Pariutumisen arkitodellisuus vs. palstatodellisuus?
Olen seurannut suht lyhyen aikaa tätä palstaa, mutta silmääni on pistänyt kuinka täällä saa välillä ihan kajahtaneen kuvan parisuhteiden muodostumisesta tai muodostumisen puutteesta. Näissä ketjuissa on toki paljon selvästi mt-ongelmista kärsiviä yksilöitä, mutta myös paljon ihan fiksusti vastailevia ihmisiä. Silti mietin, että olenko jotenkin niin omassa kuplassani, kun täällä olevat kirjoitukset eivät vastaa yhtään arkitodellisuuttani?
Ihmiset tuttavapiirissäni pariutuvat vaikka ovat yksinhuoltajia, lyhyitä, kaljuja, vegaaneja, tatuoituja jne. ja parisuhteiden motiivi on yhdessä viihtyminen ja rakkaus, ei mikään kotityöt hoitava seksipalvelu tai elättäjä. Toki myös eroja, pakkeja ja epäonnistuneita yrityksiä mahtuu joukkoon, mutta se nyt on vaan normaalia elämää, ei mitään täällä pahimmillaan sukupuolten sotaa vastaavaa sekoilua.
Kiinnostaisi tietää näiltä noissa ketjuissa pyöriviltä fiksuilta kirjoittajilta, onko heidän tuttavapiirissään pariutuminen sellaista mitä noissa keskusteluissa vatkataan, vai onko noihin keskusteluihin osallistuminen vain jotain viihdettä?
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella menee ohi, että noissa keskusteluissa ei ole kyse 50+-vuotiaiden deittailusta. En ole samaa mieltä niistä harhaisimmista tasoajattelujankutuksista, mutta vaikeudet ovat kyllä ihan todellisia. Samoin ne muutokset, joita deittailussa on tapahtunut.
Tässä omassa aloituksessani ei ollut tarkoitus rajata minään ikäisten suhteita pois, itsekin katson tätä asiaa omasta milleniaaliviitekehyksestäni.
Tiedostan toki, että deittailumaailma on muuttunut, mutta muutosta tapahtuu ihan joka asiassa. Tarkoitinkin aloituksellani juurikin tuota ihan harhaiseksi värittynyttä kissanhännänvetoa, jolla ei ei ole oikein mitään kosketuspintaa todellisuuden kanssa. Vallankin naisista annetaan niistä keskusteluissa ihan järjetön kuva, joka ei kohtaa millään tavalla omaa todellisuuttani naisista.
Ap
Olen vahvasti samaa mieltä kanssasi vaikka itse olen syntynyt vuonna 1965 eli kohta kuuskymppinen.
Tuo siis minun kommenttini. Palsta näköjään ajoittain pudottaa profiilin pois käytöstä.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Tavalliset miehet lähestyy naisia kuten ennenkin. Jos et uskalla lähestyä, et ole tavallinen.
Minun ihan tavallinen hitsarituttuni löysi juuri Tinderistä uuden naisen alle viikossa. Ikää kyli 50 v, kalju ja kaljamahainen. Okei, ei ole ihan tavallinen mies minun keskiluokkaisessa kuplassani, vaan sitä vasemman puolitason sakkia. Jos sellainen saa naisen tinderissä ja sinä et, katsopa poju peiliin. Pitkään ja vähän saatanan hartaasti.
Oman kokemuksen mukaan tälläisellä miehellä ei ole mitään kriteereitä naiselle. Lue mun 50 hitsarituttu seurustelee 63 alkoholisti naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Tavallinen nainen ei halua mennä Tinderiin ollenkaan. Se kuulostaa lähinnä pano match foorumilta.
Toisaalta se sama nainen ei myöskään halua, että miehet tekevät hänelle aloitteita työpaikalla, harrastuksissa, kaupassa, kuntosalilla tai muissa paikoissa missä nainen liikkuu.
Jutteletko koskaan naisten kanssa ihan vaan tavallisesti ilman mitään aloitteentekoa? Tutustut siis ihmisiin ihan vain ihmisinä?
Olen ollut
Oikeasti vahvat. Olen vahvojen naisten suvusta, vetelisivät feministejä päin näköä jos eläisivät. Etsin vahvaa naista, en ideologian orjuuttamaa omaa ajattelukykyä omaamatonta lammasta joka kerjää huomiota ja hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Riidanhaastajille ei kannata vastailla tässäkään keskustelussa. Ne saavat tyydytyksensä siitä että näytät harmituksesi haukkumalla niitä vastausviestissäsi.
Haukkuminen on täysin omalla vastuulla. Jännä että sinusta haukuttavat ovat riidanhaastajia, haukkuja ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen nainen ei halua mennä Tinderiin ollenkaan. Se kuulostaa lähinnä pano match foorumilta.
Toisaalta se sama nainen ei myöskään halua, että miehet tekevät hänelle aloitteita työpaikalla, harrastuksissa, kaupassa, kuntosalilla tai muissa paikoissa missä nainen liikkuu.
Jutteletko koskaan naisten kanssa ihan vaan tavallisesti ilman mitään aloitteentekoa? Tutustut siis ihmisiin ihan vain ihmisinä?
Olen ollut
Minä katselin muuten kerran yhtä dokumenttia näistä pick up artist -miehistä, jotka piti iskemiskouluja miehille. Nekin käskivät ensimmäiseksi ihan vaan mennä juttelemaan naisille, ilman yritystä saada puhelinnumeroa tms. Että sen jälkeen kun on noin 400 kertaa mennyt ihan vaan juttelemaan naiselle, alkaa olla itseluottamus sillä tasolla että voi ruveta miettimään sitä iskemistä.
Sehän näillä inkuilla on ongelmana, että kun ne eivät näe naista ihmisenä vaan jonain ihmeolentona, joka on samaan aikaan tavoittamaton, haluttava ja kuitenkin kummasti itsen alapuolella. Naiset ei ole yksilöitä, vaan homogeenista massaa jonka tärkein yhteinen nimittäjä on reikä jalkojen välissä. Eikä millään mene jakeluun, että ne pelimiehetkin pääsevät siihen aarteeseen käsiksi vain teeskentelemällä että ovat kiinnostuneita naisesta yksilönä ja ihmisenä.
Mietin aina että millainen äiti on ollut miehellä, joka ei näe naisia ihmisyksilöinä omine yksilöllisine tarpeineen, kiinnostuksenkohteineen ja haluineen? Millaiset mummot, tädit, siskot?
Eipä tuo paljoa poikkea siitä miten feministit suhtautuvat miehiin. Miehet ovat feministien mielestä uhkaavia, sortavia, toksisia sekä aina juonittelemassa naisten ja ns. vähemmistöjen pään menoksi. Feministit ovat jopa luoneet erillisen tutkimusalan nimeltä kriittinen miestutkimus jonka tarkoituksena on analysoida miesten pahuutta.
Sukupuolten välinen sota on todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutteletko koskaan naisten kanssa ihan vaan tavallisesti ilman mitään aloitteentekoa? Tutustut siis ihmi
Valtaosa feministeistä on sitä mieltä että yhteiskunta on vihamielinen ja tuottaa pahoinvointia yksilölle asenteilla ja käytännöillä. Feministinä myös ajattelen, että naiset ovat osa sitä yhteiskuntaa, ei vain miehet.
Omassa kaveripiirissäni on ihan oikeasti fiksuja, kouluttautuneita, sosiaalisesti tavallisia ja itsestään huolehtivia miehiä, jotka eivät vain mitenkään onnistu pariutumaan. Haluavat parisuhteen ja perheen, eivät seksipalveluita tai elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutteletko koskaan naisten kanssa ihan vaan tavallisesti ilman mitään aloitteentekoa? Tutustut siis ihmi
Joo ei kaikilla naisillakaan mene hyvin. Mutta nämä ovat pieni marginaali, aivan niin kuin palstan kovaääniset incelitkin. Eikä se, että on kovaääninen, saa sen suuremmaksi sitä itse asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä iso syy sille mikseivät nuoret naiset suhtaudu lähestymiseen enää varauksettoman hyvin. Näiden miesten mielestä on siis ok pitää naisia jonkinlaisena harjoituskohteina.
Aika outoa ja kärjistettyä kommentointia. Tuolla tavalla ajatellen ei mies koskaan voisi keskustella kenenkään naisen kanssa ellei olisi tositarkoituksella pariutuminen mielessä.
Pick-up artistit ovat tässä asiassa ihan oikeassa. Keskustelua ja sosiaalista kanssakäymistä oppii edelleenkin vain harjoittelemalla.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Omassa kaveripiirissäni on ihan oikeasti fiksuja, kouluttautuneita, sosiaalisesti tavallisia ja itsestään huolehtivia miehiä, jotka eivät vain mitenkään onnistu pariutumaan. Haluavat parisuhteen ja perheen, eivät seksipalveluita tai elättäjää.
Sinä tuskin tiedät kuitenkaan kaikkea heistä. Kyllä se ns. vika jossain on.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aloittaja ei hyväksy, vaikka esimerkkejä olisi helposti löydettävissä. Vaikuttaa siltä että hänellä on melko perinteiset arvot. Jos ei löydä helposti parisuhdetta, on hänen mielestään epänormaali.
Vierailija kirjoitti:
Enpä sanoisi. En koskaan ehtinyt käyttää sovelluksia, mutta kyllä minä olin paljon valikoivampi kuin valtaosa tuntemistani naisista. Ja mua se ainakin auttoi olla niin nirso. Pystyi paremmin keskittymään oikean miehen löytämiseen, kun ei edes yrittänyt antaa mahdollisuuttaa sille ihan jees -miehelle.
Nirsous kannattaa. Kannattaa tuntea itsensä ja miettiä millainen mies omaan maailmaan sopii ja sitten tavoitella sitä. Niiden kelvollisten miesten kanssa menee aika vaan hukkaan ja se oikea voi mennä ohi.
Amen. Elämässä yleensäkin kannattaa olla niin nirso kuin vain suinkin mahdollista, sekä miesten, että naisten. Ei pidä koskaan tyytyä mihinkään. Huppari, joka on "ihan kiva, mutta..." on viikon päästä pelkkä helvetin iso mutta vaatekaapissa tilaa viemässä. Asiat ei koskaan mene niin, että se "mutta" lakkaisi kiusaamasta.
Työn suhteen voi olla pakko vähän joustaa, kun elää kumminkin pitää, mutta jos on "mutta" -työssä, on kyllä syytä koko ajan pitää kirkkaana mielessä mitä oikeasti tahtoo.
Koska jos ei tiedä tarkasti, mitä tahtoo ja keskity siihen, ei sitä tietenkään koskaan haluakaan.
Itse olen 46 enkä ole ikinä katunut sitä, että olen sanonut EI asioille joskus aika heppoisinkin perustein. Mitään vahinkoa siitä ei ole koskaan ollut. Mutta siitä on ollut aivan tavatonta vahinkoa, että olen jättänyt "muttat" huomioimatta. Kaikki ne asiat, missä olen ollut aina kaikki tai ei mitään -asenteella, ovat menneet putkeen. Mutta, ne missä olen yrittänyt olla järkevä ja ajatella, että "riittävän hyvä on riittävän hyvä" -no, on ollut mielenterveys katkolla.
Eipä tuo paljoa poikkea siitä miten feministit suhtautuvat miehiin. Miehet ovat feministien mielestä uhkaavia, sortavia, toksisia sekä aina juonittelemassa naisten ja ns. vähemmistöjen pään menoksi. Feministit ovat jopa luoneet erillisen tutkimusalan nimeltä kriittinen miestutkimus jonka tarkoituksena on analysoida miesten pahuutta.
Sukupuolten välinen sota on todellisuutta.
Kumma kun minun naisen kokemukseni on, että feminismissä ei oikeastaan ole ollenkaan kyse miehistä vaan naisista. Feminismi on sitä, että lähtökohtaisesti naiset ja naisten asiat ovat ihan yhtä tärkeitä ja saman arvoisia kuin miehet ja miesten asiat. Tytöt ovat yhtä tärkeitä kuin pojat eivätkä nukkeleikit ole mitään naureskelun asioita, vaan tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Mulla on kanssa 2 tälläistä kaveria.
Vika on ujous ja huono small talk taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja tuon aiemman kirjoittajan kaverien naisten saamattomuus luultavasti johtuu siitä, että yrittävät iskeä jokaista vastaantulevaa naista tai heistä huokuu epätoivo. Jossain se vika on, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riidanhaastajille ei kannata vastailla tässäkään keskustelussa. Ne saavat tyydytyksensä siitä että näytät harmituksesi haukkumalla niitä vastausviestissäsi.
Haukkuminen on täysin omalla vastuulla. Jännä että sinusta haukuttavat ovat riidanhaastajia, haukkuja ei
Haukkuja haastaa riitaa ja haluaa että sille vastattaisiin. Muutenhan riita ei käynnisty kun yksin on tylsää riidellä itsensä kanssa. Haukuttava mahdollistaa riidan vastailemalla sen sijaan että esittäisi asiattomuudesta poistopyynnön. Se vastaaminen on siis haukuttavan tekemä valinta.
Joskus trolli aloittaa riidan haukkumalla omia viestejään ja vastailemalla noihin omiin haukkumisviesteihinsä. Näin silloin kun se muulla tavalla ei saa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aloittaja ei hyväksy, vaikka esimerkkejä olisi helposti löydettävissä. Vaikuttaa siltä että hänellä on melko perinteiset arvot. Jos ei löydä helposti parisuhdetta, on hänen mielestään epänormaali.
Minusta on melko laiskaa yrittää laittaa sanoja suuhuni. Kyllä, mielestäni monet tämän palstan pariutumiskeskustelut ovat täysin epänormaaleja, harhaisia ja kaukana arkitodellisuudesta, mutta ei se tarkoita sitä, että ilman parisuhdetta elävä ihminen olisi epänormaali. Kuten aiemmin jo sanoin, itsekin löysin ensimmäisen vakavan parisuhteen vasta 30-vuotiaana. Arvoiltani olen enemmänkin liberaali kuin konservatiivinen.
Ap
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä iso syy sille mikseivät nuoret naiset suhtaudu lähestymiseen enää varauksettoman hyvin. Näiden miesten mielestä on siis ok pitää naisia jonkinlaisena harjoituskohteina.
Aika outoa ja kärjistettyä kommentointia. Tuolla tavalla ajatellen ei mies koskaan voisi keskustella kenenkään naisen kanssa ellei olisi tositarkoituksella pariutuminen mielessä.
Pick-up artistit ovat tässä asiassa ihan oikeassa. Keskustelua ja sosiaalista kanssakäymistä oppii edelleenkin vain harjoittelemalla.
On aivan eri asia harjoitella sosiaalisia taitoja (joita harjoillaan lapsuudesta saakka) kuin suhtautua naisiin ja heidän aikaansa harjoittelukohteena, koska pitää kerätä itseluottamusta todelliseen iskemiseen.
Nuo pick up -ukot eivät mieti mitään muuta kuin omaa tienaamistaan, ja siksi tarjoavat helppoja kikkoja. Jos mies on oikeasti deittailuiässä sosiaalisesti totaalisen avuton, ei ole vastuullista usuttaa häntä harjoittelemaan lähestymällä naisia tuosta noin vaan. Olen ollut näiden ikuisten harjoittelijoiden kohteena ihan tarpeeksi voidakseni todeta, että se on usein ihan helvetin ahdistavaa. Jos nämä miehet haluaisivat ihan oikeasti oppia lähestymään naisia tavalla joka tuntuisi naisistakin hyvältä, he kysyisivät naisilta neuvoa, eivät miltään nettisovineisteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja tuon aiemman kirjoittajan kaverien naisten saamattomuus luultavasti johtuu siitä, että yrittävät iskeä jokaista vastaantulevaa naista tai heistä huokuu epätoivo. Jossain se vika on, se on varma.
Mut onhan tässä selkeästi ongelma. Nämäkin kaverit olisi sata x parempia kuin minä parisuhteessa. Mut mä olen se joka saa naiset