Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon IT-alalla ja mies on rekkakuski. Yhteinen talolaina ja lapsi. 

Vaikka lukion jälkeen lähdin opiskelemaan tietojenkäsittelyä niin kyllä se maalaisjuntti minussa asuu sisällä. Ei ole ongelmaa tulla duunarin kans toimeen jos on muuten kohtelias ja asiallinen mies. Kuten minun mies onkin.

Äitini on myös akateemisesti koulutettu (työskentelee opettajana) ja isäni on amiskoulutettu asentaja. Tosin heillä nämä ns luokkaerot näkee räikeästi. Äiti keskustelee rauhallisesti, mutta isä saa raivokohtauksia aivan pienistä ja typeristä syistä.

Vierailija
202/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voisin, mut en ole vielä tavannut duunarimiestä jonka kanssa kokisin että on tarpeeksi yhteistä parisuhteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon IT-alalla ja mies on rekkakuski. Yhteinen talolaina ja lapsi. 

Vaikka lukion jälkeen lähdin opiskelemaan tietojenkäsittelyä niin kyllä se maalaisjuntti minussa asuu sisällä. Ei ole ongelmaa tulla duunarin kans toimeen jos on muuten kohtelias ja asiallinen mies. Kuten minun mies onkin.

Äitini on myös akateemisesti koulutettu (työskentelee opettajana) ja isäni on amiskoulutettu asentaja. Tosin heillä nämä ns luokkaerot näkee räikeästi. Äiti keskustelee rauhallisesti, mutta isä saa raivokohtauksia aivan pienistä ja typeristä syistä.

Tää sun äidin ja isän suhdedynamiikka on kyllä kuvaava. Jotkut akateemiset naiset tyytyvät tuollaiseen. Toisilla on kanttia vaatia parempaa. 

Vierailija
204/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kyse on siitä, voiko duunari seurustella loisen kanssa.

Vierailija
205/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia oli sitten duunari tai korkeakoulutettu. Jos ääripäitä katsoo niin varmaan keskimäärin todella korkeakoulutettu päätyy yhteen toisen korkeakoulutetun kanssa, koska liikutaan samoissa piireissä ja on todennäköisemmin samoja kiinnostuksen kohteita. Yhtälailla voisi sanoa, että todella urheilullinen todennäköisemmin päätyy yhteen toisen urheilullisen kanssa.

Vierailija
206/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ja aina olen seurustellutkin.

FM

Vierailija
207/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako yksinäinen ja surullinen duunarimies vähän säälipeppua🥺

Vierailija
208/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja. 

No nyt män mettään. 

Vierailija
209/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa.

Miksi duunarius poissulkisi kyseiset piirteet/ominaisuudet? Itseään voi kehittää myös vapaa-ajalla.

No itse ainakin arvostan miehessä sitä, että hän kehittää itseään kokonaisvaltaisesti eikä jää paikoilleen. Jos joku jää vuosiksi rividuunariksi ilman minkäänlaista halua edetä, kasvaa tai haastaa itseään, se voi mielestäni kertoa joko siitä, ettei hän ole erityisen lahjakas tai sitten hän ei syystä tai toisesta saavuta omaa potentiaaliaan. 

Ei kaikki korkeakoulutetutkaan etene uralla sen kummemmin. Onko se sitten eri asia jos vaikka opettaja opettaa samassa paikassa vuosikymmeniä. Jos lääkäri tekee uransa vain terveyskeskus lääkärinä niin ei taida erityisen lahjakas olla.

Vierailija
210/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

Niin. Ei älykkyyskään estä käyttäytymästä idioottimnaisesti. Kyllä koulutus kuitenkin antaa viitteitä siitä, että henkilöllä on todennäköisemmin jonkinlainen yleistiedon taso. 

No ei kaikki tarvi työssään enempää, kuin mitä se oma koulutus vaatii. Minun mielenkiinto on ammattini lisäksi musiikissa, tiedän siitä todella paljon. Yleissivistyksestä en perusta. Olen amkn käynyt.

Vierailija
211/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ajatusmaailma ei kohtaa millään tavalla. En ole koskaan tavannut sivistynyttä duunaria.

Vierailija
212/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

Harmi, että ammattiasi ei arvosteta. 

Vierailija
213/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa.

Miksi duunarius poissulkisi kyseiset piirteet/ominaisuudet? Itseään voi kehittää myös vapaa-ajalla.

No itse ainakin arvostan miehessä sitä, että hän kehittää itseään kokonaisvaltaisesti eikä jää paikoilleen. Jos joku jää vuosiksi rividuunariksi ilman minkäänlaista halua edetä, kasvaa tai haastaa itseään, se voi mielestäni kertoa joko siitä, ettei hän ole erityisen lahjakas tai sitten hän ei syystä tai

Missä sitä pitäs lääkärin olla töissä sitten?yksityisellä sua rahastamassa?

Vierailija
214/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

OIen huomannut saman. Naiset kyselee melkein aina mitä työtä teen ja koulutuksesta jos niitä ei profiilissa ole. Naisille merkkaa miehen status tosi paljon. 

M29

Tosi surullista. Yksi lohtu on se, että korkeammin koulutettu hakee kumppania treffipalstalta. 

Vierailija
215/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ja olenkin ja nykyäänkin seurustelen.

Vierailija
216/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelen tällä hetkellä lähihoitajan kanssa. Hän on minua monessa asiassa viisaampi, itse olen vain parempi matikassa ja luonnonaineissa. Hän hakkaa minut kaikessa muussa tietoon liittyvässä reilusti. Hänelle olisi kyllä kaikki mahdollisuus olla jotakin muuta, mutta hoitoalan Hän koki intohimoksi. Tosin olen kuullut ja ymmärtänyt, että hän on poikkeuksellisen hyvä työssään. Sen uskon ja aina kun kuulen tämän,  (ja toki muutenkin) olen ylpeä hänestä. 

Itse taas rakastan opiskelua ja olen opiskellut jotain koko aikuisikäni. 

Vierailija
217/217 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin arvostan miehessä sitä, että hän kehittää itseään kokonaisvaltaisesti eikä jää paikoilleen. Jos joku jää vuosiksi rividuunariksi ilman minkäänlaista halua edetä, kasvaa tai haastaa itseään, se voi mielestäni kertoa joko siitä, ettei hän ole erityisen lahjakas tai sitten hän ei syystä tai

Muusta olen samaa mieltä, mutta lääkäri joka toimii yleislääkärina ja jaksaa ja jaksaa sitä vuosikaudet on kaikista älykkäin lääkäri. Yleislääketiede on vaikein erikoistuminen kaikista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan