harjoitusta ihan varmasti ehdotetaan myös terapioissa keinona päästä oman ujoutensa yli.
Ei ne pickup-"artistit" tuota ole itse keksineet, lueskelin erään psykologin kirjoittamaa kirjaa ja sosiaalistumista siinäkin harjoitettiin keskustelun kautta, alkaen ihan silimiinkatsomisesta, katsekontaktista, sanomaan moi ja kommentoimaan jotain tavallista asiaa, säätä tms. Aika pe
Ei ole perus juttuja vaan todella pitkälle vietyä psykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta jos lähtökohta on, että nainen on irtoseksiä vailla ja mies on irtoseksiä vailla, miksei mies Y voisi opettaa miestä B saamaan sitä irtoseksiä suuremmalla varmuudella?"
Koska vain naisilla tulee olla valtaa parinvalinnassa on kaikki mikä lisää miesten mahdollisuuksia suorastaan luonnonvastaista.
Tätä on feminismi.
Ilmeisesti sitten niin. Koska muuten kukaan rehellinen ihminen ei voi pitää tuota vääränä, vähän ehkä surullisena vaan, että miehille täytyy tuollaista rahaa vastaan opettaa.
Ilmeisesti monet naiset eivät oikein edes tiedosta niitä metkuja mitä meillä on, jos tahdomme olla viehättäviä miesten silmissä. Tai sitten se on jotenkin ihan eri asia naisen metkutella seuraa saadakseen ja mies ei niin saisi tehdä? Autisti ei ymmärrä.
Ei tarvitse edes olla poikkeuksellisen hyvännäköinen, riittä
Nykyään sitä kutsutaan toksiseksi maskuliinisuudeksi ja sovinismiksi. Feminismin hedelmiä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri ollut 20v sinkku. 180/80. Dippa inssi rahaa löytyy. Ulkonäkökin ihan normaali 50 miehelle. Kaipaa ja haluaa parisuhdetta. Tinderisssä pari Match. Jossain muussa sovelluksessa juttelua ja parit treffit.
Ongelma= ujous, hiljaisuus, huono pukeutuminen.
Tämä on ihan hirvittävä sääli. Tämä ukko olisi todella kiltti ja helppo. Muttakun ei ikinä pääse tutustumis vaiheen yli. Koska vaikuttaa järkyttävän tylsältä. Koska ei uskalla puhua.
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti, jos mies on 50 ja oletettavasti työelämässä ei ole SILTI oppinut keskustelemaan kuten normaalit ihm
No, jos on koko ajan ollut töissä, on 50 vuotiaana väistämättä aika varakas, jos ei ole lapsia tehnyt ja on järkevä rahankäyttäjä. Melkein puolella suomalaisista naisista on korkeakoulututkinto, joten aika normisettiä sekin on. Tilastollisesti 38 % suomalaisista naisista liikkuu suositusten mukaisesti ja melkein 80 % harrastaa jotain liikuntaa. Se, että miehen sanotaan "urheilevan" voi tarkoittaa melkein mitä hyvänsä jostain tallustelusta tavoitteelliseen thriathlonissa kilpailuun. Ja tosiaan, kun niitä lapsia ei ole, mitä muuta se mies tekisi kun urheilisi? Olisi aika säälittävää, jos lapseton mies EI urheile.
Lisäksi sen puolison tulee tuoda lisäarvoa elämään ja olla sellainen jota voi kunnioittaa. Katsos kun nykyään ei ole pakko ottaa miestä että saisi katon päänsä päälle. Monen naisen on oikeasti parempi olla yksin kuin jonkun tossusankarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei. Niin monta kertaa luulin tutustuneeni uuteen kaveriin tai muuten mukavaan ihmiseen, joka sitten loppujaan olikin kiinnostunut. Naisilla on paljon tällaisia kokemuksia ja pettymyksiä.
Voihan mies odottaa naisen tekemää siirtoa - ja tyytyä sitten siihen, jos sitä ei tule. Tosin jos luit tekstini huolellisesti, huomasit varmaan, että kyse ei ollut pelkästään kaverillisesta tutustumisesta. Vai kuinka paljon sinulla on tapana flirttailla, jos pidät toista vain kaverina tai "muuten vaan mukavana ihmisenä"? Tokihan tässä edellytetään myös miehiltä tilanteen ymmärtämistä, mutta ainakin itse onneksi olen elämässäni saanut kohdata fiksuja ja sosiaalisesti osaavia miehiä, jotka osaavat lukea toisen käytöstä ja ymmärtävät että pelkkä kaveruus tai kohteliaisuus ei tarkoita kiinnostusta - ja jotka toisaalta pystyvät elämään asian kanssa, jos itse ova
Olen kohdannut fiksuja miehiä, ja roppakaupalla niitä ei fiksuja miehiä. Uskon että ne fiksut ja asialliset löytävät kumppanin ilman sitä, että miehiä yleisesti kannustetaan lähestymään naisia työpaikalla. Flirttailukin on yllättävän monitulkintaista. Moni mies luulee, että ystävällinen nainen on kiinnostunut tai flirttailee.
Tämä kaikki siis ennen kaikkea selityksenä sille, miksi työpaikalla lähestyminen on nykyään vähemmän toivottua kuin ennen. Niin moni nainen on vain lopen kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri ollut 20v sinkku. 180/80. Dippa inssi rahaa löytyy. Ulkonäkökin ihan normaali 50 miehelle. Kaipaa ja haluaa parisuhdetta. Tinderisssä pari Match. Jossain muussa sovelluksessa juttelua ja parit treffit.
Tämä on ihan hirvittävä sääli. Tämä ukko olisi todella kiltti ja helppo. Muttakun ei ikinä pääse tutustumis vaiheen yli. Koska vaikuttaa järkyttävän tylsältä. Koska ei uskalla puhua.
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti, jos mies on 50 ja oletettavasti työelämässä ei
Miksi sä haluat loukata itsellesi tuntematonta ihmistä?
Mistä sä päättelet että hän olisi tossu sankari? Kuten aiemmin sanoin kun ujous poistuu kaveri on ihan erilainen ihminen.
Tämän palstan perusteella naisten pitäisi juosta hänen perässään.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa selvästi, ettei aloittajalla ole kokemusta deittailun arkitodellisuudesta miehenä.
Tämä tuli itellekin ekana mieleen. Kyllähän niihin työpaikkoihinkin aina joku yleensä valitaan, mut sitä pitkäaikaistyöttömän työnhakuprosessia ja sen työpaikan saantimahdollisuutta ei välttämättä pysty vakiduunissa olija oikein ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti,
Kaverillasi on siis ollut ainakin 46 vuotta aikaa käyttää ylivertaisi insinöörinaivojaan tämän ongelmansa ratkaisemiseksi. Miksei se ole tehnyt asialle mitään?
En voi käsittää tuollaista ratkaisukeskeisyyden puutetta. Jos se on kelvannut AUKiin, PV on katsonut että se on kykenevä käskemään ja ohjaamaan muita miehiä. Ei voi olla mitenkään kovin ujo silloin, ujo on ujo aina, ei sellaisen voi luottaa käskevän muita järkevästi kriisitilanteessa. Joten on aivan selvää, että kyse on vain viitsimisen puutteesta hänen puoleltaan, kun ei ole kehittänyt sosiaalisia taitojaan myös naisten suhteen.
AUK nyt sinänsä ei mikään huikea saavutus ole, mutta yleensä ne pahimmat latvakakkoset onnistuvat puolustusvoimissa karsimaan. Siksi kysyin siitä, se kertoo että ulkopuoliset tahot ovat kuitenkin jotenkin miehen sosiaalisia taitoja arvioineet ja riittäviksi havainneet.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Saa tietysti lähestyä, mutta älä heitä jotain härskiä, seksististä, ällöä tms. Ole kiva ja kohtelias. Lähesty naista kuten lähestyisit ketä tahansa ihmistä. Sellaisesta jää molemmille hyvä mieli, vaikkei siitä syntyisi mitään sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut fiksuja miehiä, ja roppakaupalla niitä ei fiksuja miehiä. Uskon että ne fiksut ja asialliset löytävät kumppanin ilman sitä, että miehiä yleisesti kannustetaan lähestymään naisia työpaikalla. Flirttailukin on yllättävän monitulkintaista. Moni mies luulee, että ystävällinen nainen on kiinnostunut tai flirttailee.
Tämä kaikki siis ennen kaikkea selityksenä sille, miksi työpaikalla lähestyminen on nykyään vähemmän toivottua kuin ennen. Niin moni nainen on vain lopen kyllästynyt.
Siis. Ei ollut kyse mistään että "kannustetaan miehiä lähestymään työpaikalla", vaan JOS ihan luonnostaan syntyy molemminpolista kemiaa, niin silloin ihmissuhde muodostuu ilman kummankaan osapuolen erityistä "lähestymistä". Ihmiset kyllä edelleen nykyisinkin tutustuvat, kiinnostuvat ja lähentyvät myös muuten kuin deittisovellusten kautta. Vaikea sitäkään toisaalta on millään estää, jos ihmisten välille kemiaa tulee.
Minä ja puolisoni tapasimme opiskeluaikana yhteisen tuttavan kautta. Varmasti hyvin tavallinen tilanne. Olemme yhdessä rakentaneet elämämme mieleisiksemme. Emme riitele rahasta tai kotitöistä jne. lainkaan. Olemme samanhenkisiä ja molemmat toimivat jo valmiiksi siten, että toisella ei juuri valittamisen aihetta ole. En usko, että tämäkään lopulta on kovin harvinaista. Jo isoisäni jakoi aikoinaan kotityöt isoäitini kanssa eikä odottanut mitään ihmeen palvelua. Siinäpä ajatusmaailma, johon itse olen törmännyt vain palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa konteksti oli sarjaiskemisen sijaan monilta yksin jääneiltä miehiltä puuttuvat sosiaaliset taidot, joista kyky keskustella naisten kanssa on hyvin oleellinen.
Pick-up artistit käyttävät tätä kykyä iskeäkseen useita naisia mahdollisimman tehokkaasti.
Mitä tekemistä "pick up artist" -käsitteellä on tämän aiheen kanssa? Pick up artist on jälleen kerran yksi marginaalinen ilmiö, jonka amerikkalainen feminismi yrittää esittää esimerkkinä jostain isosta ilmiöstä. Se ei ole sitä, tai ehkä Amerikassa?
Kautta aikain miehet ovat iskeneet naisia vitsailemalla, heittämällä läppää jne. Siitä tulee suomen sana "naistennaurattaja". Tästä naistennaurattamisesta ovat metodin tehneet jotkut viestintätaitojen miesgurut. Edelleen: marginaalinen ja mitätön ilmiö, paitsi paranoidisen
Netti on täynnä kaikenlaisia asenteita, SCUM manifestosta TradWife-liikkeeseen. Nykyajalle on leimallista, että ihmisten tulee opetella säätelemään sitä, mitä ottaa sisään. Ja jokainen löytää ne asenteet, jotka itselle resonoi, ja niitä sitten vahvistetaan.
Eivät ne PickUp Artistien asenteet sen vaarallisempia ole kuin SCUM manifestonkaan. Ja jokaisella on joka tapauksessa oikeus valita omat asenteensa ja moraalinsa nykyaikana, kun heitimme kristilliset arvot romukoppaan.
Lisäksi ne asenteet tuppaavat kovasti loivenemaan kun mies alkaa saada riittävästi pesää taidoillaan. Olihan Roosh V:kin parisuhteessa vielä PA-aikoinaankin, ja sittemmin tuli uskoon ja lienee nykyään ortodoksinen munkki. Eli ympäri käydään ja yhteen tullaan. Jos kaikki alan miehet seuraavat oppi-isänsä jalanjäljissä, olemme 10 vuodessa päässeet eroon niistä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalt
Mikä sun on vaikea ymmärtää.. Hänen isä ja äiti olivat ujoja. Hänestä tuli super ujo.
Kun hän on osaamisalueellaan hän on itsevarma. Kun ei ole hän on todella vaivautunut ja ujo. Vaatisi varmasti terapiaa että pääsisi tuosta ylitse.
Ja tosiaan ne treffit loppuu siihen ujouteen. Koska naiset eivät anna toista mahdollisuutta mikäli 1 treffit ei toimi.
Ollaan puhuttu hänestä tosi paljon kavereiden kesken ja meidän mielestä on hirveän sääli ettei tämä naista löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis. Ei ollut kyse mistään että "kannustetaan miehiä lähestymään työpaikalla", vaan JOS ihan luonnostaan syntyy molemminpolista kemiaa, niin silloin ihmissuhde muodostuu ilman kummankaan osapuolen erityistä "lähestymistä". Ihmiset kyllä edelleen nykyisinkin tutustuvat, kiinnostuvat ja lähentyvät myös muuten kuin deittisovellusten ka
Kuulostaa juurikin karsealta. Kaverit kavereina, kumppanit kumppaneina.
En tiedä miksi vääristelet sanojani. En kirjoittanut, ettei sovellusten ulkopuolella lähestyttäisi tai saisi lähestyä. Mun pointti on koko ajan ollut, että työpaikoilla harvemmin enää alkaa suhteita osin siitä syystä, että naisille se on usein vastenmielistä. Syinä sekä pettymykset että miehet jotka eivät osaa käyttäytyä tai tulkitsevat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalta perässä vedettävältä lapaselta. Ihan aidosti,
Tossusankari se on, kun ei ole ratkaissut ongelmaansa, vaan on se ujoutensa tossun alla. Ei kehitä itseään.
Ja kerrot, miten kovasti se yritti parisuhteessa. Voi jeesus sentään. Ei normaalit ihmiset joudu yrittämään parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja helppo. Jos tahdon huusholliin sellaisen, otan kultaisennoutajan. Kuulostaa avuttomalt
Kaikki joutuvat yrittämään parisuhteissa. Ainakin pitäisi yrittää. 70% parisuhteiden arkisista konflikteista johtuu ylitsepääsemättömistä eroista (tyyliin aamuvirkku vs iltavirkku), joista pitää aina keskustella ja neuvotella. Jos niitä ei tiedosta ja uskoo, ettei parisuhteessa joudu yrittämään eli ratkomaan konflikteja, riitoja syntyy herkemmin.
Niin, ne vaan keksi että perusjutulla voi tehdä rahaa kun opettaa sen inkuille raflaavalla nimellä.
Sekin raha olisi säästynyt, jos olisi pojille annettu kunnollinen kotikasvatus, mutta meneehän se näin.