Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toivovatko duunarivanhemmat, että heidän lapsistaan tulee duunareita?

Vierailija
17.07.2025 |

Otsikossa kysymys

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa huokaissut helpotuksesta etteivät lapseni oli akateemisia. 

Vierailija
2/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon onnellisia ja työssäkäyviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vanhemmat toivovat, että lapset tulevat toimeen omillaan ja ovat elämäänsä tyytyväisiä, ihan omasta koulutuksesta riippumatta. Eikä se ole mitenkään muuttunut, vaikka oma elämäntilanne on lasten kasvaessa muuttunut duunarista akateemiseksi.

Vierailija
4/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan löytää oman juttunsa elämässä, on onnellinen ja elättää itsensä rehellisellä työllä. 

Ei sillä ammatilla ole väliä. Kaikista ei ole koulunkäyjiksi, ja kaikenlaisia ammatteja tarvitaan. 

Vierailija
5/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut varmaan toivovat, sillä eivät osaa käsitellä sitä että lapsella on oma elämä ja todellisuus, joka on erillään heistä.

Mutta suurimmalla osalla ongemla on varmaan siinä, että duunari- tai orja-mindset on hyvin erilainen muista vaihtoehdoista, ja jos on tiukasti juurtunut siihen omaan mindsettiinsä, muut saattavat näyttää hulluudelta tai vääryydeltä

Vierailija
6/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareita tai ei mutta luulen, että moni haluaisi lasten menestyvän paremmin kuin itse. Olen duunariperheestä ja itsekin duunari mutta vanhemmilta sai aina apua elämiseen. Isä takasi asuntolainani jotta olen voinut ostaa ja asun nyt velattomassa omistusasunnossa. Nykyään monikaan vanhempi ei lastensa asuntolainaa takaa.

Vierailija
7/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes ajatellut asiaa kun oman lapsen elämä on soljunut hyvin eteenpäin.

Mutta tuttavapiiristä löytyy lukuisia työttömiä ylioppilaita joiden kohdalla mielessä käy että olikohan järkeä.

Vierailija
8/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunareita tai ei mutta luulen, että moni haluaisi lasten menestyvän paremmin kuin itse. Olen duunariperheestä ja itsekin duunari mutta vanhemmilta sai aina apua elämiseen. Isä takasi asuntolainani jotta olen voinut ostaa ja asun nyt velattomassa omistusasunnossa. Nykyään monikaan vanhempi ei lastensa asuntolainaa takaa.

Nykyään pankit eivät hyväksy henkilötakausta että eipä se vanhemman hyvästä tahdosta ole kiinni

Vierailija
9/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta duunarimindset pysyy, vaikka varallisuus lisääntyy. Siihen kuuluvat juuri tällaiset, "rehellinen työ", "asunnon omistaminen", jne.

Ajatellaan, että elämä on jotakin mikä täytyy ostaa ja omistaa, jotta voi alkaa elämään. Synnytään vähän niinkuin velaksi.

Vierailija
10/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitsekkaan on mennyttä aikaa.

Vierailija
11/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusvaatimukseni lapsille lukio siitä sitten valitsivat itse mihin kouluttautuivat

Vierailija
12/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti ne duunarivanhemmat pilkkaa korkeasti koulutettuja. Niin miehenikin suvussa.

Vierailija
13/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin joukkoon kuulun (olen työtön, korkeakoulutettu ja tehnyt pelkkiä duunarihommia), mutta toivon, ettei lapsistani tule duunareita, koska tiedän miten kuluttavaa fyysinen työ on keholle.

Vierailija
14/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70-luvuilla moni duunari äänesti kommunisteja, jotta hänen omien lastensa ei tarvitsisi äänestää heitä.

Vierailija
15/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että kouluttautuu sellaiseen ammattiin josta saa töitä, oli se sitten duunari tai akateeminen. Hyvällä tuurilla se olisi lapsen unelmatyö, mutta riittävän hyväkin käy.

Kunhan on töitä. Itse en jaksa tätä työttömyyttä.

Vierailija
16/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti ne duunarivanhemmat pilkkaa korkeasti koulutettuja. Niin miehenikin suvussa.

Typerää yleistämistä. Kertoo kirjoittajan omista ennakkoluuloista.

Vierailija
17/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että saa töitä.

Vierailija
18/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerää jaotella ihmisiä duunareihin ja akateemisiin.

Vierailija
19/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan edes ajatellut asiaa kun oman lapsen elämä on soljunut hyvin eteenpäin.

Mutta tuttavapiiristä löytyy lukuisia työttömiä ylioppilaita joiden kohdalla mielessä käy että olikohan järkeä.

Miksi nämä ylioppilaat eivät ole jatkaneet opintojaan lukion jälkeen? Lukiohan on vain välivaihe.

Vierailija
20/139 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole identiteettiä rakennettu työn varaan. Omat vanhempani olivat toinen duunari ja toinen akateeminen, itse ole molempia (tutkinnot ja työkokemus), aikuisen tyttären toivon lähinnä löytävän tasapainon talouden, työn ja vapaa-ajan välillä. Se oli minulle se, mitä etsin, ja hän on kovin samaa tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän