Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvosteleeko teidän vanhemmat ulkonäköänne?

Vierailija
27.07.2023 |

Alkoiko se lapsuudessa vai vähän myöhemmällä iällä?
Millaista arvostelua olet saanut kuulla ulkonäöstäsi?
Miten se on vaikuttanut sinuun?

Arvostelevatko vanhemmat myös muiden ulkonäköä tai olemusta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vanhempanne

Vierailija
2/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän vanhempanne

Arvostelevatko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tuon kielioppikorjauksen jälkeen voitte kirjoittaa vastauksianne.

Vierailija
4/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mitä möläytyksiä ovat sanoneet ns. epäsuorasti.

Vierailija
5/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kommentoi painoa ja miten nätti kuulemma olen. Omasta mielestäni ihan tavallisen näköinen mutta kai äitinä näkee minut kauniinpana kuin olen

Vierailija
6/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kommentoi painoa?

Vierailija
7/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kova arvostelemaan ulkonäköä. Joka kerta, kun tavattiin, niin ensimmäinen kommentti oli, että olen lihonut/laihtunut. Vielä pari vuotta ennen kuolemaansa kertoi siskolle, että olen lihonut, kun näki videon, jossa olen junttieinarin hääjuhlissa.

Itse äitinä en ole arvostellut lasteni ulkonäköä.

Vierailija
8/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa kommentoivat miltei joka tapaamisella, eli joko "oletko laihtunut?" tai "oletko lihonut?". Lihominen on punainen vaate, vaikka painoindeksi olisi vielä normaalin puolella eli alle 25.

Vierailija
9/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nätiksi koskaan sanonut. Kylläpä on kynitty nolosti taas tukka. Sulle ei sovi poninhäntä. Et ole laihtunut yhtään. Tuosta ei enempää voi lihoa jne. Aikuisiällä.

Vierailija
10/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin neuvo oli lapsena/ nuorena, ettei kannata päästää itseään lihomaan. Ihan asiallinen ja hyvä neuvo oli.

Vierailija
11/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Esmes mulla on rumat hiukset, liian lyhyt hame yms. Olen kuitenkin jo 56 v.

Vierailija
12/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään hyvin harvoin ja ilahdun äitinä tapaamisesta ja kehun aina lapseni ulkonäköä, koska on ollut kova ikävä. Minusta hän näyttää aina komealta.

Vierailija
13/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kommentoi kieroja silmiäni, kun olin varhaisteini. Sain siitä trauman, josta en ole päässyt eroon vielä 5-kymppisenä. Siksi olen tuntenut olevani ruma ja epäviehättävä koko ikäni, enkä mielelläni katso ihmisiä silmiin.

Vierailija
14/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Saan rauhassa näyttää siltä kuin haluan. Ja vaikka varsinkin teininä tein jälkikäteen katsottuna aika hirveitäkin hius- ja meikkikokeiluja, ei vanhemmat huomatelleet niistä.

Vierailija
15/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kommentoitu. Ensimmäisen kerran joskus esikouluiässä, en kuulemma osannut hymyillä oikein ja tästä samasta asiasta aina huomautti kun oli koulukuvaukset. En tästä syystä halua hymyillä missään.

Ei myös koskaan tykännyt pukeutumistyylistäni, esim. Yläasteella käytin peittäviä vaatteita, huppareita, ne eivät "olleet sieviä". Aina jos kasvatin hiukseni taas pitkiksi, alkoi kommentointi kuinka niitä pitäisi lyhentää ja siistiä kun muutoin hapsottavat. Pidän pitkiä aina kiinni, niin en ymmärrä miten ne voivat hapsottaa. Vanhemmistani siis vain äitini kommentoi negatiivisena pitämänsä asiat. En muista mitään positiivista kuulleeni.

Vierailija
16/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisenä sain äidiltä ilkeitä kommentteja ulkonäöstäni.Tuntui,että olin kaikin tavoin viallinen.Sitten äiti kehui itseään,kuinka häntä ihailtiin ja kertoi aina,kuka luokallani tai kavereistani oli kaunein tai sievin.Painoi itseluottamukseni pohjalukemiin.

Vierailija
17/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi arvosteli lihavaksi joulupäivänä... oli äärettömän kiva fiilis sen jälkeen. Olin kuitenkin normaalipainoinen.

Vierailija
18/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina ollut ylipainoinen jojoilija, joka on kokeillut kaikkia dieettejä. Ruoka on siis hänen koko elämänsä, ja valitettavasti sen takia antoi kahdelle tyttärelleen todella epäterveellisen kasvatuksen.

Ruokaa ei saanut syödä liikaa, ja nyt aikuisena kun olen edelleen hoikka, kommentoidaan että ei saisi syödä liian vähän. Hänen ajattelumallinsa esim. Normaalikokoisesta ruoka-annoksesta on ihan täysin vääristynyt, ja hänen mielestään esim ei ole koko päivänä syönyt juuri mitään, vaikka olisin ollut todistamassa, että on napostellut pelkkiä leipiä pitkin päivää.

Hän on tuputtamassa aina ruokaa, ja se on rasittavaa. Kaippa se on hänen tapansa rakastaa.

Vierailija
19/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

20/23 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän vanhempanne

Arvostelevatko