Stringibikinit uimarannalla (tai uimahallissa)
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011366672.html
Jokainen pukeutukoon kuten tuntee hyväksi. Yleisellä uimarannalla ei saa alasti kuitenkaan olla, koska nudistirannat ovat erikseen.
Minun rehellinen mielipiteeni? En tuntisi oloani hyväksi yleisellä paikalla stringeissä. Koska en hakua antaa kehostani ja seksuaalisuudestani kellekään satunnaiselle paikalla olevalle heteromiehelle yhtään enempää mitä jo tavallisista bikineistä tai uimapuvusta saa. Koska jos menen rannalle, menen viettämään mukavaa aikaa ja rentoutumaan, en herättämään seksuaalisia tunteita satunnaisissa paikalla olevissa heteromiehissä.
Suurin osa naisista tietää sen tunteen, kun on saanut ei-toivottua seksuaalista huomiota - se limainen, "violated" tunne. En halua kokea sitä, jos olen vain viattomasti uimassa tai rannalla aikaa viettämässä.
En halua tuomita tai halveksua stringibikineitä käyttäviä- kunhan vaan ilmaisen oman näkökantani.
Kommentit (435)
Taaperot kyselevät, miksi noilla tytöillä ei ole housuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyvät stringeissä lenkilläkin, meinasin pudottaa silmät päästäni, saahan sitä olla ala naturel.
Eisss... D:
Rannoilla ok, mutta ei todellakaan missään muualla. Paljaat pakarat EIVÄT KUULU KAUPUNKIYMPÄRISTÖÖN, esim kaduille tai puistoihin!!
Paljas iho, hui hirveää!
Kielletään kaikki!
Jätskikiskan nuorella tytöllä perceshortsit. Luulin että noista oli jo päästy eroon. Ei oikein sovi elintarvikehommiin :x
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kyllä miten monia häiritsee se jos ihminen haluaa pukeutua rannalle miten haluaa. Valitettavasti tässä nähdään taas että ollaan Suomessa. Ulkomailla näkee jo enemmän brazilian / string mallisia alaosia kuin näitä ns tavis alaosia. Mielestäni usein string / Brazilian malli yksinkertaisesti näyttää paremmalta kuin tavallinen alaosa ja siitä syystä myös käytän kyseistä alaosaa. Harmi jos tämä ihmisiä näin paljon häiritsee ja jokainen pukeutukoot rannalle miten haluaa.
Nope. Olen eri mieltä. Jokaisen ei pidä pukeutua julkisella paikalla kuten haluaa. Kotipiha on eri asia. Toisten ihmisten kunnioitukseen kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon. En ole sitä mieltä, että itsekeskeisyys olisi hyve. Pukeutuminen on viesti. Mitä halutaan viestittää paljaalla pepulla ja rinnoilla?
Eihän nuo sen enempää paljasta kuin 2010-luvun narubikinit. Etu ja takapuolella oli pienenpienet kolmiot ja sivuilla vain narut, jotka solmittiin lantiolle. Kaikki käytti sellaisia. Itsekin taisin olla 13-vuotias kun hankin ensimmäiset eikä kukaan kommentoinut mitenkään. Välissä tässä oli toki peittävämpää muotia, mutta oikeastiko ihmiset näin lahjakkaasti unohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kyllä miten monia häiritsee se jos ihminen haluaa pukeutua rannalle miten haluaa. Valitettavasti tässä nähdään taas että ollaan Suomessa. Ulkomailla näkee jo enemmän brazilian / string mallisia alaosia kuin näitä ns tavis alaosia. Mielestäni usein string / Brazilian malli yksinkertaisesti näyttää paremmalta kuin tavallinen alaosa ja siitä syystä myös käytän kyseistä alaosaa. Harmi jos tämä ihmisiä näin paljon häiritsee ja jokainen pukeutukoot rannalle miten haluaa.
Mielensäpahoittajia aina löytyy. Kateutta sen täytyy olla koska mikään muu selitys ei anna järkevää motiivia toisten vaatetuksen tuomitsemiselle.
Siitä ei ole kysymys. Kaikki suomalaiset ovat tottuneet näkemään alastomuutta saunassa. Oletko koskaan kuullut sellaisia käsitteitä kuten vastuu ja toisten huomioon ottaminen? Itsekeskeiset ihmiset eivät ota muita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta totuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta totuus...
Ja vanhempi voi todeta neutraalisti, että ne on stringibikinit ja ne on aikuisilla muodissa nyt. Ei ne lapset järkyty pakaroiden näkemisestä. Onhan äidilläkin pakarat ja se on ihan tavallista ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyvät stringeissä lenkilläkin, meinasin pudottaa silmät päästäni, saahan sitä olla ala naturel.
Eisss... D:
Rannoilla ok, mutta ei todellakaan missään muualla. Paljaat pakarat EIVÄT KUULU KAUPUNKIYMPÄRISTÖÖN, esim kaduille tai puistoihin!!
Paljas iho, hui hirveää!
Kielletään kaikki!
Käytöstavat, hui hirveää!
Mikä erottaa ihmisen ja punapersepaviaanin? Ei mikään enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo sen enempää paljasta kuin 2010-luvun narubikinit. Etu ja takapuolella oli pienenpienet kolmiot ja sivuilla vain narut, jotka solmittiin lantiolle. Kaikki käytti sellaisia. Itsekin taisin olla 13-vuotias kun hankin ensimmäiset eikä kukaan kommentoinut mitenkään. Välissä tässä oli toki peittävämpää muotia, mutta oikeastiko ihmiset näin lahjakkaasti unohtaa?
Mammat esitelleet itse nuorina aikuisina 10 vuotta sitten hyvillä mielin, mutta nyt kun oma perse on levähtänyt niin johan siinä alkaa muidenkin perseet ahdistaa.
Kateus ja katkeruus kun itseään nuoremmat hyvässä kunnossa säilyneet lapsivapaat naiset ovat vielä 50v fittejä uimarannalla, elämä hymyilee, rahaa jne.....
Sitten huudellaan "vastuuta" yms. tekosyitä. Kukaan ei kuole alastomuidesta eikä kukaan ole uhri. Pelkkää feikki mielensäpahoitusta. Koska katkeruus.
Menkää Lähi-Itään jos naisten vapaa pukeutuminen ja naisten oikeudet ovat ongelma. Siellä ei ole siveysongelmia.
Jokainen saa pukeutua miten itse haluaa, kunhan ei ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta totuus...
Ja vanhempi voi todeta neutraalisti, että ne on stringibikinit ja ne on aikuisilla muodissa nyt. Ei ne lapset järkyty pakaroiden näkemisestä. Onhan äidilläkin pakarat ja se on ihan tavallista ihoa.
Tuolla sinun logiikallasi sadetakkimiehet saavat vilautella julkisesti, koska "luonnollisuus". Ja peniksen ihokin on "tavallista ihoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eisss... D:
Paljas iho, hui hirveää!
Kielletään kaikki!
Muiden huomioon ottaminen, hui hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta totuus...
Tuolla sinun logiikallasi sadetakkimiehet saavat vilautella julkisesti, koska "luonnollisuus". Ja peniksen ihokin on "tavallista ihoa".
Ei tietenkään, mutta harvemmin varmaan pakarassa kasvaa penis? Ei siis saa, eikä naisetkaan saa sukuelimiään tai peräaukkoaan vilautella. Mutta pakarat eivät ole sukuelin. Pakarat on ihan samaa ihoa kuin poskessakin. Ne pakarat näkyy myös tavallisista bikineistä. Onko sillä oikeasti väliä näkyykö sitä ihan samanlaista pakaran ihoa 5cm enemmän vai vähemmän? Vai onko yhtäkkiä shortsimallinen alaosa ainoa sallittu?
Kylläpäs palstan jämänaisia kiukuttaa, kun nuoret naiset pukeutuvat meille miehille nautinnollisella tavalla! :DDD
Olen vissiin sitten vähemmistöä kun mun käsitys on aina ollut se, että bikinien alaosan tarkoitus on peittää sukuelimet ja persvako, eikä kukaan voi loukkaantua jos nämä yksityiset osat eivät näy bikinien alta. Ja tämä on ollut mun ajatus jo ihan lapsena kun käytiin paljon ulkomailla rannoilla ja siellä näki monenlaisia bikineitä. Onko tää vaan joku suomijuttu, että uimarannallakin pitäisi olla kalsarimallisissa housuissa?
T. 25v nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen vissiin sitten vähemmistöä kun mun käsitys on aina ollut se, että bikinien alaosan tarkoitus on peittää sukuelimet ja persvako, eikä kukaan voi loukkaantua jos nämä yksityiset osat eivät näy bikinien alta. Ja tämä on ollut mun ajatus jo ihan lapsena kun käytiin paljon ulkomailla rannoilla ja siellä näki monenlaisia bikineitä. Onko tää vaan joku suomijuttu, että uimarannallakin pitäisi olla kalsarimallisissa housuissa?
T. 25v nainen
Menin muuten aina koulu-uinteihinkin narubikinit päällä yläasteikäisenä. En muista mitä muilla oli, mutta eipä tullut mieleenkään, että olisin tehnyt jotakin väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eisss... D:
Paljas iho, hui hirveää!
Kielletään kaikki!
Muiden huomioon ottaminen, hui hirveää.
On hyvin itsekästä vaatia muita elämään niin kuin itse haluaa, sen sijaan että antaisi jokaisen päättää itse. Muiden ihmisten pitää pyöriä oman pillin mukaan = itsekeskeisyyttä, kateutta jne...
Eisss... D: