Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastui ennen lomaa ex kieltäytyy hoitamasta

Vierailija
13.07.2025 |

Siis enpä olisi uskonut kirjoittavani tätä, mutta.. meillä alakoulu ikäinen lapsi exän kanssa, ollaan jo useampi vuosi jaettu huoltajuus ja ihan ok on mennyt, ollaan pystytty kommunikoimaan ja välit ihan perus hyvät. Exällä uusi perhe ja kaksi pienempää lasta, mulla myös uusi kumppani, mutta ei asuta yhdessä. 

Lapsi on siis ollut loman alun tähän asti mun kanssa, pidin töistä lomaa, reissattiin ja osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä. Mulla jatkui nyt työt ja lapsen oli tarkoitus viettää loppu loma exän perheen kanssa, he ovat varanneet ulkomaan matkan, aika pitkät lennot, on suunniteltu jo talvesta lähtien. No nyt reilu viikko ennen kuin heidän on tarkoitus lähteä, lapsi mursi jalkansa. Koko jalka kipsissä, kepeillä pääsee just ja just könkkäämään. Lääkäri ei suosittele mitään lentoja saati lomaa jossain ulkomailla jne. Lapsi surun murtama, oli odottanut niin paljon tätä.

Nyt exä on sitä mieltä, että lapsi jää mun hoitoon ja hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle, kaikki maksettu ja buukattu, uusi puoliso ei halua lähteä yksin heidän kahden lapsen kanssa. Minulla se ongelma, että olen töissä, mulla ei ole järjestää lapselle hoitoa, ei voi olla jalka paketissa yksin kotona kaiket päivät. Mulla myös kaksi yön yli työmatkaa. Lisäksi olen elokuun alussa varannut ja maksanut mun puolison kanssa yhteisen miniloman. Ja olen siis jo ollut koko loman tähän asti lapsen kanssa ja hän myös odottaa, että pääsisi viettämään aikaa toisen vanhemman kanssa. 

Ex ei liikahda pätkääkään, pitää kiinni siitä, että hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle. Mitä voin tehdä?? Mietin yhteydenottoa johonkin sossuun tms (mihin?), jos ei pystytä tätä selvittämään. 

Kommentit (580)

Vierailija
201/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolimatta siitä kuka hoitaa lasta nyt, lapsen pitäisi saada uusi matka isän kanssa vaikka syyslomalla, niin että pettymys lieventyisi.

Mistä lähtien lahjonta on parantanut lapsen henkisiä haavoja?

Vierailija
202/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen maksuja. Ei todellakaan korvaa koko porukan reissua jos olisivat yhden takia peruneet koko reissun"

Onko tosiaan nykyään näin? Kyllä meillä korvasi vakuutus koko seurueen matkan peruuntumisen, kun yksi sairastui ennen matkaa. Tästä on tosin jo jokunen vuosi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolimatta siitä kuka hoitaa lasta nyt, lapsen pitäisi saada uusi matka isän kanssa vaikka syyslomalla, niin että pettymys lieventyisi.

Mitä lahjontaa se nyt on? Lapsi oli jo menossa matkalle, mutta se peruuntui.

-eri

Vierailija
204/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen maksuja. Ei todellakaan korvaa koko porukan reissua jos olisivat yhden takia peruneet koko reissun"

Onko tosiaan nykyään näin? Kyllä meillä korvasi vakuutus koko seurueen matkan peruuntumisen, kun yksi sairastui ennen matkaa. Tästä on tosin jo jokunen vuosi aikaa.

Riippuu vakuutuksesta. Itselläni kattaa koko seurueen. 

Vierailija
205/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö cuck-miehelläsi ole sukulaisia jonne viedä?

Vierailija
206/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap tekisi kiusaa? Homma vain tehdään kuten on sovittu. Isän perhe lähtee matkalle ilman isää. 

Miten sovittu? Lapsen piti lähteä matkalle mukaan, niin oli sovittu, ennen kuin lapsi loukkasi jalkansa. 

Vierailija
207/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa puhua uusista lapsista ihankuin perheen lapset eivät olisi tasa arvoisia. Heille on varmasti myös tärkeää se että vanhempi on mukana matkalla. Matka on voitu suunnitella kahden vanhemman ehdoilla eikä siinä ole mitään väärää. Esimerkillistä olisi että aikuiset pystyisivät järjestämään asian alkuperäisen suunnitelman mukaan, ja jalkansa murtanut lapsi jää kotiin. Yhtä lailla sen työmatkan voi järjestää uusiksi, samanlainen matkan peruuttaminen sekin olisi. Tosin työn voi tehdä työkaverikin mutta vanhemman kanssa vietettyä matkaa ei voi korvata muu aikuinen.

Vierailija
208/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varmaan onnistuu jos muu perhe pääsee matkalle nyt. Jos koko perhe joutuu perumaan matkan, niin isänhän pitää ostaa koko porukalle korvaava reissu ja siinä menee luultavasti kauan aikaa ennekuin se onnistuu. (Koska matka oli kauan odotettu ja suunniteltu, tuskin isällä on varaa joka vuosi tällaisia reissuja tehdä).

Vierailija
209/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisiä haavoja mistä?

Että jalka meni poikki? Opeta lapselle resilienssiä ja että sairauksia ja onnettomuuksia tulee elämässä, voisi olla iloinen kuitenkin että ei vammautunut pysyvästi, sellaistakin joillekin tapahtuu. 

Vai siitä että muu perhe lähtee matkalle? Älä kasvata lapsesta itsekästä narsistia, vaan opeta että on hyvä asia että toiset pääsevät lomalle, miksi toisilla pitäisi olla kurjaa koska hänelläkin on? Kyllä lapsi ehtii isän ja sisarusten kanssa aikaa viettää myöhemminkin. 

Vierailija
210/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisiä haavoja? Kun joku etukäteen suunniteltu ei onnistukaan. Sitä kutsutaan elämäksi ja opetetaan, että kyllä siitäkin selvitään. 

Vierailija
211/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä sain lentää vaik muksuna mursin nilkkani. Nilkka kipsattiin, särkylääkettä naamaan ja lennolle kohti etelää. En könkännyt menemään kainalosauvoilla vaan porukat työnteli mua pyörätuolilla. Piececof cake. Toki harmitti kun en voinu uida, enkä juoksennella rantahiekalla, mut muuten ihan hyvä loma. 

Mistä sait pyörätuolin? 

Kysyin mutsilta. Kuulemma lainasivat arvauskeskuksesta. 

Vierailija
212/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaikki on hyvin eksän kanssa toiminut tähän mennessä. Pystyit ottamaan vaativamman työnkin ja tekemään työreissuja. Eksä on jo näin paljon sua tullut vastaan, että olisiko tosiaan sun aika tulla häntä vastaan?

Lapsi jää sun luokse ja yhdessä eksän kanssa palkkaatte jonkun olemaan lapsen kanssa muutaman tunnin per päivä. Oli se sitten sukulainen tai joku täysi-ikäinen opiskelija naapurustosta. 

Hän kävis kattomassa päivällä syömisasiat, miten aamutoimet ovat menneet, ehkä vähän ulkoiluttaisi.. olisi seurana muutaman tunnin, ettei se päivä mene pitkäksi.

Ehkä sä pystyt tekemään vajaata päivää tai jopa etäpäiviä sen reissun ajalta? On kuitenkin vielä heinäkuu, että "joka paikka on kiinni". :D Ehkä lapsi voisi tulla sun mukaan töihin yhtenä päivänä?

Toki eksä ottaa lapsen sitten heti, kun reissusta kotiutuu.

Vierailija
213/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet matkavuutukset korvaa, tarkistettu 2 vkoa sitten

Vierailija
214/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien on tullut henkisiä haavoja siitä ettei terveydellisistä syistä pääse matkalle ? Isän ei pidä edes uutta matkaa hankkia

Vierailija
215/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt vieritetään useammassa viestissä asiaa apn syyksi ja hoidettavaksi, vaikka hoitovuoro on lapsen isällä. 

Lapsen kasvatus ja hoito ei ole vahtivuorosta kiinni.

On se eroperheessä, jossa asiat on sovittu virallisesti. Tosin se lähi vastaa aina kaikesta viime kädessä, jos etä on täys luuseri. 

Tässä tapauksessa ei isän pidä jäädä kotiin, vaan aloittaja hoitaa lapsensa nyt vaan itse. 

Vierailija
216/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esikonen heräs 39 asteen kuumeessa lähtöpäivänä ja siinähän sitä sitten mietintämyssyä päähän, että mitäs tehdään. Mies käytti esikoisen lääkärissä matkavakuutusta varten.

Siskoni olisi ottanut kipeen heille, kun sieltä todennäköisesti oli tartunnan saanutkin. Sitten jäätiin miettimään, että seuraavahan sairastuu reissussa... ja niin olisi käynytkin. Sillä kakkoselle nousi illalla kuume ja kolmoselle seuraavana yönä.

peruttiin koko perheen matka ja matkavakuutus maksoi kaikkien osalta, vaikka oli vaan sen esikoisen lääkäritodistus näyttää. Tämä oli viime vuonna. Toki kyseessä oli herkästi tarttuva tauti, ehkä covid.. olisko se vaikuttanut asiaan. En tiedä.

Luulen, että näitä käytäntöjä on nykyään yhtä monen kirjavaa kun on tautejakin. Tapauskohtaisesti.

Vierailija
217/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran kaikki on hyvin eksän kanssa toiminut tähän mennessä. Pystyit ottamaan vaativamman työnkin ja tekemään työreissuja. Eksä on jo näin paljon sua tullut vastaan, että olisiko tosiaan sun aika tulla häntä vastaan?

Lapsi jää sun luokse ja yhdessä eksän kanssa palkkaatte jonkun olemaan lapsen kanssa muutaman tunnin per päivä. Oli se sitten sukulainen tai joku täysi-ikäinen opiskelija naapurustosta. 

Hän kävis kattomassa päivällä syömisasiat, miten aamutoimet ovat menneet, ehkä vähän ulkoiluttaisi.. olisi seurana muutaman tunnin, ettei se päivä mene pitkäksi.

Ehkä sä pystyt tekemään vajaata päivää tai jopa etäpäiviä sen reissun ajalta? On kuitenkin vielä heinäkuu, että "joka paikka on kiinni". :D Ehkä lapsi voisi tulla sun mukaan töihin yhtenä päivänä?

Toki eksä ottaa lapsen sitten heti, kun reissusta kotiutuu.

Siis mitä? Eksä on tullut paljon vastaan? Sillä vai että huolehtinut OMASTA lapsestaan kuten normaali ihminen?

Jos leikitään, että eksä on nainen ja aloittaja mies. Onko kyseessä vuoden äiti, kun suostuu hoitamaan lapsensa puoliksi isän kanssa?

Vierailija
218/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa kurja tilanne. Lapsesta tuntuu varmasti vielä kurjemmalta, jos isä ja uusi perheensä lähtevät matkaan eikä lapsi pääse mukaan kuten oli sovittu. Mutta eipä lapsen isä tunnu häntä ajattelevan eikä kyllä sinuakaan ap. Ajatellaan omaa iloa ja rahaa. Matkan peruminen ei ilmeisesti käy mielessä? En ole itse perheellinen, mutta kyllä tuossa tilanteessa harkitsisin sitä. Isän kanssa on sovittu että lapsi on hänen luonaan. Jos lapselle tapahtuu jotain, isän pitäisi säätää omat menonsa sen mukaan.

En tiedä, moniko nykyään ottaa matkavakuutuksia, mutta meillä ainakin on jatkuva matkavakuutus, josta voi hakea korvauksia jos joku matkalle osallistuja ei pääsekään mukaan ja matka halutaan perua. Just taas olen käyttänyt tätä vaihtoehtoa kun satutin käteni ennen reissua.

Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen mak

Kyllä korvaa. Meillä peruuntui toukokuussa 5 hengen reissu kun yksi, joka olisi matkaan lähtenyt, mursi nilkkansa kaatuessaan. 

Vierailija
219/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko pikku nilviäisen myydä johonkin niin saisi vähän lomarahaa?

Kun ei kummallekkaan kelpaa niin myyntiin vaan jos ostajia löytyy.

Vierailija
220/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä uusioperhe toimisi siinä tilanteessa, jos heidän lapselta olisi murtunut jalka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi