Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistettu keskustelu: "Loma pilalla puolison lapsen takia"

Vierailija
14.07.2025 |

Eilen täällä oli herkullinen keskustelu, joka keräsi ainakin 13 sivua, kunnes se poistettiin.

Sen oli aloittanut lapseton nainen, joka oli ollut jo n. 5 vuotta naimisissa/yhdessä miehen kanssa, jolla on tällä hetkellä 12-vuotias lapsi vuoroviikoin. AP:lla ja miehellä oli alkamassa kolmen viikon kesäloma samaan aikaan ja mies oli ihan vaan ilmoitusluontoisesti ilmoittanut, että lapsi onkin sitten koko loman eli kolme viikkoa putkeen heillä kotona. Tämä oli kyrsinyt ap:a siksi, koska hän oli suunnitellut, että voisivat osan lomasta viettää ihan vaan kahdestaan ja lisäksi tämä 12-vuotias lapsi on ikäänsä nähden omatoimisen vastakohta ja on liimautuneena kiinni isässään koko ajan eikä yhtään viiohdy itsekseen.

Suurin osa kommentoijista oli sitä mieltä, että "sellaista se on" ja sinällään hyvä, että isä on oman lapsensa kanssa koko lomansa ja osa taasen sitä mieltä, että edelleen pitäisi lomasta huolimatta jatkaa vuoroviikkosysteemiä, koska lapsen äidilläkin on itse asiassa loma samaan aikaan, eli lapsi ei kuitenkaan olisi yksin kotona vaikka olisikin äidin asunnossa.

Kommentit (340)

Vierailija
261/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.

Tai, jospa myös perheelliset eivät sekaantuisi lapsettomien elämään, jos lapsi menee kaiken edelle?

No kyllä lapsettoman on mietittävä, haluaako elämäänsä lasta - edes uusperheen muodossa - vai ei ja tehtävä ratkaisunsa sen mukaan. Eihän se lapsellinen ihminen voi toisen puolesta päättää eikä tietää tätä.

Vierailija
262/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.

Lomat voi pitää myös eri aikaan. En tajua näitä jotka eivät voi pitää esim yhtä viikkoa eri aikaan?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voisi olla myös sellainen ettei isä edes välittäisi lapsestaan. Eli ainakaan tästä ei ole kyse. Hyvä isä ja siitä plussat.

Vierailija
264/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.

Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.

Kauniita ja toiveikkaita sanoja. Eivät vain läheskään aina toimi tuolla reaalimaailmassa. 

Vierailija
265/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun menee yksiin epäonnistuneen vanhemman kanssa. Oma valinta.  

On ihan yksi ja sama mitä mieltä joku random ulkopuolinen on vanhemmuudesta. Tää mies on ainakin lapselleen hyvä isä. 

Vierailija
266/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä haluan. Minä minä minä.  Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..

Niin. Äityli halusi ja sai kuitenkin oman aikansa ja työnsi lapsensa isälle koko lomansa ajaksi.

Tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia, kun äiti työntää jo ihan pieniä lapsia isälleen enemmän ja enemmän, jotta saa itselleen enemmän vapaata, koska ihan omien sanojensa mukaan "ei jaksa olla lastensa kanssa".

Jos isä haluaa olla lastensa kanssa? Moni isä haluaa. Jos äiti ja isä keskenään sopivat näin, mitä se kenenkään pyllyä kutittaa? 

Tuntemassani tapauksessa ei ole sov

Ethän sä nyt voi toiselle vain ilmoittaa, että kaikki suunnitelmat muuttuvat ja lapsi onkin heillä kotona koko loman, ja olettaa ettei se toinen tunne siitä mitään. Lomia ei loppujaan ihan hirveän montaa välttämättä tule, kannattaa miettiä kenen kanssa ne haluaa viettää. 

Vierailija
267/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomat voi pitää myös eri aikaan. En tajua näitä jotka eivät voi pitää esim yhtä viikkoa eri aikaan?  

No miksi pitäisivät jos ei ole pakko? Eihän sitä nyt tässä vaiheessa voi noin vaan muuttaa. Ehkä kumpikin on halunnut lomansa nimenomaan heinä-elokuun taitteeseen, kuten moni haluaa

Vierailija
268/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se kumma jos isä oikein haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa niin siitäkin pitää vinguttaa kärsää. Se on se lapseton joka tietoisesti alkaa seurustelemaan lapsen omaavan ihmisen kanssa ja silloin joko ymmärretään että se lapsi tulee olemaan se tärkein aina ja jos ei kelpaa niin on niitä lapsettomiakin vaikka kuinka. Niin kauan tässä kyseisessä tapauksessa nostan hattua, kunhan se isä ei odota että tää "äitipuoli" hoitaa kaiken vaan niin että se isä on sen lapsen kanssa ihan oikeasti. Mulla lähtis prinsessa vaihtoon välittömästi jos alkaisi tippaakaan valittamaan lapsen aiheuttamista ongelmista.

Yksinhän sellainen mies jääkin TAAS. Ei nimittäin ole realistista olettaa, että kukaan nainen haluaisi olla parisuhteessa sen miehen kanssa tuollaisilla ehdoilla. Sellainen mies ei ole mikään haluttu kumppaniehdokas miesmark

Mies on jo eronnut lapsensa äidistä. Ei siis voi ratsastaa millään hyvällä ja vastuullisella vanhemmuudella. 

Vierailija
269/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa, eipä tuo lapsi montaa vuotta enää kesälomiaan äidin tai isin nurkissa viihdy. Ihana lukea kerrankin, että mies huolehtii lapsestaan ja haluaa viettää aikaa tämän kanssa. 

Mä ainakin yrittäisin ymmärtää, vaikka harmittaisikin.

N30

Vierailija
270/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olis, kun ei tekis lapsia lainkaan niin ei tulis näitä ongelmia... 

Kun piuhat vaan sais katkasta jo parikymppisenä.

Vierailija
271/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun menee yksiin epäonnistuneen vanhemman kanssa. Oma valinta.  

On ihan yksi ja sama mitä mieltä joku random ulkopuolinen on vanhemmuudesta. Tää mies on ainakin lapselleen hyvä isä. 

Kuulostaa hyvältä isämatskulta. 😊😍

Vierailija
272/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaa, eipä tuo lapsi montaa vuotta enää kesälomiaan äidin tai isin nurkissa viihdy. Ihana lukea kerrankin, että mies huolehtii lapsestaan ja haluaa viettää aikaa tämän kanssa. 

N30

Mä pystyn myös näkemään asiassa monta hyvää puolta, mutta mitään jäykkää ilmoitustyylistä viestintää en kyllä hyväksyisi. Varsinkaan kun kyse on yhteisestä kodista ja jo sovitusta lomasta. 

Vierailija
273/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keskustelua lukenut, mutta onko mahdollista, että lapsi on ollut muuten ympäri vuoden enemmän äidillään kuin isällään, niin isä halusi kesälomalla kompensoida tätä? 

Vierailija
274/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Mä pystyn myös näkemään asiassa monta hyvää puolta, mutta mitään jäykkää ilmoitustyylistä viestintää en kyllä hyväksyisi. Varsinkaan kun kyse on yhteisestä kodista ja jo sovitusta lomasta. 

Se koti lienee myös sen lapsen koti....

Vierailija
275/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia? Eihän tuo isä nähnyt omassa lapsessaan ongelmaa, vaan nimenomaan halusi olla hänen kanssaan, kuten kuuluukin! 

Vierailija
276/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia? Eihän tuo isä nähnyt omassa lapsessaan ongelmaa, vaan nimenomaan halusi olla hänen kanssaan, kuten kuuluukin! 

Ei, mutta uusi nainen näkee. Kaikki asiat menee paljon monimutkaisemmaksi, jos erehtyy jonkun kanssa lisääntymään.

Napanuora on kiinni sekä lapsessa, että exässä.

Vierailija
277/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KyVierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Kyllä, mutta myös ap:n koti. 

Vierailija
278/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Niin, se on ainakin kolmen ihmisen koti?

Vierailija
279/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta uusi nainen näkee. Kaikki asiat menee paljon monimutkaisemmaksi, jos erehtyy jonkun kanssa lisääntymään.

Napanuora on kiinni sekä lapsessa, että exässä.

Lapseton voi valita seuransa. Jos ei kelpaa, niin etsii toisen lapsettoman. Jo olemassa olevia lapsia kun ei voi vaan heittää pois eikä kukaan voi sellaista vaatia toiselta. 

Vierailija
280/340 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän lapsen äiti ei halua viettää lomaa lapsensa kanssa vaan lapsi on koko loman isällään.

Kuka sen loput seitsemän viikkoa lasta hoitaa kymmenestä lomaviikosta?

Heillä on viikko - viikko-sopimus kuten aloituksessa lukee, nyt oli kyse 3 viikon lomasta, ei 10 viikon.

Jos joutuisin tilanteeseen, jossa saisin olla lapseni kanssa vain joka toinen viikko, olisin innoissani siitä, että saan häntä pitää kolme viikkoa putkeen. 

Niin normaali vanhempi kokee asian. Ei lapsi ole mikään riesa, jonka hoito pitää sopia tunnilleen. Oman lapsen kanssa haluaa olla mahdollisimman paljon.

Olen siis lähiv

Kuulostat siltä, että hylkäät parisuhteessa itsesi täysin ja 'sopeudut' kuin entisaikojen miniä miehen suvun kotiin. Mikäs siinä, jos haluat elää ainokaisen elämäsi niin. Useimmat eivät pysty eivätkä halua. Eikä muuten se miehesikään ole halunnut edes puoliksi, kun on kerran tullut jo yksi ero lapsiperheestä. Paljon meillä on silti vielä kynnysmattonaisia, joiden omalla elämällä ei niin ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi