Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti koulutetulle ja korkeasti koulutetuille on usein täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet..

Matalasti koulutetut osaa käyttää enintään kännykkää varsinkin nuoret mutta vanhemmat ei osaa edes käyttää nykyaikaista älykännykkää kuin soittamiseen ja tekstareihin

Vierailija
102/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Nainen pariutuu ylöspäin, mitä korkeampi koulutus tai isommat tulot naisella on, niin sitä nirsompi hän on, koska hänen pitää löytää vieläkin korkeammin koulutettu tai isompituloinen.

Poikkeuksena ovat machoammatit, esim. poliisi tai se, jos mies on vaikka muusikko, silloin miehen erikoisuus ja karisma vetää.

Poliisien perässä juokse ku tyhmät masokistit joilla aina vähättelevä ja negatiivinen asenne muita kohtaan. Kaikista inhotuimpia ovat tässä pikku kaupungissa. Luulevat, että heidän sanansa on laki ihan jokaisessa asiassa kotonakin. Voisin tehdä hyvän novellin asiasta. Kaikki jotka minä tunnen ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja. Myös niitä pahimpia naisten hakkaajia. Yksi ei saanut lapsille ruokaa, kun rahat meni uhkapeleihin, alkoholiin, hienoihin autoihin. Nyt ulosotossa.

Puolustavat toisia aina. Vaikka vaimo olis hakattu sairaala kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi seurustella. Ap taitaa olla itse korkeakoulutettu nainen ja epäröi ihsstustaan duunarimieheen.

Voihan rähmä mitä ongelmia ihminen itselleen kehittelee.

Minua alkoi 2v päästä häiritä se, ettei duunarimies omannut minkäänlaista sivistystä. Vaikea keskustella antoisasti, jos toista kiinnostavat lähinnä vaan ruoka ja autot.

Vierailija
104/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa

Minä tunnen montakin...smmsttikorkeassa monilla naisopettajilla aviomies on joku rekkakuski tai rakennusmies..

Myös Suomen viisaimman talous naisen aviomies oli joku hulttio..

Vierailija
105/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Olen rividuunari ja viihdyn työssäni. Meillä töissä kuulosuojainpakko joten työpäivät menee äänikirjoja ja podcasteja kuunnellessa pyrkien oppimaan uutta. Opiskelen kieliä, historiaa ja kunnianhimoni on osakesijoittamisessa. Yleistietoni on erittäin laaja tämän itseoppimisen ansiosta. Koulutus toki vain ammattikoulu. Ei kannata arvioida kirjaa kansien perusteella.

M39

Miksi tyydyt olemaan rividuunari, kun voisit olla jotain muutakin?

Työni on mukavaa käsillä tekemistä missä näen mitä olen saanut aikaan päivässä. Joka päivä ympäri Suomea jopa maailmalla tulee vastaan tuotteita missä olen ollut osallisena. Teen 8h työpäiviä eikä vastuu paina mieltä. Jos työ jää kesken niin se jatkuu seuraavana työpäivänä. Työasiat eivät tule kotiin. Palkka ihan ok työpanokseen nähden. En ole luonteeltani esimiestyyppiä.

M39

Vierailija
106/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
107/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän duunarimies - korkeakoulutettu nainen -pariskuntia, mutten haluaisi sellaista. Ei, ne miehet eivät ole tyhmiä tai köyhiä, mutta huomaan että noiden pariskuntien oleminen yhdessä ei rakennu sellaisille asioille joille haluan oman parisuhteeni rakentuvan. Minusta toiveeni on yhtä neutraali kuin monen ihmisen toive siitä, että kumppani on viehättävä. 

Kerro lisää? Mille duunari/ AMK parisuhde ei voi sun mielestä rakentua?

En sanonut etteivät ne voi rakentua sellaiselle. Tosi kurjaa käydä näitä keskusteluja kun vääristellään sanomisia ja selkeästi provosoidutaan jo valmiiksi. 

En ole provosoitunut mietin vaan kun itsellä maisteri vaimo ja hyvin menee. Tosin en ole kyllä ehkä itsekkään ihan peru

Kyllä niillä minunkin tuntemillani pariskunnilla menee hyvin. Ja varmaan joku poikkeuskin löytyisi duunarimiehistä. En silti näe, että olisi sen arvoista käyttää aikaa sellaisen poikkeuksen etsimiseen  

Olen siis naimisissa toisen korkeakoulutetun kanssa ja sanoisin että meilläkin menee hyvin. Iso osa vapaa-ajasta menee niin, että keskustellaan tutkimuksista ja luetaan tietokirjallisuutta ja tutkimusartikkeleita, käydään museoissa ja luennoilla sekä avoimen yliopiston kursseilla. En ole törmännyt kovinkaan moneen mieheen joita tällainen vapaa-aika kiinnostaisi yhtä paljon kuin minua, mutta heistäkin kaikki ovat olleet korkeasti koulutettuja. Valtaosa ihmisistä haukkuu joko suoraan tai epäsuoraan tylsäksi nörtiksi. 

Vierailija
108/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi seurustella. Ap taitaa olla itse korkeakoulutettu nainen ja epäröi ihsstustaan duunarimieheen.

Minua alkoi 2v päästä häiritä se, ettei duunarimies omannut minkäänlaista sivistystä. Vaikea keskustella antoisasti, jos toista kiinnostavat lähinnä vaan ruoka ja autot.

Juttelen vaimon kanssa tästä mua ennen oli 2 korkeasti koulutettua. Toisen kanssa oli 4v toisen 3v.. 

Eron syyt. Se että työt tuli kotiin, jatkuvasti stressaantunut mies. 

2. Miehisyyden puute. Olisi kuulemma välillä ollut kiva tuntea itsensä naiseksi.

3. Keskustelujen puute. Ei osattu puhua muusta kuin työstä.

Vierailija
109/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tienannut tähän mennessä 68460€.

- duunari

No just tuo asenne nimenomaan on se, mikä duunareissa on turn off.

Vierailija
110/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koulutus tasohan sen kertoo🤣Ehkä teidän narsistien mielestä. Luulette olevanne parempia jonku ammatin perusteella. Hirveimmät tapaukset ovat juuri lääkärit insinöörit rehtorit ja kaikki status ammatit ensihoitajat kytät ym.

Ihminen on harvoin monella tapaa viisas.

Vierailija
111/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän duunarimies - korkeakoulutettu nainen -pariskuntia, mutten haluaisi sellaista. Ei, ne miehet eivät ole tyhmiä tai köyhiä, mutta huomaan että noiden pariskuntien oleminen yhdessä ei rakennu sellaisille asioille joille haluan oman parisuhteeni rakentuvan. Minusta toiveeni on yhtä neutraali kuin monen ihmisen toive siitä, että kumppani on viehättävä. 

Kerro lisää? Mille duunari/ AMK parisuhde ei voi sun mielestä rakentua?

En sanonut etteivät ne voi rakentua sellaiselle. Tosi kurjaa käydä näitä keskusteluja kun vääristellään sanomisia ja selkeästi provosoidutaan jo valmiiksi. 

En ole provosoitunut mietin vaan kun itsellä maisteri vaimo ja hyvin me

( Hyvä tuuri käynyt että 2 tylsää nörttiä on löytänyt toisensa)

Vierailija
112/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelenkin, jos sitä enää näin pitkän ajan jälkeen seurusteluksi kutsutaan, vakiintunut (hyvin onnellinen) parisuhde on. Molemmat on kyllä vähän epätyypillisiä koulutustaustaansa nähden: mulla ei kovin uraintohimojaole ollut, vaikka älylliset intressit onkin vetäneet kouluttautumaan, ja puoliso taas on duunariksi keskivertoa kiinnostuneempi politiikasta, taiteesta, historiasta jne.

Hyvin on sovittu yhteen. 

Vierailija
113/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo koulutus tasohan sen kertoo🤣Ehkä teidän narsistien mielestä. Luulette olevanne parempia jonku ammatin perusteella. Hirveimmät tapaukset ovat juuri lääkärit insinöörit rehtorit ja kaikki status ammatit ensihoitajat kytät ym.

Ihminen on harvoin monella tapaa viisas.

Millä perusteella väität näin? Ajatteletko samalla tavalla kaikista toiveista, joita ihmisillä liittyy parinvalintaan? Vai onko koulutustasotoive jotenkin muita pahempi? Minä en välttämättä liitä koulutustasoon älykkyyttä, vaan samankaltaiset arvot ja mielenkiinnonkohteet. Kyse ei ole ylemmyyskompleksista

Vierailija
114/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun akateemisissa piireissä puhutaan maailmanpolitiikkaa, tutkimusta ja geneerisiä ongelmia, puhuu työläisukko kongreettisista asijoista, kuten kalastuksesta, mehätyksestä ja kalijanjuonnista.

Vierailija
115/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset eivät pariudu sosioekonomisen lokeronsa ulkopuolelle. Irtosuhteet ovat erikseen. Olen itse keskivertoduunari ja elämäni paras pano oli akateemisen naisen (proffa) kanssa. Hänen puolesta en osaa sanoa, koska naiset ovat hienotunteisia näissä (saattavat näytellä yms).

Sulla on kyllä aika omituinen naismaku, jos pidät proffanaisia seksikkäinä. Aika aneemisen oloista sakkia minun makuuni.

Vierailija
116/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yleistät kaikkiin, kun yksi nuin juntti sattui kohdallesi. Kuinka monta duunari mailmassa on?

Kukahan täällä mielestäsi on pahin juntti?

Vierailija
117/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun akateemisissa piireissä puhutaan maailmanpolitiikkaa, tutkimusta ja geneerisiä ongelmia, puhuu työläisukko kongreettisista asijoista, kuten kalastuksesta, mehätyksestä ja kalijanjuonnista.

Minusta akateemisissa piireissä pystytään puhumaan mistä vaan, se niistä tekeekin kiinnostavia. 

Vierailija
118/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK palkinto.  Sama liksa kuin duunarilla. 10* enemmän vastuuta. Yt neuvotteluissa nimi esillä joka vuosi. Ei mahdollisuuksia edetä uralla. Stressi, vatsaongelmat. Monesti miettinyt et pitäisi down greidaa duunariksi.

Vierailija
119/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustaso ei ole minulla sinänsä mikään kriteeri, mutta käytännössä minulla synkkaa yleensä paremmin kouluttautuneiden kanssa. Osittain se johtuu samanhenkisyydestä ja samantyyppisistä elämänvalinnoista, toisaalta sitten duunariammateissa on enemmän esim. adhd-tyyppejä, jotka eivät aikoinaan pärjänneet koulussa, ja minulle tuollaiset diagnoosit on ehdoton EI. Näissä keskusteluissa aina tulevat jotkut duunarit kertomaan, miten iso palkka heillä on, hieno auto ja kaikkea, mutta kun nimenomaan juuri tällainen on sitä, mitä EN kumppanilta halua. En halua ihmistä, jonka elämänvalinnat perustuvat rahaan ja jota kiinnostaa eniten raha ja auto. Arvostamme selvästi aivan eri asioita.

Vierailija
120/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistopiireissä on kyllä naiselle häpeä, jos mies on duunari.

Työpaikallani yliopistolla joskus kysyin kollegalta, mitä miehensä tekee, sanoi alistuneesti että hänen miehensä on pelkkä rasvanäppi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän