Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
1/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

Vierailija
2/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen useammankin parin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisin. Viihdyn hyvin erilaisissa ympyröissä ja olet itse asiassa nykyään pääsääntöisesti duunarialalla. Koen olevani onnekas, että mulla on näin laaja ympäristö, jossa toimin. Koen monet akateemiset piirit henkisesti hyvin ahtaiksi.

Vierailija
4/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä Ap.

Vierailija
5/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja. 

Vierailija
6/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin minulla on varmaan enemmän yhteistä toisen akateemisen ihmisen kanssa. Tämä ei tarkoita, etteikö duunareissa olisi yksilöitä, joiden kanssa voisin olla suhteessa. Oleellista on se, millainen ihminen on, ei koulutus sinänsä. 

N54

Vierailija
7/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja. 

Miten ei tarvitse aivoja?

Vierailija
8/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei älykkyyskään estä käyttäytymästä idioottimnaisesti. Kyllä koulutus kuitenkin antaa viitteitä siitä, että henkilöllä on todennäköisemmin jonkinlainen yleistiedon taso. 

Vierailija
9/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä. Se selkis vasta, kun tuommoinen tilanne tulisi eteen.

Vierailija
10/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olenkin

Vierailija
11/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille naisessa merkkaa ulkonäkö enemmän kuinkoulutustaso, se tiedetään. Mutta naisille miehen koulutuksella (=älyllä) on merkitystä. Ja kyllä, korkea koulutus kertoo myös aika paljon älystä ja paljon muustakin. 

Vierailija
12/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työtön syrjäytynyt mies on huolissaan siitä, kelpaako naisille duunari? Ethän sinä ole edes sellainen. 

Vierailija
13/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

Vierailija
14/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tuollaisia pareja ja moni voi. Itsekin voisin, jos mies on poikkeuksellisen keskustelutaitoinen ja sivistynyt duunipaikkaan katsomatta.

Vierailija
15/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos semmoisia löytyisi, niin kysehän ei ole edes koulutuksesta vaan puhtaasti rahasta. Moni mies ei kestä, että nainen tienaa paremmin.

Vierailija
16/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

OIen huomannut saman. Naiset kyselee melkein aina mitä työtä teen ja koulutuksesta jos niitä ei profiilissa ole. Naisille merkkaa miehen status tosi paljon. 

M29

Vierailija
17/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amismies voi saada koulutetun naisen jos se amismies on esim menestyvä yrittäjä tai jos se amismies saa omaisuutta perinnön kautta tai lottovoitosta. 

Vierailija
18/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yleistys. Nykyään se tieto kulkee yrityksissä kumpaankin suuntaan. Alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Kaikki hyödyntävät toistensa osaamista. Asioita kysellään puolin jos toisin ja neuvoja jaellaan kysyjille. On hyvin vaikea kuvitella menestyvää yritystä jossa tietoa ja kokemusta ei hyödynnettäisi laajasti riippumatta työntekijän asemasta.

-eri

Vierailija
19/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kunhan miehellä on ammatti Missä tienaa hyvin ja on jokseenkin sivistynyt ja fiksu.

Vierailija
20/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M38

Samoja kokemuksia minullakin ja nainen olen. Ja duunari. Enkä laita koulutusta sinne. Nyt tosin opiskelen ja vasta yksi match poistui kun kerroin sen. En edes maininnut että missä opiskelen. Eli osaa ne miehetkin. Ja olen kuitenkin hoikka ja nätti, jos sillä mitään merkitystä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi