Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua apua korvikejauheen käyttöön!!!

20.09.2008 |

Niin, meillä siis mun lääkekuurin takia jouduttiin yllättäen kolmikuisen neitosemme kanssa pulloruokintaan. Nania on nyt annettu, mutta ongelmana on se, että asumme ulkomailla, ja täältä ei Nania saa. Niinpä elämme Suomesta tuotujen varastojemme varassa. Tölkit alkavat loppua, ja on jauhepurkki jäljellä. Koska meillä on kolme lasta ja elämä hektistä, on jauheesta maidon tekeminen välillä turhan hidasta... Kysymys kuuluukin, voiko jauheesta tehdä useampaa maitoannosta kerralla, vai täytyykö aina keittää vesi, antaa jäähtyä ja sekoittaa jauhe ennen jokaista ruokailua. Vai voisinko esim aamulla tehdä koko päivän satsit valmiiksi? Eihän sille minkään mahda, jos ei voi, mutta elämää helpottaisi. Voi itku, kun se imetys olisi niin helppoa tässä elämäntilanteessa, mutta minkäs teet! Pitkä vuodatus, mutta auttakaa!!!

Selma

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin termosta, vaihdoin veden kaksi kertaa päivässä. Keitin vedenkeittimessä ensin kiehuvaksi, annoin jäähtyä oikeaan lämpötilaan tai kylmäksi asti ja lämmitin keitetyn veden vedenkeittimessä. Huuhtelin termoksen aina kiehuvalla vedellä vaihtojen välillä.

Itse asiassa tuo termos-systeemi on aika kätevä ja öisin hiljaisempi kuin tuttelin mikrossa lämmittäminen :) Yösyötöilllä varsinkin kiva olla makkarissa vesitermos ja tuttipullo johon valmiiksi mitattu jauhetta oikea määrä.

Ai niin, ostin uuden termoksen korvikevettä varten, ettei tule kahvinaromia mukaan.. heh,

Vierailija
2/2 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheesta ei voi tehdä useampaa annosta kerralla (jotkut vauvat sairastuneet vakavasti valmiiksi tehdystä korvikemaidosta kun siinä kasvaa helposti haitalliset bakteerit, samasta syystä vesi täytyy ehdottomasti olla keitettyä ja kerran lämmitettyä annosta ei saa uudelleenlämmittää eikä säilytellä pitkiä aikoja vesihauteissa).

Itse olen tehnyt niin, että lataan keitettyä vettä valmiiksi useampaan tuttipulloon, sopivan määrän kuhunkin ja laitan jääkaappiin. Sieltä on sitten helppo nostaa pullo mikroon ja lämmittää ja siihen sitten sekoittaa jauhe. Ei mee paljon aikaa!

Jos johonkin on meno niin keitettyä vettä toiseen pulloon ja jauhetta toiseen ja tarpeen tullen sitten sekoitan ne keskenään. Veden saa lämpimäksi hyvin myös kuumavesihanan alla jos ei mikroa ole saatavilla. Tai sitten kotoa lähtiessä kaadan kiehuvan veden tuttipulloon ja siihen folion ympärille niin vesi säilyy joitakin tunteja sopivan lämpöisenä jos ei ole mahdollisuutta lämmittää missään sitä vettä kesken reissun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla