Keskiluokkaiset, huolettaako omaisuuden säilyminen?
Kannatteko huolta siitä onko omaisuutenne turvassa?
Kommentit (20)
Olen kantanut huolta silloin, kun olen sitä omaisuutta hankkinut. Muutoin en.
Tässä on vuosia jo kaikki kallistunut niin remontit kuin yhtiövastikkeet ja jos sosialistit pääsevät valtaan, ne vievät kaiken. Tavallisen työssäkäyvän pahin vihollinen on SDP -johtoinen hallitus.
Kaikkien niiden kannattaa olla hyvin huolissaan joilla ei ole sitä riittävästi loppuelämän toimeentulon turvaamiseksi. Nykysuomessa varattomilta on viety jo kaikki ihmisarvokin ja jopa orjuutta ollaan nykyhallitus isäntineen ja kätyreineen ottamassa käyttöön. Pakkotyötä minimitoimeentuloa ja sen pienuudesta johtuvia kasaantuvia velkoja vastaan, isäntäväen mielivaltaisen käytöksen uhrina. Vailla mitään toivoa paremmasta. Ei kovin mieltä ylentävää mutta todellisuutta monille.
Vain niiltä voi jotain viedä joilta on jotain vietävissä.
Enemmän huolettaa valvontakoneiston otteen kiristyminen. Nyt verohallinnollekin kaavaillaan pääsyä ihmisten tilitietoihin. Kela tämän jo sai.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän huolettaa valvontakoneiston otteen kiristyminen. Nyt verohallinnollekin kaavaillaan pääsyä ihmisten tilitietoihin. Kela tämän jo sai.
Tämä on aivan hullua. En edes usko tästä olevan mitään perusteltua hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vain niiltä voi jotain viedä joilta on jotain vietävissä.
Jos sinulla jotain on, niin on syytä olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien niiden kannattaa olla hyvin huolissaan joilla ei ole sitä riittävästi loppuelämän toimeentulon turvaamiseksi. Nykysuomessa varattomilta on viety jo kaikki ihmisarvokin ja jopa orjuutta ollaan nykyhallitus isäntineen ja kätyreineen ottamassa käyttöön. Pakkotyötä minimitoimeentuloa ja sen pienuudesta johtuvia kasaantuvia velkoja vastaan, isäntäväen mielivaltaisen käytöksen uhrina. Vailla mitään toivoa paremmasta. Ei kovin mieltä ylentävää mutta todellisuutta monille.
Liha tulee metsästä, kala merestä ja kasvikset maasta. Osaan selvitä luonnossa, metsästää, laittaa ruokaa ja tarvittaessa ommella vaikka vaatteita. Kun tämä maa palaa, muutan metsään ja elän siellä todennäköisesti lopun ikääni koska uskon että jos täällä aletaan kähisemään niin suomalainen elämäntapa ja valtio nimeltä Suomi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vuosia jo kaikki kallistunut niin remontit kuin yhtiövastikkeet ja jos sosialistit pääsevät valtaan, ne vievät kaiken. Tavallisen työssäkäyvän pahin vihollinen on SDP -johtoinen hallitus.
Onko trollilla Pietarissa ankea aamu taas kerran?
Vierailija kirjoitti:
Sossu on jo kauan voinut tutkia ihmisten tilitietoja. Jouduin kerran anomaan toimeentulotukea (en saanut mitään) ja silloin minulle kerrottiin, että tilitiedot tarkastetaan. Tilitietojeni on täytynyt olla surullinen näky paljon nähneelle virkailijalle. Kolme henkeä asui minimaalisen pienessä asunnossa ja nettotulot olivat pienet. Kaiken tämän keskellä maksettiin pois velkoja. Vuosi sossussa käynnin jälkeen yksi perheenjäsen sairastui vaikeasti. Se on tullut todella kalliiksi yhteiskunnalle.
Ei, ei ole omaisuutta, ei huolia. Enkä usko mihinkään yhteiskunnan valtavaan romahdukseen, ennen kuin minun nyt 51-vuotiaan elinpäivät on eletty ainakaan.
Miten käytännössä viedään kaikki? Asun vanhassa talossa eläen yksinkertaista elämää, tarpeen tullen pärjäisin ilman sähköä, on puulämmitys, leivinuuni, puuhella ja pönttöuunit ja vesikin tulee omasta kaivosta, käsin pumpattavasta. Miksi jne minulta vietäisiin ja mitä vasemmisto niillä tekisi?
Huolestuttaa. Isäni, joka oli harvoin oikeassa, oli oikeassa tässä: Porvari nukkuu huonosti.
Ei huoleta vaikka omaisuutta on aika paljon. Mitään et täältä saa mukaasi ruumisarkkuun joten turha huolehtia sellaisesta.
Huolestuttaa lähinnä lasten ja nuorten puolesta. Olen keskiluokkainen, mutta enpä pystyisi maksamaan esimerkiksi kolmen lapseni oikomahoitoa, koulutuksesta puhumattakaan.
Olen huolissani Digi-ID:stä, euro CBDC:stä ja vapaan puheen kitkemisestä. "Et omista mitään ja olet onnellinen", tuntuu olevan pakotettu tulevaisuus (((eräiden))) toimesta.
On vain ex-lapsia niin huolettaa lähinnä että saa käytettyä kaiken itse..
Vierailija kirjoitti:
Ei mun omaisuuteen ole ainakaan mitenkään vaikuttanut. Mutta pitää vaan päästä nillittämään hallituksesta
Kyllä. Omaisuudesta suuri osa on jo ulkomailla ja harkitsen parhaillaan isomman omaisuuserän siirtämistä kryptoihin. Tuleva sosialistihallitus tulee muuten sosialisoimaan ihan kaiken sen jonka olen kovalla työllä saanut aikaan.