Jokohan loppuisi se ikuinen valitus hoitajien huonoista palkoista??
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000011272422.html
Jutussa kaksi ensihoitajaa tienaa törkeän hyvin mutta silti lisää pitäisi vielä saada! Kuitenkin työajalla voi palkallisesti nukkua, kuntoilla, lukea tai tehdä vaikka oman yrityksen hommia jos ei satu keikkoja juuri tulemaan. Toimenpiteet ja lääkitykset mitä ambulanssissa tehdään ja annetaan on tosi rajallisia, joten siihenkin nähden tosi hyvä palkka.
Kommentit (50)
No aika huono on palkka, mä sain ton verran kymmenen vuotta sitten, enkä ollut vielä edes insinööriksi valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein? Vuoroja on kuussa vain seitsemän. Palkka on 5000€ plus lisät? Onhan se varmasti vastuullista ja raskasta työtä, mutta niin on moni muukin. Monet ihmiset ovat työssään vastuussa muiden terveydestä, hyvinvoinnista ja turvallisuudesta, joko suoraan, tai epäsuorasti. Vielä tuo kun kertovat, että odottelevat siellä välillä ja katsovat jotain sarjoja, kun mitään ei tapahdu.
Sori nyt vaan, mutta tuo palkka on ruhtinaallinen.
Et ymmärtänyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein? Vuoroja on kuussa vain seitsemän. Palkka on 5000€ plus lisät? Onhan se varmasti vastuullista ja raskasta työtä, mutta niin on moni muukin. Monet ihmiset ovat työssään vastuussa muiden terveydestä, hyvinvoinnista ja turvallisuudesta, joko suoraan, tai epäsuorasti. Vielä tuo kun kertovat, että odottelevat siellä välillä ja katsovat jotain sarjoja, kun mitään ei tapahdu.
Et ymmärtänyt oikein.
Korjaa sitten?
"kuussa työvuoroja on noin seitsemän. Vuorot kestävät 24 tuntia"
Vierailija kirjoitti:
No aika huono on palkka, mä sain ton verran kymmenen vuotta sitten, enkä ollut vielä edes insinööriksi valmistunut.
Minä sain jo markka-aikana nettona 10 tuhatta euroa, repikää siitä , enkä ollut kuin duunari.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka hoi? 12 tuntia on klo 8-20.
Vierailija kirjoitti:
24 tuntia = 3 normaalia työvuoroa. 3 x 7 = 21 työpäivää eli sama kuin ma-pe päivätyötä tekevillä. Sillä erotuksella että 24 tunnin vuorot ovat fyysisesti paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka hoi? 12 tuntia on klo 8-20.
Va jakki hoi, siinä jutussa sanotaan kirjaimellisesti noin.
Vierailija kirjoitti:
7 kertaa 24h vuoro eli 168h kuukaudessa eli viikossa koko kuun työt.
Mistä te revitte 24 tunnin työvuorot?
Jutussa suoraan lukee: Minulla on säännöllinen työrytmi ja 12 tunnin työvuorot, yleensä kello 820 tai 208.
Seitsemästä vuorosta tulee saman verran työtunteja kuin 21 normaalista työpäivästä.
Ei valitus lopu ikinä ja komppaajiakin niin paljon. Hoitajat, hoitajat ja hoitajat. V*tut palomiehistä tai poliiseista, jokainen mummojen kanssa virkkaava tarvitsee ainakin 5000 käteen. Koska VASTUU. Vastuutahan ei millään muulla alalla ole!! Lisäksi kaikki muut alat puhuu vuorolisistä. Hoitajat: "NE ON HAITTALISIÄ ÖYH ÖYH".
Vierailija kirjoitti:
Jutussa suoraan lukee: Minulla on säännöllinen työrytmi ja 12 tunnin työvuorot, yleensä kello 820 tai 208.
Ei lue. Opettele saatana lukemaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 tuntia = 3 normaalia työvuoroa. 3 x 7 = 21 työpäivää eli sama kuin ma-pe päivätyötä tekevillä. Sillä erotuksella että 24 tunnin vuorot ovat fyysisesti paskaa.
Mä olen miettinyt et miksi tyyliin ensihoitajilla, palomiehillä, poliiseilla ym on tommosia järjestelyjä? Luulis että kun teet toistakymmentä tuntia samoilla silmillä töitä, ei teho ole kovin häävi...
"Olen säännöllisesti joka neljäs vuorokausi töissä, eli kuussa työvuoroja on noin seitsemän. Vuorot kestävät 24 tuntia ja ne alkavat ja päättyvät aina aamukahdeksalta."
Toinen teki 12 tuntista päivää ja toisella 24 tunnin vuorot.
Työtunteihin ja työn raskauteen nähden ihan asiallinen palkka, ei huono. Keskiverto sairaanhoitaja ei kuitenkaan tuollaisille tienesteille pääse - esimerkiksi oma peruspalkkani oli neljän vuoden koulutuksen jälkeen 2500e. Ei lisiä koska päivätyö ma-pe.
Jutussa lukee, että työvuoro kestää 12 tuntia klo 8-20 tai 20-8. Johan sen järkikin sanoo, ettei ole potilasturvallista tehdä samoilla silmillä 24 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea loppuun, siinä on kaksi ihmistä ja kahdet eri työvuorot