Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?
Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus.
En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa?
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä harvinaisuus. Duunari.
Luen vähintään 24 kirjaa vuodessa. Hyvin usein psykologiaa. Olen äärimmäisen kiinnostunut käden taidoista ja kaikesta kauniista. Olen kiertänyt museoita Suomesta - Japaniin. Eri maiden kulttuuri kiinnostaa. Olen myös urheilullinen, en polta enkä juo. Koska terveellinen elämäntapa on todella tärkeä. Harrastan myös kielten opiskelua puhun 5 kieltä sujuvasti.
Tunnetko itse olevasi harvinaisuus?
En. Tunnen monta itseni kaltaista duunaria. Koko kahtiajaottelu perustuu minun mielestä +20v sitten vallalla olleisiin tapoihin. Mullakin oli työuran aikana paljon näitä vanhoja perus duunareita työkaverina. Joivat lähinnä kaljaa ja polttivat tupakkaa vapaat. Ruotsia pidemmällä ei ollut kukaan käynyt. Muijaa mätkittiin vkl turpaan. 50 sit kuoltiin sydän ja verisuoni sairauksiin koska ruokavalio oli makkaraa.
Mut ei tälläisiä duunareita enää ole. 1990 jälkeen syntyneet on paljon enemmän mun kaltaisia kuin niiden vanhojen jyyrien.
Taas tällainen iänikuinen vastakkainasettelu. Näitä aloituksia piisaa.
Akateemiset - amislaiset
Köyhät - rikkaat
Älykkäät - tyhmät
Miehet - naiset
Omakotitalo - kerrostalo
Oikeisto - vasemmisto
Sitten kaikki yrittää todistella, miksi oma kanta on se oikea. Eikä kukaan tietenkään usko. Turhauttavaa jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..
Ja mikäs heidän vaimojen koulutus olikaan?
Exactly. Akateeminen nainen ei kelpuuttaisi Räikköstä kotiinsa raakkumaan. Miehen pitää osata puhua muustakin kuin autoilusta.
Olen akateeminen ja Räikkönen ei vaikuttaisi olevan luonteeltaan mun tyyppiä. Lewis Hamiltonin kaltainen mies sen sijaan on ja hän vaikuttaa varsin fiksulta ja mukavalta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen vähintään 24 kirjaa vuodessa. Hyvin usein psykologiaa. Olen äärimmäisen kiinnostunut käden taidoista ja kaikesta kauniista. Olen kiertänyt museoita Suomesta - Japaniin. Eri maiden kulttuuri kiinnostaa. Olen myös urheilullinen, en polta enkä juo. Koska terveellinen elämäntapa on todella tärkeä. Harrastan myös kielten opiskelua puhun 5 kieltä sujuvasti.
En. Tunnen monta itseni kaltaista duunaria. Koko kahtiajaottelu perustuu minun mielestä +20v sitten vallalla olleisiin tapoihin. Mullakin oli työuran aikana paljon näitä vanhoja perus duunareita työkaverina. Joivat lähinnä kaljaa ja polttivat tupakkaa vapaat. Ruotsia pidemmällä ei ollut kukaan käynyt. Muijaa mätkittiin vkl turpa
Jep pistä. Menin 1996 nesteelle töihin. Voin vilpittömästi sanoa et mut olis hakattu jos olisin syönyt siellä salaattia. Tai yrittänyt keskustella jostain muusta kuin pillusta, viinasta tai siitä miten perseestä naiset on.
Nykyään aivan eri maailma.
Itse teen duunarityötä koska rakastan käsillä tekemistä.
Pystyn kehittämään työtäni kuinka pitkälle tahansa. Voisin olla maailman paras alallani jos taidot ja älyni vain siihen riittäisi.
Että sellainen duunariorja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tunnen monta itseni kaltaista duunaria. Koko kahtiajaottelu perustuu minun mielestä +20v sitten vallalla olleisiin tapoihin. Mullakin oli työuran aikana paljon näitä vanhoja perus duunareita työkaverina. Joivat lähinnä kaljaa ja polttivat tupakkaa vapaat. Ruotsia pidemmällä ei ollut kukaan käynyt. Muijaa mätkittiin vkl turpa
Ei sellaisia duunareita tosiaan paljon ole, kun ei ole duunejakaan.
Silti vielä ryypätään, poltetaan ja mätkitään eikä reissata kuin Thaimaaseen, jos rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..
Exactly. Akateeminen nainen ei kelpuuttaisi Räikköstä kotiinsa raakkumaan. Miehen pitää osata puhua muustakin kuin autoilusta.
Olen akateeminen ja Räikkönen ei vaikuttaisi olevan luonteeltaan mun tyyppiä. Lewis Hamiltonin kaltainen mies sen sijaan on ja hän vaikuttaa varsin fiksulta ja mukavalta tyypiltä.
Lewis on varsin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella ei ole mitään merkitystä minulle. Älykkyydellä ja sivistyksellä kylläkin on.
Miksi älykäs ja sivistystynyt haluaisi olla duunari, esim hitsaaja?
Minä olen nykyään duunari sen takia, että tykkään ruumiillisesta työstä ja työtä tehdessä saan ajatella rauhassa omia ajatuksiani tai kuunnella äänikirjoja. Koen ruumiillisen työn henkisesti vapauttavaksi.
Niin niin mutta oletko älykäs ja sivistynyt?
Noh, jos tarkoituksella vastan tuohon kysymykseen, eikö siitä jo voi päätellä minun katsovan kuuluvani kohderyhmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on puoleksi musta.
Vierailija kirjoitti:
Mies on palomies ja minä nymfi pyromaani ja meillä lempi leiskuu kotona sekä töissä.
t. onnelliset
Vierailija kirjoitti:
Itse teen duunarityötä koska rakastan käsillä tekemistä.
Pystyn kehittämään työtäni kuinka pitkälle tahansa. Voisin olla maailman paras alallani jos taidot ja älyni vain siihen riittäisi.
Että sellainen duunariorja....
Mä taas teen Valvomo duunia. Saan nukkua töissä. Saan treenata töissä. Saan katsoa leffoja tai lukea kirjoja töissä. Tienaan 2* enemmän kuin suomalaisten mediaani. Stressiä ei ole ikinä.
Kertokaa joku miksi ihmeessä haluaisin muuttaa tätä?
Voisin ja itse asiassa nykyinen mieheni on ainoa korkeakoulutettu jonka kanssa olen ikinä tapaillut / seurustellut. Ja hän on tällä hetkellä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset - amislaiset
Köyhät - rikkaat
Älykkäät - tyhmät
Miehet - naiset
Omakotitalo - kerrostalo
Oikeisto - vasemmisto
Sitten kaikki yrittää todistella, miksi oma kanta on se oikea. Eikä kukaan tietenkään usko. Turhauttavaa jankkausta.
Oma kanta mihin? Tämähän aloitus kysyy subjektiivista kantaa, ei sen tarvitse olla jonkun muun mielestä oikea. Voiko se edes olla objektiivisesti oikea tai väärä?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se perustuu just siihen, että ennen oli isommat erot elintavoissa duunarien ja akateemisten välillä. Duunarimiehistä monet tupakoi, joivat joka viikonloppu itsensä tukevaan humalaan ja sunnuntai oli krapulapäivä, jolloin ei voinut myöskään harrastaa mitään, lisäksi ruokailua rajoitti kun olivat sitä mieltä että vihannekset ovat jänisten ruokaa. Miten sellaisen kanssa voisi seurustella? Mutta tietysti voisin seurustella duunarin kanssa, jos elintavat kunnossa ja on kiinnostunut vapaa-ajalla myös liikunnasta ja kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta se johtuu siitä, että en olisi varmaankaan duunarimiehen mieleen pitkällä aikavälillä. Niin suuri osa elämästäni sekä töissä että vapaalla koostuu lukemisesta ja kirjoittamisesta, että se alkaisi varmaan häiritä toista jossakin vaiheessa.
Miksi ajattelet, että lukeminen ja kirjoittaminen häiritsisi juuri duunarimiestä?
Koulutetut ihmiset luulee että duunari ei lue eikä kirjoita. Elävät omassa kuplassaan ja siksi ne pitävät itseään parempina ihmisiä kuin duunarit.
Tosin duunarit ovat yhtä hyvin omassa kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään voi seurustella. Ap taitaa olla itse korkeakoulutettu nainen ja epäröi ihsstustaan duunarimieheen.
Voihan rähmä mitä ongelmia ihminen itselleen kehittelee.
Minua alkoi 2v päästä häiritä se, ettei duunarimies omannut minkäänlaista sivistystä. Vaikea keskustella antoisasti, jos toista kiinnostavat lähinnä vaan ruoka ja autot.
Kun akateemisissa piireissä puhutaan maailmanpolitiikkaa, tutkimusta ja geneerisiä ongelmia, puhuu työläisukko kongreettisista asijoista, kuten kalastuksesta, mehätyksestä ja kalijanjuonnista.
Minusta akateemisissa piireissä pystytään puhumaan mistä vaan, se niistä tekeekin kiinnostavia.
Mun mielestä taas akateemisissa piireissä on helposti vallalla sellainen poliittinen ylikorrektius ja tästä syystä näkökulmien yksipuolisuus. Yliopistolla on erittäin älykkäitä, luovia ja intuitiivisia ihmisiä, mutta kun siellä opiskelee koko ajan enemmän ihmisiä, he ovat sielläkin vähemmistössä, koska erittäin älykkäitä ja poikkeuksellisen monipuolisia ihmisiä nyt vain on vähemmän. Siksi akateemisesti koulutettujen piirit ovat helposti ihan yhtä keskivertoja kuin muutkin, ja kun poliittinen korrektius rajoittaa puheita, keskustelut eivät monestikaan etene kauhean kiinnostaviksi, vaan hyvin helposti ajautuvat rinkirunkkaukseksi. Seurassa on eittämättä ihmisiä, jotka ajattelevat toisin, mutta eivät kehtaa tuoda vastakkaisia mielipteitään julki.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset - amislaiset
Köyhät - rikkaat
Älykkäät - tyhmät
Miehet - naiset
Omakotitalo - kerrostalo
Oikeisto - vasemmisto
Niille toisille on kiva vittuilla.
Voisin, ei ole merkitystä toisen ihmisen koulutuksella vaan luonteella, sillä mitä haluaa elämässä ja arvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta se johtuu siitä, että en olisi varmaankaan duunarimiehen mieleen pitkällä aikavälillä. Niin suuri osa elämästäni sekä töissä että vapaalla koostuu lukemisesta ja kirjoittamisesta, että se alkaisi varmaan häiritä toista jossakin vaiheessa.
Miksi ajattelet, että lukeminen ja kirjoittaminen häiritsisi juuri duunarimiestä?
Koulutetut ihmiset luulee että duunari ei lue eikä kirjoita. Elävät omassa kuplassaan ja siksi ne pitävät itseään parempina ihmisiä kuin duunarit.
Tosin duunarit ovat yhtä hyvin omassa kuplassaan.
Ketkä lasket duunareiksi?
Mulla sama, jos kerron olevani opettaja. Jos laitan bioon tutkintoni, ei mätsejä tule ollenkaan.