Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastui ennen lomaa ex kieltäytyy hoitamasta

Vierailija
13.07.2025 |

Siis enpä olisi uskonut kirjoittavani tätä, mutta.. meillä alakoulu ikäinen lapsi exän kanssa, ollaan jo useampi vuosi jaettu huoltajuus ja ihan ok on mennyt, ollaan pystytty kommunikoimaan ja välit ihan perus hyvät. Exällä uusi perhe ja kaksi pienempää lasta, mulla myös uusi kumppani, mutta ei asuta yhdessä. 

Lapsi on siis ollut loman alun tähän asti mun kanssa, pidin töistä lomaa, reissattiin ja osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä. Mulla jatkui nyt työt ja lapsen oli tarkoitus viettää loppu loma exän perheen kanssa, he ovat varanneet ulkomaan matkan, aika pitkät lennot, on suunniteltu jo talvesta lähtien. No nyt reilu viikko ennen kuin heidän on tarkoitus lähteä, lapsi mursi jalkansa. Koko jalka kipsissä, kepeillä pääsee just ja just könkkäämään. Lääkäri ei suosittele mitään lentoja saati lomaa jossain ulkomailla jne. Lapsi surun murtama, oli odottanut niin paljon tätä.

Nyt exä on sitä mieltä, että lapsi jää mun hoitoon ja hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle, kaikki maksettu ja buukattu, uusi puoliso ei halua lähteä yksin heidän kahden lapsen kanssa. Minulla se ongelma, että olen töissä, mulla ei ole järjestää lapselle hoitoa, ei voi olla jalka paketissa yksin kotona kaiket päivät. Mulla myös kaksi yön yli työmatkaa. Lisäksi olen elokuun alussa varannut ja maksanut mun puolison kanssa yhteisen miniloman. Ja olen siis jo ollut koko loman tähän asti lapsen kanssa ja hän myös odottaa, että pääsisi viettämään aikaa toisen vanhemman kanssa. 

Ex ei liikahda pätkääkään, pitää kiinni siitä, että hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle. Mitä voin tehdä?? Mietin yhteydenottoa johonkin sossuun tms (mihin?), jos ei pystytä tätä selvittämään. 

Kommentit (580)

Vierailija
161/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt vieritetään useammassa viestissä asiaa apn syyksi ja hoidettavaksi, vaikka hoitovuoro on lapsen isällä. 

Lapsen kasvatus ja hoito ei ole vahtivuorosta kiinni.

Vierailija
162/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä on lapsen pettymys. Jo ilman odotetun lomamatkan peruuntumistakin jalan murtaminen keskellä lomaa on tosi ikävää tuon ikäiselle. Lisäksi lapsen piti olla sairaalassa alkuun ja nyt on lääkkeet, nukkuu huonosti, jalkaa särkee ja tylsistyttää ym ym. Tähän kun lisää sen, että on odottanut viikkotolkulla että saa viettää aikaa toisen vanhempansa kanssa ja vieläpä lomamatkalla.. ja nyt joutuu vierestä katselemaan kun uudet lapset lähtevät hänen vanhempansa mukana sinne. Ja se että tämä kaikki jää mun hoidettavaksi. Käytännön järjestelyt varmaan jotenkin saa hoitumaan, tottakai lapsi menee töiden edelle. Mutta joudun kantamaan lapsen tunteet täällä yksin kaiken kaaoksen keskellä. Mulla myös voimat loppu, oli luonnollisesti itsellekin järkytys tuo koko onnettomuus enkä juuri nukkunut viikkoon. En vaan pysty ymmärtämään miten voi ihminen tietoisesti tehdä noin ikävän tempun omalle lapselleen. Ap

Haista nyt jo ap, ei kukaan sun tarinoita sieltä tunkkaisesta yksiöstä edes tosissaan ota. Mene kaljalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on YKSI kouluikäinen lapsi ja hirveä ulina, jostain lastenhoidosta. 

Vierailija
164/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt vieritetään useammassa viestissä asiaa apn syyksi ja hoidettavaksi, vaikka hoitovuoro on lapsen isällä. 

Lapsen kasvatus ja hoito ei ole vahtivuorosta kiinni.

On se eroperheessä, jossa asiat on sovittu virallisesti. Tosin se lähi vastaa aina kaikesta viime kädessä, jos etä on täys luuseri. 

Vierailija
165/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeutetusti ulisee, kun isä laistaa vastuun ja asiat kaatuu apn hoidettavaksi. 

Vierailija
166/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain toivotaan, että perheeseen iskee joku kiva ripulitauti juuri ennen lähtöä. 

Toivotaan tätä samaa myös ap:lle kun oma reissu uuden kumppanin kanssa koittaa.

Vierailija
167/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku rottien purema tauti ??? Tuberkuloosi ???  Venäjällä on spitaalia onko sitä ????  Irtoileeko ruumiinosat?  

Vierailija
168/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa lastenhoitoa yksityiseltä, mies maksaa. Itsehoidat ne päivät jolloin olet kotona.

Vierailija
169/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui ehkäisy? 

Vierailija
170/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä on lapsen pettymys. Jo ilman odotetun lomamatkan peruuntumistakin jalan murtaminen keskellä lomaa on tosi ikävää tuon ikäiselle. Lisäksi lapsen piti olla sairaalassa alkuun ja nyt on lääkkeet, nukkuu huonosti, jalkaa särkee ja tylsistyttää ym ym. Tähän kun lisää sen, että on odottanut viikkotolkulla että saa viettää aikaa toisen vanhempansa kanssa ja vieläpä lomamatkalla.. ja nyt joutuu vierestä katselemaan kun uudet lapset lähtevät hänen vanhempansa mukana sinne. Ja se että tämä kaikki jää mun hoidettavaksi. Käytännön järjestelyt varmaan jotenkin saa hoitumaan, tottakai lapsi menee töiden edelle. Mutta joudun kantamaan lapsen tunteet täällä yksin kaiken kaaoksen keskellä. Mulla myös voimat loppu, oli luonnollisesti itsellekin järkytys tuo koko onnettomuus enkä juuri nukkunut viikkoon. En vaan pysty ymmärtämään miten voi ihminen tietoisesti tehdä noin ikävän tempun

No sehän on eri asia, jos lapsella on etävanhempi, johon ei voi luottaa. Silloin elämä rakennetaan siten, että etä ei voi suunnitelmia sotkea.

Ap on nyt rakentanut elämäsänsä siten, että etä kantaa vastuunsa. Nyt pohja meni kaikelta. Ap voi joutua nyt järjestää koko elämänsä työtä ja suhdetta myöten uusiksi, kun ei voi etävanhempaan luottaa hädän hetkellä, vaikka on etä hoitovuoro. 

Vierailija
171/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain toivotaan, että perheeseen iskee joku kiva ripulitauti juuri ennen lähtöä. 

Miksi, kun ap ei ole vastuusta laistanut. Isä on tekemässä törkeät oharit. 

Vierailija
172/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ole yhtäkään lasta, kunhan runoilee. Yrittäkää edes tajuta nämä ilmiselvät trollit.

Vierailija
173/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on "tosi" törkeetä että se isä ajattelee niitä muitakin lapsiaan ja puolisoaan? Ja se, että on aiemmin hoitanut asiansa lapsen suhteen hyvin, mutta nyt kun tapahtui näin, niin ei voi minkäänlaista joustoa odottaa exältään? Ai niin ei, kun on iskän VUORO. Nyt on niin VUORO. 

Vierailija
174/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän pitää ajatella myös niitä muita lapsiaan, ja jokainen vanhempi kyllä ymmärtää miten tällaisissa tapauksissa toimitaan.

Tottakai ap jää kotiin lapsen kanssa kun siihen kerran on mahdollisuus ja isä korvaa tämän sitten jollain muulla tavalla ap:lle ja lapselle.

Reissu ei varmaan kauaa kestä niin vanhempi ehtii vielä hyvin lomailla lapsen kanssa.

Vierailija
175/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on "tosi" törkeetä että se isä ajattelee niitä muitakin lapsiaan ja puolisoaan? Ja se, että on aiemmin hoitanut asiansa lapsen suhteen hyvin, mutta nyt kun tapahtui näin, niin ei voi minkäänlaista joustoa odottaa exältään? Ai niin ei, kun on iskän VUORO. Nyt on niin VUORO. 

Isä on vuoronsa hyväksynyt, joten homma on hoidettava. 

Vierailija
176/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä juuri!! 

Lapsen kasvatus ei ole mistään vuoroista kiinni, joustoa pitää löytyä molempiin suuntiin.

Tässä tapauksessa ap tekee tahallaan kiusaa ettei ex ja hänen perhe pääsisi matkalle. 

Lapsesta tuntuu pahalta kunnei pääse mukaan, no varmaan parantaa vielä lisää hänen mieltään kun kuulee että hänen vuoksi kukaan ei päässyt reissuun..

Vierailija
177/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on vuoronsa hyväksynyt, joten homma on hoidettava. 

Nyt sitte, ei lapsen kasvatus ole mitään vuoroja! Mieti että jos vaikka ap sairastuu vakavasti ja joutuu sairaalaan niin onko isän vain ok sanoa ettei ole mun VUORO

Moni ymmärtää miten näissä tilanteissa toimitaan ja sitten on nää pösilöt jotka pitää kynsin ja hampain kiinni vuoroistaan.

Vierailija
178/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap tekisi kiusaa? Homma vain tehdään kuten on sovittu. Isän perhe lähtee matkalle ilman isää. 

Vierailija
179/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä on lapsen pettymys. Jo ilman odotetun lomamatkan peruuntumistakin jalan murtaminen keskellä lomaa on tosi ikävää tuon ikäiselle. Lisäksi lapsen piti olla sairaalassa alkuun ja nyt on lääkkeet, nukkuu huonosti, jalkaa särkee ja tylsistyttää ym ym. Tähän kun lisää sen, että on odottanut viikkotolkulla että saa viettää aikaa toisen vanhempansa kanssa ja vieläpä lomamatkalla.. ja nyt joutuu vierestä katselemaan kun uudet lapset lähtevät hänen vanhempansa mukana sinne. Ja se että tämä kaikki jää mun hoidettavaksi. Käytännön järjestelyt varmaan jotenkin saa hoitumaan, tottakai lapsi menee töiden edelle. Mutta joudun kantamaan lapsen tunteet täällä yksin kaiken kaaoksen keskellä. Mulla myös voimat loppu, oli luonnollisesti itsellekin järkytys tuo koko onnettomuus enkä juuri nukkunut viikkoon. En vaan pysty ymmärtämään miten voi ihminen tietoisesti tehdä noin ikävän tempun omalle lapselleen. Ap

Juuri tämä. Lapsettomana ymmärrän aivan täysin ja samaistuisin myös täysin lapsen ajatuksiin, jos olisin hän. 

Vierailija
180/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se siellä reissussa pärjää sen saman kuin kotonakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän