Kuulin väitteen, että samat ihmiset juoksee lääkärissä/päivystyksessä
Itse uskon tähän. Viimeksi käynyt sairauden vuoksi julkisella 2015. Muuten vain työterveystarkastuksia, seulontoja ja hammaslääkäriä.
Kommentit (168)
KOSKA LÄÄKÄRIT KÄSKEE SYÖMÄÄN BURANAA JA TULEMAAN TAKAISIN JOS EI HELPOTA.
Olin kuin ap noin 30-vuotiaaksi. Sen jälkeen helvetillinen raskaus ja sektio sekä 3 eri syöpää. Sori. Enkä ole edes 45 täyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on joku sairaus niin luonnollisesti joutuu käymään useammin. Minä olen käynyt tänä vuonna 5 kertaa saman vaivan takia.
Jos on semmoinen sairaus että pystyy omin avuin mennä päivystykseen, niin sitten voi odottaa myös lääkärin aikaa eikä turhaan ruuhkauttaa päivystystä.
Mahtavia nämä palstan besserwisserit; luulevat olevansa vielä kuolemattomia 😬 terv kroonisesti sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on joku sairaus niin luonnollisesti joutuu käymään useammin. Minä olen käynyt tänä vuonna 5 kertaa saman vaivan takia.
Jos on semmoinen sairaus että pystyy omin avuin mennä päivystykseen, niin sitten voi odottaa myös lääkärin aikaa eikä turhaan ruuhkauttaa päivystystä.
Ai kun mulla tuli kerran yhtäkkinen silmätulehdus, niin kauanko olisi pitänyt odottaa?
Siihen silmään laitettiin sellaista kirkkaan keltaista väriainetta joka värjäsi koko silmän. Sain antibiootti rasvaa siihen jota piti laittaa 5x päivässä. Kyllä se lopulta ohi sitten meni reilussa viikossa. Jumalaton särkykin lakkasi jossain vaiheessa.
Eli kun pääsin taksilla sinne päivystykseen, niin olis pitänyt odottaa mahdollista terkka-aikaa sen silmäsäryn kanssa. En pystynyt myöskään pitämään auki sitä.
Samat naamat valloittaa terveyskeskuksen ja päivystyksen, muut käännytetään kummastakin ulos. Hyvällä tuurilla sain TK ajan ja kyllä siellä yks mummeli kehui kuinka käy joka kuukausi siellä oleilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kuin ap noin 30-vuotiaaksi. Sen jälkeen helvetillinen raskaus ja sektio sekä 3 eri syöpää. Sori. Enkä ole edes 45 täyttänyt.
No et kai nyt syöpien takia päivystyksessä istunut yhtenään ? Minun täti on just näitä aina päivystykseen menossa, kyllä jopa poskiontelotulehduksen takia ambulanssilla kun "ei pysynyt" pystyssä
Kyllä löytyy näitä elämäntapasaikuttajia sitä on turha kieltää nähty on,9 pikku niiskaus nenästä niin äkkiä vastaanotolle.
Sairastanut lyhyen ajan sisään:
- Borrelioosi
- Kolme kylkiluuta murtui, kun kaaduin
- Poskiontelotulehdus
- Työtapaturman seurauksena tinnitus
- Mykoplasma
- Keuhkokuume
Kummasti sitä ravaamista on kertynyt
Vierailija kirjoitti:
Juu juu tottakai 🤦🏻
Minulla on keuhkoödeema, sydämen vajaatoiminta, diabetes, psoriasis sen kaikissa muodoissa(paksutäplä-, taive ja nivelpsori). Lisäksi silmissä glaukooma. Toisessa silmässä putkinäkö, mutta toinen onneksi parempi. Olen joutunut käymään "miljoona triljoona" kertaa lääkärissä ja ollut sairaalassa. Aina olen saanut upeaa, asiantuntevaa palvelua niin lääkäreiltä, sairaanhoitajilta kuin muultakin henkilökunnalta. Näillä jutuilla mennään, mutta joka aamu herään uteliaana päivään, mitä kivaa voi tapahtua.
Viihdetaiteilija Jukka Virtanen oli todennut jo vanhuksena, että kun aamulla herää ja mikään paikka ei ole kipeä, on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
No sori. Itsellä vakava krooninen, loppuelämän sairaus joka vaatii seurantaa, lääkärissä käyntiä, tiheitä labroja, hoitokeskuskäyntejä ja osastolla oloa enemmän kun itse haluaisin. Perusterve ollut 46 vuotta ja sitten osui kerralla ja kunnolla paska tuulettimeen.
moni kommentoja unohtaa sen että se oma terveys voi joskus pettää eikä olla enää parhaassa terveydessä. Sitten kun tulee jotain niin loppuu palstalla huutelut.
Kun tulet keski-ikään tuntuu ehkä sille että pitää juosta lekurissa. Mutta vaivat ehtii ennen pahentua ennen kuin uskallat hoitaa edes kaksi ja loput on vielä hoitamatta, jalkakipukin vaivaa. Sanovat johonkin vääriäkin ideoita arvauskeskuksessa ja osa menee oikein. Mitä sitten jos joku tarvitsee erikoislääkäriä, lääkäriä tai hammaslääkäriä? Osaan toimenpiteistä ei voi edes mennä, on niin keskiaikaisella tavalla hoidettu ja joku osa ok.
Näin on. Ja moni ei omaa edes mitään perussairautta. Uusavuttomuus, elämänhallinta tai sen puute, tyytymättömyys omaan elämään, some. Sairauksien pelko on suurta, terveet nuoret vaativat erikoislabroja joista lukeneet somesta jne. Jos lääkäri sanoo ettei labroissa ole poikkeavaa eikä perusterveeltä 23- vuotiaalta nyt aleta mitään hivenainemittauksia tekemään, niin reklamoidaan ja kuormitetaam sitäkin kautta terveyspalveluita. Kaikki nuoret ovat väsyneitä ja kun todetaan ettei fyysistä syytä nyt löydy niin alkaa uusi tutkimusralli. Add, adhd, nepsyjutut jne ....
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Työkavereista löytyy perheen äitejä jotka vie lapset pienestä nuhasta lääkäriin ja sitten valittaa kun lääkäri ei määrännyt antibioottikuuria.
No mä tunnen aikuisia jotka pienestä nuhasta menevät lääkäriin ja valittavat kun eivät saaneet antibioottia. Tai yhden päivän mahakipeä niin heti lääkäriin jne.
Viimeksi käynyt lääkärin vastaanotolla 2005, murtuneen sormen takia, eli empä kovin rasita sitä tervespalvelu juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Työkavereista löytyy perheen äitejä jotka vie lapset pienestä nuhasta lääkäriin ja sitten valittaa kun lääkäri ei määrännyt antibioottikuuria.
No mä tunnen aikuisia jotka pienestä nuhasta menevät lääkäriin ja valittavat kun eivät saaneet antibioottia. Tai yhden päivän mahakipeä niin heti lääkäriin jne.
No näin se on. Kun kyseistä työtä tekee ka joka päivä näitä näkee, niin totta se on. Sitten painuvat yksityiselle jossa lääkäri aloitta ab- kuurin virusperäiseem keuhkoputkentulehdukseen varuiksi. Tai sanoo, että aloita muutaman päivän kuluttua jos ei helpota. Ihminen tietty aloittaa srn heti.Jos ei aloittaisi niin asiakas olisi tyytymätön ja antaisi huonot arviot. Se laskisi lääkärin somessa näkyvää arviointia. Sitten antibiootin seurauksena alkaa pimpslooraa kutittaa tai tulee löysä kakka ja uutta soittoa tai käyntiä taas terveydenhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi käynyt lääkärin vastaanotolla 2005, murtuneen sormen takia, eli empä kovin rasita sitä tervespalvelu juttua.
Tässä taas yx ikinuori & kuolematon 😳
Minä olen käynyt mm. aivoaneurysmaleikkauksen ja parantumattoman syövän vuoksi.
Pidetään peukkuja, että sinullakin tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoiltaan mennyt raaja esimerkiksi? Kylläpä tekee hyvää odotella sen kanssa.
Sukulaiseni ravasi yhteen aikaan oireidensa kanssa lääkärissä. Ei oikein haluttu tutkia mitään. Hän kuoli ja ruumiinavauksessa löydettiin syöpä.
Kai on itsestään selvää, että silloin kun henkilö on terve, erittäin harva ramppaa missään terveydenhoidon toiminnoissa ja vastaavasti kun henkilö on sairas, rampata saa jatkuvasti joko siksi, että yritetään hoitaa tai siksi, että oireista huolimatta ei yritetä edes tutkia.
Suurin osa on terveitä tai suhteellisen terveitä suurimman osan elämästään. Matemaattisestikin on aika väistämätöntä, että käynnit kasautuvat tietylle joukolle. Ymmärtänet tilanteen viimeistään jos sairastut esimerkiksi siihen syöpään (en toivo tätä mutta erittäin moni sen jossain vaiheessa elämäänsä saa).