Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseni on akateeminen mutta työ ihan tavallista palkkatyötä. Olen lähempänä duunaria kuin ammattikoulun käynyt veljeni.

Vierailija
162/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Ja mikäs heidän vaimojen koulutus olikaan?

Exactly. Akateeminen nainen ei kelpuuttaisi Räikköstä kotiinsa raakkumaan. Miehen pitää osata puhua muustakin kuin autoilusta.

Olen akateeminen ja Räikkönen ei vaikuttaisi olevan luonteeltaan mun tyyppiä. Lewis Hamiltonin kaltainen mies sen sijaan on ja hän vaikuttaa varsin fiksulta ja mukavalta tyypiltä.

Lewis on varsin älykäs.

Ei Kimikään mikään ihan tyhmä ole: https://www.is.fi/formula1/art-2000000531823.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Exactly. Akateeminen nainen ei kelpuuttaisi Räikköstä kotiinsa raakkumaan. Miehen pitää osata puhua muustakin kuin autoilusta.

Olen akateeminen ja Räikkönen ei vaikuttaisi olevan luonteeltaan mun tyyppiä. Lewis Hamiltonin kaltainen mies sen sijaan on ja hän vaikuttaa varsin fiksulta ja mukavalta tyypiltä.

Ja se on puoleksi musta. 

Ja vegaani.

Vierailija
164/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 2 työnä pienkone huoltoa ja korjauksia 10v.  Tuo että korkeasti koulutetut olisi peukalo keskellä kämmentä pitää kyllä 90% paikkaansa.  Järki ei tuntunut riittävän kaikilla edes siihen että tappokytkin saadaan pois ennen käynnistys yrityksiä. Eniten kuitenkin huvitti se päteminen. Lähes aina oli yritetty selvittää vikaa Internetistä ja sitten puhuttiin kuin ammattilainen.

Vierailija
165/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta se johtuu siitä, että en olisi varmaankaan duunarimiehen mieleen pitkällä aikavälillä. Niin suuri osa elämästäni sekä töissä että vapaalla  koostuu lukemisesta ja kirjoittamisesta, että se alkaisi varmaan häiritä toista jossakin vaiheessa.

Miksi ajattelet, että lukeminen ja kirjoittaminen häiritsisi juuri duunarimiestä?

Koulutetut ihmiset luulee että duunari ei lue eikä kirjoita. Elävät omassa kuplassaan ja siksi ne pitävät itseään parempina ihmisiä kuin duunarit.

Tosin duunarit ovat yhtä hyvin omassa kuplassaan.

Ketkä lasket duunareiksi?

Ne, jotka itse sanovat itseään duunareiksi.

Vierailija
166/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistopiireissä on kyllä naiselle häpeä, jos mies on duunari.

Työpaikallani yliopistolla joskus kysyin kollegalta, mitä miehensä tekee, sanoi alistuneesti että hänen miehensä on pelkkä rasvanäppi. 

Päinvastoin. Voi ottaa jonkun jyystökarjun ja töissä esittää miten miehen koulutus on toissijaista ja tärkeintä on sydämen sivistys.

Vierailija
167/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko itse olevasi harvinaisuus? 

En. Tunnen monta itseni kaltaista duunaria. Koko kahtiajaottelu perustuu minun mielestä +20v sitten vallalla olleisiin tapoihin.  Mullakin oli työuran aikana paljon näitä vanhoja perus duunareita työkaverina. Joivat lähinnä kaljaa ja polttivat tupakkaa vapaat. Ruotsia pidemmällä ei ollut kukaan käynyt. Muijaa mätkittiin vkl turpa

Ei sellaisia duunareita tosiaan paljon ole, kun ei ole duunejakaan.

Silti vielä ryypätään, poltetaan ja mätkitään eikä reissata kuin Thaimaaseen, jos rahat riittää.

Muijan mätkimiselle, ja lyömiselle yleensäkin, mulla on nollatoleranssi. Mitään poikien Pattayan reissuja en myöskään hyväksy, missä käydään maksullisissa naisissa. Ne on aivan ehdoton ei.

Oluen juominen on ok kohtuuden rajoissa, mutta jatkuva juominen tai kova humala voivat olla ongelmallisia, koska viittaavat riippuvuuteen, ja se rajoittaa elämää niin että muu jää toissijaiseksi, enkä halua sellaista kumppania. Tupakoidakin saa joskus harvoin, esimerkiksi juhlan kunniaksi voi polttaa sikarin, kunhan ei ole nikotiiniriippuvainen, joka polttaa jatkuvasti. 

Ammattikoulun käyminen tai ammatti ei  tee kenestäkään huonompaa. Mutta se on tuo kulttuuri, mitä joihinkin miehisiin duunariammatteihin perinteisesti liittyy, lähinnä nuo elintavat ja asenteet naisia kohtaan. 

Vierailija
168/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos mies ei olisi persu.

Vierailija
169/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi seurustella duunarin kanssa. Olen koittanut joillekin duunarimiehille kertoa esim. työstäni. Eivät ymmärrä, koska työ sisätlää paljon abstraketeja käsitteitä. Eivät myöskään kykene syvälliseen keskusteluun. 

Tykkään älykkäistä miehistä, joilla on tavoitteita elämässä ja mielenkiintoisia harrastuksia. Kotona kaljoittelu ja urheilun seuraaminen televisiosta eivät sellaisia ole.

Voin kertoa sinulle, että itse olen tohtorismies, ja erikoistunut monimutkaisiin matemaattisiin kysymyksiin, enkä koskaan ole voinut puhua työstäni parisuhteessa, koska matematiikka ei edes käänny luonnolliselle puhe- eikä kirjakielelle. On paljon aiheita muitakin, josta voi keskustella, kuin oma rajattu työnsä aihe. Joskus voi aloittaa puhumaan vain ihan tavallisesta arkielämästä. Kun miettii työkseen monimutkaisia aiheita, on  mukavaa keskustella ihan tavallistakin asio

Niin, olet mies. Jos olisit tohtorisnainen tilanne olisi eri.

Vierailija
170/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lewis on varsin älykäs.

Ei Kimikään mikään ihan tyhmä ole: https://www.is.fi/formula1/art-2000000531823.html

Joka tapauksessa Lewis Hamilton vaikuttaa älykkäämmältä ja kiinnostavammalta verrattuna Kimi Räikköseen, koska hän on sanavalmis, esiintyy itsevarmasti ja ottaa aktiivisesti kantaa yhteiskunnallisiin aiheisiin. 

Vierailija
171/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaankin sekatyömies koska olen toiminut monessa eri ammateissa ja virassa. Jos laittaa tinderiin sen sekatyömies, niin saisko sillä niitä mätsejä? 

No, olinhan minäkin pienen hetken tinderissä ilman mitään ammatti/koulutus statusta, mutta alkoi lähinnä huvittamaan koko se touhu ja poistin profiilin. Aivan uskomatonta sirkusta ja teatteriesitystä näin jälkeenpäin ajateltuna. Katsoin ihan mielenkiinnosta pari vuotta sen profiilin poiston jälkeen että mitä ja ketä siellä on. Pääasiassa täysin samat odottamassa sitä omaa prinssiään joka tulee valkoisella ratsulla noutamaan.

Vierailija
172/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne entisenlaiset duunarit on naisvihaajina täällä palstoilla. Osa ilmeisesti syrjäytynyt niin työ- kuin parisuhdemarkkinoilta. Yhteiskunnan kannalta huono tilanne myös. 

Vierailija
173/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kunnianhimo puuttuu, jos duunari🤭🤭

Ei kaikilla ole hyvä luku pää. Olisin halunnut lukea, mutta kun ei jää päähän. Ihan sama vaikka kuinka pänttäs. Tuliko ihan uutena tietona, ettei kaikki ole 9 ja 10 oppilaita?Mennään kaikki yliopistoon/amk nii teiltä loppuu työt, kun nuorempi vie paikkasi.

Sitä paitsi mulla on 3 ammattia ja tienaanki paremmin mitä moni uskoisi. Näen käteni jälkeä monessa asiassa. Mikään ei ärsytä miestä enempää (siis koulutettua) että tienaan enempi. Saan matkustaa ja olla enimmäkseen kivojen ihmisten kans tekemisissä. Siinä missä joku insinööri istuu koneella kaikki päivät. Tiedä oikeasta työstä mitään. 

Tässä tulikin jo sellaisia asenteita, joita en itse jaksa yhtään. Siinäpä syitä, miksi useimmiten juuri korkeasti koulutetun kanssaa synkkaa paremmin. Mutta eipä siinä, saat tietenkin olla sellainen kuin olet.

Vierailija
174/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 2 työnä pienkone huoltoa ja korjauksia 10v.  Tuo että korkeasti koulutetut olisi peukalo keskellä kämmentä pitää kyllä 90% paikkaansa.  Järki ei tuntunut riittävän kaikilla edes siihen että tappokytkin saadaan pois ennen käynnistys yrityksiä. Eniten kuitenkin huvitti se päteminen. Lähes aina oli yritetty selvittää vikaa Internetistä ja sitten puhuttiin kuin ammattilainen.

Joo, sinä kun olet niin hyvä ja kätevä käsistäsi, niin sinun ei kannata ottaa mitään tumpeloa akateemista vaimoa. Ihan tumpeloitahan kaikki sellaiset on, jotka ei osaa pienkoneita korjata. Ja ajatella, että oikein yrittivät internetistä ensin itse selvittää. Useinhan valmistajilla on juuri sitä varten netissä ohjesivustot, että voi itse korjata yleisimmät pikkuviat, ja jos niiden avulla ei selviä, pitää mennä ammattilaiselle korjauttamaan. 

Vierailija
175/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni korkeakoulutettu nainen on duunari itsekin. Sosiaalialan korkeakoulutuksella ei muuta työtä saa.

Sitten taas ilman koulutustakin saa kovapalkkaista siistiä työtä, jos aivot riittävät siihen.

T. Hyväpalkkainen sovellusarkkitehtinainen, ei koulutusta. Ei myöskään miestä, koska mihin niitä muka tarvitaan?

Vierailija
176/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sinä kun olet niin hyvä ja kätevä käsistäsi, niin sinun ei kannata ottaa mitään tumpeloa akateemista vaimoa. Ihan tumpeloitahan kaikki sellaiset on, jotka ei osaa pienkoneita korjata. Ja ajatella, että oikein yrittivät internetistä ensin itse selvittää. Useinhan valmistajilla on juuri sitä varten netissä ohjesivustot, että voi itse korjata yleisimmät pikkuviat, ja jos niiden avulla ei selviä, pitää mennä ammattilaiselle korjauttamaan. 

Mitä jos heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta korjata itse, koska heillä on parempaakin tekemistä.

Vierailija
177/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari ihan ok, mutta yrittäjän kohdalla voisi tökkiä.

Vierailija
178/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein akateemisilta miehiltä puuttuu kädentaidot ja maalaisjärki. Yksi diplomi-insinööri asensi Volvo xc60 maasturiin suksiboksin poraruuveilla poraten kattoon! Moitti kun sadekelillä vesi valui autoon sisälle!

Akateemisella parsikunnalla on varaa maksaa suksiboksin asentamisesta ammattilaisella. Ainakin itselläni on enemmän tarvetta miehelle, jonka kanssa voi käydä älykkäitä keskusteluja kuin remonttireiskalle.

Vierailija
179/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä Jari Sarasvuolla. No Jari on lukion kyllä käynyt eli on stuidis, kun nykyään puhutaan "amiksista" niin täytyy olla tasapuolisen puhekielinen.

Aikamoinen rebeli täytyy naisen olla jos pitkäaikaistyöttömän miehen ottaisi, vaikka mies olisi kuinka komea ja sivistynyt.

Vierailija
180/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan seurustelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi