Kuulin väitteen, että samat ihmiset juoksee lääkärissä/päivystyksessä
Itse uskon tähän. Viimeksi käynyt sairauden vuoksi julkisella 2015. Muuten vain työterveystarkastuksia, seulontoja ja hammaslääkäriä.
Kommentit (168)
No näin se on. Kun kyseistä työtä tekee ka joka päivä näitä näkee, niin totta se on. Sitten painuvat yksityiselle jossa lääkäri aloitta ab- kuurin virusperäiseem keuhkoputkentulehdukseen varuiksi. Tai sanoo, että aloita muutaman päivän kuluttua jos ei helpota. Ihminen tietty aloittaa srn heti.Jos ei aloittaisi niin asiakas olisi tyytymätön ja antaisi huonot arviot. Se laskisi lääkärin somessa näkyvää arviointia. Sitten antibiootin seurauksena alkaa pimpslooraa kutittaa tai tulee löysä kakka ja uutta soittoa tai käyntiä taas terveydenhuoltoon.
Tai sitten te ette tunnista sairauksia
- Minulla munasarjakysta oli muka stressiä
- Endometrioosi oli kymmenen vuotta stressiä
- Keuhkokuume oli siitepölyallergia
- Kilpirauhastulehdus oli alkoholismia
- Lapseni astma oli "lapset nyt aina sairastelee" aka äidin ylihuolehtivaisuutta
- Malmin sairaalassa minun selkämurtuma yritettiin hoitaa jumppaohjeilla ja enoni sydänkohtaus oli närästystä
2015 jälkeen olen varmaankin 30 kertaa joutunut ambulanssilla sairaalaan. Kolmesti ollut hyvin lähellä kuolemaa. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet keski-ikään tuntuu ehkä sille että pitää juosta lekurissa. Mutta vaivat ehtii ennen pahentua ennen kuin uskallat hoitaa edes kaksi ja loput on vielä hoitamatta, jalkakipukin vaivaa. Sanovat johonkin vääriäkin ideoita arvauskeskuksessa ja osa menee oikein. Mitä sitten jos joku tarvitsee erikoislääkäriä, lääkäriä tai hammaslääkäriä? Osaan toimenpiteistä ei voi edes mennä, on niin keskiaikaisella tavalla hoidettu ja joku osa ok.
Kyllä tosiaan kun tilanne alkaa olemaan se että on 3 tai useampi vaivaa päällä niin ajattelee että sama kun kuolis pois ja mitä sinne lekuriin enää.
Lääkärillä käyn kyllä muutaman kerran vuodessa koska sairaus tarvitsee lääkäriseurantaa eikä sitä tehdä työterveydessä. Mutta päivystyksessä viimeksi 5 vuotta sitten kun tämä sairaus iski niin pahasti että se tuli esiin.
Mutta varmaan on niitäkin jotka juoksee päivystyksessä kun ei tutkita kerrasta kunnolla ja saada diagnoosia. Ja onhan sitten myös niitä jotka juoksee siellä ihan pienestäkin vaivasta turhaan. Mutta jos jonot lääkärillle on muutaman kuukauden, niin ei siitä voi ihan hirveästi ketään syyyttääkään.
näille kuolemattomille kommentoijille tiedoksi että henkilölle joka joutuu ravaamaan lääkärissä niin sille ei kannata olla pätkääkään kateellinen! tuolla terveysasemalla ja lääkärissä käyminen vituttaa aivan helvetisti!
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Jostain lukenut, että 20% väestä kuluttaa soterahat. 80% hoitaa terveytensä muualla, kuten työterveys, vakuutukset yms.
Ja jatkuvasti lääkärissä ramppaavat vakuutusasiakkaat nostavat kaikkien vakutuusmaksuja.
Minkäs teet kun ei ole työterveyttä. Enkä näillä palkoilla lähde yksityiselle. Työ on kuluttavaa eli kaikenlaista kremppaa tulee, mutta työterveys kattaa ainoastaan työtapaturmat eli lakisääteisen minimin. Tämä ei ole ravintola-alalla mitenkään harvinaista.
Jotkut varmaan käy turhaankin. Vaikea sanoa kun ei tiedä aina toisten tapauksia tarkkaan. Mutta turha loukkaantua siitä väitteestä, että tuollaisia ei olisi?
Joskus voi olla, että eivöt itse tunnista tai tsjua, koska on tarve lääkärikäyntiin ja koska ei.
Itse en ole vienyt lasta enkä itseänikään koskaan turhaan.
Joillain oli niin kova tarve näpäyttää, että vissiin oli järjestänyt sairaaseen vainoon niin, että kun oli oikeasti tarve ei meinannut saada lääkärisikaa tai piti kuunnella jotain jäkätystä ka pompoteltiin edestakaisin?
Anna mä arvaan, joku oli siinä yhdessä törkykampsnjassa käyttänyt seuraavaa argumenttia:
Ei ymmärrä, että joillain on sairauksia ja tarve lääkäriin enemmän kun muilla? Vähättelee muiden vaivoja? Luulee että monet menevät turhaan lääkäriin ja päivystykseen?
Tuo kaikki oli bullshit ja kuului erääseen sairaaseen vainoon, jossa vuosikymmenten valheilla yritettiin maalata eräästä henkilö, jolla jotenkin täydin ymmärtämättömät ja ikävät mielipitert asioihin kuten, köyhyys, vähäosaisuus, sairaudet, epäonni. Mikä järkyttävintä rikoksin sabotoitiin tuollaista. Siis sairasta! Vaikka ei ollut tuollainen, hänen piti todistaakseen että ei ole tuollainen olla uhrin asemassa ja rikosten kohteena? Kyllä ihmiset on sitten sairaita.
Maailman tärkein vale, missä valheiden uhri joutui törkyrikosten uhriksi.
Ja mitä tulee siihen, että kyllä joskus käy vain niin, että joutuu useammin mennä päivystykseen tms.
No enpä tiedä, ehkä joskus, mitta silloin on jo monisairas.
Jos joku ajattelee että se, että jouduin itse menemään . erään silmävaivan takia monta kertaa lääkäriin sai ymmärtämään enemmän mitä se on jos joituu ravaamaan terveydenhuollossa ja päivystyksessä niin bullshit!
Mitä helvettiä yksi puhelimessa hyvin topakasti ohjeisti: Joo kyllä on päivystys asia. No en sitäepäillytkään, mitä tuo vtun ääliö ei tajunnut vissiin. Noudatim vasn kiltisti ohjeita ja soitin kun kuulemma piti ensin, Ri siitä haittaakaan ollut muuta kun tosiaan joituu kuuntelemaan vähön paskas.
Kaikki tuo sai ymmärtämään kuinka sairaita ihmisiä terveydenhuollossa on ja kuinka sieltäpäin tapahtuu rikoksiksi luettavia asioita, mitä moni ei uskoisi jos saisivat kuulla totuudet. Joillekin virallinen terveystoimi on kansalaisen opetus ja näpäytys teatteri laitos.
Yleensä sinne mennään sairauden tai jonkin vaivan takia. Hyvä että olet pysynyt terveenä eikä ole tarvinnut käydä. Kaikkea sitä jotkut pohtiikin.
Niin, yleensä terveet eivät tarvitse terveydenhuoltoa.
Sairaat ihmiset tarvitsevat usein enemmän hoitoa. Mulla oli aikanaan kaksi kissaa. Toisella oli jatkuvasti jotain kremppaa ja toinen kävi vain rokotuksissa. Ihan samaa hoitoa kissat saivat kotona ja samaa ruokaa söivät.
Itse uskon tähän. Viimeksi käynyt sairauden vuoksi julkisella 2015. Muuten vain työterveystarkastuksia, seulontoja ja hammaslääkäriä.
Pitäisikö sinut jättää hoitamatta sitten kun terveys pettää ja joudut itse käymään sillon tällön tarkkailussa???
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni ravasi yhteen aikaan oireidensa kanssa lääkärissä. Ei oikein haluttu tutkia mitään. Hän kuoli ja ruumiinavauksessa löydettiin syöpä.
Kai on itsestään selvää, että silloin kun henkilö on terve, erittäin harva ramppaa missään terveydenhoidon toiminnoissa ja vastaavasti kun henkilö on sairas, rampata saa jatkuvasti joko siksi, että yritetään hoitaa tai siksi, että oireista huolimatta ei yritetä edes tutkia.
Suurin osa on terveitä tai suhteellisen terveitä suurimman osan elämästään. Matemaattisestikin on aika väistämätöntä, että käynnit kasautuvat tietylle joukolle. Ymmärtänet tilanteen viimeistään jos sairastut esimerkiksi siihen syöpään (en toivo tätä mutta erittäin moni sen jossain vaiheessa elämäänsä saa).
Puhdas vale. Tuollaisessa tilanteessa ei tehdä ruumiinavausta.
Vierailija kirjoitti:
2015 jälkeen olen varmaankin 30 kertaa joutunut ambulanssilla sairaalaan. Kolmesti ollut hyvin lähellä kuolemaa. Sori siitä.
EiVITTUoot vammane!
Itse en ole tarvinnut lääkäriä viimeiseen 26 vuoteen muuhun kun neljään sektioon. Oitoja silmävaivoja ollut ja saman asian takia käynyt sbout 10 kertaa mutta tuotahan ei voida laittaa asiakkaan epäeduksi että on joitunut käymään 10 kertaa ja ei vieläkään selvinnyt ja parantunut. Kyseessä siis oikeasti vain ylsi kerta, koska samT oireet ja sama vaiva.
Suomen saastakasat e parempaan pysty. Mikä myötähäpeä Suomen terveydenhuollosta ja mitä idmissaastaa onkaan ne, jotka toimivat esim. . HUS:in toimipisteissä.
Anoppi lähtee heti päivystykseen, jos ei tehdä niinkuin se tahtoo. Ja kyllä ne siellä kaikki sydäntutkimukset aina tekee. Olen ollut siitä yllättynyt.
2-tyypin diabetes on tyypillinen sairaus mikä kuormittaa terveydenhuoltoa eikä vähiten siksi, että sitä potevat eivät välitä hoitaa omaa osuuttaan sairautensa hoidossa kuten esimerkiksi eivät noudata saamiaan ohjeita ruokavalion suhteen. On muitakin ihan yleisiäkin sairauksia, jotka pysyisivät paremmin kurissa jos potilaat noudattaisivat paremmin saamiaan ohjeita ja muuttaisivat elintapojaan jolloin voisivat paremmin eikä sairaus kenties pahenisi eikä myöskään tarvittaisi niin usein lääkärissä käyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EiVITTUoot vammane!
Jaahas ja itse et ole kun tälläisiä kommentteja kirjoittelet?
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes on tyypillinen sairaus mikä kuormittaa terveydenhuoltoa eikä vähiten siksi, että sitä potevat eivät välitä hoitaa omaa osuuttaan sairautensa hoidossa kuten esimerkiksi eivät noudata saamiaan ohjeita ruokavalion suhteen. On muitakin ihan yleisiäkin sairauksia, jotka pysyisivät paremmin kurissa jos potilaat noudattaisivat paremmin saamiaan ohjeita ja muuttaisivat elintapojaan jolloin voisivat paremmin eikä sairaus kenties pahenisi eikä myöskään tarvittaisi niin usein lääkärissä käyntejä.
Terveydenhuoltoa kuormittaa suunnattomasti se, että sairauksia ei tunnisteta. Asiakas joutuu tulemaan uudestaan ja uudestaan saamatta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni ravasi yhteen aikaan oireidensa kanssa lääkärissä. Ei oikein haluttu tutkia mitään. Hän kuoli ja ruumiinavauksessa löydettiin syöpä.
Kai on itsestään selvää, että silloin kun henkilö on terve, erittäin harva ramppaa missään terveydenhoidon toiminnoissa ja vastaavasti kun henkilö on sairas, rampata saa jatkuvasti joko siksi, että yritetään hoitaa tai siksi, että oireista huolimatta ei yritetä edes tutkia.
Suurin osa on terveitä tai suhteellisen terveitä suurimman osan elämästään. Matemaattisestikin on aika väistämätöntä, että käynnit kasautuvat tietylle joukolle. Ymmärtänet tilanteen viimeistään jos sairastut esimerkiksi siihen syöpään (en toivo tätä mutta erittäin moni sen jossain vaiheessa elämäänsä saa).
Puhdas vale. Tuollaisessa tilanteessa ei tehdä ruumiinavausta.
Älä höpötä. Jos henkilö on kuollut yksin kotonaan ilman selkeää syytä, ruumiinavaus kyllä tehdään kuolinsyyn selvittämiseksi.
8 vuotta sitten käynyt terveyskeskuksessa viimeksi (olen yli 50). Tänään soitin ja yllätyin kun soitettiin tunnin sisällä takaisin (Hki). No aika on sitten joskus 3 kk sisällä toivottavasti, mutta kiireellisestä asiasta ei ollutkaan kyse.