Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistettu keskustelu: "Loma pilalla puolison lapsen takia"

Vierailija
14.07.2025 |

Eilen täällä oli herkullinen keskustelu, joka keräsi ainakin 13 sivua, kunnes se poistettiin.

Sen oli aloittanut lapseton nainen, joka oli ollut jo n. 5 vuotta naimisissa/yhdessä miehen kanssa, jolla on tällä hetkellä 12-vuotias lapsi vuoroviikoin. AP:lla ja miehellä oli alkamassa kolmen viikon kesäloma samaan aikaan ja mies oli ihan vaan ilmoitusluontoisesti ilmoittanut, että lapsi onkin sitten koko loman eli kolme viikkoa putkeen heillä kotona. Tämä oli kyrsinyt ap:a siksi, koska hän oli suunnitellut, että voisivat osan lomasta viettää ihan vaan kahdestaan ja lisäksi tämä 12-vuotias lapsi on ikäänsä nähden omatoimisen vastakohta ja on liimautuneena kiinni isässään koko ajan eikä yhtään viiohdy itsekseen.

Suurin osa kommentoijista oli sitä mieltä, että "sellaista se on" ja sinällään hyvä, että isä on oman lapsensa kanssa koko lomansa ja osa taasen sitä mieltä, että edelleen pitäisi lomasta huolimatta jatkaa vuoroviikkosysteemiä, koska lapsen äidilläkin on itse asiassa loma samaan aikaan, eli lapsi ei kuitenkaan olisi yksin kotona vaikka olisikin äidin asunnossa.

Kommentit (340)

Vierailija
241/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän lapsen äiti ei halua viettää lomaa lapsensa kanssa vaan lapsi on koko loman isällään.

Lapsen äidillä lienee uusi miesystävä, jonka kanssa haluaa lapsivapaata aikaa.

Vierailija
242/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin tai näin, riitatapaukdossa lapsikin ymmärtää, ettei ole kaivattu vaan tiellä ja harmiksi. Ja se ei tee lapselle ollenkaan hyvää. Meillä on tarpeeksi jo lapsia ja nuoria, jotka ovat ikäänkuin heitteillä. Kokevat, ettei heistä välitetä. Ei lapset tyhmiä ole, kuulevat ja näkevät.  Että aikuiset, yrittäkää käyttäytyä. Sopia. Kantaa vastuunne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä haluan. Minä minä minä.  Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..

Niin. Äityli halusi ja sai kuitenkin oman aikansa ja työnsi lapsensa isälle koko lomansa ajaksi.

Tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia, kun äiti työntää jo ihan pieniä lapsia isälleen enemmän ja enemmän, jotta saa itselleen enemmän vapaata, koska ihan omien sanojensa mukaan "ei jaksa olla lastensa kanssa".

Jos isä haluaa olla lastensa kanssa? Moni isä haluaa. Jos äiti ja isä keskenään sopivat näin, mitä se kenenkään pyllyä kutittaa? 

Tuntemassani tapauksessa ei ole sovittu mitään tällaista vaan äiti alkoi haluta ene

edelleen ongelma ei ollut isän valinnoissa vaan isän itsevaltiaassa päätöksessä sanella, miten asiat menevät. Ei ihme, että oli eronnut mies..

Ehkäpä isällä ei ollut vaihtoehtoja. Äiti sanoi että lapsi tulee nyt sun luo, ja isä sanoi että okei. Eihän se lastaan voi poiskaan ajaa. AP.n kannattaisi ihan puhua sen miehen kanssa

Tilanne varmaan muuttui äkisti, ja mies ei tästä aiemmin tiennyt. Hän kertoi kun asia tuli selville. Siis että lapsi on 3 viikkoa isällään. Eihän isä voi lastaan pois ajaa. 

Mies varmasti on myös loukkaantunut, hänhän kokee, että hänen lapsensa on ongelma AP.lle. eikä sovi kuvioon

AP.tä tietysti harmittaa, koska hän olisi halunnut kahden keskeistä aikaa. 

Puhumalla tämäkin asia selviää. 

Nyt meni näin, mutta kun asiasta puhutaan, seuraavalla kerralla osataan toimia paremmin ja huomioida se toinenkin. Onneksi lomia tulee myöhemminkin

Eiköhän laiha sopu ole parempi, kuin lihava riita, tässäkin asiassa.

Vierailija
244/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän lapsen äiti ei halua viettää lomaa lapsensa kanssa vaan lapsi on koko loman isällään.

Kuka sen loput seitsemän viikkoa lasta hoitaa kymmenestä lomaviikosta?

Heillä on viikko - viikko-sopimus kuten aloituksessa lukee, nyt oli kyse 3 viikon lomasta, ei 10 viikon.

Jos joutuisin tilanteeseen, jossa saisin olla lapseni kanssa vain joka toinen viikko, olisin innoissani siitä, että saan häntä pitää kolme viikkoa putkeen. 

Niin normaali vanhempi kokee asian. Ei lapsi ole mikään riesa, jonka hoito pitää sopia tunnilleen. Oman lapsen kanssa haluaa olla mahdollisimman paljon.

Olen siis lähivanhempi, lapset asuvat luonani ja ovat isällään vain joka toinen viikonloppu. Lomilla on mahdollisuus olla isän luona pidempään, ja siitä ovat sekä isä, että lapset nauttineet. Minulle ero lapsista on pitkä,toisaalta minulla ei ole mahdollisuutta pitää pitkää lomaa, kuten isällä, ja työpäiväni ovat usein pitkiä. Ja koska lapset asuvat pääsääntöisesti minulla, haluan mahdollistaa sen, että lapsen saavat olla paljon isänsä kanssa, kun mahdollisuus on. 

Näin menikin monta vuotta. Kun isä löysi uuden naisen, lapset olivat isällään kesäisin vain joka toinen viikko, ei kuukautta putkeen, kuten ennen. 

Minua se ei haitannut, mielelläni olen lasteni kanssa, mutta luulen, että isä menetti tässä paljon. Ja toki myös lapset menettivät aikaa isän kanssa. 

Vierailija
245/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pidä ryhtyä kynnysmatoksi. Parisuhteessa neuvotellaan asioista ja tehdään kompromisseja. Tuollainen että joku poikkeaa aiemmin sovitusta ja vaan ilmoittaa että lapsi tulee joku kolmeksi viikoksi ei todellakaan käy. Oli loma tai arki. 

Ihan tosissasiko sanot, että ei käy että vanhempi on oman lapsensa kanssa? 

Minä osoittaisin ovea samantien. 

Se on myös sen lapsen koti. Lapsi asuu puolet ajastaan isän luona. 

Täytyy olla todella sairas ja itsekäs, jos sanoo, ettei isä saa olla lapsensa kanssa, tai lapsi isän. 

Oletko oikeasti tosissasi? 

En ikinä, koskaan, estäisi miestäni olemasta sen kaikkein tärkeimmän ja rakkaimman kanssa; oman lapsensa. 

En koe lasta kilpailijakseni. Rakkaus aikuiseen on erilaista, kuin rakkaus lapseen. Aikuisten keskeistä aikaa järjestyy kyllä. Ei ehkä juuri sillä hetkellä, kuin haluaisin, tai miten suunniteltiin, mutta järjestyy silti. Minulla on myös omaa tekemistä ja omia juttuja, joita voin tehdä, jos isä ja lapsi haluavat puuhata jotain kaksin. Ei se ole minulta pois.

Vierailija
246/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on viikko - viikko-sopimus kuten aloituksessa lukee, nyt oli kyse 3 viikon lomasta, ei 10 viikon.

Jos joutuisin tilanteeseen, jossa saisin olla lapseni kanssa vain joka toinen viikko, olisin innoissani siitä, että saan häntä pitää kolme viikkoa putkeen. 

Niin normaali vanhempi kokee asian. Ei lapsi ole mikään riesa, jonka hoito pitää sopia tunnilleen. Oman lapsen kanssa haluaa olla mahdollisimman paljon.

Olen siis lähivanhempi, lapset asuvat luonani ja ovat isällään vain joka toinen viikonloppu. Lomilla on mahdollisuus

Tuo ei kuulu ketjun aiheeseen, jonka on uusperhe.

Et varmastikaan kehtaa väittää, että ihmiset yleisesti haluaisivat asua samassa kodissa _jonkun toisen_ lasten kanssa niin pitkiä aikoja kuin mahdollista...

Sinäkään et varmasti haluaisi ottaa naapurisi lapsia asumaan luoksesi mahdollisimman pitkäksi aikaa.

Vierailija
247/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin miehelleni, että en enää halua asua hänen viikonloppulastensa kanssa, että se on joko ero tai asumusero. Mies hankki oman asunnon, jossa tapaa lapsiaan. Sitä suosittelen kaikille muillekin, se on ainoa toimiva systeemi.

Vierailija
248/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis lähivanhempi, lapset asuvat luonani ja ovat isällään v

Tuo ei kuulu ketjun aiheeseen, jonka on uusperhe.

Et varmastikaan kehtaa väittää, että ihmiset yleisesti haluaisivat asua samassa kodissa _jonkun toisen_ lasten kanssa niin pitkiä aikoja kuin mahdollista...

Sinäkään et varmasti haluaisi ottaa naapurisi lapsia asumaan luoksesi mahdollisimman pitkäksi aikaa.

En ymmärrä ongelmaasi? 

Kyse on miehen lapsesta. Tottakai haluan että miehellä on hyvä olla, ja silloin myös miehen lapsi kuuluu perheeseen. On se omasta asenteestakin kiinni. Näkeekö asian ongelmana, ja riesana,vai haluaako sopeutua. 

En minä välttämättä olisi innoissani miehen koirastakaan, mutta koska se on miehelle tärkeä, tottakai sopeutudun. Ja olen sopeutunut lapseenkin

Pitäähän miehen sukulaistenkin kanssa olla. Anoppikin on joskus yötä. Se lapsi on miehen lapsi, osa perhettä. Ja koska olen miehen kanssa, myös lapsi on osa minun perhettäni. 

Ei se lapselle ole sen kivempi tilanne, asua vieraan aikuisen kanssa. Puhumattakaan jos häntä vihataan ja koetaan riesaksi, kuten tässä keskustelussa kerrotaan

Vierailija
249/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.

Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.

Kerrotko miten rskastettu ja haluttu olo lapsella on kun oma äiti ei halua omasta lomastasn olla edes yhtä päivää lapsensa kanssa. Äitihän on lomaola itsekIn samaan aikaan.

Minusta tuo on itsekästä ja suorastaan sikamaista mieheltä. Ei yhteiseen kotiin tuosta vasn tuoda ilmoitusluonteisesti ylimääräisiä viikkokaupalla majailemaan, ei edes toisen jälkeläisiä. Jos olisin tuo ap niin yrittäisin saada miehen lähtemään pienille lomamatkoille useamman kerran loman aikana. Saisi olls edes jonkin aikaa rauhassa kotona. Saattais

Kuulostaa katkeralta. Sääli sitä lasta, joka sinut äitipuolekseen saisi. Mutta onneksi vaikutat niin luotaantyöntävältä, että harva mies sinuun haksahtaisi, tai ainakaan jäisi sen jälkeen, kun huomaavat, millainen olet sisältä.

Vierailija
250/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se kumma jos isä oikein haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa niin siitäkin pitää vinguttaa kärsää. Se on se lapseton joka tietoisesti alkaa seurustelemaan lapsen omaavan ihmisen kanssa ja silloin joko ymmärretään että se lapsi tulee olemaan se tärkein aina ja jos ei kelpaa niin on niitä lapsettomiakin vaikka kuinka. Niin kauan tässä kyseisessä tapauksessa nostan hattua, kunhan se isä ei odota että tää "äitipuoli" hoitaa kaiken vaan niin että se isä on sen lapsen kanssa ihan oikeasti. Mulla lähtis prinsessa vaihtoon välittömästi jos alkaisi tippaakaan valittamaan lapsen aiheuttamista ongelmista.

Yksinhän sellainen mies jääkin TAAS. Ei nimittäin ole realistista olettaa, että kukaan nainen haluaisi olla parisuhteessa sen miehen kanssa tuollaisilla ehdoilla. Sellainen mies ei ole mikään haluttu kumppaniehdokas miesmarkkinoilla.

Aijaa, no minulle ainakin kelpaa ainoastaan mies, joka huolehtii lapsistaan ja on valmis tekemään sovittua enemmän lapsen edun vuoksi. Se on merkki vastuullisesta ja luotettavasta miehestä. Toki se kirpaisee hieman, jos joku meno peruuntuu miehen lapsen vuoksi, mutta niinhän omien lastenkin kanssa käy. 

Vierailija
251/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämies on jännempi. Tekee lapsia sinne ja tänne eikä niistä mitään vastuuta kanna.  Mutta on hyvä rakastaja ja seuramies, mitäpä sitä nainen muuta, aivot narikkaan vaan.

Vierailija
252/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai 12 v liimantuu isään kun isällä vieras nainen huomion keskipisteenä. Lapsi on ykkösenä- ap!

Vierailija
253/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai 12 v liimantuu isään kun isällä vieras nainen huomion keskipisteenä. Lapsi on ykkösenä- ap!

Ei 12-vuotias ole enää mikään pikkulapsi, vaan lähestyy jo teini-ikää. Kyllä silloin pitäisi osata jo puuhastella jotain itsekseenkin, lapsi menee kohta yläasteelle.

Vierailija
254/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä haluan. Minä minä minä.  Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..

Niin. Äityli halusi ja sai kuitenkin oman aikansa ja työnsi lapsensa isälle koko lomansa ajaksi.

Tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia, kun äiti työntää jo ihan pieniä lapsia isälleen enemmän ja enemmän, jotta saa itselleen enemmän vapaata, koska ihan omien sanojensa mukaan "ei jaksa olla lastensa kanssa".

Jos isä haluaa olla lastensa kanssa? Moni isä haluaa. Jos äiti ja isä keskenään sopivat näin, mitä se kenenkään pyllyä kutittaa? 

Tuntemassani tapauksessa ei ole sov

Ehkäpä isällä ei ollut vaihtoehtoja. Äiti sanoi että lapsi tulee nyt sun luo, ja isä sanoi että okei. Eihän se lastaan voi poiskaan ajaa. AP.n kannattaisi ihan puhua sen miehen kanssa

Tilanne varmaan muuttui äkisti, ja mies ei tästä aiemmin tiennyt. Hän kertoi kun asia tuli selville. Siis että lapsi on 3 viikkoa isällään. Eihän isä voi lastaan pois ajaa. 

jos äiti ei ole narkkari, niin se ei haittaa mitään, että äidille sanoo, ettei isä lasta ota. Kukaan äiti ei soita sossuille, että hakekaa lapsi pois. Eli äidille voi hyvin sanoa, ettei ota lasta.

Vierailija
255/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

jos äiti ei ole narkkari, niin se ei haittaa mitään, että äidille sanoo, ettei isä lasta ota. Kukaan äiti ei soita sossuille, että hakekaa lapsi pois. Eli äidille voi hyvin sanoa, ettei ota lasta

Niinkö sinä omasta lapsestasi sanot?

Sinulla ei ole lapsia. Eikä myöskään empatia kykyä. 

Vierailija
256/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yhteishuoltajuus oikeasti niuhottamista tunnin päälle ettei vaan omaa lastaan tarvitse nähdä kuin ne määrätyt päivät?

Nythän ei ollut siitä kyse vaan etukäteen oli sovittu muusta ja nyt äiti pitää 3 viikkoa omaa lomaa ja lapsi on isällä kolme viikkoa kun hänellä ja puolisolla oli jo sovittua muuta menoa. Siitä oli kyse!

Ystävälläni on myös ikävä tilanne - lasten isä on varsinainen tossu, pelkää naisia niin paljon, että viimeiseen asti panttaa kertomasta, jos onkin sopinut lasten äidin kanssa (toisin sanoen: lasten äiti on päättänyt) jotain muutoksia vakiotapaamisiin. Hän ei uskalla koskaan kieltäytyä muutoksista, eikä uskalla puolisolleen kertoa, että suunnitelmat menikin uusiksi. Ihan hirveän sekavaa ja epävarmaa kaikki. Ystävä on todella väsynyt ja kyrpiintynyt tilanteeseen ja etsii itselleen jo asuntoa. On päivänselvää, ettei tuollaisen mato -miehen toiminnasta seuraa mitään hyvää. Tietenkin lasten etu edellä mennään, mutta jos lapsella on kaksi huoltajaa, sovitaan tapaamisista yhdessä ja puolisot otetaan myös huomioon.

Vierailija
257/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

jos äiti ei ole narkkari, niin se ei haittaa mitään, että äidille sanoo, ettei isä lasta ota. Kukaan äiti ei soita sossuille, että hakekaa lapsi pois. Eli äidille voi hyvin sanoa, ettei ota lasta

Niinkö sinä omasta lapsestasi sanot?

Sinulla ei ole lapsia. Eikä myöskään empatia kykyä. 

Minulla on omia lapsia. Ja siksi tiedän, miten äidit ajattelevat. Kukaan normiäiti ei jätä lastaan heitteille, jos isä sanoo, etten ota lasta muulloin kuin sovituilla viikoilla.

Vierailija
258/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.

Mä olen täysin samaa mieltä, vaikka olenkin itse lapseton. 

Jos ei pysty hyväksymään toisen aikaisemmasta suhteesta olevia lapsia, kannattaa miettiä, että miksi on sellaisen ihmisen kanssa suhteessa. 

Lapset kuuluu perheeseen ja päinvastoin joku muu olisi vaan iloinen, että erosta huolimatta toinen haluaa olla osana lapsen elämää, vaikka vanhemmat keskenään ei enää mitään ystäviä olisikaan. 

Eihän tuossa sellaisesta ollut kyse, etteikö isän uusi kumppani hyväksy lasta. Vaan siitä, että ei suunnitella yhdessä mitään. Ei tuollaiset jutut voi olla vain yksipuolisia ilmoitusluontoisia asioita. Parisuhteessa on tapana suunnitella lomat yhdessä.

Siksi toisekseen, jos lapsen äiti on samaan aikaan lomalla, miksi hän haluaa dumpata lapsen koko lomaksi isälle? Kyllä minä haluaisin oman lapseni kanssa olla myös yhdessä lomalla, että ehtisi kerrankin tekemään jotain kivaa yhdessä, kun elämä ei ole pelkkää sitä arkirallia.

Vierailija
259/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se kumma jos isä oikein haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa niin siitäkin pitää vinguttaa kärsää. Se on se lapseton joka tietoisesti alkaa seurustelemaan lapsen omaavan ihmisen kanssa ja silloin joko ymmärretään että se lapsi tulee olemaan se tärkein aina ja jos ei kelpaa niin on niitä lapsettomiakin vaikka kuinka. Niin kauan tässä kyseisessä tapauksessa nostan hattua, kunhan se isä ei odota että tää "äitipuoli" hoitaa kaiken vaan niin että se isä on sen lapsen kanssa ihan oikeasti. Mulla lähtis prinsessa vaihtoon välittömästi jos alkaisi tippaakaan valittamaan lapsen aiheuttamista ongelmista.

Yksinhän sellainen mies jääkin TAAS. Ei nimittäin ole realistista olettaa, että kukaan nainen haluaisi olla parisuhteessa sen miehen kanssa tuollaisilla ehdoilla. Sellainen mies ei ole mikään haluttu kumppaniehdokas miesmark

Mitä enemmän ehtoja kumppanille asettaa, sitä pienempi joukko on kiinnostunut suhteesta. Naiset valitsevat olla mieluummin itsekseen, kuin huonossa suhteessa. Miehet usein ovat tyytyväisiä, kun on joku. Toisella kierroksella ei ole niin väliä, minkälainen kumppani on vanhempana, kun ei ole enää tarkoitus hankkia lapsia.

Vierailija
260/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton puoliso: mietipä jos olisit alakouluikäinen lapsi itse. Tiedät että olet riippuvainen aikuisista. Niin miltä tuntuisi olla ikäänkuin hylkiö, jonka vuoksi lomat ja muut tekemiset menevät ihan pilalle..

Jos joskus eroan, lomat menevät minun lapseni parhaan mukaan. Haluan järjestää heille parhaat mahdolliset eväät omaan elämään ja turvalliseen lapsuuteen. Jos silloinen puoliso ei sitä kestä, niin sitä ei kauaa harkita: hän saa lähteä. 

Isä

Juuri tästä syystä uusperheet hajoavat: ei oteta huomioon uuden puolison toiveita. Puoliso kyllä kestää, jos pystyy vaikuttamaan siihen, milloin lomat ovat, monta viikkoa ollaan lapsen kanssa, monta viikkoa vietetään yhdessä, kuka on missäkin ja milloin. Mutta parisuhde ei kestä, jos toisen asenne on my way or highway. 

Kuuntelisin itseäsi. Monta viikkoa vietetään lapsen kanssa ja monta yhdessä? Kyllä vanhemmuus on 24h eikö lasketa tarkkaan viikoissa. Ihanaa että erosta huolimatta pystyvät sopimaan menoista, eikä tiukkaan pidetä kiinni tietyistä päivistä. Kovin moni ei kommenttien perusteella mieti lasta lainkaan, vaan pohtivat aikuisten keskinäisiä suhteita. Vanhempien ollessa yhdessä on elämä yllättävää ja toisinaan joutuu tekemään asioita suunnittelematta. Näin se on uusperheessäkin. Jos on niin kontrollifriikki, että kaikki viikot on orjallisesti suunniteltu seuraavat vuodet eteenpäin, suosittelen terapiaa, lääkitystä ja elämään ylipäätään mahdollisimman vähän muita ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä