Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?
Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus.
En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa?
Kommentit (217)
Joo, jos on kiva duunari ja arvostaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos on kiva duunari ja arvostaa mua.
Tarkennan, että jos arvostaa myös mun työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.
No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja.
Kuten rakentaa ja korjaa koneet. Kohta tekoäly tekee aivotyön.
Vierailija kirjoitti:
Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa.
Miksi duunarius poissulkisi kyseiset piirteet/ominaisuudet? Itseään voi kehittää myös vapaa-ajalla.
Tunnen tuollaisia pareja vaikka kuinka paljon. Yleensähän se duunarimies tienaakin enemmän kuin koulutettu nainen. Osalle koulutetuista on kuitenkin palkkaa tärkeämpää nimenomaan koulutus. Vaikkei olisi töissäkään, mutta koulutus silti oltava. Ja näitä on sekä naisissa että miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa.
Miksi duunarius poissulkisi kyseiset piirteet/ominaisuudet? Itseään voi kehittää myös vapaa-ajalla.
No itse ainakin arvostan miehessä sitä, että hän kehittää itseään kokonaisvaltaisesti eikä jää paikoilleen. Jos joku jää vuosiksi rividuunariksi ilman minkäänlaista halua edetä, kasvaa tai haastaa itseään, se voi mielestäni kertoa joko siitä, ettei hän ole erityisen lahjakas tai sitten hän ei syystä tai toisesta saavuta omaa potentiaaliaan.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.
M38
Olen maisteri ja sen verran huono hitsaamaan, että sen taidon omaava mies on mielestäni varsin kuuma. Tällä hetkellä tapailen amismiestä ja miksi en tapailisi, kun kyseessä on kuitenkin kissamies <3.
Parisuhteessa koulutus ei merkitse mitään.
Minusta duunarimiehet on ihan parhaita ja kuumia (kunhan ei ole juoppo tms.) Tykkään kun miehellä on käytännön taitoja ja usein myös käytännön järkeä. Duunarimiehiä aliarvostetaan, vaikka ei nämä lukeneemmat osaisi niitä hommia oikeasti tehdä. Joku taitava hitsaaja, automaatioasentaja, kirvesmies jne. on ihan hiton taitava. Ja kätevä käsistään... hmmm...monessa tilanteessa.
Että älkää yhtään vähätelkö itseänne, olette miehekkäitä!
Voin jos mies osaa keskustella, omaa hyvän yleissivistyksen ja meillä on molempia kiinnostavia mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita.
T. Tohtori opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Minusta duunarimiehet on ihan parhaita ja kuumia (kunhan ei ole juoppo tms.) Tykkään kun miehellä on käytännön taitoja ja usein myös käytännön järkeä. Duunarimiehiä aliarvostetaan, vaikka ei nämä lukeneemmat osaisi niitä hommia oikeasti tehdä. Joku taitava hitsaaja, automaatioasentaja, kirvesmies jne. on ihan hiton taitava. Ja kätevä käsistään... hmmm...monessa tilanteessa.
Että älkää yhtään vähätelkö itseänne, olette miehekkäitä!
Jatkan vielä, että olen siis itse korkeakoulutettu mutta vihaan kaikenlaista ylimielisyyttä ja tärkeilyä. Viihdyn maanläheisten ihmisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin arvostan miehessä sitä, että hän kehittää itseään kokonaisvaltaisesti eikä jää paikoilleen. Jos joku jää vuosiksi rividuunariksi ilman minkäänlaista halua edetä, kasvaa tai haastaa itseään, se voi mielestäni kertoa joko siitä, ettei hän ole erityisen lahjakas tai sitten hän ei syystä tai toisesta saavuta omaa potentiaaliaan.
Monissa ammateissa voi kehittyä koko ajan. Kädenjälkeä ja työtapojaan voi kehittää hyvinkin pitkälle. Laitteet ja koneet kehittyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Voin jos mies osaa keskustella, omaa hyvän yleissivistyksen ja meillä on molempia kiinnostavia mielenkiinnon kohteita ja puheenaiheita.
T. Tohtori opiskelija
Tohtori opiskelija, jaa jaa
Ei tarvitse olla ammatiltaan hitsari osatakseen hitsata, kokki osatakseen tehdä ruokaa tai kirvesmies osatakseen rempata. Mun DI mies osaa noita kaikkia. Itse olen FM ja hoidan niin tapetoinnit, ompelutyöt kuin puutarhahommatkin. Oivaa vastapainoa aivotyölle. Fyysistä työtä tekevä ei välttämättä jaksa lisäksi fyysisiä harrastuksia. Mielestäni ollaan hyvinkin käytännönläheinen pari
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla ammatiltaan hitsari osatakseen hitsata, kokki osatakseen tehdä ruokaa tai kirvesmies osatakseen rempata. Mun DI mies osaa noita kaikkia. Itse olen FM ja hoidan niin tapetoinnit, ompelutyöt kuin puutarhahommatkin. Oivaa vastapainoa aivotyölle. Fyysistä työtä tekevä ei välttämättä jaksa lisäksi fyysisiä harrastuksia. Mielestäni ollaan hyvinkin käytännönläheinen pari
Tuolla samalla logiikalla ei tarvitse olla opettaja opettaakseen lapsen lukemaan ja kirjoittamaan, tai myöhemmin jotain ainetta jonka itse hallitsee, tai hoitamaan päiväkodissa lapsia, jne. jne.
Tuo osoittaa vain tietämättömyyttä mitä kaikkea vaikkapa sen hitsarin ammattiin voi kuulua.
Mikä yliopistotutkinnossa on niin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä yliopistotutkinnossa on niin ihmeellistä?
Harvassa kriteerissä on mitään ihmeellistä, silti jokaisella on sellaisia. Vai mitä ihmeellistä on asuinpaikassa, pituudessa, viehättävyydessä tai hiustenvärissä?
Kyllä ja olenkin. Tärkeintä on, että on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja pystyy keskustelemaan asioista. Ei siihen mitään maisterintutkintoa tarvita.
Se miksi ammatista ja koulutuksista kysellään deittaillessa, johtuu siitä, että työ vie ison siivun ihmisen elämästä. On tutustumista toiseen, että kysellään näistäkin asioista. Jos joku ei halua seurustella putkimiehen kanssa ja olet putkimies, ni sitten vaan uutta matoa koukkuun.
No, itse olen duunarimies stadista ja seurustelen naisjuristin kanssa. Kaikki tyylit ja muodot onnistuvat, älkää uskoko vauvapalstan ilkeisiin trollajiin😉
Ja Ari Vatasella meni keskikoulu ihan pieleen, mutta sitten löytyi oma juttu autojen ja rallin parista. Nykyään on todella arvostettu varsinkin Ranskassa.