Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ajatella, mikäli yleiset elämänarvot osuvat riittävästi yhteen, mikä on mahdollista. Korkeakoulutus ei yksistään riitä määrittämään, mikä elämässä on merkityksellistä.

Vierailija
122/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi seurustella. Ap taitaa olla itse korkeakoulutettu nainen ja epäröi ihsstustaan duunarimieheen.

Voihan rähmä mitä ongelmia ihminen itselleen kehittelee.

Minua alkoi 2v päästä häiritä se, ettei duunarimies omannut minkäänlaista sivistystä. Vaikea keskustella antoisasti, jos toista kiinnostavat lähinnä vaan ruoka ja autot.

Kun akateemisissa piireissä puhutaan maailmanpolitiikkaa, tutkimusta ja geneerisiä ongelmia, puhuu työläisukko kongreettisista asijoista, kuten kalastuksesta, mehätyksestä ja kalijanjuonnista.

Minusta akateemisissa piireissä pystytään puhumaan mistä vaan, se niistä tekeekin kiinnostavia. 

IMO ei todellakaan pystytä. Porukassa on parit AMK heput ja loput ollaan duunareita. Lähestulkoon aina kun pidetään illanistujaisia AMK edustus- on hyvin hiljaa. Hyvin usein puhutaan just tekniikasta, rakentamisesta, urheilusta, naisista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi seurustella. Ap taitaa olla itse korkeakoulutettu nainen ja epäröi ihsstustaan duunarimieheen.

Voihan rähmä mitä ongelmia ihminen itselleen kehittelee.

Minua alkoi 2v päästä häiritä se, ettei duunarimies omannut minkäänlaista sivistystä. Vaikea keskustella antoisasti, jos toista kiinnostavat lähinnä vaan ruoka ja autot.

Kun akateemisissa piireissä puhutaan maailmanpolitiikkaa, tutkimusta ja geneerisiä ongelmia, puhuu työläisukko kongreettisista asijoista, kuten kalastuksesta, mehätyksestä ja kalijanjuonnista.

Minusta akateemisissa piireissä pystytään puhumaan mistä vaan, se niistä tekeekin kiinnostavia. 

AMK-tutkinto ei ole akateeminen tutkinto. 

Vierailija
124/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on palomies ja minä nymfi pyromaani ja meillä lempi leiskuu kotona sekä töissä.

t. onnelliset

Vierailija
125/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä harvinaisuus. Duunari.

Luen vähintään 24 kirjaa vuodessa. Hyvin usein psykologiaa. Olen äärimmäisen kiinnostunut käden taidoista ja kaikesta kauniista. Olen kiertänyt museoita Suomesta - Japaniin.  Eri maiden kulttuuri kiinnostaa.  Olen myös urheilullinen, en polta enkä juo. Koska terveellinen elämäntapa on todella tärkeä. Harrastan myös kielten opiskelua puhun 5 kieltä sujuvasti. 

Vierailija
126/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Olen rividuunari ja viihdyn työssäni. Meillä töissä kuulosuojainpakko joten työpäivät menee äänikirjoja ja podcasteja kuunnellessa pyrkien oppimaan uutta. Opiskelen kieliä, historiaa ja kunnianhimoni on osakesijoittamisessa. Yleistietoni on erittäin laaja tämän itseoppimisen ansiosta. Koulutus toki vain ammattikoulu. Ei kannata arvioida kirjaa kansien perusteella.

M39

Tässä kaikki muu kuulosti omaan korvaani just hyvältä, paitsi osakesijoittajat eivät yleensä ole kanssani samalla aaltopituudella (mutta eipä sun tarvitse just mua miellyttääkään, että ei sillä). Tässä huomaa toki, että pelkkä ammatti tai työ kerro ihmisestä kaikkea. Mutta asiat voi myös kertoa eri tavoin. Nainen kysyy mieheltä, millaista työtä tämä tekee, ja mies vastaa vain: "Olen hitsaaja." Tämä kuulostaa ihan erilaiselta, kuin jos mies vastaisi tuon "olen hitsaaja" lisäksi vaikka kaikkea tuota, mitä sinä kerroit tässä ketjussa - että miksi olet päätynyt tuohon työhön ja miksi pidät siitä. Silloin antaa itsestään ihan erilaisen kuvan. Täytyy sanoa, että minullekin se pelkkä hitsaaja herättäisi mielikuvan siitä, että mahdetaankohan olla ihan eri aaltopituudella, mutta jos henkilö vastaisi, kuten sinä olet vastannut tässä ketjussa, ei sellaista epäilystä heräisi ainakaan pelkän ammatin perusteella.

Vierailija
127/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisten jaottelu korkeakoulutettuihin ja duunareihin on typerää. Toisessa on kyse koulutuksessa ja duunarina oleminenkin on aika suhteellinen käsite.

Itse voisin seurustella ihan koulutustaustasta riippumatta, ihan toiset asiat on tärkeämpiä.

Vierailija
128/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisten jaottelu korkeakoulutettuihin ja duunareihin on typerää. Toisessa on kyse koulutuksessa ja duunarina oleminenkin on aika suhteellinen käsite.

Itse voisin seurustella ihan koulutustaustasta riippumatta, ihan toiset asiat on tärkeämpiä.

Koulutus ei kerro oletko empaattinen,  kiinnostaako sinua toisen nautinto. Ei kerro oletko kuinka stressi herkkä, ei kerro oletko hyvä sängyssä, ei kerro oletko hauskaa seuraa. Eikä sitäkään osallistutko kotitöihin, oletko hyvä vanhempi tai kumppani

Vierailija
129/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla duunari on suhteellinen käsite? 

Minusta jaottelu on sinänsä järkevää, että monet ilmiöt näkyvät esiintyvän voimakkaasti koulutustason mukaan. Esim.  terveyttä ja kulutustottumuksia koskevissa tilastoissa koulutustaso yleensä näkyy. Voit toki olla poikkeus kummassa tahansa mielessä, mutta eihän näitä keskusteluja kannata henkilökohtaisesti ottaakaan. 

Vierailija
130/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen vähintään 24 kirjaa vuodessa. Hyvin usein psykologiaa. Olen äärimmäisen kiinnostunut käden taidoista ja kaikesta kauniista. Olen kiertänyt museoita Suomesta - Japaniin.  Eri maiden kulttuuri kiinnostaa.  Olen myös urheilullinen, en polta enkä juo. Koska terveellinen elämäntapa on todella tärkeä. Harrastan myös kielten opiskelua puhun 5 kieltä sujuvasti. 

Tunnetko itse olevasi harvinaisuus? 

Vierailija
131/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan sen koulutuksen kanssa seurustele?? 

Vierailija
132/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Olen rividuunari ja viihdyn työssäni. Meillä töissä kuulosuojainpakko joten työpäivät menee äänikirjoja ja podcasteja kuunnellessa pyrkien oppimaan uutta. Opiskelen kieliä, historiaa ja kunnianhimoni on osakesijoittamisessa. Yleistietoni on erittäin laaja tämän itseoppimisen ansiosta. Koulutus toki vain ammattikoulu. Ei kannata arvioida kirjaa kansien perusteella.

M39

Miksi tyydyt olemaan rividuunari, kun voisit olla jotain muutakin

Työni on mukavaa käsillä tekemistä missä näen mitä olen saanut aikaan päivässä. Joka päivä ympäri Suomea jopa maailmalla tulee vastaan tuotteita missä olen ollut osallisena. Teen 8h työpäiviä eikä vastuu paina mieltä. Jos työ jää kesken niin se jatkuu seuraavana työpäivänä. Työasiat eivät tule kotiin. Palkka ihan ok työpanokseen nähden. En ole luonteeltani esimiestyyppiä.

M39

Ymmärrän tuon näkökulmasi, ja moni varmasti ajattelee samalla tavalla. Itse taas koen niin, että kun olen intohimoinen urallani, haluan myös automaattisesti oppia uutta ja kehittää itseäni ammatillisesti ja edetä siinä mahdollisimman pitkälle. Kaipaan jatkuvaa liikettä, kehitystä ja uusia haasteita ja siksi toivon myös kumppania, jolla on samanlainen mentaliteetti. 

T. Tuo, jolle alunperin vastasit.

Vierailija
133/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin minulla on varmaan enemmän yhteistä toisen akateemisen ihmisen kanssa. Tämä ei tarkoita, etteikö duunareissa olisi yksilöitä, joiden kanssa voisin olla suhteessa. Oleellista on se, millainen ihminen on, ei koulutus sinänsä. 

N54

Tää onkin jännä. Minulla ei ole ollut koskaan mitään keskusteltavaa 5 akateemisen serkkuni kanssa, vaikka itse olen akateeminen. He ovat aivopestyjä kirjallisuuden toistelijoita, jotka eivät ajattele itse. Minä taas kyseenalaistan paljon ja keksin uutta. 

Vierailija
134/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole harvinaisuus, mutta ikävä kyllä itsensä ylhäisemmäksi tuntevat yrittävät lyödä duunareille tiettyä leimaa.

Vierailija
135/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kunnianhimo puuttuu, jos duunari🤭🤭

Ei kaikilla ole hyvä luku pää. Olisin halunnut lukea, mutta kun ei jää päähän. Ihan sama vaikka kuinka pänttäs. Tuliko ihan uutena tietona, ettei kaikki ole 9 ja 10 oppilaita?Mennään kaikki yliopistoon/amk nii teiltä loppuu työt, kun nuorempi vie paikkasi.

Sitä paitsi mulla on 3 ammattia ja tienaanki paremmin mitä moni uskoisi. Näen käteni jälkeä monessa asiassa. Mikään ei ärsytä miestä enempää (siis koulutettua) että tienaan enempi. Saan matkustaa ja olla enimmäkseen kivojen ihmisten kans tekemisissä. Siinä missä joku insinööri istuu koneella kaikki päivät. Tiedä oikeasta työstä mitään. 

Vierailija
136/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisella suomalaisella naisella saattaa olla musta afrikkalainen joka ei osaa edes lukea. Sama nainen ei kelpuuta suomalaista duunaria.

Vierailija
137/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Valitsin mieheni aivan muilla perusteilla. Olen maisteri, hänellä ei mitään lukion jälkeistä tutkintoa. Ollaan viiskymppisiä. 

Vierailija
138/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla duunari on suhteellinen käsite? 

Minusta jaottelu on sinänsä järkevää, että monet ilmiöt näkyvät esiintyvän voimakkaasti koulutustason mukaan. Esim.  terveyttä ja kulutustottumuksia koskevissa tilastoissa koulutustaso yleensä näkyy. Voit toki olla poikkeus kummassa tahansa mielessä, mutta eihän näitä keskusteluja kannata henkilökohtaisesti ottaakaan. 

Koska duunarius ei itsessään kerro koulutustaustasta mitään, vaan viittaa enemmän työnkuvaan.

Vierailija
139/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen naisopiskelija lähtee Erasmus-vaihtoon. Löytää Ranskasta, Saksasta tai Italiasta duunarimiehen tai laittoman maahanmuuttajan ja jää sinne. 

Suomalainen miesopiskelija ei saa noissa maissa pildeä koskaan, koska noiden maiden naiset ovat tarkkoja tavarastaan toisin kuin suomalaiset.

Vierailija
140/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja. 

Tekstisi ja ajatusmaailmasi perusteella et ole kovin älykäs tai koulutettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä