Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin väitteen, että samat ihmiset juoksee lääkärissä/päivystyksessä

Vierailija
18.07.2025 |

Itse uskon tähän. Viimeksi käynyt sairauden vuoksi julkisella 2015. Muuten vain työterveystarkastuksia, seulontoja ja hammaslääkäriä.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä ainakin tarvitsisit psykiatrista apua itsellesi. Onko paha olo?

Justiinsa. Kenelläköhän se paha olo on?

Turpa kii vammane!

No nyt on kovaa settiä, nii. Oikeen vammane. Huu, nyt pelottaa. 

Vierailija
82/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä ainakin tarvitsisit psykiatrista apua itsellesi. Onko paha olo?

Justiinsa. Kenelläköhän se paha olo on?

Tämän palstan lainauksilla on ainakin paha olo kun ne ei toimi ja jättää osan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se on arvauskeskus mistä saa lukemattomia eri arvausdiagnosointeja lukemattomien (turhien) käyntien vuoksi -kunnes oikean syyn löytää yksityislääkäri.Siksi siellä joutuu käymään .

Anteeksi vaan, kokoomustrolli, mutta yksityislääkäreiltä ei saa vaikeampia diagnooseja. Tavanomaisia saa, mutta ei mitenkään sen paremmalla osumaprosentilla kuin julkisesta terveydenhuollosta - jos kyse yleislääkäristä. 

Erikoislääkärit taas, no taas kerran perusteellisemman diagnoosit edellyttää tutkimuksia, joista valtaosa on mahdollisia vain julkisissa sairaaloissa. 

Tavanomaiset asiat - räkätaudit, korvatulehdukset ym. hoituu julkisella yleislääkärillä oikein hyvin. 

Erikoisemmat jutut ei. 

Vierailija
84/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi esimerkki kuluneelta kahdelta viikolta tk käynneistäni.

Menin klo 14 hakemaan lähetettä verikokeisiin. Puhelimella ei voinut asioida koska oli suljettu heinäkuuksi. Hoitajan vastaanotolle ei päässyt, oli suljettu etuajassa, netissä ei mitään mainintaa tästä.

Seuraavana päivänä uudelleen, hoitaja sanoi tekevänsä lähetteen. Parin päivän päästä verikokeisiin vain todetakseni että väärät kokeet kirjattu.

Seuraavana päivänä uudelleen hoitajalle joka sanoo että ei voi tehdä lähetettä vaan laittaa toiselle hoitajalle. Eli viisi erillistä käyntiä yhden simppelin lähetteen vuoksi.

Ja vielä joku ihmettelee MIKSI joku jatkuvasti joutuu käymään terveyskeskuksessa. Lääkärikäynneistä en edes jaksa aloittaa kun kohta alkaa kahdeksas vuosi oireiden selvittämisessä. Meillä on todella TODELLA huono lääkärien ja hoitajien osaamistaso. Lisäksi vielä kun ei heitä juuri edes kiinnosta tehdä työtä josta heille palkkaa maksetaan.

Vierailija
85/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 58 enkä ole ikinä käynyt julkisella paitsi hammaslääkärissä. Jollain voi tietysti olla ihan huonoa tuuria mutta oon varma että suurin osa pysyisi perusterveinä eläkeikään asti jos omaisi hyvät elämäntavat(ruokavalio, liikunta lepo alkoholia kohtuudella tupakkaa ei ylipainoa ei)

Vierailija
86/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on. Siihen on toki monia syitä. Osalla ongelman on psyykkisiä, johon eivät saa heille riittävää tukea ja vaivoja somatisoidaan. Osa taas on niin kipeitä, että joutuvat käymään usein siksi. Joka tapauksessa meidän järjestelmä vuotaa, että tarvitsee käydä jatkuvasti päivystyksessä. 

Ja moni valittaa turhasta ja juoksee lääkärissä mitättömien asioiden takia tai vaan hakemassa juttuseuraa. 

Vierailija
87/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, kun iltapaskat tuuttaavat päivästä toiseen näitä: Sairastatko sinäkin tietämättäsi sitätätätota! Salakavala sairaus vaivaa tuhansia ihmisiä! Jne... 

Totta. Itsekin lankesin siihen kun olin oireiden perusteella varma että minulla on suolistosyöpä. Pääsin tähystykseen kun joku arvo oli kuusinkertainen normaaliin verrattuna,mutta tähystyksessä ei näkynyt mitään. Tosin tähystys oli vasta puolen vuoden päästä oireiden alettua. Enää en lue niitä juttuja. Niiden perusteella minun ei pitäisi olla edes elossa enää.

Vierailija
88/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin klo 14 hakemaan lähetettä verikokeisiin. Puhelimella ei voinut asioida koska oli suljettu heinäkuuksi. Hoitajan vastaanotolle ei päässyt, oli suljettu etuajassa, netissä ei mitään mainintaa tästä.

Seuraavana päivänä uudelleen, hoitaja sanoi tekevänsä lähetteen. Parin päivän päästä verikokeisiin vain todetakseni että väärät kokeet kirjattu.

Seuraavana päivänä uudelleen hoitajalle joka sanoo että ei voi tehdä lähetettä vaan laittaa toiselle hoitajalle. Eli viisi erillistä käyntiä yhden simppelin lähetteen vuoksi.

Ja vielä joku ihmettelee MIKSI joku jatkuvasti joutuu käymään terveyskeskuksessa. Lääkärikäynneistä en edes jaksa aloittaa kun kohta alkaa kahdeksas vuosi oireiden selvittämisessä. Meillä on todella TODELLA huono lääkärien ja hoitajien osaamistaso. Lisäksi vielä kun ei heitä juuri edes kiinnosta tehdä työt

Minulta meni KAHDEKSAN KUUKAUTTA saada oikea kilpirauhaslääke-resepti.

Nyt Maisassa on minulle ukaasimaiset ohjeet annostella lääke oikein - vaikka he eivät osanneet annostusta hahmottaa, minä osasin.

Vierailija
89/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen laatu on niin surkea, että pitää käydä monta kertaa ennen kuin asia hoidetaan. Valitettavasti. Jos hoidettaisiin kerralla kuntoon, niin ei tarvitsisi mennä jatkuvasti uudelleen. Ei sinne päivystykseen kukaan huvikseen mene. Hinta on noin 66 euroa /käynti, eli kalliiksi tulee.

Ole onnellinen, jos saat elää niin terveenä, että et palveluita tarvitse. Osa on syntymästään asti sairaita tai sairastuu jo ennen täysi-ikäisyyttä. Valitettavasti myös osa tästä on terveydenhoidon syytä. Hoitovirheitä on uskomattoman paljon. Millään muulla alalla ei siedettäisi niin isoa virheprosenttia kuin terveydenhuollossa. 

Vierailija
90/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä. Työkavereista löytyy perheen äitejä jotka vie lapset pienestä nuhasta lääkäriin ja sitten valittaa kun lääkäri ei määrännyt antibioottikuuria. 

Mitä muuta ne työkaverisi voi tehdä, jos työnantaja vaatii sairaustodistuksen, muutenhan se on 3 luvattoman poissaolo päivän jälkeen irtisanomisperuste.  Ja miksi juuri äidit vie lapset lääkäriin, missä lapsen isät. 

Vierailija
91/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaavat huomiota.

Vierailija
92/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tk.ssa pääse edes lääkärin puheille. Hevosenpuolikkaat pitää huolen siitä.

93/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen eläkeläisiä jotka ramppaavat jatkuvasti terveyskeskuksessa millon mistäkin vaivasta.

osa on jonossa kaihi ja tekonivel leikkaukseen.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
94/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 58 enkä ole ikinä käynyt julkisella paitsi hammaslääkärissä. Jollain voi tietysti olla ihan huonoa tuuria mutta oon varma että suurin osa pysyisi perusterveinä eläkeikään asti jos omaisi hyvät elämäntavat(ruokavalio, liikunta lepo alkoholia kohtuudella tupakkaa ei ylipainoa ei)

Paljon liikkuvalle myös sattuu ja tapahtuu enemmän kuin kotona makaavalle. Omassa perheessä parin viime vuoden aikana mm. kyynpurema, puutiaisaivokuume, lasketteluonnettomuudessa murtunut jalka ja pahalaatuisen luomen poisto jotka kaikki hoidettu julkisella. 

Vierailija
95/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on joku sairaus niin luonnollisesti joutuu käymään useammin. Minä olen käynyt tänä vuonna 5 kertaa saman vaivan takia. 

Jos on semmoinen sairaus että pystyy omin avuin mennä päivystykseen, niin sitten voi odottaa myös lääkärin aikaa eikä turhaan ruuhkauttaa päivystystä.

No ei todellakaan. Eihän sitä tiedä mikä on vikana ja sitä pinnistää viimeiset voimansa päästäkseen päivystykseen. 

Itse lähdin vähän aikaa sitten outojen selkäkipujen takia päivystykseen. Puhelimessa olivat terveysasemalle käskeneet vaan olla kotona, ja juoda vettä, koska "virtsatievaivaahan se vaan on". Päivistyksessä sitten kävi ilmi että vakava sairaus ja jouduin jäämään sairaalaan leikkaukseen. 

Ja samat vaivat olleet jo usean vuoden ajan ja aina "hoidettu" väheksyen "vain virtsavaivoina". 

Kun ei tutkita kunnolla alussa, sitten tulee niitä käyntejä tulee aina siihen asti kun vihdoin tutkivat ja hoitavat vaivan. 

Vierailija
96/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä joku ihmettelee MIKSI joku jatkuvasti joutuu käymään terveyskeskuksessa. Lääkärikäynneistä en edes jaksa aloittaa kun kohta alkaa kahdeksas vuosi oireiden selvittämisessä. Meillä on todella TODELLA huono lääkärien ja hoitajien osaamistaso. Lisäksi vi

Ja minulla 25 vuotta saada ylipäätään joku lääkäri uskomaan että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Viitisen vuotta valittelin verenpainetta ennen kuin lääkkeen sain. Tarvittiin ulkolainen lääkäri kirjoittamaan resepti. Suomalaisia se ei kiinnostanut. Tämä lääkäri kysyi hämillään "miksi sitä ei ole aiemmin aloitettu?". En osannut vastata. 

Vierailija
97/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaavat huomiota.

Kukaan ihminen ei mene terveyskeskukseen huomion tai juttuseuran vuoksi! Sitä saa muualtakin, ja paljon ystävällisempää ja asiallisempaa. Kuka muka haluaa asiasta tehden mennä kuuntelemaan kettuilua?

Vierailija
98/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä joku ihmettelee MIKSI joku jatkuvasti joutuu käymään terveyskeskuksessa. Lääkärikäynneistä en edes jaksa aloittaa kun kohta alkaa kahdeksas vuosi oireiden selvittämisessä. Meillä on todella TODELLA huon

Minulta on poistettu kilpirauhanen.

ensin en meinannut saada lääkereseptiä uusittua ollenkaan.

sitten sain viidesosan verran päiväannoksella reseptin, jolla olisin ennen pitkää kuollut vaivaamasta terveyskeskusta.

sitä sitten veivattiin ja jankutettiin miten käypä hoidon mukaan pitää aktivoida kilpirauhasta, jota minulla ei siis ole.

ja kaikki olemattomalla suomen kirlellä niin että meinasi järki lähteä kun selitin asiaa kymmeniä kertoja sinne.

Vierailija
99/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä nyt kumoan sun "teoriasi". Olen elänyt todella terveellisesti, ei alkoa, ei tupakkaa, liikuntaa, terve ruokavalio, ei lihaa, jne... JA SILTI useampi pitkäaikaisairaus on.

Reumaattisia diagnooseja on 2, sappikivitauti, ihopsoriaasi, skolioosi, useampi selkävamma, imusuonivaurio ja niin poispäin. 

Vierailija
100/168 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ihminen ei mene terveyskeskukseen huomion tai juttuseuran vuoksi! Sitä saa muualtakin, ja paljon ystävällisempää ja asiallisempaa. Kuka muka haluaa asiasta tehden mennä kuuntelemaan kettuilua?"

Päivystyksestä saa naljailua hintaan 66 euroa / 10 minuuttia. Ostaisitko? Luuletko, että joku muu ostaa? Nykyään kukaan ei mene päivystykseen ellei ole aivan pakko. On sen verran ärsyttävä paikka, että kaikki eivät mene edes silloin kuin olisi pakko mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän