Paljonko lapsen saaminen laskee äidin/isän parisuhdemarkkina-arvoa?
Eli kun ero tulee lapsiperheelliselle, kuinka paljon markkina-arvo on laskenut lapsen saamisen takia, jos verrataan että olisi pysynyt lapsivapaana?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi lapsettomana alkanut kenenkään "äitipuoleksi" (enkä olisi halunnut olla kaukana perässä miehen tärkeysjärjestyksessä). Nyt jos eroaisin, haluaisin, että mahdollinen uusi mies olisi isä ja vieläpä kunnollinen isä. Mutta mitään uusperhekuviota en virittelisi, enkä ihan äkkiä ottaisi enää miestä talouteeni.
(Tuo "markkina-arvo" on kyllä niin ysäri termi, etten enää luullut sellaista käytettävän. Kertoo pinnallisuudesta. Onneksi elän ihan tavallisten, maalaisjärkisten ihmisten yhteisössä, joissa ei mietitä ihmisiä hyödykkeinä.)
Itsekin kuvailit juuri miestä hyödykkeenä: hänen on oltava X, Y, Z jne...
Haloo?
Mikä tuossa oli hyödyke? Se että on isä toisen lapselle ja vieläpä on kunnollinen? Kauhea mikä hyödyke...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40v nainen, jolla 2 lasta edellisestä liitosta. En ole huomannut minkäänlaisia "arvon" laskua omakohtaisesti. Ihan yhtä paljon tai enemmänkin on miehiä tarjolla kuin nuorena ennen lapsia. Ja siis ihan kunnon parisuhteeseen. Toki sekin voi vaikuttaa että olen positiivinen ja valoisa persoona, sekä pitänyt itseni ja elämäni kaikin puolin hyvässä kunnossa.
Miehen kannalta sanoisin että en usein edes kiinnostu miehistä joilla ei ole lapsia. Ehkä ikävästi sanottu mutta koen että aikuinen ihminen jolla ei ole ollut pitkää suhdetta ja perhettä, on jotenkin epäonnistunut. Eri asia tietysti jos ei ole saanut lapsia vaikka olisi toivonut.
Mutta helposti 40-50v lapsettomista miehistä tulee fiilis että ovat seikkailijoita tai ei kenellekään oikein kelvanneita. Mieluummin etsin miehiä joilla on sama tilanne kuin itsellä, isompia lapsi
Se on harmi jos sinulla on tuollaisia veloja koskevia ennakkoluuloja, jotka rajoittavat elämääsi.
Sama kokemus kun ekalla vastaajalla. Isällä ei olleenkaan äidillä paljon
Itse ajattelen, että todellakin on parempi olla "hankkimatta" lapsia, jos ei halua.
Mutta jotenkin silti mietin, että onko joku kehitysvaihe jäänyt kesken, jos haluaa hedonistisesti elää vain itselleen. Toisaalta synnytyspelko tai ilmastohätäkin syinä kuulostavat surullisilta. Itse kun koen että lapset on muutenkin ihanassa elämässä parasta, niin vaikea ymmärtää, että joku ei halua kokea. Vaikka edelleen olen sitä mieltä, että ei ole mikään pakko!
vanhempi rouva
Haluaisin itse lapsia mutta vaikea se on tunnustaa edes itselleni, että onko sitte oma elämä jotenkin erityisen hedonista kun en jaksa tai viisti, enkä aiemminkaan ole juurikaan jaksanut tai viitsinyt käyttää aikaani ja energaaani siihen. että löytäsin ensin rinnaleni naisen jonka kanssa vosin elää toteen haaveeni lapsesta.
Ehkä olen vain idiootti kun en tiedosta, että en pelkällä kohtaloon luottamalla mahdollsiesto löydä ja kohtaa ikinö ketään. Pitäsikö nyt sitten uhriutua vai aloittaa nyt vimmattu kumppanin metsästäminen ja hakeminen?
En tiedä ehkä minusta on tullut jotenkin kylmä ja tunteeton kun ajattelen, että elämässä on niin paljon muutakin merkittvää ja antoisaa juttua, että tuntuisi kovin kuluttavalta jos pitäsi väkisin yrittää löytää ja kohdata joku jonka kanssa yrittää lapsi(a). - Kunolen kuitenkin sen verran konservatiiviko sittenm, että en yksin aio yrittää lapsen saamista.
Vierailija kirjoitti:
Harva lapseton erityisesti haluaa puolison, jolla on lapsia. Erityisesti lapsettomat naiset välttävät miehiä joilla on pieniä lapsia, sillä tunnetusti moni mies etsii näille uutta hoitajaa. En tiedä onko toisin päin sama tilanne.
Rakastunut ihminen tuskin välittää siitä onko lapsia vai ei, mutta tutustumisvaiheeseen pääseminen voi olla hankalaa.
Kyllähän täälläkin on luettu, että miehen lapset ovat taakkana. Eli kyllä naiset pariutuu lapsellisten miesten kanssa. Mies on sillä tavoin osoittanut viriliteettinsä. Ihanneratkaisuhan tälle uudelle naiselle olisi, ettei mies pitäisi yhteyttä entiseen perheeseensä , lapsiin varsinkaan. Samahan se on silloinkin, kun mies tulee uusioisäksi yh-äidin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että todellakin on parempi olla "hankkimatta" lapsia, jos ei halua.
Mutta jotenkin silti mietin, että onko joku kehitysvaihe jäänyt kesken, jos haluaa hedonistisesti elää vain itselleen. Toisaalta synnytyspelko tai ilmastohätäkin syinä kuulostavat surullisilta. Itse kun koen että lapset on muutenkin ihanassa elämässä parasta, niin vaikea ymmärtää, että joku ei halua kokea. Vaikka edelleen olen sitä mieltä, että ei ole mikään pakko!
vanhempi rouva
Haluaisin itse lapsia mutta vaikea se on tunnustaa edes itselleni, että onko sitte oma elämä jotenkin erityisen hedonista kun en jaksa tai viisti, enkä aiemminkaan ole juurikaan jaksanut tai viitsinyt käyttää aikaani ja energaaani siihen. että löytäsin ensin rinnaleni naisen jonka kanssa vosin elää toteen haaveeni lapsesta.
Ehkä olen vain idiootti kun en tiedosta, että en pelkällä kohtaloon luottamalla mahdollsiesto lö
Ei parisuhteet ja lapsen hankkiminen ole pakollista. Ne ovat vapaaehtoisia. Kenenkään normaalius tai ihmisarvo eivät riipu siitä. Jokainen elää tyylillään. Jos kokee alemmuuden tunnetta ettei ole hankkinut lapsia, kannattaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Isällä ei ollenkaan. Naisella -100%.
Söpöä, että parisuhteeton ja lapseton palstatrolli symppaa lapsen saaneita miehiä. Kunnon aisankannattaja sieltä netin syövereistä. Tavallaanhan sä omaa hautaasi tuossa kaivat parisuhdemarkkinoille, kun kerrot että mies on edelleen haluttava. Jos oikeasti haluaisit parisuhteen, niin sanoisit että kaikkien miesten kannattaisi ottaa kokenut yh nainen, niin sulle jäisi ne ihanimmat neitsyet.
MUTTA sullehan on tärkeämpää haukkua naisia, kuin saada oma perhe.
Omakohtainen kokemus lapsi lisäsi haluttavuutta paljon. Yh äidit kiinnostuivat huomattavan paljon. Lisäksi tuli myös nais ryhmä joilla ei ollut omia lapsia ja miettivät pitäiskö sellainen hankkia.
Oma kriteeri oli kuitenkin se että lapseton nainen ja sellaisen sainkin. Vaimo on vela ei halua omaa lasta.
Naisen hakuttavuuteen hyvin pienellä otannalla. Harva lapseton mies lähtee tohon sirkukseen. Tunnen myös miehiä jotka olivat kuin minä. Itsellä lapsia 1-4 mutta eivät halunneet lapsellista naista
Nyt kun omat lapset ovat aikuisia. En ottaisi yh-isää jolla ala-ikäisiä lapsia. Aika aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia niin tehtävä suoritettu. Jos sen jälkeen pariutuu uudestaan niin se on vaan mukavaa ekstraa muttei mikään välttämättömyys eikä todellakaan mikään pääasia. Kuka jättää lapset hankkimatta jonkun markkina-arvon takia? Kaikkea sitä kuulee
Moni ei sitä välttämättä mieti, vaikka ehkä kannattaisi. On hyvin todennäköistä, että suhde päättyy ennen lapsen kouluikää ja Tinderhän se alkaa heti laulamaan, kun suhde lapsen isän kanssa päättyy.
Tinder laulaa vähän aikaa, kunnes tajuaa, ettei enää edes halua mitään suhdetta, ja pääasia, että lapset on jo tehty ja voi keskittyä muuhun elämään.
Omalla kohdalla meni juuri näin :D yksin kun tuli oltua, niin alkoi huomata miten keveää ja helppoa tämä itse asiassa on parisuhde-elämään verrattuna.
Ja tässä kun oma lapseni kasvaa ja on jo kivan itsenäisessä iässä, niin en missään nimessä lähtisi suhteeseen, jossa toisella olisi pieni/ä lapsi/a. Olen aikani hiekkalaatikon reunalla jo istunut.
Naisilta noin -10%
Miehiltä -99999999999%
Vierailija kirjoitti:
Omakohtainen kokemus lapsi lisäsi haluttavuutta paljon. Yh äidit kiinnostuivat huomattavan paljon. Lisäksi tuli myös nais ryhmä joilla ei ollut omia lapsia ja miettivät pitäiskö sellainen hankkia.
Oma kriteeri oli kuitenkin se että lapseton nainen ja sellaisen sainkin. Vaimo on vela ei halua omaa lasta.
Naisen hakuttavuuteen hyvin pienellä otannalla. Harva lapseton mies lähtee tohon sirkukseen. Tunnen myös miehiä jotka olivat kuin minä. Itsellä lapsia 1-4 mutta eivät halunneet lapsellista naista
Vela joka alkaa äitipuoleksi?
Ei se ole vela.
Velalla ei ole biologisia, adoptoituja tai lapsipuolia.
Yhtä loogista sanoa olevansa lapseton vanhempi. Se on oksymoron.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta noin -10%
Miehiltä -99999999999%
Totta. Itse sain uutta seuraa heti eron jälkeen ja exä ollut yksin jo 10 vuotta. Ihan ok tyyppi se on vaikka me erottiin mutta vuoroviikko isänä ei ole kelvannut kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vela.
No tämä nainen kertoi mulle itse olevansa vela. En paljon kyseenalaista eikä oikeastaan edes kiinnosta. Tiesi jo 14v ettei halua omia lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vela.
No tämä nainen kertoi mulle itse olevansa vela. En paljon
Niin ja erosi muuten edellisestä suhteesta sen takia kun mies alkoi haluta vauvaa.
Tuskin laskee yhtään jos äiti nainen pysy hoikkana lapsen saamisen jälkeen. Jos lihoo eikä jaksa treenata itseään kuntoon niin kyllä sellaisia naisia miehet haluaa mutta ne miehet ei ole tasokkaita itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin laskee yhtään jos äiti nainen pysy hoikkana lapsen saamisen jälkeen. Jos lihoo eikä jaksa treenata itseään kuntoon niin kyllä sellaisia naisia miehet haluaa mutta ne miehet ei ole tasokkaita itsekkään.
Mä rakastuin yh äitiin kenellä 1.5v lapsi. Nainen oli uskomattoman kaunis ja hyväkroppainen. Kaikin puolin ihana. Mutta tuo lapsi ja siitä aiheutuva säätö. 3v asti yritin mut sit oli lopetettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastuin yh äitiin kenellä 1.5v lapsi. Nainen oli uskomattoman kaunis ja hyväkroppainen. Kaikin puolin ihana. Mutta tuo lapsi ja siitä aiheutuva säätö. 3v asti yritin mut sit oli lopetettava.
Veittekö lapsen piikille vai miten lopetitte sen?
Todellinen jackpot: tatuoitu tupakoiva räväkkä yh, jolla 3 lasta eri miesten kanssa
Siinä on markkina-arvo minimissään
vanhempi rouva