Paljonko lapsen saaminen laskee äidin/isän parisuhdemarkkina-arvoa?
Eli kun ero tulee lapsiperheelliselle, kuinka paljon markkina-arvo on laskenut lapsen saamisen takia, jos verrataan että olisi pysynyt lapsivapaana?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin laskee yhtään jos äiti nainen pysy hoikkana lapsen saamisen jälkeen. Jos lihoo eikä jaksa treenata itseään kuntoon niin kyllä sellaisia naisia miehet haluaa mutta ne miehet ei ole tasokkaita itsekkään.
Mä rakastuin yh äitiin kenellä 1.5v lapsi. Nainen oli uskomattoman kaunis ja hyväkroppainen. Kaikin puolin ihana. Mutta tuo lapsi ja siitä aiheutuva säätö. 3v asti yritin mut sit oli lopetettava.
Veittekö lapsen piikille vai miten lopetitte sen?
Repesin täysin. Kiitos.
Lopetin siis suhteen en lasta
Se haluttavuus on sama kuin naisella joka ilmoittaa tapailevansa muita samaan aikaan. Jos naisella on lapsia väistämättä tulee mieleen minkälaiseen miinaan tulee astuneeksi.
Kysymyksiä joita herää:
A) onko naisen prioriteetit kohdallaan
B) onko naisella ylipäätään aikaa
Ja tärkein
Minkälaista negatiivista taakkaa nainen kantaa kun kerran on eronnut entisestään eli joudunko minä "vastuuseen" eksänkin tekemisistä
Näin ollen naisen pitää olla todella fitissä kunnossa tai sitten persoonallisuus todella ihastuttava jotta lapsellista naista viitsii deittailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia niin tehtävä suoritettu. Jos sen jälkeen pariutuu uudestaan niin se on vaan mukavaa ekstraa muttei mikään välttämättömyys eikä todellakaan mikään pääasia. Kuka jättää lapset hankkimatta jonkun markkina-arvon takia? Kaikkea sitä kuulee
Jos tällaisia kyselee, on pakko olla sinkkuilu mielessä ja silloin on kyllä täysin väärä paikka ja hetki tehdä lapsia.
Kun tekee lapsen, siihen kuulu se, että tässä suhteessa ollaan ja jos mies lähtee, sitten ollaan lasten kanssa yksin, tämä on ainoa oikea ja rehellinen valinta, joka pitää tehdä jo ennen lasten hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Se haluttavuus on sama kuin naisella joka ilmoittaa tapailevansa muita samaan aikaan. Jos naisella on lapsia väistämättä tulee mieleen minkälaiseen miinaan tulee astuneeksi.
Kysymyksiä joita herää:
Ja tärkein
Minkälaista negatiivista taakkaa nainen kantaa kun kerran on eronnut entisestään eli joudunko minä "vastuuseen" eksänkin tekemisistä
Näin ollen naisen pitää olla todella fitissä kunnossa tai sitten persoonallisuus todella ihastuttava jotta lapsellista naista viitsii deittailla.
C) miten isä kuvioissa onko turvaverkkoa. Onko äiti ihan täysi yh ym.
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvo on kiinni ulkonäöstä täysin. Ihan sama, mikä sukupuoli. Millään muulla ei ole oleellista väliä.
Ja ulkonäkö naisilla laskee lasten myötä, samoin iän myötä, siis jollain 98% tapauksista.
Miehillä lapset eivät ulkonäköön vaikuta ja monella komistuminenkin vain jatkuu vuosi vuodelta tai ainakin joku sporttinen 42v jolla on hiukset tallella on paljon komeampi kuin joku 19v finninaamainen köyhä ruipelo, kun se varallisuus vielä lisää miehen komeutta naisten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuisin varautuneesti naiseen, joka kokisi, että hänen lapsensa vähentäisivät hänen (parisuhde)arvoaan.
Sinkkumies
Jos nainen on vela eikä halua lapsia?
Järkevä velakaan ei ajattele asiaa minkään markkina-arvon kautta vaan omana elämänvalintana. Jotenkin ihan pimeää voivotella, että mitä jos haluamani elämäntyyli saa mahdolliset tulevat kosijat pitämään minua vähempiarvoisena. -sivusta
Tässä hyvä vinkki tähän iän tuomaan/viemään markkina-arvoon:
Patrick Dempsey, 57, on valittu People-lehden tämän vuoden maailman seksikkäimmäksi mieheksi.
Maailman kauneimmaksi naiseksi on julistettu 17-vuotias Thylane Blondeau.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-seksikkain-mies-2023-on-va…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-maailman-kauneimmat-kasv…
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä vinkki tähän iän tuomaan/viemään markkina-arvoon:
Patrick Dempsey, 57, on valittu People-lehden tämän vuoden maailman seksikkäimmäksi mieheksi.
Maailman kauneimmaksi naiseksi on julistettu 17-vuotias Thylane Blondeau.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-seksikkain-mies-2023-on-va…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-maailman-kauneimmat-kasv…
Noihan olisi täydellinen matchi tinderissä, että ei kannata niitä ikärajoja asettaa liian ylös tai alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksiä joita herää:
Ja tärkein
Lisään tähän vielä että jos nainen latelee 5 kymppisenä ehtoja kuin 2 kymppinen teini niin minä lopetan jutun siihen. Joo tiedän että puolisolle on jokaisella preferenssejä mutta en minä ainakaan jaksa 5 kymppisenä mitään teinileikkejä. Oon sitten vaikka yksin kuin alan jotain ylimielisen hankalaa tapausta treffailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvo on kiinni ulkonäöstä täysin. Ihan sama, mikä sukupuoli. Millään muulla ei ole oleellista väliä.
Ja ulkonäkö naisilla laskee lasten myötä, samoin iän myötä, siis jollain 98% tapauksista.
Miehillä lapset eivät ulkonäköön vaikuta ja monella komistuminenkin vain jatkuu vuosi vuodelta tai ainakin joku sporttinen 42v jolla on hiukset tallella on paljon komeampi kuin joku 19v finninaamainen köyhä ruipelo, kun se varallisuus vielä lisää miehen komeutta naisten silmissä.
Mutta lapset myös heikentävät miehen varallisuutta oleellisesti, vaikka hän olisi suurituloinen. On yhteisen talouden ja elämäntyylin kannalta aivan eri asia, jääkö molempien palkka kokonaan omaan käyttöön vai maksellaanko siitä vaikka kolmen yläkouluikäisen vaatteita, ruokia ja harrastuksia. Tämänkään takia en halunnut lapsellista miestä.
Molempien markkina-arvo romahtaa. Aivan haihattelua kuvitella mitään muuta. Lapselliset itsekin toivovat ensisijaisesti lapsetonta kumppania. Ei kukaan terve halua vieraita mukukoita ja eksiä elämäänsä.
Kysymys on oudosti muotoiltu. Eikös hyvä markkina-arvo tarkoita sitä, että on mahdollisimman paljon potentiaalisia kumppaneita eli miellyttää mahdollisimman monia? Tällöin pitäisi välttää kaikkia epätavallisia valintoja elämässä, epätavallisia mielipiteitä ja myös sellaisia harrastuksia, jotka ovat erilaisia kuin suuren enemmistön tavallisimmat harrastukset. Toisaalta onko hyvästä markkina-arvosta edes hyötyä, jos suurin osa tarjolla olevista on kuitenkin niitä, jotka eivät itseä kiinnosta?
Ajatus, että jos mahdollisimman moni kiinnostuu, joukossa on todennäköisemmin itseäkin kiinnostavia, on ajatusharha. Se voi pitää paikkansa toki silloin, jos itse edustaa geneeristä naisen/miehen prototyyppiä, mutta muiden osalta on toisin. Ei minua ainakaan kiinnosta, mitkä asiat, ominaisuudet ja valinnat nostavat oletettua markkina-arvoani, koska en halua niin, että varon tekemästä omia valintoja ollakseni mahdollisimnan ominaisuudeton - kun kerran markkina-arvo laskee aina, kun ihmisellä on jotain ominaisuuksia. Nimittäin AINA ne sulkevat jotain pois. Haluan mieluummin elää ja kohdata itselleni sopivia yksilöitä kuin pysyä tyhjänä tauluna joka sopii mahdollisimman monelle, koska en ole "mitään".
Jos tietää että ero on todennäköinen nykymaailmassa (ja yleistyy koko ajan), eikö lapsien hankkiminen ole todella iso riski?
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksiä joita herää:
Ja tärkein
Eikös tämä ole nimenomaan sen "lapsellisen" etu? Että olet suhteessa oikeasti kiinnostunut hänestä. Tuo kuulostaa siltä, että lapseton nainen kelpaa sinulle, vaikka ei niin kiinnostava olisikaan - vaikka et olisi viehättynyt hänen ulkonäöstään eikä hän viehätä edes persoonana, mutta miksi kukaan nainen haluaisi tällaista?
Suhde lapselliseen naiseen saattaa olla lähes mahdotonta. En tiedä miksi olen edes yrittänyt. Saattaisi toimia jos asuu erillään. Pahinta on että ex on kokoajan mukana ja miksi ihmeessä alkaisin elättämään toisten lapsia? En minä siitä mitään hyödy. Ikävä kyllä mutta uusperhe ei toimi melkein ikinä. Jotkut ehkä saavat toimimaan, mutta itse en lähde enää yrittämään edes kun todennäköisyys sille että joutuu vaikeuksiin on suuri ja onnistumisen mahdollisuus pieni. Suhteessa voisin olla naiseen mutta mitään uusperhekuviota en halua, kun lähes kaikki mitä olen nähnyt on olleet vaikeuksia täynnä. Oma lapsuus uusperheessä oli myös hirveä kokemus, enkä halua lapsille aiheuttaa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksiä joita herää:
Ja tärkein
Lisään tähän vielä että jos nainen latelee 5 kymppisenä ehtoja kuin 2 kymppinen teini niin minä lopetan jutun si
Latelethan sä itsekin siinä ehtoja kaiken aikaa. Valintoja tehdään puolin ja toisin. Sekä omat että toisen kriteerit määrittelee, jääkö mitään katiskaan. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ei ole sellaista olemassa kuin ihmisen markkina-arvo
- Kukaan ei halua elättää ja kasvattaa kumppaninsa exän lapsia
- Kukaan ei halua olla tekemisissä kumppaninsa exän kanssa
- Kun lapset on tehty, ei erotaMistä sitten johtuu että yh:ta ja "bonusperheitä" on Suomi täynnä - alkaa olla pian sääntö eikä poikkeus? :D
Aika huonot kertoimet nykyään, kun yli puolet avioliitoista päättyy eroon.
Koska ei noudateta näitä ohjeita.
Ei läheskään yhtä paljoa kuin se että näkee ihmisillä markkina-arvon.
Yh-äidit kelpaavat vain seksiin. Valitettavasti tinder on näitä etsimässä vakavaa suhdetta.
Mies voi helposti jättää tällaiset kertomatta, ei sinne profiiliin muitakaan tietoja ihan rehelliseltä pohjalta laiteta, joten ei laske markkina-arvo siinä mielessä.