omaa napaa..kuulumisia
Sairaalassa käyty, aloitettiin siis hoidoilla taas reilu 3 vuoden lapsettomuuden jälkeen.Yksi clomeilla saatu keskenmennyt raskaus siis takana(aikaa reilu vuosi).Nyt alotettiin inseminaatiolla heti tähän kiertoon.normaalisti olen aiemmin saanut clomeja 1kpl kp 3-7 mutta nyt 2kpl kp 5-9.Saas nähdä minkälaisia oireita tuo tuplamäärä aiheuttaa nimittäin minulla sivuoireina on ollut inhottavat kuumat aallot,,oikein mielettömiä kuumuushikoilukohtauksia,yölläkin herää kun on ihan yltä päältä hiestä märkä.Tänään siis otin ekat clomit ja ensi perjantaina on seurantaultra.Inssi menee ilmeisesti sitten maanantaille..En kovin paljon elätä toiveita, yksi inssihän meille on jo tehty alkuvuonna 05 mutta lääkärin mukaan meillä hyvät mahkut inssillä, olenhan nuori,täysin terve ja jo kerran raskautunut selittämättömästi lapseton..ja miehellä siittiöt huippuluokkaa. Keskisuomen keskussairaalassa siis olemme hoidettavina.Oisi kiva kirjoitella muiden lapsettomien kanssa, emme ole kellekkään kertoneet näistä hoidoista,itestä tuntuu että jos kertois kavereille, tulisi sellainen paine kun kaikki ajattelis että no nyt ne on hoidoissa ja varmaan kohta saavat heti vauvan..tällästä meille.AIka paljon taustailen ja luen kun en aina jaksa itse kirjoitella..Plussaonnea kaikille ja nautitaan ihanasta syksn tunnelmasta..
Kommentit (5)
Kiva kuulla etten ole ainoa lapsettomuudesta kärsivä keskisuomalainen..meillä myös sama setä lääkärinä,olen tykännyt! Meille tehdään ainakin muutama inseminaatio koska lääkärin mielestä hyvät mahdollisuudet..Nyt siis pelkkä clomiavustus,jos ei tuota tulosta,otetaan piikitykset mukaan. Mitäs ne tarkoittaa?onko se joku kiinnittymiseen liittyvä?en kysellyt hätäpäissäni lääkäriltä niistä mitään..Ite en osaa ajatella raskautumista,tuntuu vaan niin kaukaselta ja mahdottomalta.Vaikka en ole nyt lähiaikoina mitenkään stressannutkaan vaan olen nauttinut tästä elämäntilanteesta..Kavereilla on kaikilla lapsia ja tuntuu että olen aika yksin tämän asian kanssa.Olen myös ajatellut että jos vaikka tulisinkin raskaaksi, kertoisinko hoidoista mitään..ehkä,ehkä en. Mutta nyt on sellanen hyvä fiilis että hoidot on alkanu kunnolla, nyt mennään tässä asiassa eteenpäin.Oikein paljon onnea teille ivf-hoitoon,nämä hoidot on suomessa onneksi huippuluokkaa. IVF tuntuu jotenkin niin luotettavalta hoitomuodolta..ties vaikka itsekin olen pian siinä.. ;)
siis nuo piikityksethän on tavallaan sama asia kun clomit mut vaan hitusen tehokkaampia ja todellakin piikkejä...
Mä pistin itteeni kolmen viikon ajan joka aamu piikin... Rahaa meni ihan kiitettävästi, yli 700e (onneks saadaan takas kelalta ku lääkekatto ylitty)
Menopur on siis hormoni jolla kasvatetaan niitä munarakkuloita.
Punktiossa ne rakkulat sit imetään neulalla veke (kivuton oli mulle...) ja sit siirrossa hedelmöittyny solu tai alkio isketään tonne kohtuun kasvamaan ja kiinnittymään.. Lugesteronit on sit tukemassa tota kiinnittymistä, eli ne on keltarauhaspalluroita joita laitan aaamul, päiväl ja illal kaks palluraa tonne alapäähäni... aikas ilkeen tuntusta, ellen sanois...
Nii joo, ja olihan mul tiistai iltana sit viel se pregnyl piikki, joka tuki sitä et ne on ne rakkulat just oikeessa vaiheessa kun ne punktoidaan musta ulos...
Että sellasta... Nyt vaan ootellaan...
Piän peukkuja ettei teiän tartte inssiä tujumpiin hoitoihin lähtee bd
Paljon plussasäteitä täältä lähettelen. (en tiedä muistatko mua, tai siis olitkos jossain vaiheessa tuolla helmi-06 pinoissa, muistelisin niin...?) Meillä siis nyt jo 8kk vanha poikkeli konttaamassa... Mutta todella toivon teille sen oman nyytin pikapuoliin!!!
napero
Ride83 ja Trust. Käyn aina välillä kurkkimassa tällä puolella ja lukemassa tuttujen kuulumisia :)
Plussa-onnea siis molemmille tooooodella paljon! Pidän teille peukut ja varpaatkin pystyssä!!!!
MiaMik ja " iinu-Liina" 13vrk
Toivottavasti maanantainen inssi tuottaa tuloksia bd
Meillä inssiin tähtäävä hoito vaihtuikin yllättäen IVF:ksi ja nyt on menossa PP1 :) Viisi munasolua saatiin ja kaikki ne hedelmöitty ja pakkaseen meni siis neljä...
Punktio oli tosi kivuton homma ja muutenkin oon voinu tosi hyvin...
Inssiin mekin tähdättiin, ja kun ensin ei clomit tehonneet mitenkään, sitten alotettiin samaan kiertoon menopur-piikit. Ja ensin ei niilläkään näyttänyt mikään kasvavan.. Minä jo olin hanskoja tiskiin lyömässä mut lääkärisetä (T.K) kannusti jatkamaan (onneks!) ja sitten kun annos oli 300IU:ta niin sitten munarakkulat villiinty.. Saatiin kaks vaihtoehtoa, joko ehkäisy ja kaik ois ollu turhaa tai sit tämä meidän valitsema IVF...
Nyt sitten muutama viikko piinaillaan ja katsotaan mitä tuleman pitää...
Teille toivon kovasti plussaa!!