Kellä on nykyään varaa juoda baarien terasseilla? Järkyttävät hinnat,halvemmaksi tulee pussikaljailu
Kommentit (44)
Ei ole varaa ei. :(
Pienin eläke, sillä ei mällätä ikinä.
Ainahan se pussikaljottelu on tullut halvemmaksi kuin terassilla juominen. Ja pussikaljoittelu on kivempaakin kuin terassilla pönöttäminen.
Varaa on nyt 40+ iässä, mutta mieluummin istun oman talon pihassa. Saa valita musiikin itse ja vessaa ei tarvitse jakaa kuin oman porukan kesken.
Mukavuudenhalu tulee useinkin vastaan tällaisissa asioisssa. Ravintolassa syöminenkään ei ole enää hieno juttu, koska tympäisee se odottelu joka välissä. Raha on vain rahaa. Sillä ei ole niin väliä. Haluan nauttia.
Aika monellakin, jos vaan vähän katselet ympärillesi. Jopa minulla on silloin tällöin, vaikka olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ei. :(
Pienin eläke, sillä ei mällätä ikinä.
Keskusta ja persut teki hallaa yrittäjille kun veivät viimeisetkin ylimääräiset rahat pienituloisilta ja siksi tämä konkurssikierre tulee vaan pahenemaan jatkossa.
Satanen melee helposti jos terassilla viettää illan.
Halpojakin paikkoja on. Meillä Turussa esim torin laidalla 4e/viinilasi ennen klo 18
Luonto on myös paljon viihtyisämpi kuin lähes mikään pubi. Ja luontokappaleet usein parempaa seuraa kuin päänsä kokkelipersuilulla tai muulla pilannut nykysuomalainen.
Mä ihmettelin tuossa keväästä/alkukesästä että miten ihmeessä Helsingissä oli keskellä päivää terassit täynnä kun pikkuisen lämpeni. Silloin mulle vihdoin valkeni se miksi tämän maan taloustilanne on mikä on. Meillä on valtavasti ihmisiä etenkin kaupungeissa joilla on aikaa ja varaa istuskella keskellä päivää kaljalla työnteon sijaan. Ilmeisesti ovat jonkinlaisissa suojatyöpaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin tuossa keväästä/alkukesästä että miten ihmeessä Helsingissä oli keskellä päivää terassit täynnä kun pikkuisen lämpeni. Silloin mulle vihdoin valkeni se miksi tämän maan taloustilanne on mikä on. Meillä on valtavasti ihmisiä etenkin kaupungeissa joilla on aikaa ja varaa istuskella keskellä päivää kaljalla työnteon sijaan. Ilmeisesti ovat jonkinlaisissa suojatyöpaikoissa.
Eh. Tai sitten ovat esim vuorotyöläisiä tai sote-sektorin työntekijöitä jotka aika pitkälti aloittavat lomakautensa toukokuusta ja viimeiset syyskuulle?
Vierailija kirjoitti:
Varaa on nyt 40+ iässä, mutta mieluummin istun oman talon pihassa. Saa valita musiikin itse ja vessaa ei tarvitse jakaa kuin oman porukan kesken.
Mukavuudenhalu tulee useinkin vastaan tällaisissa asioisssa. Ravintolassa syöminenkään ei ole enää hieno juttu, koska tympäisee se odottelu joka välissä. Raha on vain rahaa. Sillä ei ole niin väliä. Haluan nauttia.
Juu, siideri Lenininpuistossa voittaa terassin
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut matkailijoista tai vuorotyöläisistä?
Mee sinne terassille kysymään nimiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh. Tai sitten ovat esim vuorotyöläisiä tai sote-sektorin työntekijöitä jotka aika pitkälti aloittavat lomakautensa toukokuusta ja viimeiset syyskuulle?
Ja hekö muka tulevat keskustaan baariin? Eiköhän ne olleet niitä jotka keskustassa muutenkin päiväsaikaan pyörivät, toimistojen paperinpyörittelijöitä.
Onko joskus ollut aika, jolloin pussikaljoittelu ei olisi tullut halvemmaksi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hekö muka tulevat keskustaan baariin? Eiköhän ne olleet niitä jotka keskustassa muutenkin päiväsaikaan pyörivät, toimistojen paperinpyörittelijöitä.
Tapaamaan kavereita tai muita vuorotyöläisiä jotka saattavat asua kaikki eri puolella pk-seutua? Tottakai. Pelkästään vaikka ravintola-alalla on tyypillisesti sunnuntait ja maanantait niitä vapaapäiviä. Puhumattakaan vaikka terveydenhuollon kolmivuorotyöläisistä. Tai laivahenkilökunnasta jolla voi olla 10vrk passissa, 10 vapaata. Tai lentoemäntä vapaapäivällä.
90-luvulla baarikaljan hinta oli vain 2-kertainen pussikaljaan verrattuna, nyt ero on jotain 8-kertainen. Mihin se raha uppoaa? Ei ainakaan tarjoilijan palkkaan...
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla baarikaljan hinta oli vain 2-kertainen pussikaljaan verrattuna, nyt ero on jotain 8-kertainen. Mihin se raha uppoaa? Ei ainakaan tarjoilijan palkkaan...
Verotukseen.
Aika monellakin on varaa. Nyt käytiin kolmena päivänä peräkkäin, syötiinkin, ja vielä neljäntenä jätskillä ja limulla kun on näitä ilmoja pidelly.