Tekisitkö tässä tilanteessa lasun ?
Tunnen yhden yksinhuoltaja äidin jolla kaksi pientä lasta. Äiti on usein todella sekaisin ja erittäin pahasti harhainen. Lähettelee outoja viestejä milloin kenellekin. Välillä tuntuu siltä ettei äiti ole siinä kunnossa että pystyy huolehtimaan kahdesta lapsestaan. Olen erityisen surullinen tästä mutta se käytös on todella pelottavaa jopa meitä muita kohtaan. Keksii mitä ihmeellisimpiä tarinoita meistä muista eikä niissä tarinoissa ole päätä eikä häntää. Toivoisin todella että tämä äiti saisi apua itselleen.
Kommentit (38)
Lasullekin pitää pystyä antamaan konkreettista näyttöä lasten huonosta kohtelusta. En ihan kirjoituksesi perusteella saanut kiinni, mikä yhteys äidin viesteillä on lasten pahoinvointiin.
Eikö voisi estää äitiä somessa ja pysyä kaukana. Tietysti lasten isältä voi kysyä mikä homma on, jos epäilee huumeita tai alkoholia tms.
No jos on oikeasti psykoosi päällä..
Kyllä. Kyllä ainakin harkitsisin. - Ihan vain itsekkäästä syystä tekisin. Ei tarvitsisi myöhemmin ajatella, että miksi en tehnyt mitään. vaikka mieltä painoi huoli, että kaikki ei mahd. ole kunnossa. Ja koska itselläni olisi taitoa tai kykyä miten itse voisin auttaa lasten äitiä saati lapsia muutoin tällaisessa tilanteessa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Lasullekin pitää pystyä antamaan konkreettista näyttöä lasten huonosta kohtelusta. En ihan kirjoituksesi perusteella saanut kiinni, mikä yhteys äidin viesteillä on lasten pahoinvointiin.
Epäilen vahvasti että äidillä on jonkin sortin skitsofrenia. Keksii outoja nimiä ja henkilöitä joita ei edes ole olemassa. Kertoo omia kuvitelmiaa muista kaikille mitkä ei pidä paikkaansa. Sekava käytökseltään.
En, ei kuulu mulle toisten sekoilut.
Ehdottomasti, kun huoli on herännyt. Miksi et tekisi?
T: 15 vuotta lastensuojelussa työskennellyt
Äidillä on kuitenkin vuoden ikäinen vauva ja toinen 1 luokalla.
Vaikka ihmisellä olisi mikä ongelma, ei ole reilua jakaa liian henkilökohtaisia tietoja tänne keskustelupalstalle. Esim. noi lasten tarkat iät voi olla tunnistettavia.
Tässä tapauksessa huoli saattaa olla aiheellinen. Monesti ei ole.
Skitsofreniaankin on lääkkeet. Moni voi elää niiden avulla tasapainoista elämää.
Tuo on huono, ettei isä ole mukana kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on huono, ettei isä ole mukana kuvioissa.
Niin kyllä on. Isää kiinnostaa enemmän päihteet kun omien lapsien hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Hieman yleistäen sanoisin, että jos vanhemmalla on oma elämänsä kunnossa ja hän voi hyvin (, ainkin suurimmilta osin), niin lapsellakin silloin hyvä ja turvallinen olla. Lapsen tehtävä ei ole kuitenkaan näin nuorena voi olla vanhempansa lääkäri tai hoitaja. Ts. tässä Ap:n kuvaamassa tilnateessa lastensuojeluilmoituksen perusteeksi riittää se, että Ap on havaiinut, että lapsen äiti ei ehkä ole psyykkeeltään kunnossa, jonka johdosta hän epäilee, että äidin psyykkinen tila saattaa vaikuttaa joko suoraan tai epäsuoraan negatiivisesti (haitallisesti) lapsiin. AP:n ei tarvitse ryhtyä salapoliisiksim joka etsisi tarkempaa konkreettista näyttöä siitä millä tavoin hän edellä kertomansa lisäksi kokee huolta lapsien hyvinvoinnista.
Uskovainen mies
Ohis. Olen ollut laittavinani merkille, että aina kun joku ottaa täällä puheeksi, että pitäsikö hänen tai jnkun muu tehdä lastensuojeluilmoitus tai muulla tavoin tuo esiin että kaipaa / tovooo lastensuojeluviranomaisilta toimia niin jostain syystä lähes aina rientää joku alapeukuttamaan.
Teitkö?
Jos et tehnyt, niin ei taida kovin suuri huoli olla vaan pikemminkin tarve kostaa se että toinen puhuu sinusta joko totuuksia tai sitten p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö?
Jos et tehnyt, niin ei taida kovin suuri huoli olla vaan pikemminkin tarve kostaa se että toinen puhuu sinusta joko totuuksia tai sitten p*skaa.
Joo tein. Netin kautta ja omalla nimellä. En tehnyt nimettömänä koska olen hänen ystävänsä ja varmaan ymmärtää tilanteen miksi tein.
Vierailija kirjoitti:
On mulla jonkun verran. Olen muustakin huolissani, kun ovat aina somessa.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla jonkun verran. Olen muustakin huolissani, kun ovat aina somessa.
AP.
Et ole kyllä oikea ap.
en