Kuulin väitteen, että samat ihmiset juoksee lääkärissä/päivystyksessä
Itse uskon tähän. Viimeksi käynyt sairauden vuoksi julkisella 2015. Muuten vain työterveystarkastuksia, seulontoja ja hammaslääkäriä.
Kommentit (168)
Pareton periaate. Suurin osa asioista (80 %) johtuu pienestä osasta syitä (20 %). Eli mitätön osuus työllistää terveydenhoitoa runsaasti. Ja onhan se muutenkin sotealalla ja missä vaan.
20%ihmisistä käyttää 80%palveluista
Vierailija kirjoitti:
No jos on joku sairaus niin luonnollisesti joutuu käymään useammin. Minä olen käynyt tänä vuonna 5 kertaa saman vaivan takia.
Jos on semmoinen sairaus että pystyy omin avuin mennä päivystykseen, niin sitten voi odottaa myös lääkärin aikaa eikä turhaan ruuhkauttaa päivystystä.
No sori. Itsellä vakava krooninen, loppuelämän sairaus joka vaatii seurantaa, lääkärissä käyntiä, tiheitä labroja, hoitokeskuskäyntejä ja osastolla oloa enemmän kun itse haluaisin. Perusterve ollut 46 vuotta ja sitten osui kerralla ja kunnolla paska tuulettimeen.
Valitettavasti näin on. Siihen on toki monia syitä. Osalla ongelman on psyykkisiä, johon eivät saa heille riittävää tukea ja vaivoja somatisoidaan. Osa taas on niin kipeitä, että joutuvat käymään usein siksi. Joka tapauksessa meidän järjestelmä vuotaa, että tarvitsee käydä jatkuvasti päivystyksessä.
Itse kuulin väitteen, että liikkeellä on runsaasti perättömiä väitteitä.
Saikun hakijat, lääkkeiden väärinkäyttäjät, mummot, lasten räkätaudit ja korvatulehdukset.
Minä juoksin tänä kesänä terveyskeskuksessa useamman kerran viikossa.
Keuhkokuume.
Hulluinta oli se että vikassa keuhkokuvassa ilmeni että minulla on ollut murtuma alaselässä. En tiennyt siitä mitään aiemmin.
Naiset käyvät lääkärillä katkenneen kynnenkin takia. Elävät pitkään ja kuluttavat palveluja. Myös ulkkarit käyttävät paljon resursseja.
Näin se on. Jostain lukenut, että 20% väestä kuluttaa soterahat. 80% hoitaa terveytensä muualla, kuten työterveys, vakuutukset yms.
Ja jatkuvasti lääkärissä ramppaavat vakuutusasiakkaat nostavat kaikkien vakutuusmaksuja.
Eivät saa apua ja siksi pitää mennä uudelleen.
Ei ihme, kun iltapaskat tuuttaavat päivästä toiseen näitä: Sairastatko sinäkin tietämättäsi sitätätätota! Salakavala sairaus vaivaa tuhansia ihmisiä! Jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on joku sairaus niin luonnollisesti joutuu käymään useammin. Minä olen käynyt tänä vuonna 5 kertaa saman vaivan takia.
Jos on semmoinen sairaus että pystyy omin avuin mennä päivystykseen, niin sitten voi odottaa myös lääkärin aikaa eikä turhaan ruuhkauttaa päivystystä.
Jaa vai niin. Mä menin taksilla päivystykseen. Borrelioosi ja useita viikkoja osastolla.
Menin kävellen päivystykseen, kaaduin pyörällä lähellä sairaalaa,käsi murtui.
Onhan näitä. Työkavereista löytyy perheen äitejä jotka vie lapset pienestä nuhasta lääkäriin ja sitten valittaa kun lääkäri ei määrännyt antibioottikuuria.
Ei minunkaan tarvinnut lääkärissä käydä koskaan kunnes jossain vaiheessa sitä vaivaa vaan alkoi vuosittain merkillisesti pukkaamaan, epäilen liittyvän vanhenemiseen.
Sairastin 1,5 kuukautta keuhkokuumetta. En joutunut sairaalaan, mutta terveyskeskus seurasi kuntoani.
Kaksi kertaa kävin myös päivystyksessä pahenevien oireiden takia.
Omin avuin sinne menin niin, että mies heitti oven eteen ja minä raahauduin sinne oven taa. Jos ei olisi mies ollut lomalla, en varmaan olisi voinut olla edes kotihoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Työkavereista löytyy perheen äitejä jotka vie lapset pienestä nuhasta lääkäriin ja sitten valittaa kun lääkäri ei määrännyt antibioottikuuria.
Mä kävin 2-3kk aikana varmaan 10 kertaa lapsen kanssa lääkärissä kun kuume,nuha,korvatulehdus kierre ei vaan loppunut ja siinä vaiheessa jo itkin, et tehdään jotain et tää loppuu kun kumpikaan meistä ei ole pitkään aikaan nukkunut hyvin ja jaksaminen koetuksella. Sit sai antibioottia ja oi että olikin kohta hymyilevä taapero ja kumpikin sai vihdoin nukuttua ja oireet parani. Jos taaperon ilmettä osasi lukea niin se sano: äiti eikö tää koskaan lopu!
Itsekin juoksin vähän väliä ja välillä jouduin tilaamaan ambulanssinkin, kun pahojen oireiden syy ei selvinnyt. Lopulta se selvisi ja sain hoitoa. Nykyään joudun käymään kontrollissa 36 kk välein, koska minulla on parantumaton sairaus. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin juoksin vähän väliä ja välillä jouduin tilaamaan ambulanssinkin, kun pahojen oireiden syy ei selvinnyt. Lopulta se selvisi ja sain hoitoa. Nykyään joudun käymään kontrollissa 36 kk välein, koska minulla on parantumaton sairaus. Sori siitä.
3-6 kk välein, tämä sivusto ei näemmä ymmärrä pidempää viivaa.